Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

GT 250 R ZİNCİR PAS GİDERME VE BAKIM

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Selam dostlar. Bugün zincirden gelen sese iyce gıcık oldum Motorumu alalı henüz 10 gün falan oldu son 7000*7500 bakımında da açıkçası zinciri yağlatmaya vaktim kalmamıştı 4.30 saatin ardından. Motorun fotoğrafını çekmedim direkmen olaya gireyim dedim. Sağolsun tanıdığımız bir ustamız var Çağdaş ustam kendi elleri ile temizledi O'na da burdan teşekkürlerimi iletiyorum. Öncelikle ön dişlinin üzerinde bulunan kapağı söktük ( zincir gerdirme ile uğraşmamak için ) görüntü pisti tabi


    Kapağı açtıktan sonra zincirin kilit baklasını direkt söktük ve zinciri komple çıkardık. Sonrasında aşağıda ki gibi fırına vermek üzere tepsiye güzelce yaydık


    Tepsideki zincirimizin paslanmış halini görüyorsunuz


    Hyosung un orjinal zinciri did falan olmadığından ve de gaz yağı bulamadığımızdan mazotun içerisine yatırdık zinciri. Daha yatırır yatırmaz mazotun rengi değişiverdi


    Zincirimizi mazot içerisinde iyce yıkadıktan sonra (ki ilk haline göre hemen zincir kendine geldi pambik gibi oldu ) zemine yatırım paslarını sökmek için tel fırça ile fırçalamaya başladı Çağdaş usta


    Fırçalama bittikten sonra zincirimizi tekrar temiz mazota yatırıyoruz. Gene renk değişti hemen


    Fırçalamadan sonra zeminde kalan pislik


    Burada Çağdaş usta iyce gaza geldi. Zİnciri dövmeye başladı Amaç baklalar arasında kalan pas kir dökülsün (müş)


    Burda ilk mazotla yıkamadan sonra temiz tepsinin içinde kalan zincirin arasındaki parçacıklar


    Zincir dövme işleminin ardından son kez mazot içerisinde bir durulama yaptık ardından kurulama işlemi ve zincirimiz parlamaya başladı



    Çağdaş ustam kurulama işleminin ardından bir sprey kullandı yine temizleme açısından yine kir çıktı açıkçası. Spreyleme ve sonrası



    Temizlik spreyimizi de sıktıktan sonra zincirimizi tozdan arındırdığımız bir zemine serdik ve sprey ile yağladık. Ardından zincirimizi motorumuza taktık. Şuan zincirde herhangi bir ses seda yok. Emeklerınden dolayı Çağdaş ustama tekrardan teşekkürler




    NOT: Arkadaşlar eğer vaktiniz var ise zinciri 1 gün bekletirseniz daha güzel sonuç alırsınız. Vaktim yok derseniz enazından 2 defa bu işlem uygulanırsa Hyosungun gt 250r orjinal zincirinden ses seda gelmiyor ve tertemiz oluyor.
    babaduru ve FatihC bunu beğendiler.
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fatboyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suziki GW250 Inazuma
    Senin zincirin o hali ne öyle vıy vıyy... Bu arada Hyosung diyorsun ama resimlerde Küba var ne iş :D

    Bir gün falanda mazotun içerisinde bırakmakta pek sağlıklı olmaz yazıktır. Ben gazyağıyla bile fırçalarken içim acıyo

  3. #3
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Elinize sağlık. Güzel bir işlem olmuş. Zincirin uzamasında bir problem var mıydı peki? Ben motoru aldıktan sonra orjinal zinciri 9.000'de değiştirmek zorunda kaldım, zincir ayarı son çizgiye geldiği için.

  4. #4
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı fatboyyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin zincirin o hali ne öyle vıy vıyy... Bu arada Hyosung diyorsun ama resimlerde Küba var ne iş :D

    Bir gün falanda mazotun içerisinde bırakmakta pek sağlıklı olmaz yazıktır. Ben gazyağıyla bile fırçalarken içim acıyo
    Vallahi Hatay dan aldık geldik bakım zamanı gelmişti motorun. İlk sahibi sanırım sadece spreyi sıkmış geçmiş. Oring zincir olmadığından ve gördüğünüz üzere bayağı bir kötülemiş olduğundan fırçaladık bizde. Şuan pas falan kalmadı ve baklalar rahatladı. Küba mevzusuna gelince tamirhane orası sonuçta gelen motorları seçemiyorsun Ama sohbetimin olduğu güzel bir insan zorunlu servis bakımları haricinde her işimi halleder sağolsun Çağdaş ustam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------

    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık. Güzel bir işlem olmuş. Zincirin uzamasında bir problem var mıydı peki? Ben motoru aldıktan sonra orjinal zinciri 9.000'de değiştirmek zorunda kaldım, zincir ayarı son çizgiye geldiği için.
    Zincirin uzamansında şimdilik bir sorun yok hocam. Orta çizginin 1 kademe gerisinde orta hallice yani. Ama sağlam bir zincir yapan yer buldum. Oring falan yapıyorlarmış. Bakalım yaptırınca onu da paylaşacağım. Şimdilik zaten motorla alışma süreci içerisindeyiz dişliler ve zincir orta halli o yüzden tekrardan bir masraf bindirmek daha istemiyorum. Bu arada sende boşa zor geçme durumu oluyor mu?
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Paylaşımınız için çok teşekkürler. Çok yararlı bir konu olmuş. Şu açılan salak saçma konular yüzünden bu tarz yararlı, bilgi dolu konular alt sayfalara düşüyor ve bir çok arkadaş bu tarz konuları göremiyorlar.... Bu yazıyı okuyan acemi kardeşler, saçma sapan konu açmadan önce araştırın. Sorunuzun cevabı google.com'da vardır
    sailor33 bunu beğendi.

  6. #6
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşımınız için çok teşekkürler. Çok yararlı bir konu olmuş. Şu açılan salak saçma konular yüzünden bu tarz yararlı, bilgi dolu konular alt sayfalara düşüyor ve bir çok arkadaş bu tarz konuları göremiyorlar.... Bu yazıyı okuyan acemi kardeşler, saçma sapan konu açmadan önce araştırın. Sorunuzun cevabı google.com'da vardır
    Teşekkürler. İnşallah daha yararlı bilgilerde paylaşırız.
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  7. #7
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Ellerinize sağlık güzel temizlik olmuş. Bundan sonra yağlamayı geciktirmeyip ara ara da gaz yağı yada yine mazotla temizlik yaparsanız bir daha bu kadar uğraşmazsınız.

  8. #8
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı dockerengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize sağlık güzel temizlik olmuş. Bundan sonra yağlamayı geciktirmeyip ara ara da gaz yağı yada yine mazotla temizlik yaparsanız bir daha bu kadar uğraşmazsınız.
    Teşekkürler. Malum motosikleti ikinci el aldık bazı kusurları oluyor ister istemez. Normalde motosikletime gözüm gibi bakarım
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  9. #9
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    mazot için cok zararlı diyorlardı ama.
    en azından pası gitmiş

  10. #10
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mazot için cok zararlı diyorlardı ama.
    en azından pası gitmiş
    Oringler de filan kullanılmaz evet zararlıdır. Ama gaz yağı bulamadık koca adana da. 1 sefere mahsus böyle olsun dedik. Çünkü çok ses yapmaya başlamıştı zincir
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  11. #11
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Zincirin uzamansında şimdilik bir sorun yok hocam. Orta çizginin 1 kademe gerisinde orta hallice yani. Ama sağlam bir zincir yapan yer buldum. Oring falan yapıyorlarmış. Bakalım yaptırınca onu da paylaşacağım. Şimdilik zaten motorla alışma süreci içerisindeyiz dişliler ve zincir orta halli o yüzden tekrardan bir masraf bindirmek daha istemiyorum. Bu arada sende boşa zor geçme durumu oluyor mu?
    Motora ilk bindiğimde ciddi anlamda zorlandım. Fakat yağ değişimi sonrası iyice rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor boşa. Tabi birazda ayağın hassas olup alışması gerekiyor. Yoksa boşu kaçırabiliyorsun
    Ducati 1198SP _ RedLove

  12. #12
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora ilk bindiğimde ciddi anlamda zorlandım. Fakat yağ değişimi sonrası iyice rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor boşa. Tabi birazda ayağın hassas olup alışması gerekiyor. Yoksa boşu kaçırabiliyorsun
    Bu arada zinciri değiştirdiğinde umarım dişlileri de değiştirmişsindir. Ustamla bugün konuşurken zincir değişiminde dişlileride beraber değiştir yoksa zincirin ömrü azalır demişti.
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  13. #13
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada zinciri değiştirdiğinde umarım dişlileri de değiştirmişsindir. Ustamla bugün konuşurken zincir değişiminde dişlileride beraber değiştir yoksa zincirin ömrü azalır demişti.
    Burdaki servise gösterdim, dişlilerde bir sorun yok dedi. Zincir uzamış, değiştirirsen iyi olur dedi. Bende kafam rahat olsun diye x2-ring ile zinciri değiştirdim. 1500km oldu zinciri değiştireli, ses-seda, uzama yok çok şükür
    Ducati 1198SP _ RedLove

  14. #14
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burdaki servise gösterdim, dişlilerde bir sorun yok dedi. Zincir uzamış, değiştirirsen iyi olur dedi. Bende kafam rahat olsun diye x2-ring ile zinciri değiştirdim. 1500km oldu zinciri değiştireli, ses-seda, uzama yok çok şükür
    Sorması ayıp olmassa x2-ring e ne fiyat istediler?
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  15. #15
    fatboyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suziki GW250 Inazuma
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora ilk bindiğimde ciddi anlamda zorlandım. Fakat yağ değişimi sonrası iyice rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor boşa. Tabi birazda ayağın hassas olup alışması gerekiyor. Yoksa boşu kaçırabiliyorsun
    O benim motorda da var. Çalışırken boşa alamıyorum ya da alınmıyo diyecem kırmızı ışıklarda 1'den 2'ye geçerken bazen nasıl yapıyorum bilmiyorum alıyorum :D

    Onun dışında anca motoru durdurup boşa alabiliyorum. Sonra bir daha çalıştırıyorum öyle garip bir şey işte

  16. #16
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı fatboyyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O benim motorda da var. Çalışırken boşa alamıyorum ya da alınmıyo diyecem kırmızı ışıklarda 1'den 2'ye geçerken bazen nasıl yapıyorum bilmiyorum alıyorum :D

    Onun dışında anca motoru durdurup boşa alabiliyorum. Sonra bir daha çalıştırıyorum öyle garip bir şey işte
    Debriyaj manetinin oradan ayar yaptınız mı ? benim sorunum o şekilde çözüldü
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  17. #17
    fatboyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suziki GW250 Inazuma
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj manetinin oradan ayar yaptınız mı ? benim sorunum o şekilde çözüldü
    Oradan nasıl ayarlanıyor?

  18. #18
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı fatboyyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oradan nasıl ayarlanıyor?
    Debriyaj manetinin yanında bir somun gibi birşey var oradan sıkıp gevşeterek kıvamına getirdi usta.
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  19. #19
    fatboyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suziki GW250 Inazuma
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj manetinin yanında bir somun gibi birşey var oradan sıkıp gevşeterek kıvamına getirdi usta.
    hmm bi bakarım teşekkür ederim. Gerçi çalışırken boşa gitmemeside hoşuma gitmiyor değil :D

  20. #20
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı fatboyyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmm bi bakarım teşekkür ederim. Gerçi çalışırken boşa gitmemeside hoşuma gitmiyor değil :D
    Şöyle bir durum var debriyaj manetini sıktığında sonra kavramayı bırakıyorsa sorun ondandır. Ortalar da falan bıraktığında kavramaya geçmesi yada kavramayı bırakması lazım. Dediğim gibi bildiğin güvendiğin bir ustan var ise ona göster. Yağın bile etkisi oluyor çünkü
    cenkito bunu beğendi.
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)