Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yamaha virago vx250 marş sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Temmuz 2015
    arkadaşlar viragomu daha yeni aldım ilk haftadan marş basmamaya başladı marş rölesini değiştrdm 1 kere çalıştı sonra tekrar marş basmadı başka bi motorcuya götrdm oda aküyü patlatmışn dedi aküyü şarj eden konjektörler fazla elektrik üretiyomuş onlarıda değiştrdm yeni aküde taktm şimdi yine aynısını yapıyo marşa basınca çalışr gibi oluyo motor kesiliyo 1-2 basmadan sonra hiç motor sesi gelmiyo tık tık diye ses geliyo röleden vurdurunca çalışıyo ama yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar lütfen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Sorun akuden gibi duruyor. Yeni akuyu takmadan once 10-12 saat sarj ettiniz mi? Eger sarj etmeden taktiysaniz bosalmis olabilir. Bir sarj aleti alip sarj edip tekrar deneyin.

  3. #3

    Üyelik
    16 Temmuz 2015
    motorcuya götrdm konjektörle akü değişimine 440 lira aldı şarj etmiştr heralde

  4. #4
    xmail16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Çelik Kd 250 - Chopper
    dostum 4 ihtimal var 2 sini zaten denemişsin. Akü zayıfsa yapar (değiştirdim diyosun) Marş rölesi olabilir (oda değişmiş.) Geriye marş dinamosu ve ilk hareket dişlisi kalıyor. Dinamoyu söktürüp sorun olup olmadığını dene. Onda sorun yoksa ilk hareket dişlisinin değişim vakti gelmiş demektir. Oda böyle bir şey.



    Bu dişli bir süre sonra kasılma yapıyor ve marş dinamosu ile dönemiyor. Sorun bu ise vurdurunca çalışır şimdilik, ama bir süre sonra vurdurarakta çalıştıramayacaksın. Aynı sorun başıma geldi, bütün ihtimalleri denedim sorunu böyle çözdüm.

    edit: sorunu çözünce nasıl çözdüğünü paylaşırsan sevinirim. sonucu merak ettim

  5. #5
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Motor ustalarina guvenmemenizi oneririm. Sarj etmemistir kesin. Virago 250 motorda 2-3 senede bir asiri sicak havalarda konjektor cok isinip yaniyor, benim de 2 defa basima geldi. (Motorum 92 model Viraq0 250) Daha sonra Lombardini motorlari icin Sanel marka konjektor alip taktip o zamandan beri yaklasik 10 senedir, sorunsuz kullaniyorum. Daha fazla bilgi icin:

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...jektor-hk.html

  6. #6

    Üyelik
    16 Temmuz 2015
    destekleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar bugün bi deneme yaptık arkadaşın aküsünü taktım kendi motoruma motor normal çalıştı marşıda bastı sorunsuz gibi görünüyodu pazartesi günü motorcuya götürücem yinede sonuçta pek anlamıyoruz sorun nerdeymiş nasıl düzeltmişler öğrenebildiğim kadarıyla anlatıcam

  7. #7
    xmail16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Çelik Kd 250 - Chopper
    Dostum o zaman akuyu 1 saat sarj etmen yeterli. 5 tl ucret tutar 12 saat sarja gerek yok cunku ilk sarj uretici tarafindan yapiliyor diye biliyorum.

  8. #8

    Üyelik
    16 Temmuz 2015
    Şimdi şarj edermde ömür boyu şarj mı etcm motorcuya tekrardan götürcem pazartesi aküyü şarj edeb dinamo bozuldu muhtemelen

  9. #9

    Üyelik
    16 Temmuz 2015
    arkadaşlar motorcu dedi yine konjektör yakmış dedi başka bi sıkıntısı yok dedi orjinal takmadıkça böyle sıkıntı çıkarabilir dedi

  10. #10
    Sam@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    97' Virago 250 / artık yok
    Benim motordaki konjektör de yan sanayi, eski sahibi takmış, sıkıntı yok. Ne zaman takıldı bilmiyorum ama en az 1 sene önce falandır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ustalarina guvenmemenizi oneririm. Sarj etmemistir kesin. Virago 250 motorda 2-3 senede bir asiri sicak havalarda konjektor cok isinip yaniyor, benim de 2 defa basima geldi. (Motorum 92 model Viraq0 250) Daha sonra Lombardini motorlari icin Sanel marka konjektor alip taktip o zamandan beri yaklasik 10 senedir, sorunsuz kullaniyorum. Daha fazla bilgi icin:

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...jektor-hk.html
    Zaten konjektör alacaksın, bunu bir dene. 10 senedir sorun çıkarmamış..
    fazil bunu beğendi.

