Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Transalp xl650v senkron ayarı.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Sevgili arkadaşlar,
    2006 Model Transalp sahibiyim.40000 km de aldım.Motun yakıt tüketiminden memnunum.Tabiki bu sınıf için yüksek sayılabilir.Benim kullanımla 5.15 bazen de 5.45lt 100 km de.Hızlanmada sorun yok.Ara hızlanmalarda da sorun yok.Gaz yememe gibi bir sorun yok.Anlayacağınız arkadaşlar kulağıma,gözüme elimle hissedeceğim anormal bir durum yok.Gayet bakımlı.Titizliğimden dolayı 3000 km de bir yağ ve yağ filtresi değiştiriyorum.Bir kere hava filtresi değiştirdim.Bir kere buji değiştirdim.
    Fakat arkadaşlar bir senkron ayarıdır gidiyor.Hatta bir forumda 2007 model 22000 km deki Transalp e bir arkadaşımızın senkron ayarı yaptırdığını okumuştum.Anladığım kadarıyla pek de memnun değildi.Bir forumda da boxer motor için 10000-15000 km de bir,japonlar için 45000-50000 km de bir yapılması gerektiğini okumuştum.
    Şimdi benim sormak isteğim 50000 km de olan motoruma senkron ayarı yaptırmalı mıyım?
    Daha önce yapılıp yapılmadığını bilmiyorum ama dediğim gibi yakıt tüketimi normal,öyle motordan anormal bir ses de gelmiyor.Yok onu zaten kulağınla duyamazsın diyorsanız o ayrı ama gidişinde bir anormallik yok.
    Aslında motorunda lüzumsuz kurcalatıp diğer bahsettiğim arkadaş gibi dertsiz başa dert almak istemiyorum.Bu arada böyle bir ayar gerekiyorsa sadece yetkili Honda servisinde yaptırırım.
    Çünkü motorumu çok seviyorummmmmm
    Sevgiler,saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    kelebek boğazlarını temizleme amacıyla söktürmediysen,
    yani motorunda kesiklik,rölantide dalgalanma,stop etme vs yaşamadıysan hiç kurcalatma dostum..


    japon derki ''çalışan makineyi kurcalama''
    sonofwind bunu beğendi.

  3. #3
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    İngiliz der ki ; bozuk değilse tamir etme.
    sonofwind bunu beğendi.

  4. #4
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    türk der ki: "Bunun gompile değişmesi lazım"
    SametSenel, agalar, stubborn ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kelebek boğazlarını temizleme amacıyla söktürmediysen,
    yani motorunda kesiklik,rölantide dalgalanma,stop etme vs yaşamadıysan hiç kurcalatma dostum..


    japon derki ''çalışan makineyi kurcalama''
    Dediğim gibi ben 40.000 km de aldım.Ustaya da gösterdim.Problemli veya kurcalanmış bir motor olmadığını söyledi.Ama benden önceki sahibi karbüratörü temizletti mi bilemiyorum.

    Motorda kesiklik yok,hele hele stop etme hiç yok,rölantide öyle anormal dalgalanma yok.Sadece soğukken milimetrik yani çok küçük bir dar alanda belki 100rpm gibi.Oyle ok gibi sabit değil ama öyle çok aşağı yukarıda oynamıyor.Isınınca da 1500rpm den 1000rpm ye daha sonra 1500rpm ye çıkmıyor.Böyle bir dalgalanma yok.
    japon tam benim kafada
    Beni gayet guzel bir şekilde taşıyor ve kendine göre ekonomik bir şekilde götürüp getiriyor gerek uzun mesafe olsun gerekse de kısa.
    O zaman Japona göre kurcalamamak lazım.

    İlginiz için teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İngiliz der ki ; bozuk değilse tamir etme.

    Yolda kalmadım o zaman bozuk değil.

    İngilizi de dinlemek lazım.

