Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marşa basarken vuruntu sesi geliyor ve çalışmıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    forza5454 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Skyteam Bubby
    Merhaba,
    Benim aylardır çözemediğim bir sorunum var. İnternette araştırdım böyle birşey başına gelen yok sanırım. O yüzden konu açarak fikir almak istiyorum. Bu sorunla ilgili en az 5 kez servise gitmişimdir. Hala çözülemedi.
    Aslında temelinde sorun motorun çalışmaması sorunu. Ama çok daha kompleks. Sıcak veya soğuk farketmiyor. Farkeden birşey var oda en son istop ederken motoru boşa aldığımda motor durduktan sonra mı yoksa hareket halinde mi olduğu. Çünkü hareket halindeyken boşa alıyorum duruyorum ve istop ettiğimde tekrar çalıştırırken böyle bir sorun olmuyor. Fakat durduktan sonra boşa attığımda sonraki çalıştırma resmen ızdırap oluyor. Başlıkta da belirttiğim gibi marşa basıyorum motor çeviriyor alttan çok yüksek sesle bi vuruntu geliyor bazen 5sn çevirebiliyor bazen 15sn sonra marş motoru duruyor. İtiklediğimde motor gidiyor ama sanki motor viteste gibi. Çalışmıyor tabikide. Ayak marşıda çalıştırmıyor. Oda vuruntu yapıyor. Sonra vitesi sırasıyla 1 - 2 - N yapıyorum tekrar deniyorum tekte çalışıyor. Debriyaj ayırmıyor mu dişiler mi gidik ne var bir türlü anlayamadım. Kafayı yemek üzereyim derdimide anlatamıyorum. Var mı bir fikri olan çok büyük hayır işler.
    Şimdiden teşekkürler.
    Motor : Skyteam T-Rex 125cc


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    marş motoruna baktır dostum. sıkıntı marş motorunda olabilir. ayırma şeysi var adını bilmiyorum. o takılı kalıyor olabilir.

    yani şöyle marşa bastın, krankı çevirdi motor çalışmaya başlayınca motorun krankı dönmeye devam ederken, artık marş motorunun dönmemesini sağlayan bir mekanizma dişli artık neyse. orada sorun vardır. benim başıma da geldi aynısı, gün be gün zorlandı motor çalışırken, bazen 2. vitese alıp hafif ittirip krankı hareket ettirince alıyordu marş. bir zaman sonra o da gitti. sonra marş motorunu çıkardım açtım temizledim taktım düzeldi. sorun sanırım senin marş motorunda.

    kolay gelsin.

  3. #3

    Üyelik
    09 Temmuz 2017
    Şehir
    Bakırköy İstanbul
    Motosikleti
    HondaCRF250Ralli
    motor devir aldıktan sonra mars dişlisi boşa çıkmıyor mekanik bir sorun belli ki , işi marş olan yere baktır en iyisi...marş motoru gücünde yani içinde elektrik aksamında bir kopma mevcut,bobinde sorun var gibi , sen vitesle oynadığını düşünürken dişliyi boşa çıkarıyorsundur.. yani sen bunu motordaki tork gibi düşün hareket var fakat cevirme için güce gelince bayılıyor.ve tık.tık. arabada da sistem aynı olur ve klasik cevap ,,,kömür bitmiştir abi,,, der ya usta

  4. #4
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    Alıntı forza5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Benim aylardır çözemediğim bir sorunum var. İnternette araştırdım böyle birşey başına gelen yok sanırım. O yüzden konu açarak fikir almak istiyorum. Bu sorunla ilgili en az 5 kez servise gitmişimdir. Hala çözülemedi.
    Aslında temelinde sorun motorun çalışmaması sorunu. Ama çok daha kompleks. Sıcak veya soğuk farketmiyor. Farkeden birşey var oda en son istop ederken motoru boşa aldığımda motor durduktan sonra mı yoksa hareket halinde mi olduğu. Çünkü hareket halindeyken boşa alıyorum duruyorum ve istop ettiğimde tekrar çalıştırırken böyle bir sorun olmuyor. Fakat durduktan sonra boşa attığımda sonraki çalıştırma resmen ızdırap oluyor. Başlıkta da belirttiğim gibi marşa basıyorum motor çeviriyor alttan çok yüksek sesle bi vuruntu geliyor bazen 5sn çevirebiliyor bazen 15sn sonra marş motoru duruyor. İtiklediğimde motor gidiyor ama sanki motor viteste gibi. Çalışmıyor tabikide. Ayak marşıda çalıştırmıyor. Oda vuruntu yapıyor. Sonra vitesi sırasıyla 1 - 2 - N yapıyorum tekrar deniyorum tekte çalışıyor. Debriyaj ayırmıyor mu dişiler mi gidik ne var bir türlü anlayamadım. Kafayı yemek üzereyim derdimide anlatamıyorum. Var mı bir fikri olan çok büyük hayır işler.
    Şimdiden teşekkürler.
    Motor : Skyteam T-Rex 125cc
    bence temel sorun 3 Ah olan akü. daha yüksek amperli akü ile deneyin. kick starter ile çalışmaması da ayrı bir sorun, bununla ilgili fikrim yok.

