2013 CRF 250L bitmeyen buji sorunu
-
Herkese iyi forumlar,
Son 5bin km'dir bitmeyen bir buji eritme sorunum mevcut. Öncelikle çok ayrıntılı olarak mekanik ve elektrik tesisatı hakkında bilgim olmadığını belirtmeliyim. Belki de bu yüzden sorunu bulamadım.
Öncelikle eritme derken gerçek anlamda eritmeden bahsediyorum. Buji'nin Şase elektrodu komple ve orta elektrodu hasarlı gözükecek biçimde eriyor-kayboluyor,yok oluyor, nereye gidiyor bilmiyorum- hatta bu erime bujinin yanma odasını gören kısımlarında da gözükebilmektedir. Sorunun en bariz hissedilme şekli(yeni bujiyi taktıktan sonraki 200km içinde) motosikletle 85km süraati aştığım anda bir yığılma gerçekleşiyor ve motosiklet gaz yemiyor. Eğer bujiyi yenilemezsem 80'i aşamıyorum. 1 yıldan fazladır motosikleti 4 ayrı ustaya götürmeme rağmen hiçbiri sorunu tesbit edemedi. Honda servisi ise motorun taş gibi olduğunu söyleyip, bana gazı açmayı bilmediğimi, şakayla karışık bir imada bulunarak dile getirdi.(çünkü servisin otoparkında maksimum suraati 60km/hz olacak şekilde kullanabildi). Bu sorun sürdükçe sürdü, hangi ustaya gittiysem garip çözümlerle karşıma çıktı. Hiçbirinin sorunu ne anladığını ne de anlamak istediğini düşünmüyorum.(bu süreçte binlerce lira döküldüm. Motosikleti hurdaya satsam, 2018 senesinin sonuna kadar harcadığım sözde tamirat paralarıyla yeni bir crf250l bile alabilirdim, benim kerizliğim.)Belki de geç bir son çareyle, forumda, benim sorunuma benzer sorunlar yaşayan kişilerin bunu okuyacağını ve bana yardım edeceğini umarak bir sayfa açıyorum.
Dip notlar: Motosikletim 42bin km'de, 4 yıldır bende, silindir-piston-segman-yağ pompası ve contalar değiştirildi.akü, değiştirildi. Ateşleme Bobini değiştirildi. Yakıtı daima Shell'den alıyorum. Yağını suyunu haftada bir kontrol ediyorum, yüksek hızda 40bin km'dir nerdeyse hiç kullanmadım.
Fotoğraftaki buji temsilidir ancak bujinin görünüşü tamamen böyledir.
Reklamlar
-
Hocam birde iridyum buji deneyin uzun vadede olmasada orta vadede çözüm olur belki
-
İridyum buji'yi de su gibi eritiyor...
-
karışım ayarından olabilir
-
Enjeksiyonlu bir motosiklet. Honda servisi bilgisayara bağladığında bir sorun göremedi.
-
Sorun belli ki yüksek ısı kaynaklı, bobin değiştiğine göre bobine enerji veren beyin ve elektrik tesisatı ile alakalı sorun olabilir.
Ben olsaydım motorda yüksek voltaj sorunu var mı ona bakardım statör, konjektör ikilisinden kaynaklı bir sorun olabilir.
Ve geriye beyin kalıyor, sorun beyin kaynaklı olabilir ve bune çözüm yok.
-
Burada öneride bulunan herkesin önerisini tek tek deneyip devamında bilgilendirme mesajları atacağım. Evet ogzcngdk gerçekten anlamlandıramadığım bir sorun. Böyle bir soruna maruz kalmaktan dolayı hem öfkeli hem de şaşkınım. Bu sorunun bir çok arızası olduğunu düşünmüyorum. çünkü neredeyse hiçbir arızanın bujiyi böylesine mahvettiğine şahit olmadım. Çok spesifik ve aslında nispeten kolay bir çözümü olduğuna inanıyorum. Ama motosikletteki her parçayı söküp-alıp-deneyip uğraşmaya kalkarsam ne zamanım yeter ne de bütçem. Ustaların yaptığı ise tam olarak bu.
-
Bu zaten çok nadiren yaşanabilecek bir sorun, bujinin uç kısmının erimesi için çok yüksek ısılar gerekli, zengin karışım falan buna sebep olabilir ama çok uzun vadede olur.
Bana fabrikasyon bir hata gibi geldi, beyin olabilir, imkan varda başka bir beyinle denemelisiniz. Bu sorunu ustaların çözmesini beklemeyin, deneme yanılma yapmaktan başka çare yok, bizde burada öyle yapıyoruz. Sorun basit olsa zaten buji piposu, bobin, akü kaynaklı bir voltaj sorunu olurdu ve çözülürdü.
Ateşlemeyle alakalı tüm parçalar değişmis, geriye benım gördüğüm iki ihtimal kalmış, umarım sorun çözülür.
-
08 Ağustos 2019, 12:47
#9
alıntıdır.
Orta elektrod erimiş, izolatör ucu yumuşamış bir yapıdadır.
Sebebi: Zamansız ateşleme sonucu motorun aşırı ısınması. Örneğin; çok erkene alınan avans ayarı, yanma odasında yanma artıkları, bozuk sübaplar, arızalı distrübütör, kalitesiz yakıt. Isıl değeri düşük buji kullanımı.
Etkisi: Ateşleme kesikliği, motorda güç kaybı ve motor hasarı.
Çözüm: Motor ateşleme ve karışım ayarının kontrol edilmesi. Doğru ısı değeri seçilmiş yeni bujilerin takılması.
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
-
08 Ağustos 2019, 13:25
#10
sibop ayarlarına göz atın.
-
08 Ağustos 2019, 14:01
#11
İlginç. Yabancı forumlara göz attım. Sorunun ECU'nun silindire fazla hava ( oksijen) göndermesinden kaynaklanabileceğini yazmışlar. Ecu'yu ve oksijen sensörünü kontrol ettirin.
-
08 Ağustos 2019, 19:46
#12
bence sibop ayarlarına bi bakılmalı özellikle egzoz subabına.valf yeterince açık kalmıyorsa egzoz gazını yanma odasından tam tahliye edemeyebilir ve üzerine yeni bi ateşleme olduğunda yanma odasındaki ısı yükselir.bendan kaynaklanabilir diye düsünüyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)