Elektrikli Bisiklet Aküsü Motosiklete Takılır Mı?
-
08 Haziran 2017, 20:00
#1
Jel ve deep cycle olan elektrikli bisiklet aküsü motosiklette kullanılırsa ne gibi durumlar ortaya çıkar? 11-14 ah arası akü arıyorum ve 200 liradan aşağıya motosiklet aküsü yok. Doğal olarak Orbus-Yiğit-Mustang gibi markaların elektrikli bisiklet akükerine bakmaya başladım. Kullansam sıkıntı olur mu? Motosiklet rx3i evo, orjinal aküsü ytz12bs 11 ah jel akü.
Bir diğer husus da orjinal aküsü jel olan motosiklete kuru akü alsam herhangi sıkıntı olur mu? Sonuçta gelen akım aynı.
Reklamlar
-
08 Haziran 2017, 20:08
#2
motorun ihtiyaci olan sey elektrik.
bunu saglamasi icin 2 deger var. birisi volt digeri amper.
uygun volt ve amper degerlerinde isterseniz nukleer reaktor bile kullanabilirsiniz. tahminim sorun olmaz.
2. sorunuza ise yine yukaridaki gibi cevap vermek gerek. onemli olan ihtiyac olan elektrigi uretmek. bunun icin de kuru, sulu, jelli farketmez.
aklima gelen 1 tek nokta var. klasik akuler basasagi durursa suyu akma yapabilir. yoksa normal kullanimda kullanimda bir farki olmaz. (jel ile digerlerinin farki yok demedim. uretilen enerji ayniysa sisteme herhangi bir zarar vermez manasinda soyledim)
kolay gelsin.
-
08 Haziran 2017, 20:14
#3
Cevap için teşekkürler. Bildiğim kadarıyla şöyle bi durum var: Otomobillerde veya motosikletlerde kullanılan aküler ilk marş esnasında marş motorunu ve benzin pompasını harekete geçirmek için büyük bir güç harcıyorlar. Bu yüzden 'start stop akü' diye bir tabir duydum. Elektrikli bisikletlerin çalışma prensibi farklı olduğu için akünün 1-2 ayda öleceği hissine kapıldım nedense. Belki de bu anlık tüketimleri kaldırmayıp iflas edecektir...
-
08 Haziran 2017, 20:43
#4
efemontana adlı üyeden alıntı
Jel ve deep cycle olan elektrikli bisiklet aküsü motosiklette kullanılırsa ne gibi durumlar ortaya çıkar? 11-14 ah arası akü arıyorum ve 200 liradan aşağıya motosiklet aküsü yok. Doğal olarak Orbus-Yiğit-Mustang gibi markaların elektrikli bisiklet akükerine bakmaya başladım. Kullansam sıkıntı olur mu? Motosiklet rx3i evo, orjinal aküsü ytz12bs 11 ah jel akü.
Bir diğer husus da orjinal aküsü jel olan motosiklete kuru akü alsam herhangi sıkıntı olur mu? Sonuçta gelen akım aynı.
RX3 forumuna baksana efemontana arkadaşım. Orada mitmuallim nikli arkadaş taktı ve sorun yaşamadı şu ana kadar. sayfa 235.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
08 Haziran 2017, 21:59
#5
-
08 Haziran 2017, 23:28
#6
Süper Moderatör
diablof adlı üyeden alıntı
motorun ihtiyacı olan sey elektrik.
bunu saglamasi icin 2 deger var. birisi volt digeri amper.
uygun volt ve amper degerlerinde isterseniz nukleer reaktor bile kullanabilirsiniz. tahminim sorun olmaz.
2. sorunuza ise yine yukaridaki gibi cevap vermek gerek. onemli olan ihtiyac olan elektrigi uretmek. bunun icin de kuru, sulu, jelli farketmez.
aklima gelen 1 tek nokta var. klasik akuler basasagi durursa suyu akma yapabilir. yoksa normal kullanimda kullanimda bir farki olmaz. (jel ile digerlerinin farki yok demedim. uretilen enerji ayniysa sisteme herhangi bir zarar vermez manasinda soyledim)
kolay gelsin.
Bir de marşa basarken ki anlık akım değeri önemli, neyle ifade ediliyordu hatırlamıyorum. EN mi?
-
08 Haziran 2017, 23:44
#7
şöyle bi sorun olabilir. Tam emin olmamakla birlikte motorsiklet kendi aküsünü kendi sarj ediyor. Bisiklet aküleri 220v normal priz adaptör ile sarj ediyor.
Motorun aküyü sarj ederkenki akımını da göz önünde bulundurmak gerek. Aküyü uzun vadede bozabilir.
-
08 Haziran 2017, 23:56
#8
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Bir de marşa basarken ki anlık akım değeri önemli, neyle ifade ediliyordu hatırlamıyorum. EN mi?
ustadim soyle bir bilgi buldum. sanirim bahsettiginiz benim eksik bildigim su;
Marş Gücü (CCA): Marş motorunu çalıştırırken ani olarak çekilen akım miktarına marş gücü denir. Marş gücü - 18 °C’ de ölçülür ve amper (A) olarak tanımlanır. Akü üzerinde bulunan etiketlerde marş gücüne ait tanımlar genelde DIN, EN, SAE, TS gibi normlarda yapılmaktadır.
-
09 Haziran 2017, 00:12
#9
diablof adlı üyeden alıntı
ustadim soyle bir bilgi buldum. sanirim bahsettiginiz benim eksik bildigim su;
Marş Gücü (CCA): Marş motorunu çalıştırırken ani olarak çekilen akım miktarına marş gücü denir. Marş gücü - 18 °C’ de ölçülür ve amper (A) olarak tanımlanır. Akü üzerinde bulunan etiketlerde marş gücüne ait tanımlar genelde DIN, EN, SAE, TS gibi normlarda yapılmaktadır.
şarj etmede sorun olmaz mı peki ?
-
09 Haziran 2017, 00:19
#10
matrax33 adlı üyeden alıntı
şarj etmede sorun olmaz mı peki ?
dostum sen 220 volt prize takiyorsun ama o onu 12 volt alacak sekilde duzenliyor icindeki devre ile. tv gibi dusun prize takiyoruz ama genel olarak icerde 12 volt 5 volt yerine gore degisen degerler var.
o yuzden sarj etmede sorun olacagini dusunmuyorum. ama yineliyorum birbiri ile ayni degerlerde olacak. voltu amperi ve mars gucu.
kolay gelsin.
-
09 Haziran 2017, 00:35
#11
Naci63 adlı üyeden alıntı
RX3 forumuna baksana efemontana arkadaşım. Orada mitmuallim nikli arkadaş taktı ve sorun yaşamadı şu ana kadar. sayfa 235.
Naci hocam, mitmuallim bey aküyü taktı ama satıcı 6 ay içerisinde ölür demişti. O yüzden kesin bilgi alıp 6 ay sonra yolda kalmak istemiyorum. Yine de başka çare yok,aynısından alıp takacağım. Her akünün boyutu uygun gelmiyor bizim motorlara. Hazır denenmişi varken alıp kullanmak lazım
-
09 Haziran 2017, 13:36
#12
Arkadaşlar 2 yıldır böyle kullanıyoruz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)