  5. #5
    forza5454 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Skyteam Bubby
    @diablof @DadasOflu
    Hocam aynı fikri söylemişsiniz. Olabilir tabi marşı devreden çıkartmıyor olabilir. Zaten bazen marş tamamen sıkışıyor kilitleniyor. Butona basıyorum ve tık bile etmiyor sanki akü bitmiş gibi. Ama şöyle birşey var. Motorsiklet hiç çalışacak gibide olmuyor. Viteste bi motor düşünün debriyajada basmıyorsunuz. Bu motora marş basabilseniz çalışacak gibi olur mu ? Olmaz tabi ki tangır tungur vuruntu sesleri başka bişey yok.

    @oxus
    İlk mesajda belirtseydim iyi olurmuş. Akümü değiştirdim ve 4A bir akü taktım. Bundan şüphelenmiştim zaten eski akününde durumu iyi değildi. Fakat değişen hiçbirşey olmadı.

    Bu hafta yağışlı ve soğuk. Haftaya pazartesi tekrar servise gideceğim. Sonucu burda yazarım. Onlarda sıkıldılar benden. Sonuçta adam basıyor çalışıyor basıyor çalışıyor. Bana gelince yok abi 10dk marketin önünde makineyi çalıştırmak için cebelleşiyorum. Bide alet çok dikkat çekiyor. Rezillik başka bişey değil. Mesaj yazanlara çok teşekkürler varsa fikriniz lütfen belirtin bende serviste öyle aktarayım çünkü ilk mesajdada dediğim gibi adamlara derdimi anlatamıyorum.

  6. #6

    Üyelik
    09 Temmuz 2017
    Şehir
    Bakırköy İstanbul
    Motosikleti
    HondaCRF250Ralli
    Yazmışsın zaten vitesi boşa şuna buna alıyorum sonra tek marsta çalışıyor demişsin. .sen ora burayi kurcalarken marsi marş dislisinide boşa çıkarıyorsun. fiziksel olarak senin kulağına işlev yapıyor sesi veriyor diye görevini yerine getiriyor değil. .marş bobininde bir kopuk vs.varsa güç zayıf olur . Marşını sök götür işi sadece marş olan birine. Unutmadan sadece marş basmak bile bir sanattır. .marş esnasında kulağın hep mekanik işlemde olmalı. Şunu dene bugüne kadar marsa bastığın süre-saniye-salisenin tam tamına yarısını kullan..çok kısa geldi çalışmadı deme tekrar aynı kısa sürede marş yap her zaman..

  7. #7
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    Alıntı forza5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @diablof @DadasOflu
    Hocam aynı fikri söylemişsiniz. Olabilir tabi marşı devreden çıkartmıyor olabilir. Zaten bazen marş tamamen sıkışıyor kilitleniyor. Butona basıyorum ve tık bile etmiyor sanki akü bitmiş gibi. Ama şöyle birşey var. Motorsiklet hiç çalışacak gibide olmuyor. Viteste bi motor düşünün debriyajada basmıyorsunuz. Bu motora marş basabilseniz çalışacak gibi olur mu ? Olmaz tabi ki tangır tungur vuruntu sesleri başka bişey yok.

    @oxus
    İlk mesajda belirtseydim iyi olurmuş. Akümü değiştirdim ve 4A bir akü taktım. Bundan şüphelenmiştim zaten eski akününde durumu iyi değildi. Fakat değişen hiçbirşey olmadı.

