Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

EDS(Elektronik Denetleme Sistemi) Nasıl Çalışııyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Arkadaşlar sormak istediğim bir konu var?
    Malum İstanbul trafiğinde motorlar emniyet şeridini kullanarak ulaşım sağlıyorlar özellikle iş çıkışı kilitlenmiş trafikte.Bu ne kadar doğru ayrı olarak tartışılabilir.Kural olarak girmememiz gerekir fakat hem trafiğin karmaşıklığına bir de aralara giren motorların yaratacağı karmaşıklığın eklenmemesi hem bu karmaşıklık sonucu artacak trafik kaza sayısının göz önüne alınması hem de dur kalk sırasında maruz kaldığımız zehirli egzoz gazlarından dolayı bence en sağlıklı çözüm motosikletlerin emniyet şeridinden gitmeleri.
    Fakat şöyle bir durum da var ki emniyet şeridinde EDS sistemleri var.Bu sistem görüntüyü önden mi alıyor arkadan mı? Önden alıyor ise motosikletlerin plakalarını alamaz.Eğer arkadan alıyor ise bunu otomatik fotoğraflayıp ceza kesiyor mu yoksa bir operatör fotoğraflayıp mı cezaya dönüştürüyor?
    Eğer ki motosikletlere de ceza kesiyor ise bu sistem hergün aynı cezayı farketmeden yiyip belli bir süre sonra kapımıza valiz dolusu ceza evrağı gelmesin Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    ben EDS'den emniyet şeridi cezası yedim, arkadan da foto çektiği kesin yani

    benim duyduğuma göre EDS'lerde plaka tanıma sistemi var. Sistem plakayı okuyabilirse makbuzu kesip bir operatörün önüne atıyor zarflayıp göndersin diye. Ben cezayı yedikten sonra kameraların olduğu yerlerde ya şeride giriyorum ya da bu mümkün değilse emniyet şeridi çizgisine yaklaşabildiğim kadar yaklaşıyorum. sanıyorum sistem plakayı emniyet şeridinin ortasında arıyor. sola yaklaşınca fotoğraf çekmiyor olmalı ki bundan sonra hiç ceza yemedim. her gün aynı güzergahı kullanıyorum.

  3. #3
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    Bende merak ediyorum takipteyim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

    Bu cezalar ne kadar sürede elimize ulaşır yani son 6 ay içinde EDS bulunan kamrealı emniyet şeritlerini birçok defa kullandım ilerleyen zamanda bana cezalar toplu gelmesinden tırsıyorum bende
    beykurt bunu beğendi.

  4. #4
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Birde Mobil EDS mevcut.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Alıntı eren3736 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende merak ediyorum takipteyim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

    Bu cezalar ne kadar sürede elimize ulaşır yani son 6 ay içinde EDS bulunan kamrealı emniyet şeritlerini birçok defa kullandım ilerleyen zamanda bana cezalar toplu gelmesinden tırsıyorum bende
    bana ceza tarihinden yaklaşık 2 ay sonra ulaşmıştı. eğer e-imza, mobil imza vs varsa, kesilip henüz tebliğ edilmemiş cezaları www.turkiye.gov.tr'den kontrol edebiliyorsunuz. gerçi imza yoksa bile bankalardan turkiye.gov.tr'ye girilebiliyor diye biliyorum ama hiç denemedim.

  6. #6
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    Alıntı byanmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana ceza tarihinden yaklaşık 2 ay sonra ulaşmıştı. eğer e-imza, mobil imza vs varsa, kesilip henüz tebliğ edilmemiş cezaları www.turkiye.gov.tr'den kontrol edebiliyorsunuz. gerçi imza yoksa bile bankalardan turkiye.gov.tr'ye girilebiliyor diye biliyorum ama hiç denemedim.
    E-devletten de bakılıyordu sanırım öyle birşey vardı

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    ben 2 yıllık motorsiklet maceramda hep emniyeti kullandım hoş artık ben emniyette bile 60 km ile ancak giderim (kaza yusuf ysuuf oldu diye) 34 plakalı 3 tane motorla hep emniyeti kullandım bir kez kuzenin muğla plakalı motoru ile gidiyim dedim yapıştırmışlar cezayı :D

