Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorsiklet devirleniyor ama gaz yemiyor..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Herkese merhabalar,motorumda son 2 haftadır bu durum var.Daha önce kasmadan 115 120 gördüğüm yolda şuan aynı devirde 105 ancak görüyorum + resmen bağırıyor motor.. devir sonda geziyor ama hızlanmıyor,3 yere gösterdim
    1.si silindir segman egsantirik zincirine bakılacak dedi
    2.si karbürator diyaframı+debriyaj balatası
    3.yerde (Pendik itfaiye karşısındaki motorcu) Şöyle binip gezdi sadece karbüratör diyaframı geri kalanda hiçbirşey yok motor gayet sağlıklı dedi.. Zaten seriliğinden ve çekişinden bişey kaybetmedi,sadece devirlenip gitmiyor 90 dan sonra..

    Şimdi servisinden geliyorum diyafram yarın gelecekmiş,50 tl + birde zincir dişlilerine bakılacak ön dişliden tıkır tıkır ses geliyor değiştirelim dedi.

    Bunun haricinde bir sıkıntısı olduğunu düşünen varsa lütfen yazsın serviste şoka girmeyelim..

    Bu arada başlık saçma oldu sanki Devirleniyor ama yapması gereken hıza ulaşmıyor olacaktı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    seljukdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha YBR -125 ESD
    Bence debriyaj balatası kaçırıyor olabilir...
    cenkito, agrasiwe ve maxi97 bunu beğendiler.

  3. #3
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Sanmıyorum,usta bindi gezdi debriyajda sıkıntı yok diyafram değişecek dedi..

  4. #4
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Eskiden devir 10.000 de iken 120 yapiyor, simdi 10.000 de iken 100 yapiyorsa yani ayni devirde hizlar farkliysa kesinlikle sorun debriyaj balatindan kaynaklaniyor..
    agrasiwe, maxi97 ve sahin08 bunu beğendiler.

  5. #5
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    küçük vitslerde fark görmeyebilirsin fakat vites büyüdükçe ve gaza bastıkça devir artar fakat hız yükselmez. şayet km göstergesi veya devir göstergesi sağlamsa.ustaya sorsaydın, usta devir yükseliyor gitmiyor ne alaka karbüratörle diye ayrıca silindir sekman zincir cart curt diyen ustada yoruma göre cep düşmanına benziyor dikkat et sorunun büyük olasılık debriyaj balatası..
    cenkito, Osırıs ve maxi97 bunu beğendiler.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    motorun ön lastiği duvara dayayıp yavastan debriyajı bırakıp balataları kontrol edebilirsiniz

    kavrama noktasından sonra belli eder
    Osırıs bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  7. #7
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    küçük vitslerde fark görmeyebilirsin fakat vites büyüdükçe ve gaza bastıkça devir artar fakat hız yükselmez. şayet km göstergesi veya devir göstergesi sağlamsa.ustaya sorsaydın, usta devir yükseliyor gitmiyor ne alaka karbüratörle diye ayrıca silindir sekman zincir cart curt diyen ustada yoruma göre cep düşmanına benziyor dikkat et sorunun büyük olasılık debriyaj balatası..
    Şimdi yarın balataya mı yoksa diyaframa mı baktırayım ben? Hatta şimdi başka biyere gidip karbüratöre bi baktırayım... diyafram sağlamsa dediğin gibi direk balataya odaklanalım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun ön lastiği duvara dayayıp yavastan debriyajı bırakıp balataları kontrol edebilirsiniz

    kavrama noktasından sonra belli eder
    Onu denedim,stop etmiyor ama zorlanıyor duman atıyor.

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi yarın balataya mı yoksa diyaframa mı baktırayım ben? Hatta şimdi başka biyere gidip karbüratöre bi baktırayım... diyafram sağlamsa dediğin gibi direk balataya odaklanalım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------



    Onu denedim,stop etmiyor ama zorlanıyor duman atıyor.
    arkadasım bence diyaframda olsa butun viteslerde ve her devirde belli ederdi kendini.

    beslemede sorun olsa motorda tekleme olur yada devirde artma olmaz.

    bence de balatadan olabilir.

