Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

DOT3 vs DOT4 karşılaştırması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Merhaba arkadaşlar şuan motorum servis de balataları değişiyor.Yarın fren hidroliği satın alıp gideceğim fakat bir sorum var sizlere. DOT3 veya DOT4 yazıyor hidrolik doldurduğum kapak üzerin de.Biraz araştırdım DOT4 kaynama oranı daha yüksek daha yeni bir teknoloji olduğu için daha çok tercih ediliyor.Motorum SYM GTS250 sizce hangi yağı kullanmam gerekiyor ayrıyetten marka önerisinde de bulunursanız çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul Isparta
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Cok fark edicegini sanmiyorum ama dot4 daha iyi gibi sanki

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    kullanım klavuzunda dot 3 yerine sakın dot 4 koymayın diyorlar kaynama sıcaklıkları vs farklı

  4. #4
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanım klavuzunda dot 3 yerine sakın dot 4 koymayın diyorlar kaynama sıcaklıkları vs farklı
    Bu SYM GTS-250 Modelinin kullanım klavuzun da mı yazıyor peki ?.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Alıntı AhmetCan1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok fark edicegini sanmiyorum ama dot4 daha iyi gibi sanki
    Ben de öğle düşünüyorum çevremdeki arkadaşlarım da DOT4 kullanıyor ve ağır frenleme şartları altın da daha verimli olduğunu söylediler zaten DOT3 OR DOT4 yazıyor hidrolik kapağı üzerin de eşşek kadar yoksa sadece DOT3 yazardı

  5. #5
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Dot4 daha üst bnce marka olarak ucuz yollu shell var daha üst dersen ipone motul unda var sanırım

  6. #6
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dot4 daha üst bnce marka olarak ucuz yollu shell var daha üst dersen ipone motul unda var sanırım
    Aynen bende öyle yaptım dün gece motor olmayınca mecbur arabaya benzin attık uzun aradan sonra Shell den aldım DOT4

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Kimseye sormana gerek yok zaten gerekli uyarıyı fabrika yazmış

    Kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam aracın sistemi DOT3'e uygun üretildi ise DOT4 kullanılabilir, fakat DOT4'e uygun üretildi ise DOT3 kullanılamaz.

    Yani yeni yağ eski araçta kullanılabilir, eski yağ yeni araçta kullanılamaz. Bilgiyi teyit etmek lazım ama yanlış hatırlıyor olabilirm.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimseye sormana gerek yok zaten gerekli uyarıyı fabrika yazmış

    Kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam aracın sistemi DOT3'e uygun üretildi ise DOT4 kullanılabilir, fakat DOT4'e uygun üretildi ise DOT3 kullanılamaz.

    Yani yeni yağ eski araçta kullanılabilir, eski yağ yeni araçta kullanılamaz. Bilgiyi teyit etmek lazım ama yanlış hatırlıyor olabilirm.
    Doğru hatırlıyorsunuz ve bu gün DOT4 HUDSON motorun servisin de konuldu.Şuan fren yok denecek kadar az tutuyor neredeyse,buda zamanla oturur balatalar yeni ve 20-30km sonra gel tekrar havasını kontrol edelim dendi.Bilmiyorum ama şuan ön manet (fren kolu) elciğe deyene kadar sıkmama rağmen motor hala gidiyor bana çok normal gelmedi.Bunun üzerine de fatura aldım orada yapılan işlemler teknik servis ve tarafımca imza altında bir sorun olursa zaten servis faturam var.Sizce normal midir okadar elciğe kadar sıkmama rağmen gitmesi ?

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Zaten başka DOT'ta hidrolik yağı yokki

  10. #10
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten başka DOT'ta hidrolik yağı yokki
    DOT 5.1 var
    bassturbin bunu beğendi.