  8. #8
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Burda bi muallak var o zaman Sistem otomatik tespit edip aha bu ihlal etti yazdım cezayı postalayın bunu diyor ise her seferinde gelmeliydi.Eğer bu şekilde değil de aha yakaladım diyip operatore onaya gonderiyorsa operatorlere de motorlara kesmeyin ceza diyorlarsa bu şekilde ceza yemiyoruz.Hala anlamış değilim
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  9. #9
    gorkemerden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2015
    Motosikleti
    Honda VT 750 C6 Shadow
    Emniyet şeridindeki kameraların çoğu geliş istikametine bakıyor. Yani motorları önden görüyor. Ancak Gaziosmanpaşa kavşağı ile Hasdal kavşağı arasında(köprü istikameti) bazı kameralar ters monte edilmiş. Yani motorları arkadan görüyor. Benim tespit edebildiklerim bunlar, mutlaka başka ters kameralar da vardır.

  10. #10
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Alıntı gorkemerden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emniyet şeridindeki kameraların çoğu geliş istikametine bakıyor. Yani motorları önden görüyor. Ancak Gaziosmanpaşa kavşağı ile Hasdal kavşağı arasında(köprü istikameti) bazı kameralar ters monte edilmiş. Yani motorları arkadan görüyor. Benim tespit edebildiklerim bunlar, mutlaka başka ters kameralar da vardır.
    Ben o yolu kullanıyorum malesef Yarın sabah daha dikkatli geçip bakayım hangileri arkadan görüyor.Her EDS görünce şerit çizgisine yanaşıyorum sıkıntı yaratabilir heran bu hareket.Bir motor ben yanaşırken aradan çıksa kafa kafaya geliriz.
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  11. #11

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Hızını şöyle hesaplıyor, bir eds kamerasından diğer eds kamerasına kadar vardığın süre, yani sen ilk eds kamerasına 130 km ile girdin fakat ani bir ivme ile yavaşladın ve hızın 80kmye düştü, ceza yemiyorsun o zaman, yani önemli olan aracın eds radarları arasındaki geçirdiği süre

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Bazı kameralar EDS yazmasına rağmen eds değil. Sadece ibb'nin trafik durumunu göstermek için kullanılıyor. Diğer taraftan eğer emniyet şeridinde kamera plakanızı okuyor ise tarafınıza ceza gelmesi muhtemel. Bu noktada izlenecek yol, Kamera yönlerine dikkat etmeniz. Eğer kamera size bakıyorsa devam edin. Ama kamera arkanızı çekiyor ise şeride girin. Zaten çok sık kamera yok buna dikkat edin problem yaşamazsınız.
    Kanji bunu beğendi.

  13. #13
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Bilmiyorum ama tahminim bir operatör cezayı onaylıyordur
    çünkü arkadaşlarımdan biri haliç köprüsü girişi (edirne istikametinde) emniyette giderken ceza geldiğini söylemişti
    Aynı yoldan 3-4 kez emniyet şeridinde geçtim ama daha hiç ceza gelmedi

    Bence kesin bir insan faktörü var
    Aynı şekilde iki kez geçsek birinde gelme diğerinde gelmeme ihtimali var gibi


    Gerçekten bilen biri çıksa anlatsa da rahatlasak : )

