Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni Debriyaj Balatası Kaçırması - Yeniden (Hero Karizma)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Geçen senenin içinde debriyaj kaçırması ile ilgili şu konuyu açmıştım http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...kacirmasi.html

    Üzerinden 7 ay ancak geçti ve debriyaj balatam tekrar kaçırmaya başladı. Servisten aldığım balataları bu gün bir ustaya taktırdım.
    4bin devire kadar debriyaj kavrıyor ancak 4bin devirden sonra motor boşa devir çevirmeye başlıyor.

    Müsait bir yola çıkıp hız testi yaptım. 4.vites 8000 devir 110km/s yaparken şu an aynı devirde 80km/s yapıyor.

    Yeni takılan debriyaj balatasının kaçırması normal mi sizce? Daha sonra toparlar mı? Yardımcı olursanız sevinirim, artık motordan gına geldi, bir daha herodan civata dahi almayı düşünmüyorum, debriyajın kaçırmaması için bir tavsiyeniz olur mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Düzgün takılmamıştır, ya da sacı balatası eksik takılmıştır, düşük ihtimal debriyaj ayarı düzgün yapılmamıştır bunu da şöyle anlarsın vites atmak için debriyaj manetine sonuna kadar bastın vitesi attın ve sonrasında bıraktığında çok yukarıda kavrıyorsa ayarında sorun vardır. Balatayı servisten almışsın ama ustaya taktırmışsın bu durumda sorunun usta da olma ihtimali de var. Yeni takılan balata da kaçırma falan olmaz hatta önceki haline göre o kadar iyi kavrar ki ilk başta alışamayıp stop edebilirsin birkaç kere.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    takılırken yanlış birşeyler yapılmış olabilir. yeni takılan debriyaj balatasının kaçırmasına imkan yok. tabi fabrikasyon hata olmadığı sürece oda çok düşük bir ihtimal size denk gelmiş olamaz. eliniz bu tür işlere yatkın ve alet edevatınız varsa motorun yan kapağını açıp kontrol edebilirsiniz zor bir işlem değil.
    unutmadan düzenleyeyim: bu fikre sizi ben kaptırmış olacağım sonuçta o yüzden yan kapağı açmaya kalkarsanız geri kapatırken mutlaka eski kapak contasını çıkartıp yeni bir conta kullanın
    thepope bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzgün takılmamıştır, ya da sacı balatası eksik takılmıştır. Balatayı servisten almışsın ama ustaya taktırmışsın bu durumda sorunun usta da olma ihtimali de var. Yeni takılan balata da kaçırma falan olmaz hatta önceki haline göre o kadar iyi kavrar ki ilk başta alışamayıp stop edebilirsin birkaç kere.
    Üstad, servisler inan daha kötü, kendi bildiğim kaliteli iş yapan bir ustaya taktırdım ve takarken başını bekledim. Servis conta yerine sıvı conta kullanmış, eski contanın kalan parçalarının arasına basmış sıvı contayı, bir kısmı yağ kanallarını tıkamış, ustam onları da temizledi. Ustaya gitmeden servisi aradım elinizde conta var mı diye cbf contası tak elimizde yok dediler. Cbf contası bloğa uydu ancak 6 cm lik bir çıkıntı boş kaldı. Ustaya sıvı conta ile arayı tamamla dememe rağmen sağ kapağı gönderip conta kestirdi. O şekilde takmadı. O yüzden ustadan yana şüphem yok hocam.

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ysahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad, servisler inan daha kötü, kendi bildiğim kaliteli iş yapan bir ustaya taktırdım ve takarken başını bekledim. Servis conta yerine sıvı conta kullanmış, eski contanın kalan parçalarının arasına basmış sıvı contayı, bir kısmı yağ kanallarını tıkamış, ustam onları da temizledi. Ustaya gitmeden servisi aradım elinizde conta var mı diye cbf contası tak elimizde yok dediler. Cbf contası bloğa uydu ancak 6 cm lik bir çıkıntı boş kaldı. Ustaya sıvı conta ile arayı tamamla dememe rağmen sağ kapağı gönderip conta kestirdi. O şekilde takmadı. O yüzden ustadan yana şüphem yok hocam.
    O zaman taktırdığın ustaya git anlat durumu, belli ki bir hata var.

  6. #6

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman taktırdığın ustaya git anlat durumu, belli ki bir hata var.
    Usta da servisin verdiği balatalardan şüpheleniyor hocam. Hero'nun Karizma modeli için baya bir parça sıkıntısı var hocam. Bulamadıkları parçaları diğer modellerinden veriyorlar. Fb grubunda gidonu kırılan bir arkadaş vardı. O da fabrikadan gidonu getirtememiş, başka bir motorun gidonunu uydurmaya çalışıyordu. Benim de şüphem, 125'lik başka bir modellerinin balatasını vermiş olmaları, ancak servis de biz orjinal balata verdik diyor.

