Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ Kaçırma ve Stop Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Arkadaşlar bugün motorumun bakımlarını yaptık ve ilk sürüşüme çıktım. bakım olarak yeni zincir aldık ve yağladık. marş motorunun falan içini açtık temizledik yağladık geri taktık, Motor yağını değiştirdik ve 10-40 castrol yağ koyduk (1litre) NKG yeni buji aldık ve taktık.

    sizlere 2 sorum olacak.

    1) Motor sıcakta olsa rolanti 1400 civarında göründüğü halde (jikle kapalı) stop ediyor. debriyaja bassamda boşta olsada motor durduğunda çoğu zaman stop ediyor acaba neden bilgisi olan var mı? hava filtresine baktık biraz yağ gelmişti ?motorun çekişinde hızlanmasında herhangi bir problem yok gayet güzel gidiyor.


    2) Motor bloğunun tam ortasından az bi yağ sızıyor, motor durduğu yerde hiç akmıyor ama bugün bi 50km kadar kullandım tam ortadan aşağı doğru yağ akmış.sebebi ne olabilir?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Sübaplar açık kalıyor galiba... Bir kontrol edin. Yeni bujinin eski buji ile tırnak aralığını kontrol edin, yok o da değilse karbüratör
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübaplar açık kalıyor galiba... Bir kontrol edin. Yeni bujinin eski buji ile tırnak aralığını kontrol edin, yok o da değilse karbüratör

    karbüratör hava ayarınada bak ama çekişi gidişi güzel demişsin buji tırnak aralığındanda yapabilir.
    yağ karçırma olayıda ordaki conta yıpranmış demekki yenisi ile değiştirmek lazım
    blokta çatlak yoksa eğer

  4. #4

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Arkadaşlar hızlı cevaplarınız için teşekkür ederim. bujiyi sıfır aldım sıfır bujide tırnak aralığını ayarlamamız gerekli mi? Bu conta sanırım ucuz bişey sanırım peki işçiliği çok mudur? yada ben kendim yapabilir miyim acaba? Bu arada galiba biraz sıkıştırmaya başlayınca motoru oradan yağ geliyor. detaylı bilgi verebilirseniz sevinirim.

  5. #5
    rev'it - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 2012,,/ 125 UAG
    bujinin ustundeki yazilar eskisiyle ayni ise ayarlamana yada degistirmene gerek yok. zaten bu motorlarda 1400 civari devirlerde kendi kendine sonmesi normal bir problem.bende mondial 125 uag var ondada ayni sorun var onu duzeltemezsin. buyuk ihtimalle bu motorlarin karburatorunun uyduruk olmasindan kaynaklaniyor. ayrica tanidiklarimda da kanuni breton var oda ayni motora sahip onlardada ayni problem var. duzeltemezsin yani. ama rolanti devrini 1800-1900 lere getirirsen o zaman sonmuyor.
    yag kacirma problemi de contadan kaynaklidir. contayi 2-3 liraya alirsin ama isciligi biraz pahali olabilir. bu motorlarin gidisi zaten iyidir. hava ayariyla felan duzeltemezsin sonme problemini. belki cok ugrasir yada iyi anlayan birine yaptirirsan o biraz duzeltebilir
    live fast, die young
    I am fucking crazy, but I am free

  6. #6

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    evet rolati 1400de duruyor. yola çıktım hızladım ve sonra vitesi boşa alıyorum 1400de sabit kalıyor stop etmiyor ama durduğumda çoğu zaman stop ediyor. mesela dün bi 40km kadar gezdim durdum boşa aldım ayaklığı açtım bi 15-20sn sonra kendi kendine stop etti. oazman rolantiyi biraz yükseltmek lazım galiba. contayı alıp kendim değiştirmeyi düşünüyorum umarım komplike bir sistem yoktur.

  7. #7
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    2. Sorunun için contalarda sorun olabilir aynı sorun bende oluyordu. Kullanırken akıtıyordu durduğum yerde 20-30 saniye durunca motosiklet altında belli oluyordu yağ akıtması.Birde stop ettirdikten sonra sıcak haldeyken motosiklet akıtma yapıyor ama soğuyunca öyle bir sorun yok yani 1 saat içinde aşşağı yukarı 15 damlama yapıp kesiyor kendini. Contalarında sorun varmış takarken motor blogunu iyi kapatmamıslar ondan sebep olmus
    Kaza Anında Seni Korur !