  14. #14
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Alıntı Ardaender adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızını şöyle hesaplıyor, bir eds kamerasından diğer eds kamerasına kadar vardığın süre, yani sen ilk eds kamerasına 130 km ile girdin fakat ani bir ivme ile yavaşladın ve hızın 80kmye düştü, ceza yemiyorsun o zaman, yani önemli olan aracın eds radarları arasındaki geçirdiği süre
    Sorun radar degil.Emniyet şeridi ihlali.
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  15. #15
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Tamamen o kameraların başında duran insanın insiyatifine kalmış bir şey daha önce araba ile emniyete girip polis arkadaşımız tarafından aranmışlığımız oldu. "Emniyete girmişsiniz şimdi sistemden önüme düştü plakanız iptal ediyorum" diye. Yukarıda dedikleri gibi kamera yönü ve biraz şanslı olmak önemli bu durumda.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  16. #16
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Alıntı keremkrmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen o kameraların başında duran insanın insiyatifine kalmış bir şey daha önce araba ile emniyete girip polis arkadaşımız tarafından aranmışlığımız oldu. "Emniyete girmişsiniz şimdi sistemden önüme düştü plakanız iptal ediyorum" diye. Yukarıda dedikleri gibi kamera yönü ve biraz şanslı olmak önemli bu durumda.
    Yani sistem otomatik ceza kesip göndermiyor öyle mi?Burdan anladığım resmi operatore gönderiyor, operatör ceza işlemi uyguluyor.Haliyle çok motor geçtiği için de operatorler motorları önemsemiyor.
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  17. #17

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    algoritmik olarak bkrsak videonun kareleri taranir plaka yazilim tarafndan tespit edilir ceza durumu soz konusu ise onay icin operatore sunulmaz direk keser. sistem ihlali tespit eder ama plakayi tanimliyazsa veya kismen okursa operatore videodan kareler gosterilir ve plakanin tamamlanmasi istenir. serit ayrimi icin serit kenarlarina denk gelen bosluklar vardir algoritmada. algoritmayi yazan hesabini arac genisligi ustunden yapar bu yuzden arac hafifce kendi seridimden cikmis olabilir o yuzden hafif imtiuaz vardir serit kenarlarinda.







    gibi resim üzerinde algoritma işletilir, bu algoritma açık kaynakdır, istiyen kütüphanesini uygulamasına ekleyerek istediği özellikleri kullanarak plaka tanımlar hareket tanımlar vs bir çok şey yapmak mümkündür.

    yani plakayı gözle görünür bir şekilde okunmayacak hale getirmediğiniz sürece
    kıyada köşede olmanız birşeyi fark ettirmez, algoritmadan kaçamazsınız.

    aynı algoritmanın yaptığı şerit izleme olayı



    ve aynı zamanda her plaka online veri tabanından sorgulanır, olurda işaretlenmiş ise
    aranıyorsa, vs direk operatör uyarılır, yakalaması var vs gibisinden,

    operatör en yakın polis e haber verir araç takibe alınır.

    eğer çift kamera takip sistemi aktif ise, girişden veya çıkışdan plaka kayıt edilemedi ise
    yine işlem geçersiz olacakdır. hem girişde hem çıkışda plakanın yakalanması gerekirki tablo da işlemler yapılabilsin,
    ilk girişde plaka tabloya atılır, ve bu bir giriş işlemedir diye işaretlenir, çıkışda tekrar plaka yakalanırsa ve
    tabloda giriş işlemi kaydı varsa 2 si arasındaki zaman farkına bakılarakdan işlem yapılır.

    burada kast edilen zaman hesaplama işlemi ilk kaydın tabloya düştüğü anda kayıt edilen 2. bir kayıt alanındaki zaman damgası üzerinden yapılır.

    algoritmada hata düzeltme hassasiyeti vardır, yani resimdeki plakanın karakterlerini
    bilgisayardaki yazı fontu ile karşılaştırır ve uyumluluğuna bakar, pixel değerleri üzerinden.

    ve uyumluluk konusunda bir oran verilir mesela 2 karşılaştırmadaki pixellerin %80 i tutuyorsa bu plaka daki harf kodu 1 dir diye kabul edilir.

    siz 0 in ortasında minik minik aralarında boşluk olan 3 5 tane nokta koyarsanız algoritmanın bunu 8 olarak tanımlama olasılığı arttırırsınız ama gözlede görülmez.. bilmem anlatabildimmi. geçmişte baya uğraşmıştım bu olaylarla..
    beykurt, byanmaz, feti_can ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Alıntı okoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    algoritmik olarak bkrsak videonun kareleri taranir plaka yazilim tarafndan tespit edilir ceza durumu soz konusu ise onay icin operatore sunulmaz direk keser. sistem ihlali tespit eder ama plakayi tanimliyazsa veya kismen okursa operatore videodan kareler gosterilir ve plakanin tamamlanmasi istenir. serit ayrimi icin serit kenarlarina denk gelen bosluklar vardir algoritmada. algoritmayi yazan hesabini arac genisligi ustunden yapar bu yuzden arac hafifce kendi seridimden cikmis olabilir o yuzden hafif imtiuaz vardir serit kenarlarinda.

