Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CG Ön-Arka dişliyi kaç kaç yapmalı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Mondial 100 UAG motorumu 150 cc yaptırmıştım.Motorun orjinal dişlileri ön 14 arka 38.Çok çabuk vitesler bitiyor motor uzamıyor.5.vites devir bittiğinde 120yle gidiyor halbuki daha gidicek gücü var 6 belki 7.vites olsa yiyecek gibi duruyor.Sızce kaç dişli takmalıyım sadece ön dişliyi 17 yapsam istediğim performansı alır mıyım ? Tork çok fazla düşer mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Haziran 2013
    piston 65.5 ise ön dişli yi 18 tak arka ile oynama. piston 62 ise 16 yap eğer Kesmez ise 17 yap ama 18 yapma ağır gelebilir.

  3. #3

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    yani mantık olarak kardeşim motorda yüzde 50 artıs yaptınsa dişlidede 7 diş artırıp 21 diş bile yapabilmen gerekli ama fizik bunun boyle olmadıgını gosterir saft felan dereceli sekilde değişmediyse sadece hacimden kaynakli tork artmıştır.17 den başla assağı doğru in zincir kurtarır inş

    benim arızayada yorum olsa super olurdu ama ustalar girmiyor bu forma galiba :()

  4. #4

    Üyelik
    04 Haziran 2013
    Alıntı turkomer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani mantık olarak kardeşim motorda yüzde 50 artıs yaptınsa dişlidede 7 diş artırıp 21 diş bile yapabilmen gerekli ama fizik bunun boyle olmadıgını gosterir saft felan dereceli sekilde değişmediyse sadece hacimden kaynakli tork artmıştır.17 den başla assağı doğru in zincir kurtarır inş

    benim arızayada yorum olsa super olurdu ama ustalar girmiyor bu forma galiba :()
    sizin arıza nedir

  5. #5
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    17 dişli taktım.
    6000 devirde 70 yapıyordum 85 yapıyorum
    120de devir bitiyordu 145 gördüm.Tork biraz düştü ama fena değil hala 2.viteste tekere gelebiliyorum. Uzun yolda rahat çevirdiği devirlerde 100- 105 km hızla gidiyorum uzun yolda büyük rahatlık sağladı benim için.

  6. #6
    suskun2oo4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2023
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    KUBA ÇİTA 180R
    eski bir konuyu hortlatmış gibi olacağım ama kafama takıldı bende 180r var herkes 150cclik tork ürettiğini söylüyor ruhsatta 189m3 olarak geçiyor 15/38 dişli oranı var fakat kalkışta olsun 6.viteste olsun gazı açtığımda o torku hissettirmiyor çok torklu bir makine değil ama ben bunu 14/38 yaptım 6.viteste bile artık gazı verdiğimde torku hissedebiliyorum haliyle son hızı düştü kafamın almadığı 16 dişliyide denedim 17 deneyen var makine nasıl kaldırıyor şehir içinde sorun yaşamıyormusunuz evet 14/38de çabuk vites istiyor ama torku hissediyorsunuz dediğim gibi 15 taktığımda bile aşırı derece farkı hissettim bundan dolayı torku düşürmeden devri düşürmek için dişli arayışına girdim normalde çitalar tel jant çelik jant aldım istediğim dişli oranını bulamıyorum forumda bir çok makale okudum arka dişliyi bir diş küçük bulursan takabilirsin şeklinde yorum okudum uzun yola yatkın geldiği söyleniyor 14/37 yani 37t dişliyi sadece çinli sitelerden temin edebilirim oda şuan günümüz şartında 500 küsür civarında çok etkisi olur mu farklı motorlarda arka dişliyi bir diş küçültüp sonuç alan var mı yardımcı olursanız sevinirim amacım hız değil yüksek devir çevirmek yerine aynı hızda düşük devirde gitmek hem uzun yol hem şehir içi ideal bir oran yakalamak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler