CBF150 Subap Ayarı Yaparken Karşılaştığım Sorun...
-
Merhaba arkadaşlar. Motorumla ilgilenmeyi seviyorum ve bolca subap ayarı videosu bilgileri vs aldıktan sonra cesaret edip subap ayarı yapmaya giriştim. Ancak vitesi 5'e takıp volandan T işareti çizgisini bulmam yazıyor cbf'in kullanma klavuzunda. Tam hizaya getiriyorum ve subaplar taş gibi hiç boşluk olmuyor. Tekerleği rastgele çevirip yine subapların kapalı olduğu başka bir konumda (T çizgisi denk gelmediği zaman) bir kaç kere subap açıklığını yakalayabildim ama bu ne derece doğru bilemedim. Özetle konu hakkında engin bilgilerinizden yararlanmak istiyorum.
Teşekkürler...
Reklamlar
-
T işareti hizaya geldiğinde piston üst ölü noktadadır fakat supaplar iki konumda olabilir..
1. supap bindirmesi denilen her iki supapın biraz açık kaldığı andır ( sizin karşılaştığınız ve ayar yapamayacağınız an)
2. her iki supap kapalı ve boşluklarının kontrolü veya ayarı için hazır olan andır..
eğer supaplar dediğiniz gibi taş gibiyse 1. konumdadır ve motoru bir tam tur çevirip pistonu tekrar üst ölü noktaya getirdiğinizde supaplar 2. konuma yani senteye gelmiş demektir..
-
supap karşılaşmasına denk gelmişin de ustanın birine gitsene be arkadaşım merak iyidir ama supap ayarıda ciddidir.
-
Madem sök sol kapaktakı vıdayı ve bujiyi çevir volanı lokmayla sok buji yuvasına tornavıda emiş açılıp kapandıktan sonrakı pistonun üst noktası sentedir .
-
dostum T işareti geleceğine yakın SUBAPLAR HAREKET eder,
bu esnada ayar yapılmaz,
BİR TUR DAHA attırıyorsunuz ve SUBAPLAR HAREKET ETMEDEN T'ye gelecek konumda iken,
BU DURUMDA SUBAP AYARI YAPILIR,
Ve bu işlem yapılırken cbf subap ayar boşlukları 0,03,,,,,,,0,05 olarak yapılır,
eğer aşırı sıkı olursa motor zor çalışır ve rolantıde durmaz,
GEVSEK OLURSA eger ses yapar ama o durumdada ses ısındıkca artar,
SUBAP AYARI BU KONUMDA YAPILIR,
Subaplar işaretli yere denk gelınce basmaz ve ayar yapılır,
bu durumda iken EKSANTRİK MİLİ aşağı dönük olur ve ayar zamanı'dır,,,
BU KONUMDA SUBAPLAR BASMALIDIR,
ve bu esnada mudahale yapılmaz,
aksı taktırde yanlış işlem yapılacağından motor'a zarar verme ihtimali yüksek olur,
MOTORU SENTEYE ALMAK İÇİN 1. resimdeki konumda olmalıdır motosiklet,
Yni SUBAPLAR BASMAMALIDIR,,,
-
Serkan abi sana sevgi ve saygılarımı sunuyorum , eskişehirde murat usta istanbulda serkan usta
-
25 Haziran 2016, 19:12
#7
S.a arkadaşlar yayladayım tamirci servis yok cbf 150 subap ayarı yapcam elimde 0.05 ve 0.10 sentil çakısı var kaç yapmalıyım subap boşluklarını yardımlarınızı bekliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
Kullanma kılavuzunda 0.08 ve 0.12 yazıyor ama bu çakıyı hiçbiryerde bulamadım
-
25 Haziran 2016, 19:38
#8
0.08 - 0.12 yazıyorsa bu büyük olasılıkla 0.10 +/- 0.02 demektir. Yani 0.10'luk yaprağı kullanacaksın.
Cehaletimi mazur gör, ama merak ettim. Yaylada durup dururken süpap ayarı gibi çok önemli (yanlış yapılırsa en başta egzoz süpabını yakan) bir ayarı yapma ihtiyacını neden duydun? Yoksa senin motor her 100 kilometrede bir süpap ayarı mı gerektiriyor?
-
25 Haziran 2016, 23:29
#9
2 el aldım istanbul dan acelem vardı geldim memlekete motoru bana satan şahıs subap ayarlarının bozuk oldugunu soylemişti burdada tamirci yok bikere açıp yapmaya çalıştım iyice bozdum galiba
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
Bendeki sentil çakısı 0.05 0.10 yukarı dogru çıkıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------
Eterhan kardeş varmı önerceğin bir subap ayarı 0.05 ve 0.10 bunlar görürmü işimi
-
26 Haziran 2016, 00:29
#10
barbos84 adlı üyeden alıntı
varmı önerceğin bir subap ayarı 0.05 ve 0.10 bunlar görürmü işimi
Benim önermemle olmaz. Kitapta yazanı doğru şekilde aktarman lazım ki sağlam bir fikir yürütebileyim. Daha önceki ifade şekline göre fikrimi 0.10 olarak belirtmiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
Valla pes! Bir yardım isterken bu kadar eksik bilgi verip doğru sonuç beklemek herhalde bize özgü bir durum. Şimdi internetten CBF 150SH diye bir kullanma kılavuzuna ulaştım. Senin ilk mesajında sanki bir ayar aralığı veriyormuş gibi yazdığın ve benim o şekilde yorumlamama karşın düzeltmeye çalışmadığın ayar değerlerini okudum. Anlaşıldığına göre emme süpabı 0.08mm, egzos süpabı 0.10mm olacak. Şimdi esas soru, emme süpabı ile egzos süpabını ayırt edebiliyor musun? Edemiyorsan ben hiç edemiyorum, çünkü motorun başında değilim.
Eğer edebiliyorsan önce süpaplardan birini (hangisi olduğu fark etmez) 0.05mm olarak ayarla. Sonra, sigara yaldızı, yağlı kağıt, jelatin (sigara paketinin dışındaki) gibi sertçe bir kağıdı birkaç kat yapıp o ayarladığın boşluğa sok. Girmez oluncaya kadar kat sayısını arttır. Son eklediğin katı açtığın zaman geriye 0.05mm kalınlığında katlanmış bir kağıt parçası kalacak. Kaç kat olduğunu say. Kat sayısına göre matematik kullanarak 0.03mm kalınlık için kaç kat gerektiğini hesapla (çünkü elde 0.05 var, bize 0.08 lazım, 0.08 - 0.05 = 0.03 ihtiyacımız var). Matematik bilgini bilmediğim için ben örnek veriyorum: Diyelim ki 7 kat kağıt,0.05mm oldu. Kat sayısını (7) 0.05'e bölüp 0.03 ile çarparsak, 0.03 mm için kaç kat gerektiğini buluruz.
7 / 5 = 1.4,
1.4 x 3 = 4.2
Demek ki 4 kat kağıt kullanırsak yaklaşık 0.03mm ediyor. 0.05mm'lik sentilin üstüne 4 kat kağıt koyarak yeniden ayar yaparsan, 0.05 + 0.03 = 0.08mm elde edersin (bunlar yaklaşık değerler, işini görür). Kalan 3 kat kağıdı da (yaklaşık 0.2mm) 0.10mm'lik sentile eklersen 0.10 + 0.02 = 0.12mm elde edersin. İşte sana her iki süpabı ayarlamak için gereken sentiller.
Unutma, sentil ile ayar yapmak için önce meleke lazım, sonra da tecrübe. Yaptığın ayar doğru olmayabilir, ama hiç olmazsa en yakın servise motoru zorlamadan gitmen için yeterli olacaktır. Servisteki usta (yanındaki velet değil) sentil kullanmayı yılların tecrübesi ile bilir, doğru ayarı yapar.
İyi şanslar.
-
26 Haziran 2016, 22:50
#11
barbos84 adlı üyeden alıntı
..........Bendeki sentil çakısı 0.05 , 0.10 yukarı dogru..........
emmeyi 0.10 egzosu 0.15 mm ile ayarlayabilirsin sıkıntı olmaz...motor iyice soğuduktan sonra ayar yapmalısınız
-
28 Haziran 2016, 18:44
#12
Yoldaş 0.10 emme 0.15 egzosu yapabilirsin diye yazmışsîn bu değerler fazla olmazmı 0.08 olan sentil çakısını sipariş verdim 0.08 emmeyi yapcam 0.08 üzerine 0.04 yapcam egzost için doğru olur dimi
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------
Yani 0.08 üzerine 0.04 koyunca 0.12 değerini tuttururum diye düşündüm
-
01 Temmuz 2016, 22:14
#13
Slm nikkfurie dediğin gibi yaptım subap ayarını emmeyi 0.10 egzozu 0.15 yaptım ama çok az şıkırtı sesi var bir sorun yaparmı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
emmeyi 0.10 egzosu 0.15 mm ile ayarlayabilirsin sıkıntı olmaz...motor iyice soğuduktan sonra ayar yapmalısınız
Dediğin gibi yaptım biraz şıkırtı var bir sorun yaparmı
-
01 Temmuz 2016, 22:39
#14
Hocam konu eski ama yazayım, egzantrik dişlisinde 1 ve 2 diye numara ve paralel düz iki çizgi var, volandan t yi kenardaki çizgiyle aynı hizaya getircen fakat egantrik dişlisinde 1 numarası emme subabına yani karbüratörün olduğu tarafta olcak ve düz çizgiler silindir kapağı ile paralel olcak o zaman motor sentede olur. Ayrıyetten katoloktada yazar bu anllattıklarım subab ölçüsünde arkadaşında belirttiği gibi tolerans değeri vardır sen eksozu 10 a ayarla emmeyide 5 ile ayarla fakat çok çok çok az boşluk ver eğer elinde 5 den daha ince sentil varsa ikisi beraber girmeyecek şekilde ayarla ben dylana öyle yaptım motor daha iyi oldu ve ses yok.
-
01 Temmuz 2016, 22:41
#15
Bu arada arkadaşlar ilk çalışmada bi vuruntu sesi geliyor rolantindeyken ısınınca ses tamamen gidiyor neden acaba piston sekman silindir yeni atıldı
-
02 Temmuz 2016, 13:35
#16
-
02 Temmuz 2016, 18:52
#17
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)