Motoru Aşağıya İndirmeden Motosikletin Krankını Nasıl Çevirebilirim ?
-
bu benim forumdaki ilk postum.
öncelikle bütün sürücülerimize kazasız belasız,keyifli sürüşler dilerim.
motosiklet ustalarının yarım yamalak ,yanlış işler yapıp,çoğu zaman sanki babasının hayrına iş yapıyormuş gibi tavırları beni çıldırttı .
ben de bundan sonra motosikletimi kimseye vermeyip kendim tamir etmek istiyorum .
araştırmayı öğrenmeyi seven birisiyim.
çoğunlukla yabancı kaynaklardan video kitap forum vs motosikletin mekanik,elektrik aksamlarını öğrenmeye çalışıyorum.
motosikletim ktm duke
servise götürdüğümde (egzantirikten ses geliyordu) motorun aşağıya inmesi gerektiğini vs bahane ederek yaklaşık 2000 tl istedi pek sayın usta.
ben de gerekli parçaları temin ederek kendim girişmeye karar verdim.
yapmak istediklerim
egzantrik zincirini değiştirmek
subap ayarını yapmak
debriyaj takımını değiştirmek
motorun ingilizce servis kitapçığı mevcut her şeyi adım adım anladım .
ancak kitapçıkta motoru motosikletten söküp özel bi lokmayla (castle nut) kale şeklindeki anahtar ile saat tersi yönde çevirip üst ölü noktaya (TDC)getiriyor.ancak o kale şeklindeki anahtar hem bende yok hem de motoru sökmek istemiyorum.
1)motoru motosikletten sökmeden krankı nasıl çevirebilirim.
2)krank saat tersi yönünde dönüyorsa tekerleği hangi yöne çevirmeliyim ki krank saat tersi yöne dönsün.
3)diyelim ki krankı çevirip üst ölü noktaya getirdim motosikleti çalıştırmadan hareket ettirirsem krank dönmeye devam eder mi (apartman girişinde tamir ediyorum yer dar motoru oynatmak zorunda kalabilirim )
4)debriyaj takımını değiştiriken motorun viteste veya boşta olmasının bi farkı olur mu ?
cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Üst kapağı sökün, egzantrik zincirinin takılı olduğu parçayı çevirerek t şekline getirebilirsiniz ama blok üzerinde çizgiyi de görmek için vidalı bir parça var çıkarın o kısım ile üst kapak kısmı t şeklinde olacak ve subap ayarı yapabilirsiniz,
Debriyajı değiştirmek biraz zor olacaktır, sökme aparatı olması lazım hadi aparat var düz tornavidayı debriyaj taşı dönmeyecek şekilde dişli arasına geçirirseniz bu işi de çözebilirsiniz, daha fazla bilgi almak için internette birden fazla video izleyin size yardımı dokunur, bir bilgi bir bilgidir.
-
cevabınız için teşekkürler ancak bu benim sorumun cevabı değil siz zamanlama işini yani motoru üst ölü noktaya getirmeyi anlatmışsınız.
bunun için gerekli işaretler egzantrik dişlilerinde ve altörnatör kapağında bulunuyor .
benm sorum ise bu üst ölü noktaya hep motor motosikletten sökülmüş halde krankı anahtar,lokma vs ile çevirerek getiriyorlar. ben motoru motosikletten sökmeden nasıl bu krankı çevirebilirim ?
-
Vitesi 5 veya 6 ya atıp arka tekeri hareket yönüne doğru yavaş yavaş hareket ettirirseniz tüm motor aksamı hareket eder kolay gelsin.
-
peki arka tekeri kaldırmam gerekiyor mu ?
-
motor vitesteyken tekerlek döndüğü sürece motor döner ama ince ayar yapman zorlaşır
-
1,,,, MOTOR BOŞTAYKEN KRANK DÖNMEZ ve istediğin yere yürütebilirsin,,,
Debrıyaj Kapağını sökececeksın debrıyaj degısımı ıcın zaten,
o sırada krank cevrılır,
pıston (ÜÖN) Üst Ölü Nokta'ya getirilir,
bu esnada EKSANTRIK GERGISI sokulur,
ve zıncıre mudahale edılır,
Sonrasında subap ayarı yapılır,
Ve motor toplanır,,,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
1,,,, MOTOR BOŞTAYKEN KRANK DÖNMEZ ve istediğin yere yürütebilirsin,,,
Debrıyaj Kapağını sökececeksın debrıyaj degısımı ıcın zaten,
o sırada krank cevrılır,
pıston (ÜÖN) Üst Ölü Nokta'ya getirilir,
bu esnada EKSANTRIK GERGISI sokulur,
ve zıncıre mudahale edılır,
Sonrasında subap ayarı yapılır,
Ve motor toplanır,,,
kusura bakmayın pek pratiğim olmadığı için uzatıyorum yanlış bir şey yapma korkusu nedeniyle tüm şüphelerimi gidermeye çalışıyorum.
şimdi debriyaj kapağını sökünce diyelim ben krankı çevirip ÜÖN getiriceğim,
motor yerde sabit iken bu çevirme esnasında boşta veya viteste fark eder mi ,viteste olursa motor da hareket etmeye çalışır gibi geldi.
-
abi 2000 nedir yaw hangi şehirdesin ?
-
allegromod adlı üyeden alıntı
abi 2000 nedir yaw hangi şehirdesin ?
istanbuldayım
-
ÜÖN ayarlamak için önce bujiyi sökerseniz motorda sıkıştırma olmaz ve krank çoooook rahat döner... vitese takıp tekeri çevirerek cok rahat bulursunuz... çizgi T vs ayarlamaz iseniz bujiyi söktüğünüz yere bir tonavida sokun ve tekeri yavaş yavaş çevirirken tornavidanın aşağı yukarı hareket ettiğini göreceksiniz.. tornovida en üste çıkıp tam aşağıya indiği yerde durun... bu kadar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)