    İlginiz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

    Alıntı Dusty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    türk der ki: "Bunun gompile değişmesi lazım"
    Yahu acaba ben bu yüzden mi ustaları tercih etmiyorum.
    Bu tip ustalara teşekkür etmem lazım.Onlar sayesinde bir atölye kuracak alet edavatım oldu

    İlginiz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------

    Evet, sevgili arkadaşlar.
    Değerli görüş ve önerilerinizi bekliyorum...
    Yoksa fazla kurcalama ve yola devam mı et diyorsunuz?

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Bunun kurcalama ile alakası yok..Motor açılmıycak,piston sökülmeyecek senkron cihazı var bakılıp ayar yapılacaksa yapılacak,korkmaya gerek yok...Motorumun 2.sahibiyim 19.500 km de,daha bugün senkron ayarı yaptırdım..Motorun çekişi,hızı, sesi çok iyi sanıyordum, ayardan sonra şuan motor bambaşka bişey oldu.
    Araba devrilince yol gösteren çok olur...Arabayı devirme, Kontrol ettir

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun kurcalama ile alakası yok..Motor açılmıycak,piston sökülmeyecek senkron cihazı var bakılıp ayar yapılacaksa yapılacak,korkmaya gerek yok...Motorumun 2.sahibiyim 19.500 km de,daha bugün senkron ayarı yaptırdım..Motorun çekişi,hızı, sesi çok iyi sanıyordum, ayardan sonra şuan motor bambaşka bişey oldu.
    Araba devrilince yol gösteren çok olur...Arabayı devirme, Kontrol ettir

    ayardan önce hava filtresi,bujiler vs değişir iyileşme daha çok bunlardan olur hocam..

    senkron ayarı motoru bambaşka yapmaz heleki daha 20binde..

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayardan önce hava filtresi,bujiler vs değişir iyileşme daha çok bunlardan olur hocam..

    senkron ayarı motoru bambaşka yapmaz heleki daha 20binde..
    Filtre değişti,buji değişti...Rölantideki ses,düşük devirdeki sağırlık,yakıt sarfiyatı,Ani ivmelenmedeki yığılma DEĞİŞMEDİ. Silindirdeki patlamalar biri anyada biri konyada..Ayar yapıldı,şuan eski halinden eser yok.Km'nin ne önemi var,2.el motoru kimin nasıl parmakladığını nerden bileceksin.Öncelikli amaç kontrol ettirmek,gerekliyse yaptırırsın.Önceden tedbirini almak,sonradan üzülmekten daha az acıtır.
    sonofwind bunu beğendi.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.el motoru kimin nasıl parmakladığını nerden bileceksin

    aynen bende bu sıkıntının üzerinden yürüyüp sağlam sorunsuz makinayı elletme dedim..
    arkadaş da gayet memnun sorunum yok diyor..yani şu km oldu illaki gereklidir denemez..
    sonofwind bunu beğendi.

  10. #10
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Filtre değişti,buji değişti...Rölantideki ses,düşük devirdeki sağırlık,yakıt sarfiyatı,Ani ivmelenmedeki yığılma DEĞİŞMEDİ. Silindirdeki patlamalar biri anyada biri konyada..Ayar yapıldı,şuan eski halinden eser yok.Km'nin ne önemi var,2.el motoru kimin nasıl parmakladığını nerden bileceksin.Öncelikli amaç kontrol ettirmek,gerekliyse yaptırırsın.Önceden tedbirini almak,sonradan üzülmekten daha az acıtır.
    Tabi ki bu da ayrı bir görüş açısı.Tedbirli olmak her zaman gafil avlanmaktan iyidir.Fakat senkron ayarı sibob ve karbüratör temizliği yapılmaksızın ayarlandığı takdir de herhangi bir sonuca ulaşılamayacağını okumuştum.E karbüratör açılmadan temizlik ve üst kapak açılmadan açılmadan sibob ayarı yapılmaz.Kurcalatmaktan kastım bu. Belki de ihtiyacım olmadığı halde kabarık bir fatura çıkarılmak için gereksiz yere hiçbir işlem yapılmadan açılıp kapatılacaklar.Kesinlikle kurçalanmadan kastım bu.Yani güven sorunum var.Çok güvendiğim bir usta var para gözlü olmayan.Lakin bu usta gerekli olan ekipman olduğunu sanmıyorum.Yani anlayacağınız yetkili serviste olsa biraz güven sorunum.
    Ama kesinlikle sizin görüşümüze de katılıyorum.Tedbir herzaman iyidir.
    ilginiz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen bende bu sıkıntının üzerinden yürüyüp sağlam sorunsuz makinayı elletme dedim..
    arkadaş da gayet memnun sorunum yok diyor..yani şu km oldu illaki gereklidir denemez..
    Aynen ben de öyle düşünüyorum.
    Her halde yakıt tüketimi tüm ayalarin aynasıdır.Normal olduğununa göre sorun yoktur mantığı kuruyorum.
    ilginiz için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