  11. #11
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Sarj sistemini kontrol etmek icin, bir voltmetre bulun, voltmetreyi motor calisirken akuye baglayin. Gaz verdiginizde voltajin 12-14V arasi artmasi lazim. Bu degerler arasinda gidip geliyorsa sorun yok demektir. 15Volt'u geciyorsa konjektor bozulmus demektir. Gazla birlikte voltajda hicbir hareket olmuyorsa, konjektor ya da sarj dinamosu (sargi) bozulmus olabilir.

    Eger konjektor yandiysa dedigim gibi Sanel SRR 685 modelini bulup alin. Karakoy'de vardir ve orijinalinden kat kat ucuz ve daha dahayniklidir. Baglantisinda biraz kablo isi var ama cok zor degil, herkes yapabilir.

  12. #12

    Üyelik
    16 Temmuz 2015
    arkadaşlar sıkıntı galiba statördenmiş statör yanmış şimdi değiştirdik 1 haftadır sıkıntı yok ama bu sefer ilginç bi olay var motor soğukken marşa basıyom tek seferde çalışıyo motoru ısıtıyım geziyim bi yarım saat kapatıp hemen tekrar çalştırıym yine marş basıyo ama 10-30 dk arası bekletip bastığımda marş yemiyo tek seferde 3-4 kere basmak zorunda kalıyom yada gaz verip çalştırıyom neden böyle yapıyo

  13. #13
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Motorun sicakken zor calismasi, karburator ayarlariyla ilgilidir buyuk ihtimal. Zengin karisim bu tur sorunlara neden olabilir. Jiklenin acik kalmasi ya da pilot hava ayar vidasinin ayarsiz olmasindan olabilir. İlk bakilacak yer pilot hava vidasi.

    https://www.youtube.com/watch?v=9MTQQepH68I

  14. #14

    Üyelik
    16 Temmuz 2015
    hava ayarı yaptırdım bujilerini ve debriyaj balatasını değiştirdim bi sıkıntı yok ama dün gece 100-120 arası hız yaptım eve geldim motoru kapattım tekrardan marş bastım çalışmadı marşa basarken gaz verdim çalıştı ama gazı baya bi çektim anca çalıştı neden olabilir motor baya sıcaktı boğulmuş olabilir mi ?

  15. #15

    Üyelik
    09 Ocak 2018
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ustalarina guvenmemenizi oneririm. Sarj etmemistir kesin. Virago 250 motorda 2-3 senede bir asiri sicak havalarda konjektor cok isinip yaniyor, benim de 2 defa basima geldi. (Motorum 92 model Viraq0 250) Daha sonra Lombardini motorlari icin Sanel marka konjektor alip taktip o zamandan beri yaklasik 10 senedir, sorunsuz kullaniyorum. Daha fazla bilgi icin:

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...jektor-hk.html
    Hocam kolay gelsin. Aynı sıkıntı bende de oldu. Ben de sanel konjektör aldım. Fakat usta giriş sayısı farklı diyerek takmadı. Sen nasıl taktığını anlatabilir misin ?

  16. #16
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Karika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kolay gelsin. Aynı sıkıntı bende de oldu. Ben de sanel konjektör aldım. Fakat usta giriş sayısı farklı diyerek takmadı. Sen nasıl taktığını anlatabilir misin ?
    Orjinal regülatörün soketini kablo renkleri belli olacak şekilde fotoğraflayıp burada paylaşırsanız yardımcı olabilirim, ama Sanel in uyması için kablo pabucu kullanarak eski soketi iptal etmeniz gerecektir muhtemelen.

  17. #17

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    çin malı konjektorlerde sıkıntı yok on senedir çalışıyor hepsi tıkır tıkır lifan keeway vs vs

  18. #18

    Üyelik
    09 Ocak 2018
    Fazıl bey şemanın mesajını attı. O şekilde yapmayı deniyeceğim. Umarım akü de gitmemiştir. Çok teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)