FAR patlatma voltaj PROBLEMİ..!!!
-
selamlar arkadaşlar.
yaklaşık 2 yıldır yamaha xt 660 r kullanıyorum. hemen sorunuma geçeyim.
Biraz detaylı yazacağım umarım sıkılıp geçmezsiniz..
dediğim gibi 2 yıldır uzun km ler yaptım motorumla. 72000 km de aracım.
2 ay önce far patlatmaya başladı. hiç bir şey yokken.
önce arada patlatıyor daha sonraları da sürekli patlatmaya başlamıştır. öyle ki 150 km lik yolda 3 kez değiştirdiğim oluyordu.
bilmeyenler için sistemi kısaca anlatayım. anahtarı çevirdiğiniz zaman far yanmaz motor çalışınca far yanmaya başlar elcikten stop yaparsanız far açık kalmaya devam eder. sistem bu. yani direk akü beslemeli aktarım yok.
önceleri sallantıdan, kablodan vs den zannediyordum ki. sonra ölçüm yaptım ve farlara gelen voltaj kısada 13,8 volt uzunda ise 14,2 volt idi. diğer tüm sistemler sinyal korna stop ve parklar 12,5 volt civarıındaydı. önce röle sandım. röleleri değiştirdim voltaj aynıydı. aküden şarjı ölçtüğüm zaman normal olan 13,5 ile 14 volt arasında bir değer veriyor.
röleden olmadığını anladığımda beyne baktırdım. ölçümleri yaptılar sorun olmadığını söylediler. istanbulda bir yere gönderdi ustam.
Daha sonra sadece fara gelen kabloya diyot ekledim .2 diyotu seri bağladım ve voltajı 13,5 civarına düşürdüm. şimdi sorun yok gibi ancak bu sefer de diyotlar fazla ısınıyor.
hatta nasıl oldu anlamadım ama diyotları taktıktan sonra kontağı çevirdiğimde far yanmaya başladı. nasıl oldu anlayamadım.
Okumaktan sıkılmayan olur da yardımı dokunan olursa sevinirim... daha detaylı bi şekilde anlatım da sağlarım. yeter ki anlayan birileri çıksın.
Reklamlar
-
İlk bakacağım yer ampul soketi olurdu. Kontaklar oksitlenip, ark yaparak ampulün daha fazla ısınmasına neden oluyor. Çare temizlik filan değil, değişmeli.
Akü kutup başlarında, kablolarında gevşeklik gerilimin ani yükselmesine neden olur.
Akü eski ise, suyu tam değilse akü gerilimi yükselebilir.
-
ampul soketini değiştirsem bile farlara 14 volt gelmesi anormal değil mi ? soketi değiştirmedim ama temizliğini ve sağlamlığını gayet güzel yaptım. voltaj yüksekliğini ölçmeden önce ampül soketiyle ve yuvasıyla uğraşmıştım.
-
Ampul soketi oksitlenip ark yaptığı zaman, ampulün sokete temas ettiği yerlerde fazla sıcaklık oluşuyor.
Eğer ark yapıyorsa, bozulmanın yüksek voltajla alakası yok. Sokete baktığın zaman anlarsın zaten. Renk değişimi, kararma yapar.
Ampulün sıkı oturmaması da ark-a neden olabilir.
-
renk değişimi kararma vs yok. hatta ilk başlarda dediğim gibi ordan sanıp yuvaya ve soketlere odaklnmıştım. iyice sıkılaştırdım hatta. bir süre bu şekilde kullandım. tam çözümedim sanırım dediğimde tekrar patlatmaya başladı. bu sefer de cezayı voltaja kestim. çünkü bazen yolda giderken patladığında ampül saniyelik olarak çok parlayıp gidiyor.
ben sadece voltajdan emin olmak istiyorum. sizce fara gelen voltaj değerleri normal mi ? kısada 3,7 uzunda 4,2 civarında. ?
-
LED ampul takın, eski motorumda böyle bir sorun vardı,
Bu şekilde kurtulmuştum, hemde aydınlatma performansı daha iyiydi.
-
Motordaki alternatif akımı doğru akıma çeviren alet ki adı konjektör olur, baktınız mı ?
