Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Pis karbüratör, ıslak buji, çalışmayan motor (fotoğraflı)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    herkese merhaba. sıkıntılarım bunlar. marşa basar basmaz buji ıslanıyor. motor çalışmıyor. 15 gün önce çalışıyordu, 15 gündür hava şartlarından dolayı ve hasta olduğum için binemiyordum. benzin falan koydum ama çalışmıyor. karbüratördeki bu pislenmeler de uzun zamandır dikkatimi çekiyordu. rölanti vidasının orada, filtreye doğru olan tarafta vs. bu motorun sıkıntısı ne olabilir?

    bu gün dikkatimi çeken bir şey, jikleyi sonuna kadar çekip marşa bastığımda sübap vuruntusu gibi bi ses geliyor çıtır çıtır. jikleyi bırakınca geçiyor.





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Aralık 2015
    Şehir
    Konya/Ereğli
    Motosikleti
    mondial 150 masti
    Hocam ilk önce filtreyi bir sök bak. Daha sonra karbüratörün altında ki siyah hortumun girdiği yerdeki vidayı (tahliye) gevşeltmeden önce benzin musluğunu kapat, sonra bu vidayı sola doğru aç. İçindeki benzin boşalsın sonra sıkar benzin musluğunu açarsın. Bujiyi temizle tak. Bir dene. Kolay gelsin.
    kordinaryus bunu beğendi.

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yeni larbüratör 2-25 tl gibi bir şey, yenisiyle bir denenebilir. Bujinin doğru buji koduna sahip olduğundan da emin olduktan sonra hava filtresi temizlenerek bir daha denenebilir
    kordinaryus bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni larbüratör 2-25 tl gibi bir şey, yenisiyle bir denenebilir. Bujinin doğru buji koduna sahip olduğundan da emin olduktan sonra hava filtresi temizlenerek bir daha denenebilir
    yeni karbüratör alsam ayarlı olarak mı geliyor? bi de aradaki contalarda bi sızıntı var gibi, onları nereden buluruz?

  5. #5
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ayarlı olmaz, internetten karbüratör hava ayarı yazarsan mantığını anlarsın. Zaten tamirciye götürüp temizleteyim desen en az 20 o alacak, yenisini alıp takmak daha mantıklı.
    kordinaryus bunu beğendi.

  6. #6
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Subaplar sıkı.
    kordinaryus bunu beğendi.

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Motorun ateşleme yapmıyor...
    Dolayısıyla bujin ıslanıyor..varsa ayaklık müşürün,stop anahtarın veya benzeri ateşlemeyi kesebilecek yerleri ara...
    Bujini sök,pipoya tak,gövdeye deydir marşa bas..ateşleme olduğundan emin ol öncelikle...
    kordinaryus bunu beğendi.

  8. #8
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Bujideki ıslaklık benzin mi? Yağ mı ?
    Benzin ise karbüratörü temizle ayarla büyük ihtimalle düzelir.
    Yağ ise piston contaları kaçak yapıyor buji yağlanıyor ve motor çalışmıyor.
    Buji yağlanıyor ise tamirci şart.
    Ek olarak karbüratörü neden değiştireceksin ki sırf kirlendi diye ?
    Motor kirlenince motoru mu değiştireceksiniz ?
    İnternette karbüratör temizliği ile dolu videolar var bence bakınız.
    Kolay gelsin.
    kordinaryus bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun ateşleme yapmıyor...
    Dolayısıyla bujin ıslanıyor..varsa ayaklık müşürün,stop anahtarın veya benzeri ateşlemeyi kesebilecek yerleri ara...
    Bujini sök,pipoya tak,gövdeye deydir marşa bas..ateşleme olduğundan emin ol öncelikle...
    samet ustam ateşleme var, çünkü hem 1-2 saniyeliğine çalıştı, hem de gövdede atlama yapıyor. ateşleme kesin var yani. bence buji ıslandığı için ateşleyemiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujideki ıslaklık benzin mi? Yağ mı ?
    Benzin ise karbüratörü temizle ayarla büyük ihtimalle düzelir.
    Yağ ise piston contaları kaçak yapıyor buji yağlanıyor ve motor çalışmıyor.
    Buji yağlanıyor ise tamirci şart.
    Ek olarak karbüratörü neden değiştireceksin ki sırf kirlendi diye ?
    Motor kirlenince motoru mu değiştireceksiniz ?
    İnternette karbüratör temizliği ile dolu videolar var bence bakınız.
    Kolay gelsin.
    net şekilde ayıramıyorum bana benzin gibi geliyor. motorda yağ yakma hiç yok çünkü. 1 litre yağı 2000km sonunda yaklaşık 950-950ml olarak aldım. 4000km garantili castrol yağdı. öncelik olarak değiştirmem zaten temizleyip denerim de problemin kaynağına inemedim henüz.

