arkadaşlar motosiklet ön ve arka hava değeri kaç olmalı?
arkadaşlar motosiklet ön ve arka hava değeri kaç olmalı?
[B]"Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"[/B]
Hyosung gt 250 de yanlış hatırlamıyorsam ön 29 arka 32 (artçı varsa 36) gibi birşeydi
Tabi Hyosungun kuru ağırlığı 185 kg Seninkinin ağırlığı ve lastik hacmi bu basıncı etkiler (Traktörün ön lastiğinin basıncının arka lastiğinkinden fazla olması durumu gibi)
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
bende virago 535 var 182 kg olması lazım arka 130 90 15 işte bu durumda ne yapmam lazım...
birde dün iznik dönüşü çok sağlam bi çukura girdim,ön jant çok hafif eğildi asıl bu durmda ne yapmam lazım...
[B]"Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"[/B]
galiba viragonun jantları telli jant.. ki öyleyse işin kolay.. servise git düzeltirler.. ama çelik jantsa o zor.. bu arada basınçlar ön 26-29 arka 28-32 arasında değişiyo diye biliyorm..
CBR 600F Honda,
Benim arka teker 150/70 17 sanırım senin lastiğin iç hacmi daha fazla yerinde olsam önce 31 hava denerim eğer motor her zamankinden fazla titreşim veriyorsa lastik basıncını biraz indirerek optimum seviyeyi bulabilirsin. Eğer lastik basıncını fazla indirirsen bu seferde viraj kabiliyetinden kaybın olur.
Ön jantın eğilmesi meselesine gelince; senin motorun lastikleri tubeless değil bu durumda janttan hava kaçırma gibi bir durum söz konusu değil ama ön tekerde oluşan dengesizliği muhtemelen gidonda hissedeceksin. Bir fırsatını bulduğunda motorculara düzelttirebilirsin (mobilet tamircileri bu işi çok daha güzel yapıyor, tecrübeyle sabittir)
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
kardeş sağol da burdaki servisler son derece kazıkçı,adam gibi servis yok istanbulda özel servislerle idare ediyoruz onlarda da bütün imkanlar yok sorma yani halimizi koca istanbulda inan motoru götürebileceğim doğru düzgün yer bulmakta zorlanıyorum..PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
[B]"Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"[/B]
Arkadaşlar bence lastik havalarını kendi vücut ağırlığınıza göre ayarlamanız lazım ama normali 30-32 dir.fazla sert lastik hem tehlikeli hem rahatsız edicidir.
ccbbdd adlı üyeden alıntı
hocam istanbuldaki çoğu motorcu bundan şikayetçi neden adam akıllı bir servis yok anlamıyrum.. yani küçük bir yer olsa tamam dicem ama..
neyse yinede geçmiş olsun... umarım sorunun en kısa sürede hallolur..
CBR 600F Honda,
yamaha fazer için ne öneriyorsunuz? ön ve arkalara? 1-80 boyunda 100 kiloluk bir vatandaşımızdan söz ediyoreuz
arkadaşlar bende mümkünse 130-70-12 arka ve 120-70-14 ü öğrenebilirmiyim ?
Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...
genel olarak hava basınçları önde 29 arkada 30-31 civarında oluyor pek çok motorda
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
arka 30 ön 28 dedi benim usta..
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
Araba basınçlarından bir farkı yok gibi
lezzet gider,mesuliyet kalır...
Ortalama şudur budur gibi değerler verip insanları yanıltmayalım arkadaşlar.
Hemen hemen her lastik ebatının hava basıncı birbirinden farklıdır. Mesela 180/55/17 = 42 PSI, 120/70/17 = 36 PSI
Genelde motorun arka maşanın üzerinde yazar hava basınç değeri. Birçok lastiğin üzerinde de mevcut.
Sakın kafanıza göre hava basmayın, sonuçta o lastiklerin üzerinde gidiyorsunuz. Birkaç kere benzinci de şahit oldum bu tip olaylara, neyseki müdahale ettim.
hava basıncı yazılan degerler fazla gibi geldi bana
yani anladığım kadarıyla şu kadar öne şu kadar arkaya basın diyebilmek zor. bu da nası bi cümle olduysa ?
valla bi motor ustasından öğrendim ben mesela ne kadr doğru bilmiyorum ama her lastiğin kendine has bi basıncı oluyo eğer lastik yanaklarını incelerseniz kullandığınız lastiğin ne kadar basınçla şişireleceğini yazıyo mesela bende hyosung gt 250 comet var dunlop quolifer lastik kullanıyorum lastik yanağında yazan değerler 42 psi ben böle şişriyorum.çok değilmi diyeceksiniz önceden bende 29-32 basıyodum fakat motor hep bitarafa çekiyodu ve tekerlekler sürekli kayıyordu şimdi 42 psi basıyorum ve yol tutuşu olarak ve gidiş olarak gayet güzel sizde lastik yanaklarını mutlaka kontrol edin mutlaka ne kadar basınç alacağı yazıyodur.biraz uzun oldu kusura bakmayın yardımcı olabildiysem ne mutlu
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)