Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

XT600e egzos patlaması sonucu Bujinin yerinden çıkması vsvs...Sorunlar silsilesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında şöyle bi sorun var; motora takviye yaptığımızı söylemiştim, marşa çok çok ve 8-10 sn arasında basılı tuttuğumuzda olmuştu..Tekrar marşa basarken artık marş motorundan tamamıyle farklı sesler geldi..Marş motoru çok ince bir ses çıkarıyor sanki boşa dönme gibi...Yani marş motorunda kesin bir sorun var.Şuanda normal marş yok, Ancak Usta bu haliyle kompresyon yok dedi. eee marş çevirmiyoki motoru, nasıl anladı kompresyon olmadığını ? Vallahi şaştım kaldım...
    o zaman motorun mars rublesi (yada kavramasıda deniyor) o parcada bozulmus olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman motorun mars rublesi (yada kavramasıda deniyor) o parcada bozulmus olabilir.
    Bunlarda sorun olsun Marş motorunu kendim de tamir edebiliyorum,ancak Kafamın yatmadığı olay marş zaten çevirmiyorki, kompresyon olmadığı bu şekilde anlaşılır mı ? Şimdi iyice huzursuzlanmaya başladım

  3. #23
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    marş motoru çevirmeyince ustan onun bozukluğunu anlamamış ve dönmeyen kranka bağlı pistonun kompresör üretemediğini söylemiş olma ihtimali nedir??
    eğer böyle bişey varsa hemen motoru oradan başka bir ustaya götürmelisin...

    ha bu arada bu ustayı daha önceden tanırmıydın??
    maxi97 bunu beğendi.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    marş motoru çevirmeyince ustan onun bozukluğunu anlamamış ve dönmeyen kranka bağlı pistonun kompresör üretemediğini söylemiş olma ihtimali nedir??
    eğer böyle bişey varsa hemen motoru oradan başka bir ustaya götürmelisin...

    ha bu arada bu ustayı daha önceden tanırmıydın??
    öyle olması kesin gibi,marş motoru arızalı olduğunu söyledim fakat kompresyon yok diyor,üstelemedim bende, Ustayı tanımıyorum forumdan birkaç kişi tavsiye etmiş,gittim. Yarın bakacak motora,sabah ilk iş arayım öyleyse

  5. #25
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    kompresör olayını bende söyledim sana..sadece uzaktan teşhis bizimkisi..sen sen ol motorunu boş bırakma sakın..yoksa..........
    söylemeye dilim varmıyor ama...

    karbüratördeki pisliği temizleyip rubleyi tamir eden ve piston segman silindir v.s değiştirdim diye parasını isteyen usta adı altında adamlar var piyasada...kimsenin günahı lazım değil bana..ama başında durabilmeli sökülen takılanı görebimelisin bence..
    ne bileyim işte..tecrübe hayatta yenilen kazıkların bileşkesidir derler..kimsenin böyle tecrübe kazanmasını istemem açıkçası...
    cenkito bunu beğendi.

  6. #26
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ustam motoru bire takıp debriyajı bırakıp iteklemeyi deneyin,
    sorunsuzca ilerlerse buyuk ihtimal kompresyon-sıkıstırma yoktur.
    tabi debriyaj dan da olabilir ama bir anda debriyaj bosalacagını sanmam.dişli kırılmadıktan sonra.
    yanlıs hatırlamıyorsam egzosdan benzin kokusu geliyor demiştiniz, mars dönüyor ve subabları acıyor demektir.

    sıkıstırma olayını kontrol etmek için bir de bujıyı söküp bujı yuvasını parmakla kapatmaya calısıp marsa basın
    parmagınızı yerinde tutamazsanız sıkıstırma saglamdır muhtemelen.
    birde buji yuvasında da sorun olabilir, kendiliğinden gevsediği zaman yuva bozulmus ve yeni bujı
    takıldıgında yuvadan kacak da oluyor olabilir.

    kolay gelsin, gecmiş olsun
    banno1957 bunu beğendi.

  7. #27
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    şimdi bujinin fırlamasıyla kompresyonun düşük olmasının nasıl bir alakası var çözemedim
    marş motorunun çeviren dişlisi, krank miline bağlı çevrilen dişliye (arabalarda volant dişlisi derler motosiklette de öyle mi bilmiyorum)
    marşa bastığınız zaman ileriye doğru atılarak volant dişlisiyle kavrama durumuna geçer ve çevirir, havalar soğuk motor soğuk akü soğuktan etkilenmiş ve marşa basınca akü zayıf geldiği için dişli kavrama durumuna gelemiyor ve kaçırıyor olabilir
    eksantrik gergisi bozulmuştu mecbur kaldım gimatta hızır usta diye bir tamirci önerdiler gittim adam 10$ lık parçayı değiştirecek, bambaşka yerleri söktü taktı söktü taktı 100 tl işçilik istedi yağıydı antifiriziydi derken toparladı motor bi anormal oldu yağ kaçırır gitmez vs. vs. içime sinmedi servisine götürdüm yaptırdım 180 tl de onlar aldı diğer masraflarla 300 tl ye geldi parça 10 $ benim maliyet 300 tl düşün artık. içine sinmediyse sağlam bir yere 100 tl daha fazlasına dahi olsa yaptırmanı öneririm

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    ufukk... aynen o usta ya,

    şu durumda büyük bir ihtimalle kompresyon sorunu olduğunu düşünmüyorum açıkçası,vitesteyken evet zor gidiyor herzamanki gibi..Yaklaşık 3000 km dir kullanıyorum,çalışmaması haricinde yürür aksamında,debriyajında farklı bir durum yok.

    Dostlar allah hepinizden razı olsun yardımcı oldunuz. Yarın sabah ilk iş arayıp motoru hiç ellememesini söylemek...
    cenkito bunu beğendi.

  9. #29
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    eger denemediyseniz,motorunuzda kick start yoksa vurdurarak calıstırmayı deneyin birde.
    kolay gelsin

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    sağolasın,denemediğim şey kalmadı,şuan yapılacak en hayırlı iş motoru ordan götürmek anlaşılan
    iyi geceler herkese,sonucu paylaşırım sizlere
    cenkito ve fz6_fazer bunu beğendiler.

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Motoru güç bela ordan aldım saat 11'de dükkan açıyorlarmış...11'de dükkan açan adam bu motoru nezaman yapar siz tahmin edin,Nakliyeci amcayla motoru yükledik daha önce bakımlarını yaptırdığım ustaya götürdüm.Marş arızalı önce marşı yapıp soruna bakalım dedi...Akşam tekrar yanına giderim yarın ve diğer günde başında bekliycem artık
    fz6_fazer bunu beğendi.

  12. #32
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru güç bela ordan aldım saat 11'de dükkan açıyorlarmış...11'de dükkan açan adam bu motoru nezaman yapar siz tahmin edin,Nakliyeci amcayla motoru yükledik daha önce bakımlarını yaptırdığım ustaya götürdüm.Marş arızalı önce marşı yapıp soruna bakalım dedi...Akşam tekrar yanına giderim yarın ve diğer günde başında bekliycem artık
    Geçmiş olsun umarım kısa zamanda ayağa kaldırırsın, saat 11 de dükkan açılırsa

  13. #33
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun umarım kısa zamanda ayağa kaldırırsın, saat 11 de dükkan açılırsa
    adam belki geceleri aktiftir

    gelişmeleri takip ediyoruz.gece senin konuyu okuduktan sonra yattım.rüyamda aynı sorunlar benim motordada oluyordu.basıyorum basıyorum çalışmıyor kan ter içinde uyandım
    fz6_fazer bunu beğendi.

  14. #34
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Ustam geçmiş olsun umarım kolayca çözülür sorun. benimd ebaşıma saçma bi sebepten ötürü öyle bişi gelmişti. Benim sorunumda sibopları yamultmuş olduğu için pof pof yapıp çalışmıyordu rölantide bile kalmıyordu .Bi ihtimal fikir açısından yazdım

  15. #35
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Eski bir motosikletiniz var benimki gibi. 10 marş sonra buji ıslanır, hava soğuksa zor çalışır vb.

