Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tekleyen motor hakkında yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Arkadaşlar öncelikle selamlar.

    Bende 8000 de bir mondial mct 250 var.Motosikleti yeni aldım.2.bindiğimde motosikleti 10 15 kilometre hızla giderken sağ yana yatırdım.Direksiyon yamuldu neyse ön takımı toplattım tekrar yapıldı.2 litre yeni yağını değiştirdim.Frenleri tekrardan yaptırdım.

    Şimdi motosiklet tamircisinden almaya gittim motoru çalıştırdığımda gaz yemiyor .Normal tek marş da alıyor sonra gaz verince eksozdan ufak patlama sesleri geliyor gazı hafif bıraktığımda stop ediyor.Bende rolanti ayarı vidasını sıktım biraz daha bu sefer stop etmiyor boşda çalışıyor.Eve kadar gideyim derken 1 2 viteslerde normal giden motor kendi kendine atack yapıyor yani çok hafif ileri atılıyor sanki gaz vermişim gibi,ama gaz vermiyorum tabiki.Yani kendi kendine çok az ileri atılıyor bırakıyor atılıyor bırakıyor.

    Bunun nedeni ne olabilir .Acaba yağ değişimi oldu diyemi bunu yapıyor.Yoksa gaz telinde vs herhangi bir sıkıntı olabilirmi.Ben motorun rolanti düğmesini ayarlarken ileride 2 amca konusuyordu.Kabrüatore pislik kaçmış gibilerinden.

    Sizce motorun bunu yapmasının sebebi nedir.Şu an motosiklet ile ilgili bir çalışmam deneyimim yok öğrenmek için aldığım yazın tekrar büyük ihtimal daha pahalı müdahili bir motosiklete geçeceğimden alışmak amaçlı aldım .İlk motosikletim siz üstadlar yardımcı olursa bu sorunu düzeltmek isterim .Saygı ve sevgiyle teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Yag ile alakali olmaz gaz teli olabilir.gaz telinin gittigi yolu takip edin sert donuslu olmamasi lazim halatin.baska aksamlarda olabilir kontrol ettirseniz iyi olur.dustugunuzde kisa devre falan olmadi degilmi

  3. #3
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Yok motosikleti kaldırıp kontağı kapatıp bir süre sonra devam ettim.İlk çalıştırdığımda gaz yememe gibi bir durumda söz konusu iyice gaz verince normala dönüyor gidiyor. Arkadaş motor boğulmuş diyor ne kadar doğrudur bilemem tabi bu işten anlayan sizler yardımcı olursanız sevinirim cidden hiç bir bilgim yok .

  4. #4
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    bana sanki elektrik sorunu gibi geldi, kendi motorum da akünün (-) kutbunun bağlantısı gevşemiş temassızlık yapıyordu, temas etmediği zaman duruyor temas ettiğinde ileri atılıyor ve yakamadığı çiğ benzini eksoz da patlatıyordu . akü kablolarını, buji kablolarını kontrol et , nihayetinde basit bir sorun olabilir

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motorun tek silindire düşüyor..buji pipoları gevşemiş yerinden çıkmış olailir..iki silindirinde buji pipolarını sök ve kontrol et..
    nasıl mı??

    ucuna bir buji tak..dişli kısmını motorun br yerine deydir,marşa bas,kıvılcım görüyorsan tamamdır..diğerine geç..

    ikiside tamammı tak yerlerine..iyice oturduğundan emin olduğun halde hala sorun devam ediyormu??
    bobinleri bul..buji kablolarını takip ederek bulabilirsin.. oraya giren iki adet ince kablonun sağlam oturduğundan emin ol..
    hatta ilk başta bujilerini değiştir..bazen teki bozulabiliyor..sonra diğer işlemlere geç...
    sonuçları yaz ki devam edebilelim...

  6. #6
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Üstad dediklerini yapmam için sanırım motosikelti tekrar bakıma sokmam lazım.Buji olaylarından anlamadığımdan çarpılırmıyım bilmiyorum .Bir arkadaşım var belki o anlar birde ona göstereyim.Bir gelişme olursa önümüzdeki günlerde size pm atayım saygılar.

  7. #7
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    buji kablosunu söküp ateşlemeye baksan da bişey anlamazsın düşük gelebilir sargılarda sorun olabilir..
    bana göre karbüratör de sıkıntı var emme hortumun çatlak çok dikkatli bakılması yada karbüratör ve emme hortumunu değiştir en sağlıklısı öyle yap çin malı motorlar genelde benzin hava karışımında çok fazla sıkıntı çıkartırlar malzeme kalitesiz olduğundan..

  8. #8
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Keihin CVK karbüratör vardır bu motorda ve gayet kalitelidir... Çamur at izi kalsın yapmayalım lütfen. Emme manifoldunda katalitik konverterdan gelen hortum için giriş yeri vardır. Muhtemelen o hortum bağlı değil ve oradan hava alıyor. Bazen de benzin az kalınca depoda bu gibi sorunlar yapabiliyor. Benzin musluğu iyice temizlenmeli, karbüratör temizlenip bir benzin filtresi takılmalı. Bujiyi değişmek zaten farz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)