Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

FAR patlatma voltaj PROBLEMİ..!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    selamlar arkadaşlar.
    yaklaşık 2 yıldır yamaha xt 660 r kullanıyorum. hemen sorunuma geçeyim.

    Biraz detaylı yazacağım umarım sıkılıp geçmezsiniz..

    dediğim gibi 2 yıldır uzun km ler yaptım motorumla. 72000 km de aracım.
    2 ay önce far patlatmaya başladı. hiç bir şey yokken.
    önce arada patlatıyor daha sonraları da sürekli patlatmaya başlamıştır. öyle ki 150 km lik yolda 3 kez değiştirdiğim oluyordu.

    bilmeyenler için sistemi kısaca anlatayım. anahtarı çevirdiğiniz zaman far yanmaz motor çalışınca far yanmaya başlar elcikten stop yaparsanız far açık kalmaya devam eder. sistem bu. yani direk akü beslemeli aktarım yok.

    önceleri sallantıdan, kablodan vs den zannediyordum ki. sonra ölçüm yaptım ve farlara gelen voltaj kısada 13,8 volt uzunda ise 14,2 volt idi. diğer tüm sistemler sinyal korna stop ve parklar 12,5 volt civarıındaydı. önce röle sandım. röleleri değiştirdim voltaj aynıydı. aküden şarjı ölçtüğüm zaman normal olan 13,5 ile 14 volt arasında bir değer veriyor.
    röleden olmadığını anladığımda beyne baktırdım. ölçümleri yaptılar sorun olmadığını söylediler. istanbulda bir yere gönderdi ustam.
    Daha sonra sadece fara gelen kabloya diyot ekledim .2 diyotu seri bağladım ve voltajı 13,5 civarına düşürdüm. şimdi sorun yok gibi ancak bu sefer de diyotlar fazla ısınıyor.
    hatta nasıl oldu anlamadım ama diyotları taktıktan sonra kontağı çevirdiğimde far yanmaya başladı. nasıl oldu anlayamadım.

    Okumaktan sıkılmayan olur da yardımı dokunan olursa sevinirim... daha detaylı bi şekilde anlatım da sağlarım. yeter ki anlayan birileri çıksın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    İlk bakacağım yer ampul soketi olurdu. Kontaklar oksitlenip, ark yaparak ampulün daha fazla ısınmasına neden oluyor. Çare temizlik filan değil, değişmeli.
    Akü kutup başlarında, kablolarında gevşeklik gerilimin ani yükselmesine neden olur.
    Akü eski ise, suyu tam değilse akü gerilimi yükselebilir.

  3. #3
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    ampul soketini değiştirsem bile farlara 14 volt gelmesi anormal değil mi ? soketi değiştirmedim ama temizliğini ve sağlamlığını gayet güzel yaptım. voltaj yüksekliğini ölçmeden önce ampül soketiyle ve yuvasıyla uğraşmıştım.

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Ampul soketi oksitlenip ark yaptığı zaman, ampulün sokete temas ettiği yerlerde fazla sıcaklık oluşuyor.
    Eğer ark yapıyorsa, bozulmanın yüksek voltajla alakası yok. Sokete baktığın zaman anlarsın zaten. Renk değişimi, kararma yapar.
    Ampulün sıkı oturmaması da ark-a neden olabilir.

  5. #5
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    renk değişimi kararma vs yok. hatta ilk başlarda dediğim gibi ordan sanıp yuvaya ve soketlere odaklnmıştım. iyice sıkılaştırdım hatta. bir süre bu şekilde kullandım. tam çözümedim sanırım dediğimde tekrar patlatmaya başladı. bu sefer de cezayı voltaja kestim. çünkü bazen yolda giderken patladığında ampül saniyelik olarak çok parlayıp gidiyor.
    ben sadece voltajdan emin olmak istiyorum. sizce fara gelen voltaj değerleri normal mi ? kısada 3,7 uzunda 4,2 civarında. ?

  6. #6
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    LED ampul takın, eski motorumda böyle bir sorun vardı,
    Bu şekilde kurtulmuştum, hemde aydınlatma performansı daha iyiydi.

  7. #7
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Motordaki alternatif akımı doğru akıma çeviren alet ki adı konjektör olur, baktınız mı ?
    Konjektör çıkışı kaç volt ?

