Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cg 125 geç çalışma problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Merhaba arkadaşlar 2012 model mg deluxe model motorum var. 11700 km de . Sabahları ilk calistirmada aşırı geç çalışıyor hatta elden marş ile calismiyor. Ayaktan marş ile çalışıyor o da 5-6 kere sert tepikleme sonrası. Motorun bujisi yeni 500 km oldu degiseli . Subap ayarını yeni yaptım 0,10 sentile ayarladım karburatoru yeni temizledim akü sağlam gibi 55/60 watt ampul var gayet iyi aydınlanıyor. Motorda 20-50 yağ kullanıyordum 100 km önce 10-40 koydum. Yağı değişmeden önce motor sicakken de geç calisiyordu artık sicakken gaz kolunu çevirmeden hemen calisiyor. Bu arada jikle yi acsam da calismiyor sogukken. Sorun neden olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    barisim1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2013
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha nouvo
    karbüratör sistemi otomatik jikle mi ?
    boora bunu beğendi.

  3. #3
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Hayır bildigin kara düzen basit bir karbüratör.

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    hava ayarı düzgün yapılı motorun ?
    boora bunu beğendi.

  5. #5
    barisim1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2013
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha nouvo
    hava ayarı olayına katılıyorum , bence karbüratörü sök tinere yatir 1gün sonrada Iyi bir ustaya avans ayarlarını yaptır düzelir büyük ihtimal ile Oda çözüm Olmazsa yeni karbüratör 35tl diye Biliyorum sitede hiç uğraşma Al yenisini kafa rahat olsun çünkü birtek onu yapmamışsin gerisini halletmişsin zaten bu arada hava filtresınide bi kontrol etmeyi unutma bu havada açık filtre zor çalışmasına sebeb olabilir ve Tabi kirli ise
    boora bunu beğendi.

  6. #6
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Buradaki ustalar usta degilki. Subap ayarı yaptırdım 0,05 sentile ayarladi motor çekmedi. Başka ustaya sordum 15-20 sentile ayarliyormus yaptırmadım bir başkası elle ayar yapıyor. Bende sentil cakisi alıp kendim yaptım. Hava filtresi temiz yikadim bulaşık deterjani ile zaten sunger.karbüratör selulozik tinerde bekletip bütün deliklerini açtım. Hava ayarida tam kapatıp iki tur açtım rölantide güzel saydiriyor. Subap ayarı yapan adam karbüratör ignesini yukarı aldı ben tekrar aşağı aldım en üst kademenin bir altında şu anda.

  7. #7
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı barisim1985 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayarı olayına katılıyorum , bence karbüratörü sök tinere yatir 1gün sonrada Iyi bir ustaya avans ayarlarını yaptır düzelir büyük ihtimal ile Oda çözüm Olmazsa yeni karbüratör 35tl diye Biliyorum sitede hiç uğraşma Al yenisini kafa rahat olsun çünkü birtek onu yapmamışsin gerisini halletmişsin zaten bu arada hava filtresınide bi kontrol etmeyi unutma bu havada açık filtre zor çalışmasına sebeb olabilir ve Tabi kirli ise
    Tabi arkadaşın dediğini yaparken plastik contalarını çıkar aksi halde contalar eriyip gider.

    Birde senden biyeri kontrol etmeni isteyeceğim. Karbüratörün silindire bağlandığı yerde plastik bir boğaz var. Orayı bir kontrol edermisin ? Orada bazen ufak bir çatlak ya da yırtık bu soruna yol açabiliyo. Çatlak'tan ya da yırtık'tan içeri giren fazla hava motorun çalışmasını etkiler. Eğer çatlak biyer görürsen çekomastik ya da benzeri bişeyle tıka , devam et.
    boora bunu beğendi.
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  8. #8
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    sorun dediğin gibi oralarda olsa motor normal çalışırken de sıkıntı yaratması gerekmez mi? Hani devirde dalgalanma vs. Sorun sadece motor sogukken yapıyor sicakken elden marsa bastimmi kapıyor pıtı pıtı çalışıyor. motordan soğudum ya bu sorun yüzünden motoru evin önüne çıkartıyorum baş marsa almaz baş allah bas sokaktan geçenler öyle bana bakıyor :-( milletin dökük motorlari tek marsta alıyor. Ben bunun yağını her bin km de değiştiririm çok sikistirmam ne bileyim çözüm gelmiyor aklıma bu kadar basit yapili makinenin başka ne sorunu olabilir

  9. #9
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    benzinde bir sorun olabilir belki aldığın yeri değiştirip bir dene veya yakıt hava karışımını yapamıyor motorun
    boora bunu beğendi.

  10. #10
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Bulunduğum ilde en çok yakıt satan istasyondan alıyorum orası da shell. Ama karbüratör u temizledikten sonra 3 bin km felan yaptım karbüratör ful kirlenmiş içinde siyah siyah kurum gibi yapışkan bir şeyler vardı en son deponun temizlenmesi kaldı zaten bir ara onu da temizleyeyim

  11. #11
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    dediğim gibi benzinde bir dalavere olabilir
    boora bunu beğendi.

