Yamaha xj6 diversion f fazla yakıt tüketimi yardım öneri lütfen!
-
Selam arkadaşlar, 2013 yamaha diversion f model motosikletimin yakıt tüketimi çok yüksek diğer kullananlara oranla.Bujilerini ve 170 olan arka lastiğini orjinal olan 160 ile değiştirdim fakat hiç farketmedi.
Ortalama şehir içinde trafikte istanbulda çoğunlukla dur kalklı arasıra orta devirdede kullandım yakıt tüketimi 7.6 litre 130 km'de.
Hava filtresi kirli değildi emiş kısmından değil alt tarafından düzgünce uzaktan tersten hava tutarak temizlemiştim.Olmadı filtreyide değiştireceğim.
Aynı benim kadar yakan başka bir forumda yazan birisi lambda sensörü filtre buji tps sensör sıfırlama yapmış yine değişiklik olmayınca ustalarda bu böyle demiş son olarak arka lastiği değiştirince 5-6 litrelere düşürmüş yakıt sarfiyatını bunun için arka lastiği orjinal ölçüsünde değiştirmiştim.Ön lastik orjinal ölçüde.
50 bin küsurda motorum sibop ayarı hiç yapılmamış, fakat yağ vs diğer bakımları hep zamanında yapılmıştır.
Bir usta bunun için normal demişti bastınmı dahada yakar dedide diğer motorlar nasıl bu kadsar yakıyor anlamadım tabiki doğru ölçüyorlarsa...
Tavsiyesi veya arıza hata arama ile ilgili yardımcı olursanız çok sevinirim...
Reklamlar
-
anladığım kadarıyla motor 50 binde ancak daha önce hiç subap ayarı yapılmamış...
fazla yakıt tüketimi, çekişten düşme, motor freninin zayıflaması gibi sıkıntılar subap ayarıyla alakalı olabilir. Bu makinalar şimli oluyor uzun süre subap ayarı istemiyor fakat 50 binde fazla geldi bana biraz.
başka bir forumda okuduğunuz lambda sensörü yani oksijen sensöründen de bu sorun yaşanabilir. oksijen sensörü bozulduğunda motor zengin karışımla çalışmaya başlar, yüksek rölanti, motorun zaman zaman boğulması, egzozdan çiğ benzin atması gibi şeyler yaşanır fakat oksijen sensörü arızalandığında FI lambasının yanması gerekir.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
anladığım kadarıyla motor 50 binde ancak daha önce hiç subap ayarı yapılmamış...
fazla yakıt tüketimi, çekişten düşme, motor freninin zayıflaması gibi sıkıntılar subap ayarıyla alakalı olabilir. Bu makinalar şimli oluyor uzun süre subap ayarı istemiyor fakat 50 binde fazla geldi bana biraz.
başka bir forumda okuduğunuz lambda sensörü yani oksijen sensöründen de bu sorun yaşanabilir. oksijen sensörü bozulduğunda motor zengin karışımla çalışmaya başlar, yüksek rölanti, motorun zaman zaman boğulması, egzozdan çiğ benzin atması gibi şeyler yaşanır fakat oksijen sensörü arızalandığında FI lambasının yanması gerekir.
Teşekkürler, ne rolantisinde sorun var nede çekişinde gitmesinde, sübaplarda vuruntu sesi dahil yok.Hatta orjinal egzosttan patlama vs gibi seste gelmiyor gazı kesince.
-
Tekrar hesap yaptım 130 km değilde 100 km den hesapladım 6 litre çıkıyor sonuç o zaman normal bir sonuç.Artı 30 km ve bazen tam gaz açmada fazla sonuç çıkıyor gibi...
-
-
DKN adlı üyeden alıntı
egzoz var mı
Hayır orjinal egzost.
-
Sehir ici 6 lt/100km gayet normal geldi bana. Subap ayari icin makineyi yapan abiler her 40000 de kontrol et ve ayarla demis. Bir baktirin derim.
-
6 litre gayet normal bence
-
bende 2014 model xj6 diversion f var daha 17binde 0,23 kurul yaktığımıda bilirim 0,40 kuruş yaktığımı da bilirim.
Yani anlayacağın 4.4 litre de yaktım 8 litrede yaktım üstelik açık egzost var
Lastiklerim 10 gün olmadı orijinal boyutta pilot road 4 taktım şimdi orjinal egzosta döneceğim ama anladığım kadarıyla ayarsız yakan bir motor
-
Moderatör
Sevgili dostum 5.85 litre /100 km yapıyor. Senin beklentin kaç litre olması?
Bugün bu rakamları xmax'e yaktırabiliyorsunuz.
Kendine iş arama gayet normal bir değer 4 silindir bir motosiklet için.
Kız gibi kullanırsan 4 'e veya 4.5 'a düşer, ama o zaman pcx sürsen daha iyi olur gibi bir durum var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)