Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ Yakma Tespiti Hakkında - İstanbul Usta Önerisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Selamün Aleyküm ,

    Canımızın ziyadesiyle sıkıldığı şu günlerde, kafamız dağılsın diye girdiğimiz forumda kaza haberleri okumak daraltıyor,bunaltıyor, bu meretten soğutuyor beni.

    İki-üç kez beraber sürmüş olsam da kanımın ısındığı tertemiz insan Mert kardeşimiz şu an Kocaeli Üniversitesi'nde, Allah umarım onu annesine babasına bağışlar. Yine bize beraber motor sürmeyi nasip eder inşaAllah



    -----------


    Forumdaki aktif kullanıcılara görüşünü ve önerilerini istediğim bir konudan bahsetmek istiyorum.

    7-8 yaşlarında bir motosiklet (drz400sm, er6n-f, gibi) bazı kullanıcılar tolere edilebilecek şekilde yağ yaktığını (5bin km.de 100-150 ml kadar), bazı arkadaşlar ise tamamen bunun kullanımla alakalı olduğunu düzgün yağ seçimi ve zamanında bakım ile hiç yağ yakmayacağını, kimileri de, 2bin km.de yarım litre kadar yağ yakan motosikletleri gördüğünü ,bunun belirli bir km.sonrası başgösteren kronik bir sorun olduğunu belirtmişler.

    Tam olarak sorum şu ;

    2005-2006 model bir motosikletin yağ yakıp yakmadığını, veya yağ yakıyorsa bile bunun ileride soruna neden olacak kadar mı yoksa bakımdan bakıma tamamlanarak sürülmeye devam edilecek kadar mı olup olmadığını tespit edebilir miyiz ?

    İstanbul Avrupa Yakası'nda bunu tespit edebilecek bir usta öneriniz var mı ?


    Lastik yanağından, egsoz dumanından bunun anlaşabileceği gibi öneriler verilmişti. Benim sorum motor bloğuna ileride müdahale edebilecek kadar mı , tamamlayıp devam edilecek kadar mı cevabını bulmak için oran tespit etmemiz mümkün müdür ?

    Forumdan Serkan usta, şu an dükkan işleriyle meşgul ve yetkili servise gitmemi önermişti.

    Sizin de tavsiyleriniz varsa belirtirseniz sevinirim.

    Herkese KAZASIZ, belasız,masrafsız sürüşler. Bunu bu sefer adet olduğu üzere değil, gerçekten temenni ettiğimden yazıyorum.

    Tekeriniz düz bassın.

    Selamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    olm yağ yakıcak motoru anlayacak usta yerine yağ yakmayan motor bul al boşver böyle şeyleri yau
    Levent bunu beğendi.

  3. #3
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Ben activada orta ayaklıga alıp gaza tam basıyordum sonra 1 2 sn çekip tekrar basıyodum baktım mavi duman demekki yağ yakıyor.
    Siz bunu vitesli motorda 2.3. Viteste gaz verip çekerek 1 2 sn sonra tekrar dip gaz yapıp eksozdan nasıl ne renk duman çıktı Ona bakın yada elinizi eksoza yaklaştırıp sonrasında koklaya bilirsiniz
    (Çok duman çekmemek şartıyla)
    Sokollu bunu beğendi.

  4. #4
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Bende egzoz çıkışının içinde is kararma oluyor diye duymuştum.
    Karalı'dan Sokollu'ya 1lt yağ alkışlar efenim
    Sokollu bunu beğendi.

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    5000 km de bir 100-150 ml yag eksilmesi sorun olmaz gibi.

    tabi bu dedigim 500-600 cc, ortalama 2-2,5 lt yag alan motorlar icin.

    bes bin km de bir yagi degis devam et eklemeye bile gerek yok

    aracin cekisinde ve ekonomik olarak yaktigi yag bir zarar vermiyorsa cok sikinti olmasa gerek.
    Sokollu bunu beğendi.

  6. #6
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Senin dediğin yağ yakma değilde, yağ eksiltmeye girecek kadar düşük ve önemsenmeyecek bir rakam.
    Lakin bu motorlar sert kullanılıp ısıtılmadan gazlandıysa, yağ değişimine çok dikkat edilmediyse bu rakam çok artar. İçlerinden yağ kapasitesi en fazla olanı tercih etmek iyi olur.
    Er6 hem eksiltip hem düşük yağ kapasiteli olması büyük bir handikap çünkü motor genel olarak iyi.
    Şişman güzel kız gibi bişe ikilemde kalıyor insan :-D
    Sokollu bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Motorun ne kadar yağ yaktığını anlamak için usta olmaya gerek yok. Yağ değişim zamanı, motorun yağ haznesi fulle (üst çizgi) getirilir. Ardından yağ eksildikçe gözlemlenir. Alt çizgiye geldiğinde yağ eklenir. Eklenen yağın kaç mL olduğu not edilir. Bir kaç bin km boyunca bu takip yapılır ve son olarak yağ fullendiğinde toplam kaç km'de kaç mL yağ eksilttiği hesaplanmış olur. 1000 veya 5000 km'deki yağ eksiltme miktarını hesaplamak için ise doğru orantıdan faydalanılır. Örneğin 2400 km'de toplam 300 mL yağ eklediysek 1000 km'de 1000*300/2400=125 mL yağ eksilttiği anlamına gelir. Yağ tüketiminin bu oranda devam edeceği varsayılırsa 5000 km'deki yağ tüketimi de 5000*300/2400=625 mL olur.

