0 motorda rodaj kafam çok karıştı:(
-
Arkadaşlar herkese merhaba,motorum honda cb125e sıfır aldım rodaj konusunu baya araştırdım fakat çelişkiler mevcut:( kimisi 60ı geçme kimisi bas gaza motor sağır kalmasın diyor.
Motoru aldığım yerdeki danışman kalp hastasının atış sinyalleri gibi kullan dedi inişli çıkışlı yani.Zorlama orta devirlerde kullan arada 100ü bi gör geri normal devire in motor açılmaz yoksa dedi.Bende aynen bunu yapıyorum motor her bastıgımda biraz daha fazla hız yapıyor şuan 9oı gördüm.Ayrıca kışın pistonlar ısınmadığı için ne kadar hız yaparsam yapıyım motorda bi sıkıntı olmayacağını söyleyenlerde var.
Kısacası; internette benim motor için 80i geçmiyor diyenler de var(doğru) 2 kişi 125i görende(buda doğru) iki tarafında vidyosu mevcut.Peki ben nasıl kullanmalıyım bu konu hakkında teknik ve donanımlı abilerimden arkadaşlarımdan yardım bekliyorum,saygılar.
Bɑzı insɑnlɑr yɑğmuru hisseder, bɑzılɑrı ise sɑdece ıslɑnır.
Reklamlar
-
Boşverin milletin ne dediğini. Kullanma kılavuzunda yazdığı şekilde kullanın rodajda.
-
Moderatör
Arda_Karaca adlı üyeden alıntı
Boşverin milletin ne dediğini. Kullanma kılavuzunda yazdığı şekilde kullanın rodajda.
Yazacaktım ki yazılmışı varmış
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Arda_Karaca adlı üyeden alıntı
Boşverin milletin ne dediğini. Kullanma kılavuzunda yazdığı şekilde kullanın rodajda.
Kullanma klavuzu vermediler yanında:( ayrıca herkes devirden bahsediyor benim motorda devir göstergeside yok:( hız göstergesinde vites aralıkları işaretlenmiş ama çok saçma;
1-20km 1.vites 20-40km 2.vites 40-60 3. vites şeklinde. 50 km hızı gördüğünde 5.vites istiyor motor göstergeye göre gitsem motor bağıra bağıra gidecek buyrun resmide burda
http://img689.imageshack.us/img689/1772/img1109ey.jpg
Bɑzı insɑnlɑr yɑğmuru hisseder, bɑzılɑrı ise sɑdece ıslɑnır.
-
valla benim bildiğim rodaj 0-500 km arası çeyrek gaz, 500-1000 km arası yarım gaz buda bitince son hızı denemeye başlarsın motor açılır ondan sonra istediğin gibi kullanırsın
-
Başka tavsiyesi olan varmı arkadaşlar.Eğer basmamak gerekiyosa şimdiden önlem alıyım ziraa motor daha 130 kmde:( sağır kalmasınıda istemiyorum erken yatak sarmasınıda
-
SUKRU-35 adlı üyeden alıntı
Başka tavsiyesi olan varmı arkadaşlar.Eğer basmamak gerekiyosa şimdiden önlem alıyım ziraa motor daha 130 kmde:( sağır kalmasınıda istemiyorum erken yatak sarmasınıda
eskiden motosikletin parçası birbirine alıştıktan sonra motosikleti dip gaz yüksek devirde kökle motoru açılsın, olayı vardı tabi bu olay parçalar birbirine alıştıktan sonraki süre için yapılıyordu.Ancak şimdiki teknolojiyle zaten fabrikadan 0 motosiklet çıkarkan motor açılmış bir şekilde çıkıyor, senin yapman gereken tek şey ilk 1000 - 2000 km(rodaj süresi) motoru yüksek devirde kullanmamak ve sabit devirde uzun süre gitmemen . iyi forumlar.
