Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cbf 250 şarj sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sabree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    Kdz.EREĞLİ
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L (2016)
    Kuzenime dün aldığımız 2005 model 45.000 km (km teli yoktu tahmini 60.000'lerde) baya bakımsız CBF 250 motoru almamız ve yola çıkmamızdan 10 km kadar sonra bir yerde durduk ve marş basması motorun genel durumu itibari ile çok üstüne düşmedik vurdurarak çalıştırdık ve 3-4 km gidemeden motor elektriği kesildi ve stop etti. Kendi motorumun aküsünü denedim ve çalıştı kutup başlarını çektiğim anda tekrar stop etti. Regülatörden olduğunu düşündüğümüzden aldığımız adamı aradık ve durumu belirttik,adam iki regülatör ve bir aküyle geldi ilk değiştirdiği regülatör (kablo rengi yok sadece soket vardı) sanırım yanlış bağlamdan dolayı yandı ikinci regülatör ise mondial scooter'a ait bir regülatördü kendimde kabloları kontrol ettim ve bağladık, benim sağlam akümle birlikte motoru çalıştırıp çok az gaz verdik kutup başlarını ayırdık ve motor çalışmaya devam etti bunu tamamlayınca kendi aküsünüde geri taktık ve devam ettik 50 km yol gelmemize rağmen akü 11,3 Volt şarj almış ve marş motoru tık bile demiyordu. göstergeler bir kapanıp açılıyor. sağlam bir aküyle motorun sorunu yok ama alternatör yada regülatörde belliki sıkıntı var dün saat geç olduğundan çok kontrol edemedim ama akşam yeniden alternatör ve regülatör çıkışlarını ölçeceğim.
    en büyük sıkıntım alternatör acaba düzensiz bir şekilde (biraz üretip biraz kesermi yada çok az üretim yapar mı ?) AC üretmesi. Böyle bir durumda alternatöre ne yapabiliriz yada bu motora en uygun hanki regülatör olur 3 sarı alternatör kablosu var önerebileceğiniz uygun fiyatlı bir regülatör varsa onu denemek isteriz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Benim xt 600e de ben cin malı konjektör taktım bir problem yok topraklamasını dogru bagladıgın sürece sorun olucagını sanmam sargıda sorun olsa aküsüz çalışmazdı ölc bence 14 volt civarında veriyorsa sorun yoktur sıfır akü tak devam et bence.
    Ama sölemeden geçemicem daha motoru aldıgınızın ilk dakkasında bunlar olduysa o motordan yüzünüz gülmez.Kolay gelsin

  3. #3

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Değerli arkadaşım... Bizim o cbf 250lerin kolay kolay konjektörüne bir şey olmaz... O lanet elektrik sorunun böylesine büyük ve kalıcı olmasının en büyük nedeni altarnatör sargılarından birinin işinin bitmesidir ki muhtemelen senin daha ciddi bir şekilde altarnatöründe problem var... O arada konjektörü bence siz boşuna uçurdunuz :D neyse sorunu şöyle saptaman gerek...

    1.Eline multimetre yi al o üç tane sarı kablo varya teker teker test ediceksin ? Nasıl dersen... Motor çalışırken ölçüm aletinin kırmızı olanını o sarı kablonun arkasından sok, multimetrenin de siyah ucunu ---- > seleyi sök orda benzin deposunu tutan vida varya tam ona siyah ucunu değdir değeri gör... Altarnatörün diğer sarı kablosuna geç, siyah uç yine depoyu tutan vidada olsun... Hepsine bak muhtemelen orda 14 voltlara yakın bir değer olması gerekirken sende bu değer düşük çıkacaktır. Ya da yoka yakın çıkacaktır.

    2.Eğer altarnatörünü test ettin normal tüm kablolar aynı değeri verdi (sarı kabloların) o zaman nereye geçicez ? Tabiki konjektöre... Açıkcası dandik bir konjektör mutlaka aynı sorunları yine yaşatıp akünün yok olmasına neden olacağından bana kalırsa aynı konjektörü edin ve birdaha ondan kolay kolay şüphe etme... He şimdi taktığın konjektör işini iyi yapıyorsa ve daha önce altarnatörün değerleri normal çıkmışsa konjektörünü ölçmen gerek çalışıp çalışmadığını... Bunun içinde akünün kutup başlarını motor rölantideyken ölçeceksin... Multimetreni doğru akım 20 V ayarla yaklaşık devirlere göre değişen değerleri aşağıya yazıyorum... Yok olmadı dersen bana ulaşırsın burdan özelden atarsın ben yardımcı olurum... Ama yapacağına eminim kardeşim saygılar...

    Motor devirlerine göre daha önceden ölçmüş olduğum akü kutup başı değerleri konjektörü değerlendirmek için ;

    1500 rpm - 14.26V
    2000 rpm - 14.14V
    3000 rpm - 14.8V
    4000 rpm - 14.04V
    5000 rpm - 14.02V - 13.8V

    Bunlar kendi ölçtüğüm referans değerlerimdir... Bu motosiklet tam bir baş belasıydı :D :D :D iyi bilirim ... Geçmiş olsun kardeşim

  4. #4
    sabree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    Kdz.EREĞLİ
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L (2016)
    dün akşam bir MCT250 alternatör bobini buldum küçük bir hileyle cbf'e taktım ama sargı çıkışlarının üçünde de sadece 5 volt alabildim. Motor ustası bir arkadaşıma danıştım mıknatısında sıkıntı olabileceğini söyledi ama sağlamlığını nasıl kontrol edebileceğimi bilmiyorum çokta uğramadan sanırım artık bir ustanın eline düşeceğiz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)