    Yahu içime bir kurt düştü.Senkron ayarını,gözümün önümde yapabilecek bir servis tavsiye eder misiniz?Ama muhakkak görmem ve bana işlemin anlatılması lazım.
    Mesela Honda Esengül bana yakın.Bu servis benim tarzıma uygun mudur?
    Saygılar,sevgiler...

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kelebek boğazlarını temizleme amacıyla söktürmediysen,
    yani motorunda kesiklik,rölantide dalgalanma,stop etme vs yaşamadıysan hiç kurcalatma dostum..


    japon derki ''çalışan makineyi kurcalama''
    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İngiliz der ki ; bozuk değilse tamir etme.
    Alıntı Dusty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    türk der ki: "Bunun gompile değişmesi lazım"
    Beni dinle ve elletme
    sonofwind bunu beğendi.

  12. #12
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    sonofwind ve Dusty bunu beğendiler.

  13. #13
    inancalio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda XL650 Transalp
    Öncelikle sevgili dostum bir kaç şeyi açıklığa kavuşturmak gerekiyor diye düşünüyorum:
    Senkron ayarı yapılmadan önce silindirlerdeki vakumun ölçülmesi gerekir. Bu ölçüm artık hemen hemen her yerde dijital aletlerle yapılıyor. Bunun yapılması içinde öyle aman aman bir sökme takma yapılmıyor. Ölçüm makinesinin 2 tane plastik hortumu silindirlerin üzerindeki yerlerine tutturuluyor. motor çalıştırılıp karbüratörlerin eşit değerler vererek çalışıp çalışmadığına bakılıyor. Eğer değerlerde bir anormallik yok ise zaten ayardı, sökmeydi takmaydı vs vs bir şey yapılmıyor. Yani korkulacak bir şey yok. Senkron ayarı dışardan motorun performansı veya sesi ile tam olarak anlaşılmaz. Hele ki uzun zaman aynı motora ve tekrar eden yollarda biniyorsanız yavaş yavaş senkron'un kaydığını farketmeyebilirsiniz. Dolayısıyla baştan parasını konuşup dijital ekipmanı olan bir ustuya ölçüm yaptırmak faydalı olabilir. Senkron ayarı karbüratörün ortasındaki boşluktaki vidasının döndürülmesi ile yapılır. Oraya ulaşmak için deponun ve yan granajların sökülmesi gerekir. Hava filtresini de aynı anda değiştirtirirseniz hem size hem ustaya kolaylık olur. Sizin verdiğiniz değerlere göre motorunuz gayet verimli çalışıyor gibi. Benim motorum 2000 modal XL650 Transalp ve ortalama 6 Lt yakıyor. En çok 5,7 Lt ye düşdüğünü biliyorum. Senkron ayarından daha çok sıkıntılı ve kalıcı hasar bırakan iş bilmeyen ve eksik tamir takımı olan ustanın karbüratörü kurcalamasıdır. Eğer kötü toplarsa o karbüratör bir daha ayar da tutmaz adam da olmaz...
    Öte yandan bir ara sibop ayarından da bahsetmişsiniz. O tamamen farklı birşey ayarlana bilmesi için silindir üst koruma kapaklarının çıkması gerekiyor ama sibop vuruntusu veya sıkışıklık varsa bunu siz farketmeseniz bile iyi bir ustanın kulağı fark eder.
    Kolay gelsin diyorum.
    sonofwind bunu beğendi.