-
ılk yag degısımıne kadar sakın kullan frenlere bıle anıden yuklenme rodaj olayı kullanıma gore degısır kımısı 1500 km de olur kı ben apacheyı 2500 de almıstım motor 120 yı gecmıyordu hala rodaj dolmamıstı ben actım motoru su an benım cbr 3000 km de 1600 du sanırım rodajın sonu motorda barız degısıklıkler oldu kendı kendıne sımdık ne desem yapıyor on bıle kaldırmıyordu motor neden aldım dıye sormaya baslamıstım nerdeyse zamana bırak arada yuklen ozellıkle bu soguk havalarda cok ıyı rodaj yapılır motora soyle temden bı bolu yapacan yokus asaa şile de olur tadından yenmez
-
Motosikletin rodajını uzun yolda yapmak çok sakıncalıdır rodajı şehir içinde sürekli farklı devirlerde sürekli vites değiştirerek motora çok yüklenmeden yapmak gerekir.
-
19 Aralık 2013, 09:56
#10
-
19 Aralık 2013, 10:34
#11
dostum motorun sağır kalma olayı 1000 km yavaş kullanmakla olmaz , illa arada devir yaptırmak istiyorum dersen son viteste değil orta viteslerde yüksek devir yap ama yüksek deviri fazla tutma , bikaç saniye ve sonrasına bırak gazı.
-
19 Aralık 2013, 13:17
#12
bu konudaki söyleyeceklerimi, bir üniversitede malzeme bilimi konusunda doktora yapan bir arkadaşım anlatmıştı. onun dediğine göre iki rodaj metodu tavsiyesinin de doğruluk payı var. en önemli kural, motora hararet yaptırmamak. yani rodaj boyunca 15-20 km.lik kısa gezileri geçmemek. ikincisi hararet kuralını hatırlayarak motoru değişken hızlarda her iki yönde (hızlanma ve yavaşlama) zorlamak. yani redline yok, uzun geziler yok , sabit hız yok.sürekli hızlanma ve yavaşlama var. böylece bol motor freni ve bol hızlanma sırasında segmanlar her iki yönde de "mühürleniyor", sıkışıyor ancak kısa hararetsiz geziler yaptığımız için aşınan parçalardan çıkan talaş piston duvarına yapışmıyor.
dolayısıyla motoru zorlama diyenler de kısmi olarak haklı, zorla diyenler de.
-
19 Aralık 2013, 14:17
#13
bana göre en doğru tavsiye
eLated.* adlı üyeden alıntı
Motosikletin rodajını uzun yolda yapmak çok sakıncalıdır
rodajı şehir içinde sürekli farklı devirlerde sürekli vites değiştirerek motora çok yüklenmeden yapmak gerekir.
-
20 Aralık 2013, 19:19
#14
Motorlar sağır kalmaz, rodaj (alıştırma devresi) doğru yapılmazsa yani yavaş yavaş alıştıra alıştıra motorun makinesi kullanılmazsa, o zaman sağır denilen motoru daha kullanmadan eskitmiş olursunuz bu kadar basit, şöyle birşeyde var gerçekten daha kullanmadan eskirde denilemez rodajı doğru yapmasanızda motora zarar vermeyebilir ama genelde sonradan doğru aşınmayan parçalardan sorun çıkabilir.
Yavaş yavaş kullanmadan yeni motor kesinlikle kitapçığındaki gibi alıştırılmalıdır.
(Normalde rodaj harici) Motoru ısıtmadan aniden basıp gitmelerde motorun ömrünü azaltır.
---------- Post added at 19:19 ---------- Previous post was at 18:54 ----------
bassturbin adlı üyeden alıntı
Motorlar sağır kalmaz, rodaj (alıştırma devresi) doğru yapılmazsa yani yavaş yavaş alıştıra alıştıra motorun makinesi kullanılmazsa, o zaman sağır denilen motoru daha kullanmadan eskitmiş olursunuz bu kadar basit, şöyle birşeyde var gerçekten daha kullanmadan eskirde denilemez rodajı doğru yapmasanızda motora zarar vermeyebilir ama genelde sonradan doğru aşınmayan parçalardan sorun çıkabilir.