    motora fazla agırlık vermeden yaptıysnız ve o halde iken patinaj etmeyipde zorlanıp devirleniyorsa bence balatadır

    motor yuksek devirde daha fazla yaglama yapacagından yuksek hız ve devirde kacırma olayını fazla yapıyor olabilir
    Osırıs bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  9. #9
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi yarın balataya mı yoksa diyaframa mı baktırayım ben? Hatta şimdi başka biyere gidip karbüratöre bi baktırayım... diyafram sağlamsa dediğin gibi direk balataya odaklanalım..
    motorun çalışmasında tekleme ve devir almasında herhangi bir sorun yoksa karbüratörle bir alakası yok boşuna kurcalatma mundar ederler iyice.motorun kaç km de
    Osırıs bunu beğendi.
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  10. #10
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun çalışmasında tekleme ve devir almasında herhangi bir sorun yoksa karbüratörle bir alakası yok boşuna kurcalatma mundar ederler iyice.motorun kaç km de
    Motorum 32 binde şimdiye kadar anahtar değmedi biyerine.
    Ayrıca tekleme,sabah çalıştırmada güçlük vs yok.. tek marşta alıyor.

  11. #11
    Motork08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul Beykoz
    Motosikleti
    Enmaaahss
    Debriyaj konusunda bildigim birşey var yaylarinda değişimi yapilmasi gerekirmiş bazi ustalar balata değişimin de ona gerek duymuyormus belki seninkide bundan sebeptir ama -muş dedim pek fazla bilgim yok belki işine yarar diye söylemek istedim
    Osırıs bunu beğendi.

  12. #12
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum 32 binde şimdiye kadar anahtar değmedi biyerine.
    Ayrıca tekleme,sabah çalıştırmada güçlük vs yok.. tek marşta alıyor.
    ozaman karbüratörüne elletme mesela şöylede yapabilirsin motoru orta ayaklığa al çalıştır ve 5. viteste motoru devirlendir gaza basarken arka frene basmaya başla ve bu oranı yavaş yavaş artır motor zorlanıp devir düşecekmi yoksa frene bastığın oranda devir hala yüksekmi bir bak debriyajda kaçırma varsa frene basıp zorladığında bile devir frene bastığın oranda yüksek kalır.ayrıca debriyajın kavrama noktası nerede çok yukarıda ise kaçırma yapabilir her üretici debriyajın kavrama noktası için debriyaj levyesinde bir boşluk bırakılmasını önerir varsa kullanım kitapcığına göre ayarla şayet kılavuz yoksa bu durumu 1-1,5cm olarak ayarlayabilirsin.
    Osırıs bunu beğendi.
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum 32 binde şimdiye kadar anahtar değmedi biyerine.
    Ayrıca tekleme,sabah çalıştırmada güçlük vs yok.. tek marşta alıyor.
    iyi bir ustaya debriyaja baktır.

    debriyaj göbeginide değişmek gerekebilir.

    çünkü balatalar ortadan saclara en alt ve en üstte ise alimunyum göbege sürter.

    oralardada asınma sonucu incelme olmussa, sıfır balata takılınca dahi 1-0 yenik baslanır.

    çünkü gerektiği kadar balatalara baskı oluşmaz.

    markaya göre tipi değişiklik gösterebilir ama temsili olarak parca resmi bu.



    işaretlediğim yerler balataya temas eden yüzeyler

    en saglıklısı kesin debriyaj dan oldugu anlasılırsa ki suan öyle gözüküyor.

    bu parcalar+balatalar+saclar+yaylar hepsini yenilemendir.
    Osırıs bunu beğendi.

  14. #14
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhabalar,motorumda son 2 haftadır bu durum var.Daha önce kasmadan 115 120 gördüğüm yolda şuan aynı devirde 105 ancak görüyorum + resmen bağırıyor motor.. devir sonda geziyor ama hızlanmıyor,3 yere gösterdim
    1.si silindir segman egsantirik zincirine bakılacak dedi
    2.si karbürator diyaframı+debriyaj balatası
    3.yerde (Pendik itfaiye karşısındaki motorcu) Şöyle binip gezdi sadece karbüratör diyaframı geri kalanda hiçbirşey yok motor gayet sağlıklı dedi.. Zaten seriliğinden ve çekişinden bişey kaybetmedi,sadece devirlenip gitmiyor 90 dan sonra..

    Şimdi servisinden geliyorum diyafram yarın gelecekmiş,50 tl + birde zincir dişlilerine bakılacak ön dişliden tıkır tıkır ses geliyor değiştirelim dedi.

    Bunun haricinde bir sıkıntısı olduğunu düşünen varsa lütfen yazsın serviste şoka girmeyelim..

    Bu arada başlık saçma oldu sanki Devirleniyor ama yapması gereken hıza ulaşmıyor olacaktı
    1.ustaya bi daha gitme...
    2.usta gene biraz bişeler biliyor..
    3.ustanın işleri karışık
    dediklerin doğrultusunda debriyaj balatası gözüküyor.birde şöyle bir test edermisib..mesela 3veya 4.vitestesin devir 3 4binde falan birden gaz açtığında devir saati yükselipte motor gitmiyormu yoksa ıkınaıkına hızlanmayamı başlıyor.

  15. #15
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Arkadaşlar az önce e5 de motoru bi yokladım tekrar,hafif yokuşta 112 ama nasıl 112.... Çığlık atıyor resmen,devir sonda motor biyere kadar ivmelendi sonra bıraktı hızlanmayı ama o hızı önceden 7 8 bin devir aralığında görüyordum... Galiba debriyaj balatasından,anlamak için birde sizin yöntemleri bi deniyim şimdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ozaman karbüratörüne elletme mesela şöylede yapabilirsin motoru orta ayaklığa al çalıştır ve 5. viteste motoru devirlendir gaza basarken arka frene basmaya başla ve bu oranı yavaş yavaş artır motor zorlanıp devir düşecekmi yoksa frene bastığın oranda devir hala yüksekmi bir bak debriyajda kaçırma varsa frene basıp zorladığında bile devir frene bastığın oranda yüksek kalır.ayrıca debriyajın kavrama noktası nerede çok yukarıda ise kaçırma yapabilir her üretici debriyajın kavrama noktası için debriyaj levyesinde bir boşluk bırakılmasını önerir varsa kullanım kitapcığına göre ayarla şayet kılavuz yoksa bu durumu 1-1,5cm olarak ayarlayabilirsin.
    Orta ayaklığa alıp 5. viteste 6 bin devirde sabitleyip frene bastım,basar basmaz düştü devir.birdaha denedim sert bastım anında stop etti
    cenkito bunu beğendi.

  16. #16
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar az önce e5 de motoru bi yokladım tekrar,hafif yokuşta 112 ama nasıl 112.... Çığlık atıyor resmen,devir sonda motor biyere kadar ivmelendi sonra bıraktı hızlanmayı ama o hızı önceden 7 8 bin devir aralığında görüyordum... Galiba debriyaj balatasından,anlamak için birde sizin yöntemleri bi deniyim şimdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------



    Orta ayaklığa alıp 5. viteste 6 bin devirde sabitleyip frene bastım,basar basmaz düştü devir.birdaha denedim sert bastım anında stop etti
    en iyisi yuk altında denemeniz. orta ayaklıkta iken yksuz oldugundan daha kolay tepki verebilir.

    ama yolda üstünde sürücü varken toplam agırlıkla orantılı kinetik enerjiden-momentumdan dolayı farklı tepki verebilir.

    son sürat harici baska sorun yok ise biryerleri değiştirmek için acele etmeyin.

    usta eline düşerseniz cıkısınız zor olur
    Osırıs bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  17. #17
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en iyisi yuk altında denemeniz. orta ayaklıkta iken yksuz oldugundan daha kolay tepki verebilir.

    ama yolda üstünde sürücü varken toplam agırlıkla orantılı kinetik enerjiden-momentumdan dolayı farklı tepki verebilir.

    son sürat harici baska sorun yok ise biryerleri değiştirmek için acele etmeyin.

    usta eline düşerseniz cıkısınız zor olur
    Tamam birde dediğiniz gibi deniyorum hocam..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------

    Kaldırıma dayadım üzerine oturdum birde öyle denedim hatta video çektim,gaz verip elimi debriyajdan yavaş yavaş çektim yüke binince stop ediyor.



    Arkadaşlar şu işi bugün çözelim yoksa sabah servis açtı kucağını beni bekliyor.. kafadan 200 lira... sorunun ne olduğunu hala çözebilmiş değilim
    cenkito bunu beğendi.

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    valla usta debriyaj normal görünüyor

    bence hiç elletme bu sekil kullanmaya devam et
    Osırıs bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  19. #19
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla usta debriyaj normal görünüyor

    bence hiç elletme bu sekil kullanmaya devam et
    O zaman neden eski devrinde gitmesi gereken hızda gitmiyor + daha düşük hızda redline girip bağırıyor

  20. #20

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul-Emirgan
    Motosikleti
    Tvs Apache
    Ya moruk ne kadar sıkmışsın canını,yahu rüzgardan o be ya.Bak havalar yumuşasın o zaman görücez bi de zincir gergin mi ?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)