Akü sorunsalı ve uzman yorumları
-
Selamlar
Motor sezonuna merhaba diyenlerdenim.
Motoru ilk calistirmak istediğim de akunun bos olduğunu gördüm ve takviye ederek çalıştırdım.Sonra yaklaşık 4-5 gun zaman zarfında 80 90 km yol yaptim ve akü sorunsuz basiyordu hava -1 oldugunda bile.Ondan sonra bi 10 gün motora binemedim.Bugun bastım ve akü basmadi.Motorda elektrik kaçağı yok bunda eminim kontrol ettim.Acaba bu sure akuyu tam sarj etmek icin yeterli olmadimi? Akü 12 volt 12 amper. Yorumlarınızı bekliyorum.
Reklamlar
-
Kaçak olmadığından eminim demişsiniz,o zaman tek seçenek kalıyor akü yaşam süresini doldurmuş
40-50 kmde akünün kendini doldurması gerekir,son bir şans suyuna bakıp birde dışarıda şarj edin
-
kuru akü değilse her yıl değiştirmek gerekiyor.Geçmişte 12-18ah sulu akü kullanırdım hersene değiştirirdim.
-
batıegeli adlı üyeden alıntı
kuru akü değilse her yıl değiştirmek gerekiyor.Geçmişte 12-18ah sulu akü kullanırdım hersene değiştirirdim.
2 seneyi geçti halen aynı sulu aküyü kullanıyorum
-
kuru akü değilse her yıl değiştirmek gerekiyor
3 yildir ayni sulu akuyu kullaniyorum.
-
marş bastığınızda bazen anlamsızca çalışmaması ardından enjecsion ışığının yanıp sönme hali ile bekledikten sonra çalışması gibi bir durum söz konusu oluyor mu?
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
marş bastığınızda bazen anlamsızca çalışmaması ardından enjecsion ışığının yanıp sönme hali ile bekledikten sonra çalışması gibi bir durum söz konusu oluyor mu?
Yok motorum enjeksiyonlu degil karburator lü.
-
Aküye asit konduğu zaman ömrü başlar. Kullanılmazsa RAFTA 2 yıl sonra çöp olur.
Açık hava şartlarına maruz kalmayan aküyü 3-4 sene kullanabilmeniz gerekir.
Ancak konjoktör denen aletin düzgün çalışması durumunda 4 yıl iş görür Uzun süreli atıl bırakıldığında tam dolu/tam boş olmamalıdır.
Yazın çok aşırı sıcak, kışın çok soğuk görürse akü 1 yılda pert olur.
Sulu akülere eksildikçe saf su ekleyerek kullanmaya devam edebilirsiniz ama JELLİ tipler bir defa kurudu mu çöp olur.
-
Akü kuru tip benim anlamadigim sarj olduktan sonra 10 gun kadar binmedim kendini bosaltmasini anlamıyorum. Yine sarj oldu simdi basiyor.Acaba 10 gün calistirmasam yine aynı problemi yasarmiyim.Son bi sans dışarı da bi sarj etmek.Heralde....
-
Çözüm çok basit aslında eğer akü değiştirmek istemiyorsan 2 3 günde bir çalıştırıp biraz şarj ettirirsen sorun yaşamazsın diye düşünüyorum
-
Konjektör çalışıyor ve kaçakta yok ise, akünün bir ayağı cukurda demektir. İlerleyen günlerde sıvı takviyesi yapsanda bir daha dikişi tutmaz, bir akü ile denemeni tavsiye ederim.
-
Dostum, akü işinden çok çektim, uzun süre yatırınca boşalıyor namussuz. Tam boş aküyü takviye ile çalıştırdıktan sonra öyle 80-90 km dinamo şarjı ile kendine gelmez. Sen onu söküp şarj ettirmelisin.
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Dostum, akü işinden çok çektim, uzun süre yatırınca boşalıyor namussuz. Tam boş aküyü takviye ile çalıştırdıktan sonra öyle 80-90 km dinamo şarjı ile kendine gelmez. Sen onu söküp şarj ettirmelisin.
İllaki sökecez mi yani?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)