Yavaş yavaş kullanarak yeni motor kesinlikle kitapçığındaki km kadar veya 800 150 km alıştırılmalıdır.
(Normalde rodaj harici) Motoru ısıtmadan aniden basıp gitmelerde motorun ömrünü azaltır.
Yukarıda yanlış yazdım düzeltemedim;
Yavaş yavaş kullanarak yeni motor kesinlikle kitapçığındaki km kadar veya 800 150 km alıştırılmalıdır.
-
23 Aralık 2013, 17:42
#15
[IMG][/IMG]arkadaşlar cevaplayan herkese çok teşekkür ederim.Peki vites geçişlerini nasıl yapmalıyım motorumda devir göstergesi yok:( hız göstergesinde vites geçişleri işaretlenmiş ama çok saçma olmuş açıkçası.ben 50ye geldiğimde 5. vitesi istiyor düşük viteste bağırıyor motor(kapalı kasktan duyabildiğim kadar).Motoru yüksek devirde kullanınca zarar verirmi motora yada sürekli düşük devirdemi kullanmam lazım.bazen boğuluyo gibi oluyor motor vites düşürüyorum çok bağırıyor:( gösterge paneline uysam mı acaba? kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum:(
Bɑzı insɑnlɑr yɑğmuru hisseder, bɑzılɑrı ise sɑdece ıslɑnır.
-
23 Aralık 2013, 17:47
#16
Motoru rodajda iken minimum 500 km mumkun oldugunca yuksek devirlere cikarmamalisin min 500 bana gore 1000km sonrasinda da motora yuklenmeleri mumkunse hafif asagi egimli yerlerde uzun sureli olmadan yapmali ve bu sekilde motoru acmalisin
-
25 Aralık 2013, 22:16
#17
Peki bu soruna bi önerisi olan varmı(
SUKRU-35 adlı üyeden alıntı
http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...vv.jpg</a></a>arkadaşlar cevaplayan herkese çok teşekkür ederim.Peki vites geçişlerini nasıl yapmalıyım motorumda devir göstergesi yok:( hız göstergesinde vites geçişleri işaretlenmiş ama çok saçma olmuş açıkçası.ben 50ye geldiğimde 5. vitesi istiyor düşük viteste bağırıyor motor(kapalı kasktan duyabildiğim kadar).Motoru yüksek devirde kullanınca zarar verirmi motora yada sürekli düşük devirdemi kullanmam lazım.bazen boğuluyo gibi oluyor motor vites düşürüyorum çok bağırıyor:( gösterge paneline uysam mı acaba? kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum:(
-
30 Aralık 2013, 13:56
#18
Motoru sürekli düşük devir kullanırsan sağır olur.
yüksek devirli kullanırsan kör olur.
orta devirde kullanırsan topal olur.
aynı viteste çok kullanırsan kabız olur.
sürekli vites değiştirirsen basur olur...
Şimdi yukarıda yazılanlar gibi saçma sapan şeyleri bir kenara bırakıp kendi motosikletinin kullanma kılavuzunda yazanlerı uygula:
57
RODAJ
İlk
500
km’yi
(300
mil)
giderken
ekstra
özen
göstererek
motosikletinizin
gelecekte
de
gü
-
venilir
olmasını
ve
performansının
düşmeme
-
sini
sağlayabilirsiniz.
Bu
süre
zarfında,
tam
gazla
çalıştırmaktan
ve
ani
hızlanmadan
kaçının.
http://honda.com.tr/App_Assets/Kilav...h12511omtr.pdf
-
30 Aralık 2013, 14:59
#19
Arkadaşım rodaj motosiklete yapılır insana değil. Buradaki "benim bildiğim rodaj " ile başlayan cümlelerine kulak asma her motosikletin özelliği bir olmadığı gibi rodajıda bir değildir. Kullanma kılavuzunun ilk başında yazar rodajının nasıl yapılacağı eğer onu anlayamadıysan çek fotoğrafını koy buraya beraber bakalım birde.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)