Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lifan LF250 yakıtla ilgili problem

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Merhabalar. Size bir sorum var ciddi anlamda önemli bir sorun bu. Soruma geçiyorum Cruiser motorumun yakıtı çok az gidiyor anlamış değilim. Öncelikle motorumu ikinci el aldığım için depo kapasitesini tam olarak bilmiyorum ben 12 litre sanıyordum ama bugün yaptığım hesaplamalara göre 10 litre çıktı Neyse sorun bu değil tabi ki. Sorun tam depo benzinle 250km kadar gidiyor motorum. Yakıt vanası bozuk olduğu için ON yerine RES modunda kullanmak zorundayım(ki sorunun asıl kaynağının bu olduğunu düşünüyorum). Normalde araştırdığım kadarıyla diğer çin cruiserlarına göre baya bir çok yakıyor. Diğerleri 350-400km giderken ben 250km gidebiliyorum. Üstelik normal bir şey mi bu bilmiyorum ama depo tam doluyken tek marşta çalıştırabiliyorum ama depodaki benzin miktarı azaldıkça motorun, hem performansı düşüyor hem çalışması zorlaşıyor. Bu sizce neden kaynaklanıyor olabilir bu iki sorun yani. Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler. Yakıt sorunu gerçekten fena çünkü 1 ay içinde 3 kere depoyu fulledim. Öğrenciyim kuruttu beni resmen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    10 litre benzinle 250 km yol gidiyorsan, 100 km'de 4 lt benzin yakıyor demek olur. 250cc bir motor için normal bir tüketim. 350-400 km gidenlerin ya yakıt deposu daha büyüktür ya da km göstergeleri fazla gösteriyordur. 10 litre ile 400 km demek, 100 km'de 2,5 lt demek olur. Değil 250cc, 150cc tasarruflu bir motor için bile iyi bir tüketim. Yani 250cc bir motorda 10 lt ile 350-400 km gidemezsin.

  3. #3
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    benim scooter 150 cc ve 100 kmde 3.8 litre yakıyor. istersen motorları kafa kafaya takas edelim?

  4. #4

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Ama internetten araştırdığım kadarıyla bazı markaların 2,5-3lt yakan motosikletleri var. Hatta benim motorumun markasının LF250-B modeli motorunun kullanma kılavuzunda bile 2,4lt yazıyor. Aynı hacimdeki motorlar arasında nasıl böyle bir fark olabiliyor? Hadi 2,5lt olmasın da en azından 3lt falan yaksa iyi de 4 biraz fazla değil mi? Zaten depo kapasitesini de tam olarak bilemiyorum. Bugün depoyu fulledim 8lt benzin aldım 35 liraya depoda da biraz vardı ama genelde 45 liraya doluyordu. 10 liraya 2,5lt desek 10lt benzin alıyor sanırım. Acaba bu kadar yakmasının sebebi yakıt vanasındaki arıza olabilir mi? Tamam 400km gitmek biraz hayalmiş bunu öğrendim ama en azından bir 300km götürse iyiydi ya :S

    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 litre benzinle 250 km yol gidiyorsan, 100 km'de 4 lt benzin yakıyor demek olur. 250cc bir motor için normal bir tüketim. 350-400 km gidenlerin ya yakıt deposu daha büyüktür ya da km göstergeleri fazla gösteriyordur. 10 litre ile 400 km demek, 100 km'de 2,5 lt demek olur. Değil 250cc, 150cc tasarruflu bir motor için bile iyi bir tüketim. Yani 250cc bir motorda 10 lt ile 350-400 km gidemezsin.

  5. #5
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    10 tl ye alınan yakıt 2.25 lt yapar buda 40 tl lik benzinde 9 litre yapar. senin kendi motorunda 300 km yapman için (karburatör ve subaplar ayarlı,lastik basıncı tam) 50 tl lik benzin alman lazım.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    senin kullanma kılavuzun harbiden çok sallamış benim ybr anca 2.2 yakıyor oda varya sessiz sakin kullanımda eğer gaza basarsam 2.7 kadar çıkıyor senin motorun bence normal yakıyor belki kullanımını biraz daha sakinleştirsen yakıt azalabilir belki
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  7. #7

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Teşekkürler arkadaşlar hepinize. İkna olmuş durumdayım şu an gayet. Peki depo tam doluyken aldığım performansla depo azalmışken aldığım performans arasındaki fark konusunda ne söyleyebilirsiniz? Gerçekten gözle görülür ve hissedilir büyük bir fark oluyor. Resmen vites değişimi bile etkileniyor. Örneğin tam depoyla 3. vitese 60km hızla giderken atabiliyorum ama depo azalmışken 50km hızda atmam gerekiyor fazlası motoru bağırtıyor. Motorun kalkışı, marşı bile değişiyor. Bu nedendir acaba? Dediğim gibi yakıt vanasını RES'te kullanmam gerekiyor. Acaba bu etkiler mi?