  14. #14
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Galiba en doğrusu bu.
    ilginiz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni dinle ve elletme
    Galiba en doğrusu bu.
    ilginiz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

    Yahu şaka gibi
    hahaha.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------

    Alıntı inancalio adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle sevgili dostum bir kaç şeyi açıklığa kavuşturmak gerekiyor diye düşünüyorum:
    Senkron ayarı yapılmadan önce silindirlerdeki vakumun ölçülmesi gerekir. Bu ölçüm artık hemen hemen her yerde dijital aletlerle yapılıyor. Bunun yapılması içinde öyle aman aman bir sökme takma yapılmıyor. Ölçüm makinesinin 2 tane plastik hortumu silindirlerin üzerindeki yerlerine tutturuluyor. motor çalıştırılıp karbüratörlerin eşit değerler vererek çalışıp çalışmadığına bakılıyor. Eğer değerlerde bir anormallik yok ise zaten ayardı, sökmeydi takmaydı vs vs bir şey yapılmıyor. Yani korkulacak bir şey yok. Senkron ayarı dışardan motorun performansı veya sesi ile tam olarak anlaşılmaz. Hele ki uzun zaman aynı motora ve tekrar eden yollarda biniyorsanız yavaş yavaş senkron'un kaydığını farketmeyebilirsiniz. Dolayısıyla baştan parasını konuşup dijital ekipmanı olan bir ustuya ölçüm yaptırmak faydalı olabilir. Senkron ayarı karbüratörün ortasındaki boşluktaki vidasının döndürülmesi ile yapılır. Oraya ulaşmak için deponun ve yan granajların sökülmesi gerekir. Hava filtresini de aynı anda değiştirtirirseniz hem size hem ustaya kolaylık olur. Sizin verdiğiniz değerlere göre motorunuz gayet verimli çalışıyor gibi. Benim motorum 2000 modal XL650 Transalp ve ortalama 6 Lt yakıyor. En çok 5,7 Lt ye düşdüğünü biliyorum. Senkron ayarından daha çok sıkıntılı ve kalıcı hasar bırakan iş bilmeyen ve eksik tamir takımı olan ustanın karbüratörü kurcalamasıdır. Eğer kötü toplarsa o karbüratör bir daha ayar da tutmaz adam da olmaz...
    Öte yandan bir ara sibop ayarından da bahsetmişsiniz. O tamamen farklı birşey ayarlana bilmesi için silindir üst koruma kapaklarının çıkması gerekiyor ama sibop vuruntusu veya sıkışıklık varsa bunu siz farketmeseniz bile iyi bir ustanın kulağı fark eder.
    Kolay gelsin diyorum.
    Belki yanlış düşünüyorum ama eğer yakıt tüketiminde bir anormallik yoksa o motorun ayarlarının iyi olduğunu düşünüyorum.
    Yani istikrarın bir nevi aynası.
    Yahu nerden de aklıma geldi bu senkron ayarı.Hep bu sahibinden.com ilanlarından.
    Bilseydim Tenere alırdım.Onda herhalde bu iş yok.
    Huzurun kaçtı yahu.
    Rahat battı galiba.
    Lanet olsun ama TA i çok seviyorum.
    Ölene kadar Transalp.
    ilginiz için teşekkürler.

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Eski bir tamirci olarak serkan dışındakilerin alayının allah belasını diyorum sağlam motoru bozarlar

  16. #16
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Karbüratör ile hiç oynanmadıysa gerek yok. Dedikleri gibi 45-50bin de bi kontrol edilse yeter.