    Dana önce takılan balataya da servis orjinal balata demişti ancak çıkan balataların dişlerinin araları boş ama yeni verdikleri balataların dişlerinin araları dolu. Yani çıkanla takılan birbirinden farklı balatalar. Çıkan balataları serviste taktırmıştım bu balatalar da ilk 100km den sonra kaçırmıştı.

    Şu an kalın balata bulma yada araya ekstra sac atmayı değerlendiyorum. Ustaya eksta sac atmasını söyledim ama sığmaz diye koymadı. İnce arasacı bulunabilir mi bilmiyorum ama.

  7. #7
    CriminalS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mh Drift
    300 kmde bitirdim debriyaj balatasını lastik yakarken oldu büyük ihtimal .
    ysahin bunu beğendi.

  8. #8
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Sac kalınlaştırmayla falan uğraşma başka problemler çıkar, 1.si ustanın böyle bir sorun olduğunu söylediğinde kumpasla balataların kalınlığını ölçmesi gerekirdi. Orjinal balataları bir şekilde temin et yada uydur senin motora baktım 4 normal bir tane ince balata var, takarken bunların yönüne dikkat etti mi acaba ustan. Bir orjinal dediği balatanın markası neydi?
    ysahin bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Aşağıdaki resim hero karizmanın orjinal balata dizilimi, parça kodları da honda parça kodları.

    Kırmızı ile çizdiğim yerlerin numaralarına bakarsanız başa ve sona farklı iki balata geliyor, ortaya da farklı balatalar geliyor.

    Resimdeki dizilim aşağıdaki şekilde.
    Kalın1|sac|B|sac|B|sac|B|sac|Kalın2

    Servisi arayıp bu balatalar var mı dedim, ama servisin karizmada böyle bir sistem olduğundan bile haberi yoktu.

    Tahminimce sonu 900 kodu ile biten balata kalın bir balata arattığımda cb500 balatası olarak çıkıyor.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sac kalınlaştırmayla falan uğraşma başka problemler çıkar, 1.si ustanın böyle bir sorun olduğunu söylediğinde kumpasla balataların kalınlığını ölçmesi gerekirdi. Orjinal balataları bir şekilde temin et yada uydur senin motora baktım 4 normal bir tane ince balata var, takarken bunların yönüne dikkat etti mi acaba ustan. Bir orjinal dediği balatanın markası neydi?
    Hocam eski balatada da yenisinde de marka yoktu. Kodlarını hatırlamıyorum ama dişlerin üzerindeki kodları karşılaştırdım eskisi ile yenisi aynı değildi. Aynen yazdığınız gibi, motordaki balataların hepsi aynı değil. Bir önceki postta bunla ilgili bir resim attım, belki başka arkadaşlara yardımcı olur.

    Takılan balataların hepsi aynıydı hocam bu arada. İnce balata yoktu yani.

  10. #10
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ysahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki resim hero karizmanın orjinal balata dizilimi, parça kodları da honda parça kodları.

    Kırmızı ile çizdiğim yerlerin numaralarına bakarsanız başa ve sona farklı iki balata geliyor, ortaya da farklı balatalar geliyor.

    Resimdeki dizilim aşağıdaki şekilde.
    Kalın1|sac|B|sac|B|sac|B|sac|Kalın2

    Servisi arayıp bu balatalar var mı dedim, ama servisin karizmada böyle bir sistem olduğundan bile haberi yoktu.

    Tahminimce sonu 900 kodu ile biten balata kalın bir balata arattığımda cb500 balatası olarak çıkıyor.

    http://i65.tinypic.com/2mpl5w5.png

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------



    Hocam eski balatada da yenisinde de marka yoktu. Kodlarını hatırlamıyorum ama dişlerin üzerindeki kodları karşılaştırdım eskisi ile yenisi aynı değildi. Aynen yazdığınız gibi, motordaki balataların hepsi aynı değil. Bir önceki postta bunla ilgili bir resim attım, belki başka arkadaşlara yardımcı olur.

    Takılan balataların hepsi aynıydı hocam bu arada. İnce balata yoktu yani.
    Yağ pompasına gelmediği sürece 5 balata olan motora 6 balata bile takabilirsin ki ben zamanında yapmıştım, bir araştır belki cg lerin balata göbekleri buna uyar, 100 km de balata bitiyorsa tam kavrama yapmıyordur, sürekli yarım debriyaj gittiği için bitmiştir. Daha önce söküldüğünde balataların önündeki yuvarlak bilezik gibi olan 2 adet parça geri takıldı mı bunlar yerinde duruyor mu?