Konjektör çıkışı kaç volt ?
-
Geçmiş olsun, çok ilginç bir sorun, konuya hakim arkadaşlar yardımcı olacaktır. Maalesef elektrik bilgim kısıtlı, ben yardımcı olamayacağım.
Yeniden geçmiş olsun, umarım çok basit bir sorundur ve hemen çözülür.
-
muhahha306 adlı üyeden alıntı
Motordaki alternatif akımı doğru akıma çeviren alet ki adı konjektör olur, baktınız mı ?
Konjektör çıkışı kaç volt ?
konjektör çıkışı 14,2 ye kadar geliyor.. akü kutup başındaki şarj da aynı.
-
muhtemelen regulator sorunu
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------
şu da olabilir tesisatta kısa devre var ise de patlayabilir. özellikle direksiyon sağa sola çevirince hareket eden kablolara bakmak gerek
-
Sizin bahsettiğiniz sorunun regülatör ile alakalı olacağını sanmıyorum çünkü öyle olsa tüm ampuller patlar. Anladığım kadarıyla elektronik bir sistem ile kontrol ediliyor farlar bu nedenle onları kontrol eden elektronik devreye göz atmak gerek, uğraşmak istemiyorsanız led ampul takarsanız sorunun çözülme ihtimali yüksek. Düşük amperli diyot taktıysanız ısınmaları normal en az 10A diyor takmanız gerekir far için.
-
sahsi fikrim ampulun kablolarindan biri sase aliyor, sase alinca da yuksek devir cevirince (150 km yol da 3 defa diyorsunuz yani uzun yol, yuksek konjektor akimi) 14,2 yi alınca ampul bunyeye patliyor.
eger konjektorde sorun yoksa, statorde de sorun yok demektir. soylediginize gore kontagi çevirince yanan ampul de direk ana sistemden aliyor beslemeyi. cok yuksek ihtimalle kablolardan biri ezildi, yaşlandı bisey oldu ve sase aliyor. bu da ampulu patlatıyor.
basima arka sinyalde geldi, camurluk baglantisinda bir yerde ezilmis, sase aliyordu. 2 sinyal rolesi yakti. en sonunda camirlugu komple sokunce bulabildim sorunu.
kablolari dikkatlice kontrol edin.
kolay gelsin.
-
Uzun far açıksa patlar ayrıca aküyü bitirir.
Kısa far açık kalsın devamlı.
-
-
rebeka adlı üyeden alıntı
Uzun far açıksa patlar ayrıca aküyü bitirir.
Kısa far açık kalsın devamlı.
Neden?
Uzunun da kısanın da güçleri aynı. 35/35 veya 50/50 Watt.
-
Bahsettiğiniz sorun temelde konjektör gibi görünüyor. Konjektörün sağlamlığından %100 eminseniz diğer ince senaryolara bakmak gerek. Önce konjektörden emin olun. Diyot grubundan kaynaklanmış olacağını düşünmüyorum, diyot grubundan kaynaklansaydı daha farklı bir problem gözler, elektroniklerde sorunlar görür, akü voltajında düşüş ve şarj problemleri yaşardınız.
-
artiiist adlı üyeden alıntı
renk değişimi kararma vs yok. hatta ilk başlarda dediğim gibi ordan sanıp yuvaya ve soketlere odaklnmıştım. iyice sıkılaştırdım hatta. bir süre bu şekilde kullandım. tam çözümedim sanırım dediğimde tekrar patlatmaya başladı. bu sefer de cezayı voltaja kestim. çünkü bazen yolda giderken patladığında ampül saniyelik olarak çok parlayıp gidiyor.
ben sadece voltajdan emin olmak istiyorum. sizce fara gelen voltaj değerleri normal mi ? kısada 3,7 uzunda 4,2 civarında. ?
renk değişimi yoksa bozuk yollardan geçerken oluşan titreşimle bile bi kaç ampul patlatmıştım.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
Konjektör ( regülatör de derler )'ü değiştir. 14 volt ölçüyor olabilirsin ama arada sen ölçmediğin zamanlarda 30-40 voltları da görüyor olabilir. Zaten 10 saniye 30 volt verse ampül patlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)