  8. #8
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Motor bloğunu sökmesi takması basittir ama püf noktaları var. Onlara dikkat etmezsen kötü sonuçlanır. Ben piston segman değiştirdim kendim. 3 Kez açıp kapatmak zorunda kaldım. Segmanlara zaten dokunmayacaksın ama açmışken değiştirsen de fena olmaz. Segmanların yönü ve sırası önemli. Contalar değiştikten sonra vidalar eşit sıkılmalı, boşluk kalmamalı. Tork anahtarı olsa süper olur. Yok değilse biraz kabiliyet ve tecrübe ister. Yoksa saplamaları ve ya yuvasını kırabilirsin. O zaman da çok masraf çıkartabilir. Sübap ayarlarını da sentil çakısı olmadan yaparsan ayar tutmuyor ve verim alamazsın. Sıfır buji modeline göre tırnak aralığı değişir. Anladığım kadarıyla Keeway SL 150 motorun var. Orjinal bujisi ile aynı no ise sorun olmaz, onun tırnağına dokunma hiç... ;) Conta değişmek için:
    1. Motor bloğunun sol üst tarafında demir 1 tl kadar vidalı bir kapak var onu açıp, çizgilere bak, T'ye getir ve söküp takmayı T'de yap.
    2. Üst kapağı çıkar
    3. sübap piyanosunu sök (3 vida 12 numara lokma)
    4. Egzantrik millerini aşağı düşürmeden yavaşça çıkar ve hangisi egzos, hangisi emme sakın karıştırma.
    5. Kenarlarda 4 vida var onları sökünce sübapları komple çıkarabilirsin. Sübap kısmı çıkınca, saplamalarda iki tane kalın uzun pul olması lazım onların yerini unutma
    6. Sol tarafta bir vida daha var uzunca birşey onu da sökünce silindiri çıkarabilirsin.
    7. Piston değişecekse. motor kısmındaki deliğe bir bez sar ki piston pimini tutan pulları motor bloğuna düşürmeyesin. Benim kargaburnundan fırladı da Allahtan uzağa zıpladı gitti
    Sonrasında güzelce yağları filan temizleyip contaları takıp tersi bir sırayla topluyorsun. Kapatırken en önemlisi; segmanların yönü ve sırası, sonra da egzantrik milini aşağı düşürebilirsin. (Egzosla emmeyi karıştırma sakın) Onlara dikkat et. Silindir kapağını tutan dört vida çok önemli onları eşit ve çok zorlamadan ayarında sıkman lazım. Az sıkarsan yağ atmaya devam eder, çok sıkarsan kırabilirsin. Sübap ayarlarını güzelce yapıp, egzosu ve karbüratörü de taktın mı tamamdır.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alt contadan akıtmıyor sanırım.Üsteki metal contadır.Kompresyon contası;Oradan yağ atıyorsa motorunda hissedilir bir güç kaybı olmalı hatta biraz çalıştırdıktan sonra motoru kapattığında bile yağ atabilir.

  10. #10
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alt contadan akıtmıyor sanırım.Üsteki metal contadır.Kompresyon contası;Oradan yağ atıyorsa motorunda hissedilir bir güç kaybı olmalı hatta biraz çalıştırdıktan sonra motoru kapattığında bile yağ atabilir.
    evet eğer büyük güç kaybı varsa ama gidişinde sorun yok diyorsun o yüzdende stop edebilir
    tırnal aralığıda önemli sıfır diye ayarlanmaz demiş arkadaş ama yere düşmüştür falan filan onada bir bak

  11. #11
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Motorun durduk yere stop etmesi hava ayarındandır bunu yap, yağ akması contadan kaynaklanıyor, conta bulabiliyorsan conta tak bulamıyorsan sıvı conta (Kırmızı olandan) Yapıştır geç
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  12. #12
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    motorun üst kapak contasından yag kacırıyo bunun stop etmesiyle vs bi alakası yok normal orasına deginme
    hava filtrene yag gelmesi normal bunuda dert etme
    şimdi asıl sorun ne zaman ortaya cıktı o önemli taktıgın buji uymadıysa yada tırnak aralıgı farklıysa stop eder!
    eski bujini tekrar takıp dene öle kafadan her buji takılmaz. sibaplarında şıkırtı varmı?yada sessizmi?
    seninkinin işi cocuk oyuncagı bi usta varsa yaptır yada cvp ları güzelce ver burdan cözmeye calısalım.
    o motor 125 cc cift silindir dimi?
    karbüratörünü yokla bu arada
    Motosiklet mucidi

  13. #13

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    arkadaşlar tam dediğiniz gibi çıktı hava ayarındanmış. karbüratörü söküp WD40 ile temizledik güzelce sildik sonra hava ayarını düzelttim rolantiyide 1500e sabitledim 8-10km gezdim hiç stop etmedi. Bu sorunu çözdük çok şükür.
    Buji zaten orjinal ile aynı kod olanı almıştım.
    conta siparişi verdim umarım onuda kolaylıkla değiştirebilirim. 7000 deviri çok geçmeyince sanırım yağ akıtma olayı olmuyor sanırım hafta sonu yağı temizleyip düşük devirlerde sürüp deneyeceğim. Teo23 arkadaşımız sağolsun tek tek yazmış

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------

    Bu arada contada alt üst takım gelecek hangisinde ise problem ikiside değişmiş olacak
    Elim değmişken debriyaj balatasınıda değiştireyim dedim bakalım onuda söküp değiştirmeyi deneyeceğim.

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    125 cc çift silindir mi??? Keeway 150 cc ve tek silindir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

    Motor komple inmeden debriyaj balatası değişmez galiba. O da biraz uzun ve zahmetli bir iş. Değiştirirseniz konu açında resimler filan faydalanalım olmaz mı?
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  15. #15

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    motor tek silindir 150cc

    Debriyaj balatası sağdaki kapağın altında değil mi ya? birkaç motorun değişirken resmini çekmişler öyle motoru falan indirmemişleri. neyse bakalım yapabilecek miyim. yaparsam resim çeker eklerim.

  16. #16

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Kaçıran bölgeye bakılırsa ya silindir kapağından ya da egzost bağlantısından kaçırıyor gibi görünüyor. :piston ysanki yağı sıyıramıyor egzosttan atıyor gibi görünüyor. Yağ değiştirdiğiniz yazmışınız. Kullandığınız yağın uygun olduğundan emin olun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)