  11. #11

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ pompasına gelmediği sürece 5 balata olan motora 6 balata bile takabilirsin ki ben zamanında yapmıştım, bir araştır belki cg lerin balata göbekleri buna uyar, 100 km de balata bitiyorsa tam kavrama yapmıyordur, sürekli yarım debriyaj gittiği için bitmiştir. Daha önce söküldüğünde balataların önündeki yuvarlak bilezik gibi olan 2 adet parça geri takıldı mı bunlar yerinde duruyor mu?
    Debriyajı açtığımızda bilezik gibi olan parçalar çıkmadı hocam. İlk balata değişimini serviste yaptırmıştım. Ya orada tekrar takmadılar yada Aydın'daki fabrika o şekilde gönderiyor.

    Söylediklerinizi deneyeceğim, ara sac en mantıklı çözüm gibi görülüyor şu an. Yabancı forumlarda da araştırma yaptım, bir çok kişi ara sac attıktan sonra kaçırma sorunundan kurtulmuş. Eğer bu da çözüm olmazsa cg tası yada başka bir modelin tası uyacak mı ona bakacağım. Cbf tası uymuyor onu denemiştim çoktan.

  12. #12
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ysahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı açtığımızda bilezik gibi olan parçalar çıkmadı hocam. İlk balata değişimini serviste yaptırmıştım. Ya orada tekrar takmadılar yada Aydın'daki fabrika o şekilde gönderiyor.

    Söylediklerinizi deneyeceğim, ara sac en mantıklı çözüm gibi görülüyor şu an. Yabancı forumlarda da araştırma yaptım, bir çok kişi ara sac attıktan sonra kaçırma sorunundan kurtulmuş. Eğer bu da çözüm olmazsa cg tası yada başka bir modelin tası uyacak mı ona bakacağım. Cbf tası uymuyor onu denemiştim çoktan.
    O zaman bilezik gibi olan parçaların yerine bir sac takmak denenebilir. Birde şimdi içini açtığında bak bakalım hangi tarafa bakan balata bitmiş ona göre sacı koyacağın yeri belirlersin.

  13. #13

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman bilezik gibi olan parçaların yerine bir sac takmak denenebilir.
    Hocam siz galiba daha önce denemişsiniz. Blatalar eklendikten sonra tasta tam 1 sac alacak kadar boşluk var. Usta göbek dışarda elindeyken gösterdi. Bir sac eklenirse boşluk neredeyse kapanıyor. Ustaya söyledim ama sac eklenirse ayırmayabileceğini söyledi. Sizce sacı eklediğimizde, ayırma sorunu olur mu?

  14. #14
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ysahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam siz galiba daha önce denemişsiniz. Blatalar eklendikten sonra tasta tam 1 sac alacak kadar boşluk var. Usta göbek dışarda elindeyken gösterdi. Bir sac eklenirse boşluk neredeyse kapanıyor. Ustaya söyledim ama sac eklenirse ayırmayabileceğini söyledi. Sizce sacı eklediğimizde, ayırma sorunu olur mu?
    Ben komple göbeği değiştirdim 6 balata 6 yay takmıştım motoruma, orjinalinde 5 balata 4 yay vardı, hiç bir sorun yaşamadım. Siz paylaştığınız resimde 6 ve 10 arasına 1 tane sac koyun sonra motoru tamamen toplamayın sadece ayırıyor mu ayırmıyor mu ona bakmak için debriyaj kapağını takıp deneyin ayırmazsa takmazsınız ancak ben ayırmamazlık yapmayacağını sanmıyorum, çünkü debriyaja bastığınızda siz o parçaya yaylar 1 sac kalınlığından çok daha fazla biçimde ayırıyor zaten. Eski motorumun debriyaj seti duruyor elimde onu bir inceleyim size dönüş yapıcam.
    ysahin bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben komple göbeği değiştirdim 6 balata 6 yay takmıştım motoruma, orjinalinde 5 balata 4 yay vardı, hiç bir sorun yaşamadım. Siz paylaştığınız resimde 6 ve 10 arasına 1 tane sac koyun sonra motoru tamamen toplamayın sadece ayırıyor mu ayırmıyor mu ona bakmak için debriyaj kapağını takıp deneyin ayırmazsa takmazsınız ancak ben ayırmamazlık yapmayacağını sanmıyorum, çünkü debriyaja bastığınızda siz o parçaya yaylar 1 sac kalınlığından çok daha fazla biçimde ayırıyor zaten. Eski motorumun debriyaj seti duruyor elimde onu bir inceleyim size dönüş yapıcam.

    Çok makbüle geçer hocam, verdiğim zahmet için kusura bakmayın.

  16. #16
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Hocam umarım sorununu en kısa sürede çözersin, geçmiş olsun.

    Thepope gibi forumdaș arkadaşları daha çok görmek dileğiyle, kolay gelsin.
    ysahin ve thepope bunu beğendiler.

