Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektrikli Bisiklet Aküsü Motosiklete Takılır Mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Jel ve deep cycle olan elektrikli bisiklet aküsü motosiklette kullanılırsa ne gibi durumlar ortaya çıkar? 11-14 ah arası akü arıyorum ve 200 liradan aşağıya motosiklet aküsü yok. Doğal olarak Orbus-Yiğit-Mustang gibi markaların elektrikli bisiklet akükerine bakmaya başladım. Kullansam sıkıntı olur mu? Motosiklet rx3i evo, orjinal aküsü ytz12bs 11 ah jel akü.

    Bir diğer husus da orjinal aküsü jel olan motosiklete kuru akü alsam herhangi sıkıntı olur mu? Sonuçta gelen akım aynı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    motorun ihtiyaci olan sey elektrik.

    bunu saglamasi icin 2 deger var. birisi volt digeri amper.

    uygun volt ve amper degerlerinde isterseniz nukleer reaktor bile kullanabilirsiniz. tahminim sorun olmaz.

    2. sorunuza ise yine yukaridaki gibi cevap vermek gerek. onemli olan ihtiyac olan elektrigi uretmek. bunun icin de kuru, sulu, jelli farketmez.

    aklima gelen 1 tek nokta var. klasik akuler basasagi durursa suyu akma yapabilir. yoksa normal kullanimda kullanimda bir farki olmaz. (jel ile digerlerinin farki yok demedim. uretilen enerji ayniysa sisteme herhangi bir zarar vermez manasinda soyledim)

    kolay gelsin.

  3. #3
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Cevap için teşekkürler. Bildiğim kadarıyla şöyle bi durum var: Otomobillerde veya motosikletlerde kullanılan aküler ilk marş esnasında marş motorunu ve benzin pompasını harekete geçirmek için büyük bir güç harcıyorlar. Bu yüzden 'start stop akü' diye bir tabir duydum. Elektrikli bisikletlerin çalışma prensibi farklı olduğu için akünün 1-2 ayda öleceği hissine kapıldım nedense. Belki de bu anlık tüketimleri kaldırmayıp iflas edecektir...

  4. #4
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jel ve deep cycle olan elektrikli bisiklet aküsü motosiklette kullanılırsa ne gibi durumlar ortaya çıkar? 11-14 ah arası akü arıyorum ve 200 liradan aşağıya motosiklet aküsü yok. Doğal olarak Orbus-Yiğit-Mustang gibi markaların elektrikli bisiklet akükerine bakmaya başladım. Kullansam sıkıntı olur mu? Motosiklet rx3i evo, orjinal aküsü ytz12bs 11 ah jel akü.

    Bir diğer husus da orjinal aküsü jel olan motosiklete kuru akü alsam herhangi sıkıntı olur mu? Sonuçta gelen akım aynı.
    RX3 forumuna baksana efemontana arkadaşım. Orada mitmuallim nikli arkadaş taktı ve sorun yaşamadı şu ana kadar. sayfa 235.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Yapıştır geç

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun ihtiyacı olan sey elektrik.

    bunu saglamasi icin 2 deger var. birisi volt digeri amper.

    uygun volt ve amper degerlerinde isterseniz nukleer reaktor bile kullanabilirsiniz. tahminim sorun olmaz.

    2. sorunuza ise yine yukaridaki gibi cevap vermek gerek. onemli olan ihtiyac olan elektrigi uretmek. bunun icin de kuru, sulu, jelli farketmez.

    aklima gelen 1 tek nokta var. klasik akuler basasagi durursa suyu akma yapabilir. yoksa normal kullanimda kullanimda bir farki olmaz. (jel ile digerlerinin farki yok demedim. uretilen enerji ayniysa sisteme herhangi bir zarar vermez manasinda soyledim)

    kolay gelsin.
    Bir de marşa basarken ki anlık akım değeri önemli, neyle ifade ediliyordu hatırlamıyorum. EN mi?

  7. #7
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    şöyle bi sorun olabilir. Tam emin olmamakla birlikte motorsiklet kendi aküsünü kendi sarj ediyor. Bisiklet aküleri 220v normal priz adaptör ile sarj ediyor.

    Motorun aküyü sarj ederkenki akımını da göz önünde bulundurmak gerek. Aküyü uzun vadede bozabilir.

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de marşa basarken ki anlık akım değeri önemli, neyle ifade ediliyordu hatırlamıyorum. EN mi?
    ustadim soyle bir bilgi buldum. sanirim bahsettiginiz benim eksik bildigim su;

    Marş Gücü (CCA): Marş motorunu çalıştırırken ani olarak çekilen akım miktarına marş gücü denir. Marş gücü - 18 °C’ de ölçülür ve amper (A) olarak tanımlanır. Akü üzerinde bulunan etiketlerde marş gücüne ait tanımlar genelde DIN, EN, SAE, TS gibi normlarda yapılmaktadır.

  9. #9
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ustadim soyle bir bilgi buldum. sanirim bahsettiginiz benim eksik bildigim su;

    Marş Gücü (CCA): Marş motorunu çalıştırırken ani olarak çekilen akım miktarına marş gücü denir. Marş gücü - 18 °C’ de ölçülür ve amper (A) olarak tanımlanır. Akü üzerinde bulunan etiketlerde marş gücüne ait tanımlar genelde DIN, EN, SAE, TS gibi normlarda yapılmaktadır.
    şarj etmede sorun olmaz mı peki ?

  10. #10
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şarj etmede sorun olmaz mı peki ?
    dostum sen 220 volt prize takiyorsun ama o onu 12 volt alacak sekilde duzenliyor icindeki devre ile. tv gibi dusun prize takiyoruz ama genel olarak icerde 12 volt 5 volt yerine gore degisen degerler var.

    o yuzden sarj etmede sorun olacagini dusunmuyorum. ama yineliyorum birbiri ile ayni degerlerde olacak. voltu amperi ve mars gucu.

    kolay gelsin.

  11. #11
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RX3 forumuna baksana efemontana arkadaşım. Orada mitmuallim nikli arkadaş taktı ve sorun yaşamadı şu ana kadar. sayfa 235.
    Naci hocam, mitmuallim bey aküyü taktı ama satıcı 6 ay içerisinde ölür demişti. O yüzden kesin bilgi alıp 6 ay sonra yolda kalmak istemiyorum. Yine de başka çare yok,aynısından alıp takacağım. Her akünün boyutu uygun gelmiyor bizim motorlara. Hazır denenmişi varken alıp kullanmak lazım

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Arkadaşlar 2 yıldır böyle kullanıyoruz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)