Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KARBÜRATÖRDEN HAVA FİLTRESİNE NEDEN YAĞ GELİYOR ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    asya 150t 19a
    KARBÜRATÖRDEN HAVA FİLTRESİNE YAĞ GELİYOR NEDEN OLDUĞUNU BİLEN ARKADAŞLAR BANA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.
    Motorum 150 cc
    4 zamanlı
    buji yeni değişti
    yağı yeni değişti
    fazla yağ koymamaya önem gösterdim.
    Motorumdaki hava filtresi yağ oldu 100 km hızla gittiğim
    zaman daha çok atıyor, hızlı gittigim için olduğunu üşündüm ve
    uzun süre yavaş sürdüm 60 km civarında ama yinede yağ atmaya devam
    etti. Sorunun neden kaynaklandığı söylerseniz sevinirim. Şimdiden
    TEŞEKKÜR EDERİM.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yağ değil o filtreye gelen benzin, zaten yağlanmış dediğiniz filtreyi koklarsanız yağdan çok benzin koktuğunu fark edeceksiniz. Fazla sıkıştırılan motor yakamadığı benzini geri tepiyor, ustanın bana dediği bu. 60'la gidince de yapıyorsa subab ayarı yada zamanlamasında sorun olabilir.

  3. #3
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    segman bozulmuşsa yağ pistonun üzerine çıkar ve ordan hava filtresine kadar atar..sıkıntılı bir durumdur hem benzinin tam yanmasını engeller hemde motora zarar verir.
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  4. #4
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motorun kartelinden çıkan yağ taşıntı hortumun ucu nereye giriyor? Muhtemelen hava filtresine.

  5. #5

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    asya 150t 19a
    Hava filtresini söküp tekrar bakıcam inşllh segmanda bişey yoktur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

    Hava filtresini söküp tekrar bakıcam inşllh segmanda bişey yoktur. motorun kartelinden çıkan bi hortum göremedim. motorumda hava filtresi sökükken 100 km hıza anında
    çıkıyor ama filtre takılıyken 80 km hıza çıkıyor sonradan 100 km hıza ulaşıyor bu sorununda bununla ilgili olduğunu düşünüyorum.

  6. #6
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    Alıntı burrkii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresi sökükken 100 km hıza anında
    çıkıyor ama filtre takılıyken 80 km hıza çıkıyor sonradan 100 km hıza ulaşıyor bu sorununda bununla ilgili olduğunu düşünüyorum.
    Aynısı bizim bi arkadaşın ASYA motorundada vardı , sadece yaptığımız Rolantiyi düşürdük düzeldi
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  7. #7
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Fazla yağ koymuşsan karbüratör'e bağlı hava filtresinden fazla yağı atar.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  8. #8
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Aynı sorun var. Ama benim segmanlar gidik ondan eminim...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #9

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    asya 150t 19a
    Alıntı mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynısı bizim bi arkadaşın ASYA motorundada vardı , sadece yaptığımız Rolantiyi düşürdük düzeldi
    Güzel fikir hemen denicem benim motorumda asya umarım düzelir. Motora fazla yağ koymadığıma eminim, bugün tamircime sordum segmanlardan olabilir bakmadan bisey söyleyemem dedi ve eger segmanlardaysa sorun 200 tl civarında masraf olur dedi yani ayvayı yedik.

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynısı bizim bi arkadaşın ASYA motorundada vardı , sadece yaptığımız Rolantiyi düşürdük düzeldi
    Rolanti şudur; Aracını çalıştırdığında gaza basarsın yada elciği çevirirsin ve motor ona göre daha hızlı çalışır, motorun içinde "krank çubuğu" vardır ve motor bu çubuğu dakikada 2 bin kez döndürcek hızda çalışıyorsa o motor 2 bin devirde çalışıyor demektir ve sen gazı bıraktığında yada elciği bıraktığında motor en yavaş çalışma seviyesine düşer yani senin "rolanti ayarına" düşer. bu ayar bende 2 bin devir. sen bunu dahada düşük tutabilirsin ama işin gerçeği şudur ki sen gaza basınca yada elciği çevirince rolantinin bir anlamı yok çünkü araç rolantide 2 bin devirdeyken sen zaten gaza basıp motor devirini yükseltmiş oluyorsun.

    uzun yazdımdaha kısa bir açıklama olabilirdi :D işin içine elcik melcik karıştırdım o ne diyen olur şimdi

    4 senelik konu çıktı karşıma "google" sağolsun, yanlış bilgiyle bırakmamak için mecbur hortlattım konuyu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler