marş motoru çevirmeyince ustan onun bozukluğunu anlamamış ve dönmeyen kranka bağlı pistonun kompresör üretemediğini söylemiş olma ihtimali nedir??
eğer böyle bişey varsa hemen motoru oradan başka bir ustaya götürmelisin...
ha bu arada bu ustayı daha önceden tanırmıydın??
kompresör olayını bende söyledim sana..sadece uzaktan teşhis bizimkisi..sen sen ol motorunu boş bırakma sakın..yoksa..........
söylemeye dilim varmıyor ama...
karbüratördeki pisliği temizleyip rubleyi tamir eden ve piston segman silindir v.s değiştirdim diye parasını isteyen usta adı altında adamlar var piyasada...kimsenin günahı lazım değil bana..ama başında durabilmeli sökülen takılanı görebimelisin bence..
ne bileyim işte..tecrübe hayatta yenilen kazıkların bileşkesidir derler..kimsenin böyle tecrübe kazanmasını istemem açıkçası...
ustam motoru bire takıp debriyajı bırakıp iteklemeyi deneyin,
sorunsuzca ilerlerse buyuk ihtimal kompresyon-sıkıstırma yoktur.
tabi debriyaj dan da olabilir ama bir anda debriyaj bosalacagını sanmam.dişli kırılmadıktan sonra.
yanlıs hatırlamıyorsam egzosdan benzin kokusu geliyor demiştiniz, mars dönüyor ve subabları acıyor demektir.
sıkıstırma olayını kontrol etmek için bir de bujıyı söküp bujı yuvasını parmakla kapatmaya calısıp marsa basın
parmagınızı yerinde tutamazsanız sıkıstırma saglamdır muhtemelen.
birde buji yuvasında da sorun olabilir, kendiliğinden gevsediği zaman yuva bozulmus ve yeni bujı
takıldıgında yuvadan kacak da oluyor olabilir.
kolay gelsin, gecmiş olsun
şimdi bujinin fırlamasıyla kompresyonun düşük olmasının nasıl bir alakası var çözemedim
marş motorunun çeviren dişlisi, krank miline bağlı çevrilen dişliye (arabalarda volant dişlisi derler motosiklette de öyle mi bilmiyorum)
marşa bastığınız zaman ileriye doğru atılarak volant dişlisiyle kavrama durumuna geçer ve çevirir, havalar soğuk motor soğuk akü soğuktan etkilenmiş ve marşa basınca akü zayıf geldiği için dişli kavrama durumuna gelemiyor ve kaçırıyor olabilir
eksantrik gergisi bozulmuştu mecbur kaldım gimatta hızır usta diye bir tamirci önerdiler gittim adam 10$ lık parçayı değiştirecek, bambaşka yerleri söktü taktı söktü taktı 100 tl işçilik istedi yağıydı antifiriziydi derken toparladı motor bi anormal oldu yağ kaçırır gitmez vs. vs. içime sinmedi servisine götürdüm yaptırdım 180 tl de onlar aldı diğer masraflarla 300 tl ye geldi parça 10 $ benim maliyet 300 tl düşün artık. içine sinmediyse sağlam bir yere 100 tl daha fazlasına dahi olsa yaptırmanı öneririm
ufukk... aynen o usta ya,
şu durumda büyük bir ihtimalle kompresyon sorunu olduğunu düşünmüyorum açıkçası,vitesteyken evet zor gidiyor herzamanki gibi..Yaklaşık 3000 km dir kullanıyorum,çalışmaması haricinde yürür aksamında,debriyajında farklı bir durum yok.
Dostlar allah hepinizden razı olsun yardımcı oldunuz. Yarın sabah ilk iş arayıp motoru hiç ellememesini söylemek...
eger denemediyseniz,motorunuzda kick start yoksa vurdurarak calıstırmayı deneyin birde.
kolay gelsin
sağolasın,denemediğim şey kalmadı,şuan yapılacak en hayırlı iş motoru ordan götürmek anlaşılan
iyi geceler herkese,sonucu paylaşırım sizlere
Motoru güç bela ordan aldım saat 11'de dükkan açıyorlarmış...11'de dükkan açan adam bu motoru nezaman yapar siz tahmin edin,Nakliyeci amcayla motoru yükledik daha önce bakımlarını yaptırdığım ustaya götürdüm.Marş arızalı önce marşı yapıp soruna bakalım dedi...Akşam tekrar yanına giderim yarın ve diğer günde başında bekliycem artık
Ustam geçmiş olsun umarım kolayca çözülür sorun. benimd ebaşıma saçma bi sebepten ötürü öyle bişi gelmişti. Benim sorunumda sibopları yamultmuş olduğu için pof pof yapıp çalışmıyordu rölantide bile kalmıyordu .Bi ihtimal fikir açısından yazdım
Eski bir motosikletiniz var benimki gibi. 10 marş sonra buji ıslanır, hava soğuksa zor çalışır vb.
Bahsettiğiniz çoğu şeyden söyleyebilirim ki subaplarında bir problem var. büyük hacimli eski tek silindirlerde olabilien birşey. Subaplardan biri pistonu tutmuş ve yatağını kırmış olabilir. Yatağı kırıldığı için subap piston tepesine vurmaz ve açıkta kalır. bu yüzden karışım düzgün bir şekilde ateşlenemez ve bahsettiğin patlamaları yapar. Hatta patlamalardan biri de bunun olmasına neden olmuş olabilir.
Ustaların o kadar amatör olduğunu sanmam, büyük ihtimalle sıkıştırma olmadığı doğrudur. Ama önemli şey subap yatağın eğer kırıldı ise bu halde ne kadar yol katetmiş olman. Eğer biraz fazla bu şekilde devam ettiysen (gazlamayı bırakmadığın sürece gidebilirsin diye biliyorum) dağılan yatak yağ ile birlikte alternatör kısmına giderek orayı dağıtmıştır. Sargılarına zarar gelmiş olablir.
Bence işini şansa bırakma, üst kapağı açarsan mutlaka yan kapağıda aç. Kapağın üstünde yada yanında kırılan gergi ve yatak tarzı her türlü cisim alternatörüne zarar verebilir.
Geçmiş olsun şimdiden.
Geçmiş olsun.
Ben merakla sonucu bekliyorum. Ama söyleyeceğim şey şu olabilir, asıl sorun marş motorundan kaynaklansaydı yolda giderken sorun yaşamazdını, stop etmezdi motor. Sonradan çalıştırmaya yada vurdurmaya çalışırken marş motoru zarar görmüş olabilir. Bilemem o kısmı. Zaten anladığım kadarıyla ilk denemeleriniz ile son denemeleriniz arasında marş motorundan farklı sesler gelmiş.
Bakalım ne çıkacak :/
Kardeş senin subaplarından biri kesmiş olabilir, zaten sürerken gelen patlama sesi zamanlamanın karıştığını gösteriyor, eğer subap kesmediyse, mutlaka eksantrik zincirin koptu. Ancak kompresör olmaması subap kesmesi durumunu çağrıştırıyor. Kolay gelsin...
ya niye boş kovalıyosun anlamadım keşke beni telden arasaydın xt 600 ile insanın başına gelebilecek herşey benim başıma gelmiştir.bujinin yerinden fırlamasıyla konprosyon ne alaka xt 600 ün bujisini her babayigit sökemez zordur takarkende tam takamayıp gevşek bırakırsan buji uc dişleri yalama edip dışarı fırlar sanırım öyle olmuş ben bujiyi patlattım depoyu deliyodu ordan anla tecrübemi xt 600 ün buji tırnak aralıgı birazcık kısık olsun motor 3 tur döner 4. turda egsoz patlatır rolanti düzensiz olur pipoyu cekip ateşlemeye bak eger ateşleme catcatcat vuruyorsa xt 600 gebertsen gene çalışır.bana özelden numaranı pm atarsan yarın seni ararım motorun başına geçip bujiyi sökersen birde tornavida alırsan yanına bi kac malzeme al ben telden çalıştırırım motoru oke.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)