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Thermosifon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru hatırlıyorsunuz ve bu gün DOT4 HUDSON motorun servisin de konuldu.Şuan fren yok denecek kadar az tutuyor neredeyse,buda zamanla oturur balatalar yeni ve 20-30km sonra gel tekrar havasını kontrol edelim dendi.Bilmiyorum ama şuan ön manet (fren kolu) elciğe deyene kadar sıkmama rağmen motor hala gidiyor bana çok normal gelmedi.Bunun üzerine de fatura aldım orada yapılan işlemler teknik servis ve tarafımca imza altında bir sorun olursa zaten servis faturam var.Sizce normal midir okadar elciğe kadar sıkmama rağmen gitmesi ?
    balatalar değişti ise normal, üzerindeki koruyucu tabaka gidene kadar az tutar.

    fakat tehlikeli bir durum bu, yeni balata takılmadan önce üzeri zımparalanıp koruyucu madde silinmeli, böylece balatayı motora takar takmaz fren tam performans tutar.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balatalar değişti ise normal, üzerindeki koruyucu tabaka gidene kadar az tutar.

    fakat tehlikeli bir durum bu, yeni balata takılmadan önce üzeri zımparalanıp koruyucu madde silinmeli, böylece balatayı motora takar takmaz fren tam performans tutar.
    Her zamanki standart usta sorunu demekki.Birde bu adam honda dan yamaha dan gelme hey allahım :/

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Fren gerçekten tutmuyor mu yoksa fren maneti yumuşadığı için psikolojik olarak mı öyle hissediyorsun?
    Çünkü daha önce kullandığın sıvıdan daha kolay sıkıştırılan versiyona geçmişsin.doğal olarak fren argümanları eskiye nazaran daha yumuşak oluyor.
    Bu da alışana kadar insanın psikolojisini bozuyor.

  14. #14
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren gerçekten tutmuyor mu yoksa fren maneti yumuşadığı için psikolojik olarak mı öyle hissediyorsun?
    Çünkü daha önce kullandığın sıvıdan daha kolay sıkıştırılan versiyona geçmişsin.doğal olarak fren argümanları eskiye nazaran daha yumuşak oluyor.
    Bu da alışana kadar insanın psikolojisini bozuyor.
    Okadar bilgi birikimine ve tecrübeye sahibim dostum ama bu hava boşluğu yada DOT4 oluşundan kaynaklı değil.Dün servisten çıktıktan sonra eve gelirken E-5 de iki motoruz ve arkadaşıma da gösterdim yaklaşıp yanına ön fren tamamen sıkılı ama hızım 50km ve hiç yavaşlamadan devam ediyor.Ön fren çift piston 4 adet kaliperden oluşuyor bu motor da normal değil yani bu Usta yaklaşık 40km kadar kullan oturacak,oturmazsa gel bakalım dedi ve servis faturam var bakalım beklemedeyim Arka fren mesela gayet tatlı oldu ama öle sizin dedğiniz kadar da bariz bir yumuşama olmuyor DOT4 de onun için DOT 5.1 uyumlu fren sistemi gerekli o cidden sünger hissiyatı yaratıyor

  15. #15
    serkan-67-78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    karabük
    Motosikleti
    honda CBF 150 -2007
    Alıntı Thermosifon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar şuan motorum servis de balataları değişiyor.Yarın fren hidroliği satın alıp gideceğim fakat bir sorum var sizlere. DOT3 veya DOT4 yazıyor hidrolik doldurduğum kapak üzerin de.Biraz araştırdım DOT4 kaynama oranı daha yüksek daha yeni bir teknoloji olduğu için daha çok tercih ediliyor.Motorum SYM GTS250 sizce hangi yağı kullanmam gerekiyor ayrıyetten marka önerisinde de bulunursanız çok sevinirim.
    Dot 4 yağını kullanacaksan mevcut dot 3 hidroliğini komple boşaltıp dot4 koymalısın hiçbir sıkıntı çıkmaz kaliteli hidrolik istiyosan ATE marka hidrolik kullan hepsinden daha kalitelidir dot3 beş para etmez ilerleyen zamanlarda tortu ve kirlenmeye başlar üst ve alt merkezleri bozar fakat ATE marka hidrolik tortu ve kirlenme yapmaz fren merkezlerin ilk günkü gibi tertemiz çalışır hiçbir sıkıntı çıkarmaz ATE hirolik yağı Dot4 ten daha üstün bir hidrolik yağdır bunu çoğu ustalar bilmez bunu oto parçacılarından bulabilirsin ama mutlaka eski hidrolik yağını boşaltman gerekir koşay gelsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)