Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

" 520 " Tip zincir ile " 520 H " zincir arasındaki fark nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Motorum 520 tip zincir kullanmakta, ancak malum, D.I.D almak herkesin işi değil,ve bulup kullandıklarım belli müddet sonra sünüyor(nasıl kullanıyorsun demeyin, gayet normal lakin, rampa çıkışı fazla oluyor)

    Geçen gün bir yerde rastladım " 520 H " olarak yazıyordu, şöyle bi bakınca bayaa sağlam hissi verdi, sanırım normal 520'den bile kalınca, şimdi ben bu 520H'yi alıp kullansam bir sıkıntı olurmu? sağlıklı şekilde kullanabilirmiyim? kalınca olduğundan sünme performansı nasıl olur?

    Kullananlar'dan ve fikri olanlar'dan bilgi bekliyorum, teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    konu dışı k.b.

  3. #3
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Muhtemeln ARCH marka zincir gördün. 520H yazıyor ve aralık aynı olmasına rağmen et kalınlığı fazla. Normal olanı 30-40 TL iken oringli olanı 100 liradır.

    Bu hafta içinde bende taktıracağım. Usta 1 sene içinde uzarsa yenisini takarım dedi.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemeln ARCH marka zincir gördün. 520H yazıyor ve aralık aynı olmasına rağmen et kalınlığı fazla. Normal olanı 30-40 TL iken oringli olanı 100 liradır.

    Bu hafta içinde bende taktıracağım. Usta 1 sene içinde uzarsa yenisini takarım dedi.
    Taa kendisi, beyaz çelik kısmıda diğer çek zincire göre etli idi aynen, sanırım tek farkı dayanım sunması için etli olması, süratten düşsünde torktan kaybedermiyim acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:45 ----------

    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu dışı k.b.
    Anlaşılmadı paşam? açarmısın ne'demek istediğini?

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    benim bir tandığımda var kalın zincir hız olarakta tork olarakta bişey farkettirmiyor alıp takabilirsiniz
    Carbondioxid bunu beğendi.

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    H ibaresi ''heavy duty'' anlamında daha dayanıklı sağlam sert malzemeden yapılma d emektir.1200 1500 cc lik büyük motosikletimiz varsa tork kuvvet çok olacağından erkenden zincir uzamasın kopmasın eskimesin dersek alıp kullanılır, firmalar yenilik için hergün çeşit çeşit ürün geliştiriyorlar, sokakta caddede kullanan bizim gibileri için pekte lazım bi zincir değil.

    Zincirin kalınlığı ağırlığı vesaire özellikleri motorun torkuyla beygiriyle süratiyle alakalı değildir ve hiçbirşeye etki etmez.Hatta yarışlarda kullanılan bazı ince narin hafif zincirler bisiklet zinciri kalınlığındadır neredeyse.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  7. #7
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Carbondioxid bunu beğendi.

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Tabloda H ölçüleri aynı ama L ölçüsü büyüyünce diğerinden farklı oluyor L neden büyüyor çünkü daha etli zincir baklaları ve malzemesi eklenmiş oluyor.

    Kopma yükü birinin 2000 H olanının 2400.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    H ibaresi ''heavy duty'' anlamında daha dayanıklı sağlam sert malzemeden yapılma d emektir.1200 1500 cc lik büyük motosikletimiz varsa tork kuvvet çok olacağından erkenden zincir uzamasın kopmasın eskimesin dersek alıp kullanılır, firmalar yenilik için hergün çeşit çeşit ürün geliştiriyorlar, sokakta caddede kullanan bizim gibileri için pekte lazım bi zincir değil.

    Zincirin kalınlığı ağırlığı vesaire özellikleri motorun torkuyla beygiriyle süratiyle alakalı değildir ve hiçbirşeye etki etmez.Hatta yarışlarda kullanılan bazı ince narin hafif zincirler bisiklet zinciri kalınlığındadır neredeyse.
    Cenkito'nun, verdiği tablo'da ölçüler belirtilmiş, aynen ebatlarda kalınlık avanatjı var, haricinde zincir yatağı aynı iöiş dayanım, üst seviyede çeker değeide sağolasın cenkito.

    " H " ibaresine anlam verdiğiniz teşekkürler, ancak sizde bahsetmişsiniz yarışlarda inceltiğini, bu durum kesinlikle etki eder diye düşünüyorum, bir şekilde sürtünme maşaya baskı açısından.

    Hasılı kelam, bana gerekli olan dayanımı sunacak gibi görünüyor, tank paleti gibi geldi üstündeki standart 520'ye göre, motoru toparladıktan sonra kısmet ise deneyimleyip yazarım, herkese teşekkürler.
    cenkito bunu beğendi.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ayrıca o tablodaki h yükseklik yani a bir yerin ölçüsü b bir yerin gibi.520 nin yanındaki H değil...
    Carbondioxid bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca o tablodaki h yükseklik yani a bir yerin ölçüsü b bir yerin gibi.520 nin yanındaki H değil...
    Evet ancak,düzeltmek gerekirse belirtiğin resim "şemadaki" olmalı, alt tabloda yer alan tip çeşit tablosunda doğru verilmiş, onda hemen yanında "O" ibaresi oring'li olduğunu işaret ediyor, dün gece bayaa araştırdım bu konuyu

    (zaten üstünde oringli diye yazmışlar, yaşlandık mq.)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)