  8. #8
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı doomcreeper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler arkadaşlar hepinize. İkna olmuş durumdayım şu an gayet. Peki depo tam doluyken aldığım performansla depo azalmışken aldığım performans arasındaki fark konusunda ne söyleyebilirsiniz? Gerçekten gözle görülür ve hissedilir büyük bir fark oluyor. Resmen vites değişimi bile etkileniyor. Örneğin tam depoyla 3. vitese 60km hızla giderken atabiliyorum ama depo azalmışken 50km hızda atmam gerekiyor fazlası motoru bağırtıyor. Motorun kalkışı, marşı bile değişiyor. Bu nedendir acaba? Dediğim gibi yakıt vanasını RES'te kullanmam gerekiyor. Acaba bu etkiler mi?
    depoda pas kir birikmiş olmasın? benzin azalınca tıkanma bundan olur gibi. depo ile karbüratörü+ hortumları bilen birine temizlettirin bence. vana arızalıysa onu da değişin. motor bakım istiyor.

  9. #9

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Bakımını daha yeni yaptırdım geçen ay komple bakım. Herşeyini yaptığını söyledi usta ama işte yanında değildim ertesi gün al diyince şu an emin olamıyorum nelere baktı nelere bakmadı. Vanayı değiştireceğim ama parça sıkıntısı olduğu için, özellikle edirnede markanın servisi olmadığı için biraz zor oluyor. Bakalım bir ara yeniden gitmek gerekecek sanırım en azından sadece temizletmek için. Yani depo, karbüratör ve hortumlara yeniden baktıracağım, vanayı değiştireceğim. Bunların dışında başka bir şeyden kaynaklanıyor olabilir mi?

  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Deponuzun kapağında benzin azaldığında vakum oluşumunu engellemek amacıyla bi delik havalandırma deliği olmalı bu delik ayrıca sıcaktan veya sallantıdan oluşan benzin basıncının depoyu patlatmasını engeller isterseniz bi kontrol edin.

  11. #11
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Benim gorusume gore karburatoru kontrol ettir ve temizlettir. Hava filtresini de temizletirsen, motor daha az benzin tuketebilir. Vanayi degistirmen kafani rahatlatir.
    Klavuzda yazilmis olan litreler, motorun hic bir surtunme ve hic bir agirlik tasimadan yaktigi yakit miktaridir. Yani motorlar lift yardimiyla havaya kaldirilip, en az yaktigi hizda surat kazandiriliyor.

    Umarim sorunlarina care olabilir.

  12. #12
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı doomcreeper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımını daha yeni yaptırdım geçen ay komple bakım. Herşeyini yaptığını söyledi usta ama işte yanında değildim ertesi gün al diyince şu an emin olamıyorum nelere baktı nelere bakmadı. Vanayı değiştireceğim ama parça sıkıntısı olduğu için, özellikle edirnede markanın servisi olmadığı için biraz zor oluyor. Bakalım bir ara yeniden gitmek gerekecek sanırım en azından sadece temizletmek için. Yani depo, karbüratör ve hortumlara yeniden baktıracağım, vanayı değiştireceğim. Bunların dışında başka bir şeyden kaynaklanıyor olabilir mi?
    o ustalar...

    2000 kmde 0 diye satılan arka varyatörüm ötmeye başladı.

    arka fren kaliperi oynuyor. şunun çözümü yok mu diyorum yok diyorlar. nasıl yok çözümü? 2 tane burç değişeceksin.

    egzozun silindirle birleştirdiği yerdeki saplamaların vidaları var ya, adını unuttum, koca malatya ve elazığ'da bulamadım arkadaş.

    motoru antepe götürmeyi düşünüyorum artık.

  13. #13
    mezarkabulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Motosikleti
    REGAL RAPTOR 350 SPT ENDURO
    ben 50 tl benzin ile 350 km yol yapıyorum uzun yol sabit kullanım da .. Motorumdan cok memnunum .. Lifan LF 250 B

  14. #14

    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı mezarkabulp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 50 tl benzin ile 350 km yol yapıyorum uzun yol sabit kullanım da .. Motorumdan cok memnunum .. Lifan LF 250 B
    dostum kendi açtığın konuda ( http://www.motosiklet.net/forum/moto...anicilari.html ) uzun yolda 400 km, şehir içi 350 km gidiyor demişsin, burda 350 uzun yolda diyorsun.. Hangisi doğru ? Lütfen yanlış anlama, doğruyu öğrenmek için soruyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)