    Motor neden yağ eksiltir? Ne kadarı normal ne kadarı arızadır? Bunlara verilecek cevapları ben de merakla bekliyorum.
    Sokollu bunu beğendi.

  8. #8
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun ne kadar yağ yaktığını anlamak için usta olmaya gerek yok. Yağ değişim zamanı, motorun yağ haznesi fulle (üst çizgi) getirilir. Ardından yağ eksildikçe gözlemlenir. Alt çizgiye geldiğinde yağ eklenir. Eklenen yağın kaç mL olduğu not edilir. Bir kaç bin km boyunca bu takip yapılır ve son olarak yağ fullendiğinde toplam kaç km'de kaç mL yağ eksilttiği hesaplanmış olur. 1000 veya 5000 km'deki yağ eksiltme miktarını hesaplamak için ise doğru orantıdan faydalanılır. Örneğin 2400 km'de toplam 300 mL yağ eklediysek 1000 km'de 1000*300/2400=125 mL yağ eksilttiği anlamına gelir. Yağ tüketiminin bu oranda devam edeceği varsayılırsa 5000 km'deki yağ tüketimi de 5000*300/2400=625 mL olur.

    Motor neden yağ eksiltir? Ne kadarı normal ne kadarı arızadır? Bunlara verilecek cevapları ben de merakla bekliyorum.
    Hocam ölçümü yapmak mesele değil de, satın almaya gidilen ikinci el motosikletin eksiltme,yakma oranını nasıl tespit ederiz diye soruyorum.Verse bana 2bin km. sürüp sonra karar versem işime gelir de, öyle satıcı da bulunmaz herhalde

    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben activada orta ayaklıga alıp gaza tam basıyordum sonra 1 2 sn çekip tekrar basıyodum baktım mavi duman demekki yağ yakıyor.
    Siz bunu vitesli motorda 2.3. Viteste gaz verip çekerek 1 2 sn sonra tekrar dip gaz yapıp eksozdan nasıl ne renk duman çıktı Ona bakın yada elinizi eksoza yaklaştırıp sonrasında koklaya bilirsiniz
    (Çok duman çekmemek şartıyla)
    Bunu not ettim, eyvallah.

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin dediğin yağ yakma değilde, yağ eksiltmeye girecek kadar düşük ve önemsenmeyecek bir rakam.
    Lakin bu motorlar sert kullanılıp ısıtılmadan gazlandıysa, yağ değişimine çok dikkat edilmediyse bu rakam çok artar. İçlerinden yağ kapasitesi en fazla olanı tercih etmek iyi olur.
    Er6 hem eksiltip hem düşük yağ kapasiteli olması büyük bir handikap çünkü motor genel olarak iyi.
    Şişman güzel kız gibi bişe ikilemde kalıyor insan :-D
    Yağ kapasitesi bu eksilmeyi karşılayacak kadar büyük değilse sıkıntı olabilir, haklısınız. Hiç böyle düşünmemiştim , teşekkürler
    zaferce ve yüksel66 bunu beğendiler.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  9. #9
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Egzoz çıkışına beyaz kağıt tut, Aragazı ver. Kağıt simsiyah oluyorsa yakıyordur :D

  10. #10
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Herhalde 5bin km.de 100ml bile eksiltmeyen bir motor simsiyah duman atmaz

    Lastik yanağına bakmayı önermişti bir arkadaş egsozu arka lastiğin önünde olan motorlar için, o da güzel bir yöntem olabilir.

  11. #11
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Her motor yağ biraz sert kullanımda değişimine kadar 100 150ml eksiltir.
    Sen daha büyük rakamlardan kork mesela yarım veya 1 litre
    Ucuz bir alet var. Motorun iç basıncını kompresyonunu ölçer. bujiyi çıkarır bu aletin hortumunu buji noktasına takrsın ve marşa basarsın. 3 defa tekrarlarsın alet maksimum basıncı ibrede tutar. Bunu bir kağıda not edersin.
    Sonra bu işlemi tüm silindirler için yaparsın.
    Değerleri o modelin servis kılavuzundan kontrol edersin uygun aralıktaysa yağ yakmıyordur.
    Kompresyonda düşüklük varsa %90 yağ yakıyordur. %10 subap boşlukları kaçmıştır ama böylebi durumda ses yapar anlaşılır.
    Ses yok ve düşükse motor patatese bağladı bağlayacak haldedir
    Sokollu bunu beğendi.

  12. #12
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Başka bi şekilde de olabilir. Motor sıcakken gaz ver. Motor sıcakken dediğim 10 dakika falan gezilmiş kendi sıcaklığına gelmiş motor. Onda gaz ver duman atmıyorsa sorun yok deme. Motor soğusun 1-2 saat sonra tamamen soğumuş olabilir havaya göre. Bir de soğukken bak yakıyor mu diye.
    Sokollu bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)