  10. #10
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    karbüratör e bir bak bide buji saglam ateslemiyor kablolari sok soketten kes yeniden vidala oksit yapmis olabilir baktin yine ayni o zaman yeni karburator buji kablosu yine olmazsa ateslemeyi yenile yine olmazsa sarj alacan yeni hepsini sifirlasan 300 350 tutar
    kordinaryus bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Kanuni. racer 200
    Dosdum ilk yapacağim iş bujini bezle kurut sonra tqkildiği yeri de bezle kurut Buji kablosunu buriye tak ve bujiyi bloğa cattir marşa bas. Düzenli ateşleme yapiyomu iyi bak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

    Eğer düzenli ateşleme yapiyor ise karbüratöre bakarsin. Karüratorun ayarsiz olsa motor pat pat diye ses cikarmasi lazim calismasa bile. Sen ilk önce ateslemeyi haallet
    kordinaryus bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı fatih53.53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dosdum ilk yapacağim iş bujini bezle kurut sonra tqkildiği yeri de bezle kurut Buji kablosunu buriye tak ve bujiyi bloğa cattir marşa bas. Düzenli ateşleme yapiyomu iyi bak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

    Eğer düzenli ateşleme yapiyor ise karbüratöre bakarsin. Karüratorun ayarsiz olsa motor pat pat diye ses cikarmasi lazim calismasa bile. Sen ilk önce ateslemeyi haallet
    buji ateşleme yapıyor. ateşlemede sıkıntı yok. karbüratörü söktüm dün. inşallah toplayabilirim.

  13. #13

    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Rolanti vidasıñı cok sıkmıssın bi bak karburator tahliye vidasiyla eski benzini tahliye et

  14. #14

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    rölanti ve hava ayarıyla düzelmemişti. sorun ya karbüratör ya sübaplar diye düşünüyorum. sübaplar sıkı gibi. diyafram kısmını temizlemek için söktüm ama içini açamadım. borularının içi simsiyah is. bu niye olur acaba?

  15. #15

    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Benzin uzun sure bekledigi icin ozelligini kaybetti veya yagmur suyu depoya girdi karburatoru tahliye vidasindan ac 1 cay bardagi benzin akit bas calisir

  16. #16

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı demir2001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin uzun sure bekledigi icin ozelligini kaybetti veya yagmur suyu depoya girdi karburatoru tahliye vidasindan ac 1 cay bardagi benzin akit bas calisir
    karbüratörü söktüm şu an masada diyaframda sıkıntı var sanırım. konu açtım cevap bekliyorum sıkıntı yoksa toplayacağım.

  17. #17

    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Ne sıkıntı var diyaframda yırtık bişey yoksa topla veya karburator yenile

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Son durumu yaz
    kordinaryus bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı demir2001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne sıkıntı var diyaframda yırtık bişey yoksa topla veya karburator yenile

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Son durumu yaz
    diyafram değilmiş hocam egr valfiymiş. karbüratörü topladım ama motora takmadım. yancı arıyorum yanıma yarın arkadaşla beraber yapacağız büyük ihtimal. son durumu yazarım buradan.

  19. #19

    Üyelik
    15 Şubat 2016
    İyi geçmiş olsun insallah çalışır
    kordinaryus bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    02 Şubat 2016
    Hocam bariz belli buji yaglanmş bujiyi degistir motor yattysa silindir ust kapaktaki yapi ister istermez sibap keceleri silindire birakmstr omotoru o bujiyle hayatta calstramazan
    kordinaryus bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)