  17. #17
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Hocam resimdeki kırmızıyla işaretlediğim yer eğer çok dışarıdaysa ya takılan balatalar uyumlu değildir ya da bir şeyler eksik olduğundan debriyaj tam kavramıyordur. Eğer sac eklediğinizde bu işaretlediğim yer çok içeride kalıyorsa yine sorun olur onun yüzeye hizalı olması lazım. Debriyaj ayarıyla 1-2 mm lik sac fazlalığını tolere edebilirsin diye düşünüyorum farklı bir yerde uyumsuzluk sorunu çıkmadığı sürece.

    Bu arada umarım sorununuzu çözersiniz, zahmet değil memnun oluyorum birilerine yardım edince. Kolay gelsin.

    ysahin bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam resimdeki kırmızıyla işaretlediğim yer eğer çok dışarıdaysa ya takılan balatalar uyumlu değildir ya da bir şeyler eksik olduğundan debriyaj tam kavramıyordur. Eğer sac eklediğinizde bu işaretlediğim yer çok içeride kalıyorsa yine sorun olur onun yüzeye hizalı olması lazım.

    Bu arada umarım sorununuzu çözersiniz, zahmet değil memnun oluyorum birilerine yardım edince. Kolay gelsin.

    https://i.hizliresim.com/YgE4Ba.jpg
    Çok teşekkürler hocam, ekstra sacsız ve saclı söyledğiniz kontrolü yapacağım, işlemin sonucunu burdan sizinle de paylaşırım. Tekrar teşekkürler hocam.
    thepope bunu beğendi.

  19. #19
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Bu sorun sadece 4 vitrstemi oluyor ?
    Kullanılan yağ full sentetikmi ?
    Debriyaj kaçırmasından kastınız motor 4 viteste 80 km hıza geldikten sonra hızlanmıyor boşa düşüyor gibimi yapıyor ve bu durum olurken devir yükseliyormu ?
    Yani debriyaj kaçırması belirli bir vitese ve hıza bağlı olmaz diye düşünüyorum kaçırma yapıyorsa farklı vitrs aralığında ve hızlarda yapmasıda gerekir.Bana sorununuz şanzuman gibi geldi 4 vitrş dişlinizde sorun olduğunu düşünüyorum aşınma gibi siz motorda gaz açtığınızda belirli bir hızda yüke bindiğinde şanzuman boşa sarıyor gibi geldi daha çok bu durum kendi motorumdada başıma geldi 6 vites 114 km de hiç şaşmıyordu 114 km hızdan sonra motor hızlanmıyor devir sona fırlıyordu ilk başta ustalar debriyaj dedi ama diğer viteslerde yapmıyordu sonra motor açıldı ve 6 vitesde fabrikasyon sorun olduğunu söylediler motor sıfırdı rodajda sakin kullandım rodaj bitince hız yapmaya başlayınca farkettim durumu sizdede debriyaj olmayabilir aklınızın bir köşesinde bulunsun.

  20. #20

    Üyelik
    23 Mayıs 2017
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorun sadece 4 vitrstemi oluyor ?
    Kullanılan yağ full sentetikmi ?
    Debriyaj kaçırmasından kastınız motor 4 viteste 80 km hıza geldikten sonra hızlanmıyor boşa düşüyor gibimi yapıyor ve bu durum olurken devir yükseliyormu ?
    Yani debriyaj kaçırması belirli bir vitese ve hıza bağlı olmaz diye düşünüyorum kaçırma yapıyorsa farklı vitrs aralığında ve hızlarda yapmasıda gerekir.Bana sorununuz şanzuman gibi geldi 4 vitrş dişlinizde sorun olduğunu düşünüyorum aşınma gibi siz motorda gaz açtığınızda belirli bir hızda yüke bindiğinde şanzuman boşa sarıyor gibi geldi daha çok bu durum kendi motorumdada başıma geldi 6 vites 114 km de hiç şaşmıyordu 114 km hızdan sonra motor hızlanmıyor devir sona fırlıyordu ilk başta ustalar debriyaj dedi ama diğer viteslerde yapmıyordu sonra motor açıldı ve 6 vitesde fabrikasyon sorun olduğunu söylediler motor sıfırdı rodajda sakin kullandım rodaj bitince hız yapmaya başlayınca farkettim durumu sizdede debriyaj olmayabilir aklınızın bir köşesinde bulunsun.
    Cevabınız için teşekkürler. Debriyaj tüm viteslerde kaçırıyor hocam, belli bir devirden sonra söylediğiniz gibi boşa devir yükseliyor. 4. vites top speedi daha önce test ettiğim için ondan örnek vermiştim. Zaten eski balatalar 15 gün önce tutuyordu, 15 gün önce 4. vitesde 110 yapıyordu.
    ayzek bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)