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Söylenecek her şey söylenmiş ve denenmiş,
    akla gelen ılk unsur SUBAPLAR SIKI OLABİLİR,
    kARbüratör pis olabilir,
    boora bunu beğendi.

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Buji her ne kadar yeni de olsa ateşleme sistemindeki bir zayıflık, (kablonun eskimesi- piponun oksitlenmesi v.b.) bu gibi zor çalışmaya neden oluyor. Tırnak aralığı daha az olan bir buji ile deneyin. Pipo bağlantı noktası sıklıkla oksitlenir. Kontrol etmekte fayda var. Buralara bakarsan sorunun çözülecek bence... ;) Yok değilse Serkan demiş zaten sübaplar açık kalıyor olabilir
    boora bunu beğendi.

  14. #14
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    herkese cevaplarından dolayı teşekkür ederim teo23 dediğin gibi ateşleme sisteminde oksitlenme var galiba demin eve geldim motor sıcak elden marş ile çalıştırmaya çalıştım bir türlü çalışmadı sonra gaz kolunu biraz çevirdim marşa basmaya devam ettim tabanca patlaması gibi egzozdan baya sesli bir patlama sonrası motor çalıştı. o an ateşlemede sıkıntı olacağı aklıma geldi ve buji piposunu söktüm içinde bujinin kafasını tutan küçük tırnağın etrafında oksitlenme vardı hemen wd-40 sıktım biraz ters durduktan sonra taktım yerine. sıcakken mükemmel çalışıyor gaz kolunu çevirmeden 1 sn de tık kapıyor. bakalım sabah sogukta nasıl olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylenecek her şey söylenmiş ve denenmiş,
    akla gelen ılk unsur SUBAPLAR SIKI OLABİLİR,
    kARbüratör pis olabilir,
    subaplar sıkı olacağını sanmıyorum ama ben sana anlatayım sübap ayarını nasıl yaptığımı. bobinin bulunduğu tarafta mondial yazan dört tane civatanın tuttuğu küçük kapak var ıçınde 14 numara lokma ile dönen civata var. birde o kapağın üst tarafında 50 krş büyüklüğünde parlak düz tornavida ıle açılan küçük bi kapak var. bujiyi söktüm külbütör kapağını söktüm ve alttan cırcır anahtar ile krankı çevirerek sökmüş olduğum 50 krş büyüklüğündeki kapağın içinde t harfi ve yanında çizgi var işte oradan senteye getirdim. buji yuvasından tornavida ile kontrol ettim piston en üst noktadaydı. sonrası basit zaten 0.10 sentile tatlı sıkı ayarda yaptım böyle... motor soğukken rölantiyi 1500 e ayarlıyorum ısınınca 2200 felan oluyor tekrar 1500 e ayarlıyorum bu seferde sogukken sürekli stop ediyor subap ayarından yapabilir mi bu durumu yoksa normal bir durum mu ?

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum motorun ıkı durumda piston üst ölü noktada olur,
    Subaplar Basarken,
    Subaplar Boştayken,

    dikkat ettin ise sorun yok,

  16. #16
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Sogukken gec calisma isininca hemen calisma sibop sikiligina delalet eder

  17. #17
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Bugün subap ayarı yaptım yeniden emme 0,15 egzoz 0,20 oldu bakalım sabah ne tepki verecek ben subap ayarindan olduğunu sanmıyorum ama deneyeyim bakalım

  18. #18
    anılgan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2013
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    honda titan 1996- java 1969-haojin 2005
    bora nasıl oldu ? sorunu çözdün mü ? bende 125 96 titan var yeni piston ve silindir yaptım ,karbüratörü de değiştirdim , güzel çalışıyordu ama tek basışta çalışmıyordu, halbuki 2005 haojin var 65 000 km nin üzerinde , sabah beni 10 yaşındaki kız üstüne çıkıyor ağırlığıyla kol aşağıya iniyor ve o soğukta tek tek sayıyor ve piston etek vuruyor yani silindir bollaşmış olduğu halde , ama yeni, sıkıştırması sağlam olan silindir neden çalışmaz ?
    karbüratör de iğnede ki pulu en üste çıkardım yani benzin akışını azaltıyorum ,ama doğrusu bu çünkü ben sahilde sürüyorum motoru ,hava ayarınıda yaptım ve şimdi dha iyi ve güç artışı da oldu. Eğer gaz verdiğinde hemen tık deyip duruyorsa hava vidasını açıp kapatayarak deniyeceksin , nerde iyi gaz yiyor ve tık deyip durmuyorsa orası iyiydir .
    Ayrıca bujinin de beyaz ve temiz olmalı eğer isliyse karbüratörün iğnesindeki pulu bir veya iki kademe yukarı çıkar ve deneme yanılma yoluyla bulucan , sonuşları burda yayınlarsan daha faydalı olur ,,, kolay gelsin çözüm var sen de bulabilirsin ..

  19. #19
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    sorun ateşleme bobinindeymiş. performans tipi diye dışı turuncu renkli bi bobin takmıştım o arıza yapmış orjinalini takınca herşey yoluna girdi. elden tek marşla çalışıyor yine.
    cenkito bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)