  8. #8
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Geçmiş olsun, çok ilginç bir sorun, konuya hakim arkadaşlar yardımcı olacaktır. Maalesef elektrik bilgim kısıtlı, ben yardımcı olamayacağım.

    Yeniden geçmiş olsun, umarım çok basit bir sorundur ve hemen çözülür.

  9. #9
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordaki alternatif akımı doğru akıma çeviren alet ki adı konjektör olur, baktınız mı ?
    Konjektör çıkışı kaç volt ?
    konjektör çıkışı 14,2 ye kadar geliyor.. akü kutup başındaki şarj da aynı.

  10. #10

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    muhtemelen regulator sorunu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------

    şu da olabilir tesisatta kısa devre var ise de patlayabilir. özellikle direksiyon sağa sola çevirince hareket eden kablolara bakmak gerek

  11. #11
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Sizin bahsettiğiniz sorunun regülatör ile alakalı olacağını sanmıyorum çünkü öyle olsa tüm ampuller patlar. Anladığım kadarıyla elektronik bir sistem ile kontrol ediliyor farlar bu nedenle onları kontrol eden elektronik devreye göz atmak gerek, uğraşmak istemiyorsanız led ampul takarsanız sorunun çözülme ihtimali yüksek. Düşük amperli diyot taktıysanız ısınmaları normal en az 10A diyor takmanız gerekir far için.

  12. #12
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    sahsi fikrim ampulun kablolarindan biri sase aliyor, sase alinca da yuksek devir cevirince (150 km yol da 3 defa diyorsunuz yani uzun yol, yuksek konjektor akimi) 14,2 yi alınca ampul bunyeye patliyor.

    eger konjektorde sorun yoksa, statorde de sorun yok demektir. soylediginize gore kontagi çevirince yanan ampul de direk ana sistemden aliyor beslemeyi. cok yuksek ihtimalle kablolardan biri ezildi, yaşlandı bisey oldu ve sase aliyor. bu da ampulu patlatıyor.

    basima arka sinyalde geldi, camurluk baglantisinda bir yerde ezilmis, sase aliyordu. 2 sinyal rolesi yakti. en sonunda camirlugu komple sokunce bulabildim sorunu.

    kablolari dikkatlice kontrol edin.

    kolay gelsin.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  13. #13
    rebeka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Uzun far açıksa patlar ayrıca aküyü bitirir.
    Kısa far açık kalsın devamlı.

  14. #14

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    14 volt ampulu patlatmaz

  15. #15
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı rebeka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun far açıksa patlar ayrıca aküyü bitirir.
    Kısa far açık kalsın devamlı.
    Neden?

    Uzunun da kısanın da güçleri aynı. 35/35 veya 50/50 Watt.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bahsettiğiniz sorun temelde konjektör gibi görünüyor. Konjektörün sağlamlığından %100 eminseniz diğer ince senaryolara bakmak gerek. Önce konjektörden emin olun. Diyot grubundan kaynaklanmış olacağını düşünmüyorum, diyot grubundan kaynaklansaydı daha farklı bir problem gözler, elektroniklerde sorunlar görür, akü voltajında düşüş ve şarj problemleri yaşardınız.

  17. #17
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı artiiist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    renk değişimi kararma vs yok. hatta ilk başlarda dediğim gibi ordan sanıp yuvaya ve soketlere odaklnmıştım. iyice sıkılaştırdım hatta. bir süre bu şekilde kullandım. tam çözümedim sanırım dediğimde tekrar patlatmaya başladı. bu sefer de cezayı voltaja kestim. çünkü bazen yolda giderken patladığında ampül saniyelik olarak çok parlayıp gidiyor.
    ben sadece voltajdan emin olmak istiyorum. sizce fara gelen voltaj değerleri normal mi ? kısada 3,7 uzunda 4,2 civarında. ?
    renk değişimi yoksa bozuk yollardan geçerken oluşan titreşimle bile bi kaç ampul patlatmıştım.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  18. #18
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Konjektör ( regülatör de derler )'ü değiştir. 14 volt ölçüyor olabilirsin ama arada sen ölçmediğin zamanlarda 30-40 voltları da görüyor olabilir. Zaten 10 saniye 30 volt verse ampül patlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)