    Ben karburatör temizliği hava ayarı vs arada uğraştığım için kendime şundan aldım kafam rahat



    Tekrar söylüyorum daha önce karburatörü hiç ellenmediyse gerek yok.
    Motoru ikinci el aldıysanız bağlatıp bi bakarsınız 10dk sürer. İçiniz rahat olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------

    Alıntı sonofwind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Belki yanlış düşünüyorum ama eğer yakıt tüketiminde bir anormallik yoksa o motorun ayarlarının iyi olduğunu düşünüyorum.
    ...
    Sadece yakıt ile anlayamazsınız aslında.

    Ellenmiş karbüratörün semptomları olarak yazayım.
    Yakıtım diğer motorlar ile aynı ama benim hava ayar vidası daha önce sıkışmıştı ve iki karbüratör eşit ayarlı değildi.Yarım tur fark vardı ama senkronu yapılmıştı.

    Hava soğuduğundan beri sabahları 2-3 marşta(gaz vermeden) çalışıyordu. Ben havalara yormuştum başta.

    Dün akşam hava ayar vidalarını kendim baya uğraşarak sıkışme meselesini halledip güzelce ayarladım. Senkronunu yaptım gaz kolunun boşluğunu azalttım.

    Bugün sabah işe gelirken bi kere motor tek marşta çalıştı. Motor trafikte gaz kesilip akar durumda iken ufak bi gaz vermede sektiriyordu zinciri fark ediyordum. Şimdi bu da geçti. Çok lineer şekilde geliyor güç.

    Şimdi mesela 1 boy büyük jet alıp bişeyler yapınca yeniden senkron yapılacak.

    Gördüğünüz gibi kurcalamasan bişe olmuyor. Ama olmaz o parmak oraya değecek :p

  17. #17
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör ile hiç oynanmadıysa gerek yok. Dedikleri gibi 45-50bin de bi kontrol edilse yeter.

    Ben karburatör temizliği hava ayarı vs arada uğraştığım için kendime şundan aldım kafam rahat

    http://www.sudco.com/images/950-205.gif

    Tekrar söylüyorum daha önce karburatörü hiç ellenmediyse gerek yok.
    Motoru ikinci el aldıysanız bağlatıp bi bakarsınız 10dk sürer. İçiniz rahat olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------



    Sadece yakıt ile anlayamazsınız aslında.

    Ellenmiş karbüratörün semptomları olarak yazayım.
    Yakıtım diğer motorlar ile aynı ama benim hava ayar vidası daha önce sıkışmıştı ve iki karbüratör eşit ayarlı değildi.Yarım tur fark vardı ama senkronu yapılmıştı.

    Hava soğuduğundan beri sabahları 2-3 marşta(gaz vermeden) çalışıyordu. Ben havalara yormuştum başta.

    Dün akşam hava ayar vidalarını kendim baya uğraşarak sıkışme meselesini halledip güzelce ayarladım. Senkronunu yaptım gaz kolunun boşluğunu azalttım.

    Bugün sabah işe gelirken bi kere motor tek marşta çalıştı. Motor trafikte gaz kesilip akar durumda iken ufak bi gaz vermede sektiriyordu zinciri fark ediyordum. Şimdi bu da geçti. Çok lineer şekilde geliyor güç.

    Şimdi mesela 1 boy büyük jet alıp bişeyler yapınca yeniden senkron yapılacak.

    Gördüğünüz gibi kurcalamasan bişe olmuyor. Ama olmaz o parmak oraya değecek :p
    Yazmış olduğunuz uzun açıklama için teşekkürler.Senkron ayarı hakkında biraz teorik bilgi verirseniz çok memnun olurum.
    Ayar vidasına, hava filtresinin kutusunun ortasından uzun bir tornavidayla ulaşılabiliyor.Az çok vakum hortumlarının nereye takıldığını biliyorum.Peki sonrası...
    Saygılarımla.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)