benim motorumdaki 4 kablolu ve kabloları ucundan kopmuş lehim yapmasıda çok zor gözüküyor, lehim yaptıramazsam yenisini alıcam, 4 kablolu olması yeterlimidir acaba?
benim motorumdaki 4 kablolu ve kabloları ucundan kopmuş lehim yapmasıda çok zor gözüküyor, lehim yaptıramazsam yenisini alıcam, 4 kablolu olması yeterlimidir acaba?
valla zor bir soru, net bir cevap alabilecegini de sanmiyorum. Oksijen sensorunun calisma prensibi tum benzinli araclar icin aynidir ancak ecu ye gonderdigi sinyal araligi ve voltaji ayni olmayabilir, bu da ecu ya hatali bilgi ve cok skintili sonuclara neden olacaktir. Acikcasi parcanin orjinali yada orjin muadilinin fiyati ile alnacak riski degerlendirmelisin. Lehim isine gelince cok ince ve dar alanlarda dahi buyutec ve uygun havya ile uzman bir el sayesinde yapilabilir, ama lehim bolgesine mutlaka guclendirici bir takviye de yapilmalidir. Silikon, reçineleme, plastik kaynak gibi. Yoksa lehim sandiginiz kadar esnek bir malzeme degildir, lehimin yapildigi metaryel sorun cikarabilir. Bilhassa bazi firmalar sirf lehim tutmasin diye tel alasimi icinde magnezyum, karbon, pirit gibi malzemelerde ekler.
isi dort kablo olayina baglamayin.
ha bide nasil becerdiniz o isi afedersiniz. ☺️
Yaptıklarımdan pişman değilim aklım hayla yapmadıklarımda
iz bırakan ol
şaka maka valla bir söküp benzine yatırim dedim temizlik için, çünkü ilk çalıştırmada resmen egzoza bakarsak egzoz yüzüme tükürüyordu
sökünecede zaten baktım kabloların 4/1 tutuyor, yetkili servise gidip bilgisayardan arıza tespiti yaptırtsam 100-200 para alırlar
insta: veli_montana_
güncelllllllllllll
sensörlerin hepsi aynı değil.kimisi 2 kablo kimisi 3 kimiside 4.marka uyumlu sensör olması gerekir.motor sensörü algılamazsa alt devirlerde sorunlu çalışır.oksijen sensörü motor ve arabalarda kateletik konvektörde sıkışan kirli havayı sayım yaparak beyne mesaj gönderir. sorun olursa motor kendini kapatır veya teklemeye benzer problem yaşatır.nerden biliyorum derseniz işim gereği hafdata 2-3 bu problemle karşılaşıyorum
mesela pulsar 200ns ye peugeot206 motorun oksijen sensörü takılıyor va sorunsuz sıkıntısız kullanabiliyorsun, sizin motorun sensörüne göre uygun bir sensör vardır çıkartın yerinden gidin sanayide parçacıya ona göre alıp takabilirsiniz.
Sensör , fotosel bunların okuma değerleri farklıdır . Sadece switch ler aynı olur çünkü çalışma prensibi aynı. İçerde ki manyetik alana yayın temas etmesiyle devre keser .
Pulsar face grubundan teknik personel olan bir arkadaşın verdiği bilgiyi aktarayım.
"Bajajdaki sonda kodu 0 258 010 256'dır. Sondanın özelliği ise zengin-fakir karışım algılamasıdır. Başlığı zirkonyum kaplıdır, yani oransal sonda değildir....
...Dünyadaki 2 sonda üreticisinden biri Bosch'tur. Bosch markası oransal ve zengin-fakir sondalar üretir. Tüm sondaların anahtar ucu 22 numara standarttır. Ve zengin fakir sondalar kod fark etmeksizin aynı işlevi görür....
...Sonda tamir edilemez, temizlenemez, ancak ECU yanıltılır bu şekilde.."
Siz de motorunuzun sondasının özelliklerini öğrenerek(ki çok da öğrenecek bir şey yok aslında, oransal mı yoksa zengin-fakir mi olduğu ve pin yapısının nasıl olduğu) uygun sonda alıp takabilirsiniz.
Mondial RX3i forumunda başka bir arkadaş da şu bilgiyi vermiş kendi motoru için:
"Bosch oksijen sensörü taktım, delphi hata veriyordu.Stop etme geç çalışma yoktu ama hararette artma 8000 deveirin üstünde tekleme gibi sorunlar baş göstermisti.Sensör arıza koduda üretince değistim.2000 model opellerle uyumlu olan bosch oksijen sensörü aldım sanayiden taktım. İlk 50 kmde karter havalandirmada yine birikme yaptı sonra kesti. Yağda artma söz konusu değil artık."
Burada "delphi" diye bahsedilen başka bir marka oksijen sensörü.
Buradaki bilgiler sadece bahsedilen markalar için değil genel olarak tüm motorlar için geçerlidir.
Zengin/fakir karışımı tespit edip yakıt karışımının doğru orantıda ayarlanması için sisteme yardım ettiğini ve başkada bir görevi olmadığını biliyordum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)