    Bahsettiğiniz çoğu şeyden söyleyebilirim ki subaplarında bir problem var. büyük hacimli eski tek silindirlerde olabilien birşey. Subaplardan biri pistonu tutmuş ve yatağını kırmış olabilir. Yatağı kırıldığı için subap piston tepesine vurmaz ve açıkta kalır. bu yüzden karışım düzgün bir şekilde ateşlenemez ve bahsettiğin patlamaları yapar. Hatta patlamalardan biri de bunun olmasına neden olmuş olabilir.

    Ustaların o kadar amatör olduğunu sanmam, büyük ihtimalle sıkıştırma olmadığı doğrudur. Ama önemli şey subap yatağın eğer kırıldı ise bu halde ne kadar yol katetmiş olman. Eğer biraz fazla bu şekilde devam ettiysen (gazlamayı bırakmadığın sürece gidebilirsin diye biliyorum) dağılan yatak yağ ile birlikte alternatör kısmına giderek orayı dağıtmıştır. Sargılarına zarar gelmiş olablir.

    Bence işini şansa bırakma, üst kapağı açarsan mutlaka yan kapağıda aç. Kapağın üstünde yada yanında kırılan gergi ve yatak tarzı her türlü cisim alternatörüne zarar verebilir.

    Geçmiş olsun şimdiden.
    Syanur ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  16. #36
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adam belki geceleri aktiftir

    gelişmeleri takip ediyoruz.gece senin konuyu okuduktan sonra yattım.rüyamda aynı sorunlar benim motordada oluyordu.basıyorum basıyorum çalışmıyor kan ter içinde uyandım
    Seni kargacı seni, sen masum hayvanları doldurmaya kak ondan sonra rahat yatmaya çalış

  17. #37
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Geçmiş olsun.

    Ben merakla sonucu bekliyorum. Ama söyleyeceğim şey şu olabilir, asıl sorun marş motorundan kaynaklansaydı yolda giderken sorun yaşamazdını, stop etmezdi motor. Sonradan çalıştırmaya yada vurdurmaya çalışırken marş motoru zarar görmüş olabilir. Bilemem o kısmı. Zaten anladığım kadarıyla ilk denemeleriniz ile son denemeleriniz arasında marş motorundan farklı sesler gelmiş.

    Bakalım ne çıkacak :/
    cenkito bunu beğendi.

  18. #38
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seni kargacı seni, sen masum hayvanları doldurmaya kak ondan sonra rahat yatmaya çalış
    hocam nerden hatırladın karga işini vermediler kargayı sanatım köreldi
    merianne herkes seferber olmuş senin motorun sonucunu bekliyor
    fz6_fazer bunu beğendi.

  19. #39
    planet58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    sattı...
    Kardeş senin subaplarından biri kesmiş olabilir, zaten sürerken gelen patlama sesi zamanlamanın karıştığını gösteriyor, eğer subap kesmediyse, mutlaka eksantrik zincirin koptu. Ancak kompresör olmaması subap kesmesi durumunu çağrıştırıyor. Kolay gelsin...

  20. #40
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    ya niye boş kovalıyosun anlamadım keşke beni telden arasaydın xt 600 ile insanın başına gelebilecek herşey benim başıma gelmiştir.bujinin yerinden fırlamasıyla konprosyon ne alaka xt 600 ün bujisini her babayigit sökemez zordur takarkende tam takamayıp gevşek bırakırsan buji uc dişleri yalama edip dışarı fırlar sanırım öyle olmuş ben bujiyi patlattım depoyu deliyodu ordan anla tecrübemi xt 600 ün buji tırnak aralıgı birazcık kısık olsun motor 3 tur döner 4. turda egsoz patlatır rolanti düzensiz olur pipoyu cekip ateşlemeye bak eger ateşleme catcatcat vuruyorsa xt 600 gebertsen gene çalışır.bana özelden numaranı pm atarsan yarın seni ararım motorun başına geçip bujiyi sökersen birde tornavida alırsan yanına bi kac malzeme al ben telden çalıştırırım motoru oke.
    cenkito, fz6_fazer ve Ahmanamra bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)