Kanuni Seyhan 250cc. Yakıt ve hava ayarı hk yardim
-
Selamlar
2004 model çift silindir motorum var. Yakıt tüketimi net olarak benzini bitirip km hesabıyla 3 kez deneyerek 100km /8.3 - 9 lt. Arasinda buldum.
Karbüratör temizliği, buji değişimi, rölanti ayarı yaptırdim servis bulundugum yerde yok. Bir tamircide yaptırdim. Tamirci hava ayarı da yaptım dedi. Ama egzoz sesinden belli ki iyi yapılmamıştır . Biraz teknik bilgim var.
Şehiriçi 70 den yukarı çıkmadım.
Bu bilgilerle 2 sorum olacak.
1- bu modelin hava ayarı nereden yapılıyor.
2. Bu modelin yakıt tüketimi normalmi. Çok ama çok aşırı yüksek. Yakıt tüketimi ni düşürmek için neler yapmam lazım. Tamirciler bu modeli yapamadı. Ben uğraşacağım. Lütfen detaylı bilgi veriniz.
Teşekkür ederim.
Resimde rölanti ayarı elimle tuttuğum yerden yapılıyor. Ama hava ayar vidasi falan yok.
Reklamlar
-
dostum o sol elinin isaret parmaginin ucunun durdugu yerde ters sekilde duran hava ayar vidasi vardir.
al sana ornek nerde oldugu;
https://goo.gl/images/b78XJM
ordan ayari yapabilirsin.
-
Benim motorda da neredeyse aynı karbüratör var, hava ayarı diablof in dediği gibi alttan yapılıyor kısa bir tornavida lazım, çok ince ayar değil ama ortalama bir ayar için bu vidadan 2 tane vardır 2 sinide sonuna kadar sık ve 2.5 ya da 3 tur aç. Bu ayarlarda çalışmasında bir sorun yoksa jikleye bak belki çekili kalmıştır ama çekili kalsa motor ısındığında stop etmesi lazım, emme egzoz valf ayarlarını(subap) yaptır, ben kış ayında 2-3 günde bir kullanırsam 6 litre falan yakıyor. Her gün sürekli kullanım 4.5 lt leri gördüğümde oldu. Benzin sızıntısı falan var mı iyice bir kontrol et.
-
Diablof ve thepoe cevap için teşekkür ederim. Dediğiniz yerde çift silindirdeki iki vidayı buldum ve rölanti ayarı ile gerekli ayarı yaptım. Ancak karbüratör üstten görünüşunde bir iki şey daha sormam gerekmektedir. Resim üzerinde sorularımi yazdım. Yardımcı olmanız dileğiyle.
-
Nerede245 adlı üyeden alıntı
Diablof ve thepoe cevap için teşekkür ederim. Dediğiniz yerde çift silindirdeki iki vidayı buldum ve rölanti ayarı ile gerekli ayarı yaptım. Ancak karbüratör üstten görünüşunde bir iki şey daha sormam gerekmektedir. Resim üzerinde sorularımi yazdım. Yardımcı olmanız dileğiyle.
Kırmızı vida senkron ayarı sağ ve sol karbüratörün eşit çalışması için buradan ayar yapılıyor, diğer mavi olanda jikle sisteminin bir parçası, karbüratörün her iki tarafında da vardır, dikkat edersen resimde işaretlediğin değilde öbürü yani karbüratörün sağında rölanti vidasının olduğu tarafta aynı vidadan var ve jikle teli buna bağlı, eğer jikle teli kopuksa jikleyi çektiğinde bu vidaların bağlı olduğu sistem yukarı kalkmaz ve jikle çalışmaz, elinle kaldırabilirsin onu kaldırdığında jikleyi çekmiş olursun.
-
Thepoe cevap için teşekkür ederim. Çok yardımcı oldunuz.
-
Nerede245 adlı üyeden alıntı
Thepoe cevap için teşekkür ederim. Çok yardımcı oldunuz.
Bu arada jikle bozuksa soğukta 10 derece altında motor çalışmakta zorluk çeker hatta çalışmayabilir. Şahsen benimki öyle hava 3-5 derece olsun motoru da 1-2 gün çalıştırmamış olayım jiklesiz çalışması imkansız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)