2008 model 16.000km'deki bir CBF150 için hangisini önerirsiniz?
2008 model 16.000km'deki bir CBF150 için hangisini önerirsiniz?
yağ eksiltmelerinde ipone lar başarılıdır ancak en iyi yağ markası motul dur.
Eksilmesi önemli değil, motorun gidişi ve vites geçişleri yumuşasın yeter. Mesela castrol ile motul arasında bariz bir fark oluyor motorun vites yükseltmeye yaklaşırken verdiği tepkilerde.
Motul bence çünkü bildiğim kadarıyla sadece motosikletlere yağ üretiyor yani buda motosikletlere yağ üretim konusunda uzmanlaşması demektir.
Şu "sadece motosiklet yağı üretiyor" geyiğini bırakın artık.
https://www.motul.com/tr/tr/products...ants/range/car
Ayrıca öyle bile olsaydı, motosiklet konusunda uzmanlaşmış anlamına gelmezdi, yani sadece buna bakılarak söylenemez.
Tundzhay, motul çok daha iyi, motorun zorlanmamaya başladığını hissediyorsun Castrol'den Motul'a geçince.
Bu arada yanıtı hala alamadım. Motul'u ve Ipone'u ayrı ayrı deneyip farkını öğrenen biri yok mu?
Norace, tesekkur ederim cevabin icin.
Peki motulun habgi serisini ve kaca kac olmasini tavsiye edersin?
Motul 3000 4t 10w40 mesela?
ikiside kaliteli yağlar.3 motosikletimdede kullandım.ikisinin arasındaki farkı pek ayırt edemedim ancak piyasa daki alışılmış yağlardan farklılar.bide iphone da çilek kokulu yağ kullanmıştım baya ilginç egzostan koku geliyor.
Benim devekuşunaa ( kuzgun koymuştum adını haketmiyor artık ) motul yağ koysak 120 yaparmı acep
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
Seriyi hatırlamıyorum ama 10w40 vardı serviste, ondan koydurmuştum, çok bariz bir şekilde fark etmişti. Zaten şu an havalar orta sıcaklıkta, 10w40 iyidir bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------
Çilek kokusu mu? Ahahah.
Ayrıca Motul 10w40, Castrol 10w40 ve 10w50'nin her ikisinden de daha iyi. 3'ünü birden test etme şansım oldu arka arkaya deneyerek.
Bende de 2013 model cbf 150 var , sıfır almıştım 1 sene önce . Yağ olarak genelde ipone 10 w40 veya arada Motul 10 w40 kullanıyorum . Motul'da vites geçişleri daha yumuşak oluyor . Performans olarak çok bi fark yok aralarında . Motorum daha 11.600 km'de olmasına rağmen ipone yağ varken 1000 km değişimde 90 gram kadar eksiltiyor .
şimdi olaya şu açıdan bakmak lazım. bu markalar büyük markalar 10/40 serisinin bile bir sürü modelleri var .ben ıpone 10/40 sentetik kullanıyorum ancak yağ eksiltmelere karşı ester bazlı serisi kullanılmalı .ha tabi burda fiyatlar artmakta ve yağ filtresi ,1 lt yağ lmayan hazne ,sentetiklik gibi faktörlerde göz onunde bulundurulduğunda pahalı yağ değilde zamanında değişen yağ daha önemlidir.
vites geçişlerinde en iyisi motuldur..cbf150 için bana kalırsa castrol kullanın güvenilir ve nispeten daha uygun.hatta shell sentetik olanından da kullanabilirsiniz.birde cbf150 nin adı çıkmış ,sanki herkez yağını kendi değiştiriyormuş gibi sabah tapayı bi açtım yağ kalmamış diyor.bunun bazıları motora ilk başlıyan adamlar olduğu düşünülürse yan sehpada ve motor tam ısınmadan kontrol edilen yağ seviyesi asla doğruyu göstermiyecektir.konan yağ kadarda mlimi milimine yağ çıkmaz
Motul'de fazla bi yağ eksiltiğini gözlemleyemedim . İlerleyen zamanlarda daha detaylı gözlemleyeceğim . Motorum garantide olduğu için 4 binde bir garantide yağ değişimi yapıp , arada ki 2000 km veya 1000 , 1500 km'de bir kendim yağ değiştiriyorum . Normalde cbf için , ilk 20-30 bin km boyunca yağ eksiltmez derler ama benim gözlemlediğim kadarıyla azda olsa biraz yağ azalıyor . Özellikle 1000 km'de bir değilde 2000 km'de bir yağ değişeceği zaman daha çok artıyor yağ eksilmesi . En sağlıklı yağ değişimi , 1000-1500 km'de bir olması lazım . Kullandığım ipone yağ ise bu ; http://www.motoplus.com.tr/urun/3000...motor-yagi-1L- Motul'da ise bu yağı kullandım ; http://www.motoplus.com.tr/urun/9998...W40-4T-1-LITRE
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Mustafa Kemal Atatürk
Cbf gibi kucuk hacimli motorlarda yarisentetik kulanmak gerekmiyor mu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)