Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Jinlun 250cc Sente ve Buji Zamanlaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Motorumun şanzıman ve vites dişlisini değiştirdim. Şimdi çift piston olan bu motoru senteye nasıl getireceğim.
    Pistonlar aynı anda inip çıkıyor ve sıralı patlıyor. ekzantirik milini buna göre ayarladım.

    1.piston patladığında 2.piston emme yapıyor.
    1.piston yukarı çıkarken yanmış benzini ekzosa atıyor bu sırada 2.piston sıkıştırma anında.
    2.piston patladığında 1.piston emme yapıyor.
    2.piston yukarı çıkarken yanmış benzini ekzosa atıyor bu sırada 1.piston sıkıştırma anında.

    subap ayarımı da emme 0.08mm ekzos 0.10mm hava 2.75 olarak motoruma uygun ayarları da yaptım.

    Şimdi buji zamanlaması nasıl ayarlanıyor. Bujileri kontrol ettiğimde aynı anda kıvılcım veriyorlar. buda demek oluyor ki sağ sol farketmiyor. piston içinde iki pistonda üst ölü noktada iken iki bujide kıvılcımı veriyor nasılsa diğerinde benzin yok böylelikle teki patlıyor.

    Şimdi benim merakım;

    Bu bujiler piston tam üst ölü noktadan inerken kıvılcımı verecek ya bu nasıl ayarlanıyor?
    Buji kıvılcımını ayarlayan volanmıdır?
    Marşa bastığımda iki bujininde düzenli kıvılcım veriyor ama tekeri çevirdiğimde vermedi ben verdiği anı nasıl yakalayacağım?
    Bujinin patlama anını volan ayarlıyorsa o zaman piston üst ölü noktasını volan biliyor benim ayarlamama gerek kalmaz gibi geliyor doğru mu?

    Kafamda deli sorular yardım edecek herkese teşekkür ederim, Motosikletimi çalıştıramadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Ekzantirik zincirini takarken sentesinde taktı iseniz.
    Statorun üzerindeki pickup sensör yerinde ve ayarı var ise değişiklik yapmadıysanız.
    Subap ayarını düzgün yaptıysanız.

    Başka bir ayar yoktur.
    Düşük devirde, piston sıkıştırdıktan sonra inerken değil, sıkıştırma esnasında üst noktaya yaklaşırken ateşleme yapılır.
    Devir yükseldikçe piston üst noktaya gelmeden önce buji ateşlenir. Buna avans veya avans açısı da denir.
    Avans açısını, devire göre ECU(beyin) ayarlar.
    klayt bunu beğendi.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    sanırım supap ayarını yanlış yaptınız ve kompresyon çok zayıfladı..bujiler ateşlese bile çevrim yapamaz motor.

    şanzıman dişlileri ile ekzantrik milinin bağlantısı nedir anlayamadım, vites dişlisini değiştirmek için eksantriğide sökmek gerekiyor mu o motorda ? eksantrik kranka bağlıdır..

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Şanzıman bloğunu ikiye ayırmak için mecburen silindiri sökmek gerekir.
    klayt bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Teşekkürler arkadaşlar. Şimdi doğru gibi oldu. ama başka bir sıkıntı var. pistonlar aşşağıya inerken yani emme başladığında zorlanıyor yani teker zor dönüyor. volanı çevirdiğimde pistonlar yukarı çıkarken yumuşak ama aşşaya inerken zorlanıyor. komprasör yaparken zorlanıyor yani. bujileri söktüm hava aldığı için yumuşak indi. ama bujiyi taktığımda zorlanarak iniyor. buji başı normal yani bujiye değme yok ama sanki hava alamıyor gibi. karbüratörden benzin çektiği an oluyor sanırım. acaba çekemiyor mu yada deliklermi tıkalıdır.

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Yakıt/hava karışımını emerken biraz zorlanması normaldir.
    Ama çok zorlanmaması gerekir. Emme manifoltunu biraz gevşeterek kontrol edin.
    Mekanik bir zorlanma var mı kontrol edin.
    Bujiyi sökünce zorlanma yok demişsiniz.
    Karışımı silindire alıp almadığını kontrol etmeniz gerekir.
    --
    Asıl emmeden sonra karışımı sıkıştırırken zorlanma olması gerekir.
    Bence ekzantiriğin sentesinde problem var.

  7. #7

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Motoru açmadan önce pistonlar üst ölü noktada iken ekzantirik miline baktım ucunda bir çentik var o geriye bakıyordu milimetrik aynı şekilde taktım emin olmak için ekzantirik dişlisini bir diş ileri ve geri aldım ama tam nokta şu andaki o nedenle ekzantrik sentesinde yanlış olmadığını düşünüyorum. Pistonlar aşşaya inerken zorlama çok gibi mesela viteste iken motoru ittiğimde teker dönüyordu ama şimdi kayıyor çok zor dönüyor. Motorun ağirlığıyla dönmüyor. Dediğiniz gibi emme manifoltunu gevsetip bakacağım. Motor bloklarını ayırdığımda iki bloğuda yıkayıp sildim sonra kuruttum. Orada bir yanlışım olmuş olabilirmi. Karburatörüde temizlemiştim ona bakıp yazarım yine.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------

    Pistonlar aynı anda aşşağıya inerken pistonun birisi emme yapiyor bu sirada diğeri hava almadığı için aşşaya inerken zorlanıyor. Sebebi bu ama bu normalmi biri emme yaparken diğeride bir yerden hava alması gerekmezmi. Diğer aksamlar düzgün.

  8. #8
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Biri emdiğini sıkıştırma yaparken diğeri yanan karışımı eksozdan boşaltıyor zaten. Yani boşaltma esnasında ilgili piston zorlanmaması lazım.



    Sizinki 360' krank değil mi?

  9. #9

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Sağolasın emre bu çok güzel oldu. Benim motorum 360 dediğin gibi biri sıkıştırma yaparken diğeri eksozdan boşaltıyor. Sıkıştırma boşaltma anı güzel çalışıyor. Lakin pistonlar aşağıya inerken biri emme yapiyor ya diğeri hava cekemedigi için âşağıya inemiyor kompresör yapiyor yani şırınga gibi ağzı tıkalıyken çekemezsiniz ya öyle. Bunu anlayamadım işte.

  10. #10
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Yerinde olsam senteye yeniden bakardım. Subapların açıp kapanmasını gözle. Subap aralık ölçülerine dikkat et.

    Aklıma başka bir şey gelmiyor.

  11. #11

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Gerçi emme anı diğerinin parlama anı zaten bir kere çalişsa düzelecek o zaman ama viteste motoru vurduramiyorum.

  12. #12

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    pistonlardan birinde ateşleme yanlış zamanda oluyorsa tek piston çalışıyor olabilir ? yani motor tek silindire düşer.

    her iki buji kablosunda da kıvılcım var doğru çalışıyor sanarsın ama ''pulser'' adlı parçanın bozulmasından dolaı böyle birşey olabilri statordeki mıknatısımsı parça

  13. #13
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pistonlardan birinde ateşleme yanlış zamanda oluyorsa tek piston çalışıyor olabilir ? yani motor tek silindire düşer.

    her iki buji kablosunda da kıvılcım var doğru çalışıyor sanarsın ama ''pulser'' adlı parçanın bozulmasından dolaı böyle birşey olabilri statordeki mıknatısımsı parça
    360 derece krankda, silindirin birisinde ateşleme doğru, diğerinde yanlış olmaz.
    Bir tane pickup sensör var.
    Bir silindirde kıvılcım oluşurken diğerinde de oluyor. Ama yakıt olmadığı ve sıkıştırılmadığı için patlamıyor.
    ---
    Ha, şöyle olabilir, Kablo, buji, pipo arızası, bujide çatlak, kaçak olabilir tabii.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    bloğu komple dağıtmak gerekiyorsa , toplarken kol yataklarını yada kepleri 1. ve 2. silindir yer değiştirip yani eski sırasına göre takmamışda olabilirsin..krank kastığı için zorlanıyor olabilir , bujileri söküp motoru dinamonun göbeğinden çevir bakalım , çok rahat dönmesi gerekir , dönmüyorsa mekanik bir sıkışma vardır çalıştırmak için daha fazla marşa basma.

  15. #15

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Teşekkürler emre konuya hakimsin dediğin gibi tek sensör var ve iki bujide aynı anda ateşliyor birinde yakıt olmadığı için diğeri patlıyor sonra diğeri bu sistem bence daha iyi buji zamanlamasiyla uğraşmıyorum çünkü volan pistona bağlı kendinden ayarlı zaten. Burada dediğin gibi sente önemli ben açtığım gibi yaptım ama yine incelicem çok değindin senteye.

  16. #16
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Zamanında bu videoyu izleyerek arkadaşın jinlununa valf(subap) ayarı yapmıştık, aynısını regal raptoruma da yaptım ve sorun çıkmadı, videonun 11:44 anındaki durumda motora normal oturur pozisyondan bakıldığında sol taraftaki pistonun valfleri, diğer durumda da diğer pistonun valflerini ayarladım. Ama şu an bende çözemedim iki pistonda aynı anda aşağı iniyorsa birinin valfleri kapalıyken aşağıda doğru inmekte zorlanması gerekiyor ama gözden kaçırdığım, düşünemediğim bir ayrıntı olabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)