Sibop ayarı karbüratördeki ayarı etkiler mi
-
iyi akşamlar. bayadır karbüratörümle ilgili sorunum var. ayar tutmuyor. bilen bilir zaten buraya 3.ye bunun hakkında konu acıyorum. neden ayar tutmuyor falan diye, güzel cevaplar aldım ama işe yaramıyor. denenicek herseyi denedik ustayla bırlıkte yok olmuyor. usta en sonunda dedi karbüratör değişcek. benim aklıma az önce arastırırken takıldıgım bısey geldı. sübap ayarı. etkiler mi rolantiyi ? çünkü bazen il merkezine gidiyorum burdan 40km ve gittigimde motor saglamken yani sorun yokken bile ışıklarda durunca bazen pat stop ediyodu zaten rolanti dengesizdi falan. karbüratör ısınınca ayar bozar mı? bozmaz. o zaman siboplar diye düşünüyorum. bi bakalım mı siiboplara ? veya değmez ordan değil karbüratör değiş mi diyeceksiniz?
he bi de, hava filtresini çıkarp elini dayamıştı oraya bu yanlıs hatırlamıyosam sübaplar kaçırıyo mu falan diye bakılan yöntem değil mi? bu yöntemle sibopların ayarsızlıgı belli olur mu ?
Think Nothing! Just Twist The Wrist
Reklamlar
-
Evet etkiler. Ama bu kesin sübap arızası demek değildir. Eğer sübap ayarı gerekiyorsa çalışmadada sorun yaşıyor olman gerekli. Yani kesinlikle ilk marşda almaz sıcakken rölanti yükselir soğukken hep düşüktür durduğunda kalkacağında stop edebilir.
Eğer bu belirtiler varsa önce ustanı değiştir sonrada subaplarını ayarlattır. ( bende benzer durumu yaşadığım için sübap ayarı yapmayı öğrendim 5 tl ye aldığım sentil ve user manuel yetti )
-
subap ayarı motorun canıdır.subap ayarı bozuk olduğunda karbüratörden benzin hava karışımını tam vakum yapamayabilir.kendi motorumdan örnek verecek olursam çözemediğim bir stop etme durumları vardı motor sıfırdan beri bizde(13000km) soğukken falan motor çalışıyor fakat mesela boştayken gazı biraz basıp bıraktığım anda stop ediyordu yapmadığım kalmadı buji,hava ayarı,filitre temizliği,karbüratör temizliği yok olmadı en son subap ayarı yapınca motor oh be dedi ve hiç bir sebeple soğuk sıcak stop etmez oldu.subap ayarı yaptırmamışsan yaptır sonrasında karbüratörde gerekli ayarlamaları yaptırmalısın...
-
Bizim işyerindeki fizyde de ilk marşta çalışmama sorunu vardı durduk yerde stop etmeler vs subap ayarı yaptı usta şuan tık yok. sende bi ayar yaptır bakalım komple karburator almana gerek kalmayacak belki
-
-
Benim motorumda 200 cc. Soğukken sübap sesi hiç yok. Motor ısındıkda demirci dükkanından gelen sesler gibi ses geliyordu motordan. Bende çok rahatsız oldum. Olması gereken değerlerde ayarlıyordum hep yinede kesilmiyordu ses. Neyse ustama gittim soğuması için bekledik 2 saat. Sonra açtı kapağı ve bir baktı boşluklara ''hangi kazma ayarladı bunu dedi'' Tabi ben demedim. Daha sonrabu motorda olması gereken bu değil dedi. Aradaki boşluk 0 olacak dedi. Ayardan sonra ne şakırkı kaldı nede stop etme, he yazmayı unuttum arada benimkide öksürürmüş gibi olup stop ediyordu. Demeye çıktım performens arttı, hız arttı, yakıt aynı. Velhasıl kelam sübaplarda boşluk olmayacak bu motorlarda dedi. Ban biraz ters durum gibi geldi ama oldu şimdi. Sorunda kalmadı.
-
ben tamircilik dönemimde ustamdan şöyle gördüm, sübaplar elle oynandıgında ses cıkarmıcak. vurduklarında tok bi tık sesi çıkıcak. kulak duymıcak el hissedicek o vurmayı. biz ısınınca ses yapan sübaplara böyle yapıyoduk. yarın bi öyle deniyim. motorumu tanıyorum. sız de demıssınız performans arttı diye. artarsa direk anlarım ufacık bişeyini. motor sıkarsa yine ayarlarız hafif boşluk koyarız sıkıntı mı. ustalar ugrasmayı sevmıyor.. aaah ah, benim kendi ustama gidebilsem.. yüzüm kalmadı işte patron yüzünden.. kaldık böyle ustalara netten cozmeye calısıyoz.. cozucem ama cozucem..
-
uzun yolda sıkıntı yok ısıklarda durunca stop etme problemı, gazı anı olarak acınca motorun kendını toparlayamandan oksurme problemı ve calısmada tek marsta almama problemlerı ıle kendısı de drift kullanan bır ustaya gıttım. Ayrıca bu sorunun cevabını bugun faceden de yazmıstım. Bu usta bana dedıkı subap ayarı yapalım. Tamam dedim. 2 saat motoru beklettıkten sonra subap ayarı yaptı. 8- 10 sefer taktı soktu ust kapağı :D, daha sonra sıcak silikon ile geri dönüşüm borusu varya onun içini kapattı. Gereksiz dedi. Hemde egzosta patlamaya sebep olur dedi. daha sonra hava ayarı yaptı. 15 dakıka gezdım geldım sonkez hava ve rolantıden sonra 25 tl verdım. Motor ve Dünyalar benim oldu. işi bilen bir usta bul, vallaha motorun çekişi bile hissedilir biçimde değişti. Bunlar yapıldıgında motor 1500 km de idi. Yaz dönemi yüzlerce satılınca drift, fabrikadan ayarsız bıle yolluyorlar dedi. Şu an memnunum. Tek marşta yaklaşık 900 km yol yaptım 2 sefer. Sırtında hunharca yükler ile :D Yakıtı biraz fazla ama drift bi ayrı. 6-7 bin tl bütcem + 2500 de drift olmasına ragmen motor elımde catlayana kadar drıftı bırakmayacagım. öğrenciyim, yarışmacı arkadaslara basarılar dilerim. senide gıdışından öperim
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)