    Bu hafta yağışlı ve soğuk. Haftaya pazartesi tekrar servise gideceğim. Sonucu burda yazarım. Onlarda sıkıldılar benden. Sonuçta adam basıyor çalışıyor basıyor çalışıyor. Bana gelince yok abi 10dk marketin önünde makineyi çalıştırmak için cebelleşiyorum. Bide alet çok dikkat çekiyor. Rezillik başka bişey değil. Mesaj yazanlara çok teşekkürler varsa fikriniz lütfen belirtin bende serviste öyle aktarayım çünkü ilk mesajdada dediğim gibi adamlara derdimi anlatamıyorum.
    hocam 3 Ah ile 4 Ah arasında pek fark olmadığı için sorun devam ediyor olabilir. Ben hala daha yüksek amperli akü kullanılırsa sorunun çözüleceğini düşünüyorum.servise gittiğinizde sorunsuz olarak çalışması da bunun delili olabilir çünkü oraya gidene kadar aküyü yeterince doldurmuş oluyorsunuz. eğer haklıysam bu seferde başka bir sorunla karşılaşabilirsiniz; örneğin 8 ah bir akü satın aldınız, motor 8 ah aküyü şarj edebilir mi? sonuçta 3 ah için tasarlanmış bir sistem var.konu hakkında teknik bilgim yetersiz ama alternatör ve konjektöründe daha yüksek ampere göre değiştirilmesi gerekebilir.forumda bu konularla ilgili çök tecrübeli arkadaşlar var umarım onlar yardımcı olabilirler size

  8. #8

    Üyelik
    09 Temmuz 2017
    Şehir
    Bakırköy İstanbul
    Motosikleti
    HondaCRF250Ralli
    Akımı mekanik güce aktarmada sorun var ise istersen 8 a h olsun durum aynı olur..3ah ye göre sistem diye bişey yok. Burada değişken olamayacak şey sistemdeki volt değeridir. Ah sonuçta güç üreticinizin hanzesinin azlığı çokluğu konusudur ?ah.
    oxus bunu beğendi.

  9. #9
    forza5454 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Skyteam Bubby
    @oxus
    Hocam burada çekiçle metala vurduğunuzda ortaya çıkan kadar yüksek desibelli bir vuruntu sesinden bahsediyoruz. Etraftaki insanların "noluyo" diyerek dönüp bakacağı kadar yüksek bi gürültü. Akünün zayıf olmasıyla değilde daha çok mekanik bir problem olduğunu düşünüyorum. Zaten bu kadar hızlı çeviremese böyle bir seste çıkamaz. Servise gittiğimde bastıklarında çalışıyor dediğim o tamamen rastgele. Bugünde bastım tekte sorunsuz çalıştı. Tamamen rastgele oluyor. Fakat kısa mesafede yağlama ve ısınma işlemlerini tamamlayamadığı için fırına markete gittiğimde felan mutlaka başıma geliyor. Tabi servise kaç km yolu sürerek gidiyorum. Yağlamasını tamamlamış güzelcede ısınmış oluyor haliyle sonraki çalıştırmanın sorunsuz olması ihtimali en yüksekte oluyor.

  10. #10
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    Alıntı forza5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @oxus
    Hocam burada çekiçle metala vurduğunuzda ortaya çıkan kadar yüksek desibelli bir vuruntu sesinden bahsediyoruz. Etraftaki insanların "noluyo" diyerek dönüp bakacağı kadar yüksek bi gürültü. Akünün zayıf olmasıyla değilde daha çok mekanik bir problem olduğunu düşünüyorum. Zaten bu kadar hızlı çeviremese böyle bir seste çıkamaz. Servise gittiğimde bastıklarında çalışıyor dediğim o tamamen rastgele. Bugünde bastım tekte sorunsuz çalıştı. Tamamen rastgele oluyor. Fakat kısa mesafede yağlama ve ısınma işlemlerini tamamlayamadığı için fırına markete gittiğimde felan mutlaka başıma geliyor. Tabi servise kaç km yolu sürerek gidiyorum. Yağlamasını tamamlamış güzelcede ısınmış oluyor haliyle sonraki çalıştırmanın sorunsuz olması ihtimali en yüksekte oluyor.
    merhaba, soru hala devam ediyor mu? ya da arızayı tespit edebildiniz mi?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)