Kuzenime dün aldığımız 2005 model 45.000 km (km teli yoktu tahmini 60.000'lerde) baya bakımsız CBF 250 motoru almamız ve yola çıkmamızdan 10 km kadar sonra bir yerde durduk ve marş basması motorun genel durumu itibari ile çok üstüne düşmedik vurdurarak çalıştırdık ve 3-4 km gidemeden motor elektriği kesildi ve stop etti. Kendi motorumun aküsünü denedim ve çalıştı kutup başlarını çektiğim anda tekrar stop etti. Regülatörden olduğunu düşündüğümüzden aldığımız adamı aradık ve durumu belirttik,adam iki regülatör ve bir aküyle geldi ilk değiştirdiği regülatör (kablo rengi yok sadece soket vardı) sanırım yanlış bağlamdan dolayı yandı ikinci regülatör ise mondial scooter'a ait bir regülatördü kendimde kabloları kontrol ettim ve bağladık, benim sağlam akümle birlikte motoru çalıştırıp çok az gaz verdik kutup başlarını ayırdık ve motor çalışmaya devam etti bunu tamamlayınca kendi aküsünüde geri taktık ve devam ettik 50 km yol gelmemize rağmen akü 11,3 Volt şarj almış ve marş motoru tık bile demiyordu. göstergeler bir kapanıp açılıyor. sağlam bir aküyle motorun sorunu yok ama alternatör yada regülatörde belliki sıkıntı var dün saat geç olduğundan çok kontrol edemedim ama akşam yeniden alternatör ve regülatör çıkışlarını ölçeceğim.
en büyük sıkıntım alternatör acaba düzensiz bir şekilde (biraz üretip biraz kesermi yada çok az üretim yapar mı ?) AC üretmesi. Böyle bir durumda alternatöre ne yapabiliriz yada bu motora en uygun hanki regülatör olur 3 sarı alternatör kablosu var önerebileceğiniz uygun fiyatlı bir regülatör varsa onu denemek isteriz.