    http://www.bilserelektronik.com/dosy...706518tmp0.jpg

    http://www.tech-co.com/Assets/Galler...1b68843bcb.jpg

    http://www.arisak.com.tr/wp-content/...sistemleri.jpg

    gibi resim üzerinde algoritma işletilir, bu algoritma açık kaynakdır, istiyen kütüphanesini uygulamasına ekleyerek istediği özellikleri kullanarak plaka tanımlar hareket tanımlar vs bir çok şey yapmak mümkündür.

    yani plakayı gözle görünür bir şekilde okunmayacak hale getirmediğiniz sürece
    kıyada köşede olmanız birşeyi fark ettirmez, algoritmadan kaçamazsınız.

    aynı algoritmanın yaptığı şerit izleme olayı

    http://www.infodif.com/blog/wp-conte...fikTakip03.png

    ve aynı zamanda her plaka online veri tabanından sorgulanır, olurda işaretlenmiş ise
    aranıyorsa, vs direk operatör uyarılır, yakalaması var vs gibisinden,

    operatör en yakın polis e haber verir araç takibe alınır.

    eğer çift kamera takip sistemi aktif ise, girişden veya çıkışdan plaka kayıt edilemedi ise
    yine işlem geçersiz olacakdır. hem girişde hem çıkışda plakanın yakalanması gerekirki tablo da işlemler yapılabilsin,
    ilk girişde plaka tabloya atılır, ve bu bir giriş işlemedir diye işaretlenir, çıkışda tekrar plaka yakalanırsa ve
    tabloda giriş işlemi kaydı varsa 2 si arasındaki zaman farkına bakılarakdan işlem yapılır.

    burada kast edilen zaman hesaplama işlemi ilk kaydın tabloya düştüğü anda kayıt edilen 2. bir kayıt alanındaki zaman damgası üzerinden yapılır.

    algoritmada hata düzeltme hassasiyeti vardır, yani resimdeki plakanın karakterlerini
    bilgisayardaki yazı fontu ile karşılaştırır ve uyumluluğuna bakar, pixel değerleri üzerinden.

    ve uyumluluk konusunda bir oran verilir mesela 2 karşılaştırmadaki pixellerin %80 i tutuyorsa bu plaka daki harf kodu 1 dir diye kabul edilir.

    siz 0 in ortasında minik minik aralarında boşluk olan 3 5 tane nokta koyarsanız algoritmanın bunu 8 olarak tanımlama olasılığı arttırırsınız ama gözlede görülmez.. bilmem anlatabildimmi. geçmişte baya uğraşmıştım bu olaylarla..
    Teşekkürler bu kadar detaylı anlattığınız için .
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  19. #19
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Okoca'nın anlatmış olduğu kesinlikle çok daha mantıklı yoksa her kameranın başında biri olması gerekir ya da şoförler cezai bir şey yaptıklarında sistemden önlerine düşebilir. Belkide bize olan sistem plakayı tanımlayamadı ve o yüzden operatöre düştü, oda şansa tanıdık çıktı.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  20. #20
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Eds direklerinin üzerinde ikişer kamera var. Kimi direklerde ikisi de önden çekiyor, kimi direklerde biri arkadan görecek şekilde duruyor. Zaten emniyet şeridinde hızlı gitmek doğru değil, trafik durmadıkça girmiyorum şahsen. ortalama 60 km ile gidiyorum ve direkleri gördükçe bakıyorum, eğer arkadan çekecek bir kamerası varsa altına girmeden normal şeride giriyorum, yeterince uzaklaşınca tekrar emniyete giriyorum. Siz de böyle yapın, emniyet şeridinde hıza gerek yok


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)