Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Pulsar 43T Dişli

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Selamlar öncelikle, pulsar motorumdan memnunum ancak motorun 6. vitesi yok gibi birşey. 5 vites kullanıyorum motoru. Bu da yakıt tüketimimi artırıyor. Kullanım biçimimi ve trafik yoğunluğu noktasında bölgesel inceleme yaparak 40t olan orjinal arka dişliyi 43t olanla değiştirerek top speedden feragat edip ara hızlanmalarımı az da olsa iyileştirmek, 6. vitesi daha kullanılabilir yapmak gibi bir karar aldım. Yaptığım araştırmalar sonucunda http://www.sprocketcalculator.com/ buldum. Baktım %7 tork artışı bana %7 maksimum hız kaybına maloluyor. Ben o %7'yi göze aldım. 150 km'de değil de 139 km hızda kesiciye girer. Şimdi bu konuda farklı önerisi olan var mı? Bir de bu motora uygun 43t dişliyi nereden bulabilirim?

    Not: Dişli küçült, sen yanlış hesaplamışsın diyecek arkadaşlar, top speed istemiyorum, ara hızlanma istiyorum.

    Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    dişli büyültünce olacaklar
    1 vites araların inanılmaz kısalacak özellikle 1 vites
    2 motor yüksek devir çevirecek 4-5 in altına inmeyecek
    3 yakıt tüketiminden tasarruf demişsin tam tersi yönünde sana yansıyacak yakıt tüketimin artacak
    4 motorun ömrü kısalıcak
    5 titreşim epey artacak ve çok kısa sürede rahatsız olacaksın
    genelde dişli küçültmek son hızda artış sağlasada genelde motorun son vitesini yok gibi birşey yapar ama titreşim azaltır daha düşük devirde gidildiği için yakıtta tasarruf sağlar pulsarın ara hızlanması gayet iyi ilk 4 vites özellikle bence bu eksilere değmez vereceği 1 tane +

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    43t dişli 1. vitesi ve vites aralarını kısaltacağı için şehiriçi kullanımı rahatlatacaktır ama uzun yolda motor çok bağırır. Ekim ayında bir gezimde polatlı'dan ankara'ya dönerken yanlışlıkla bir süreliğine 5. viteste gitmiştim. Diyorum motor ne çok bağırıyor. 120km civarı bir hızda RPM Limit ışığı yanınca fark etmiştim. Motorun uğultusu, titreşimi çok artar ve yakıt tüketimi de artar tavsiye etmem.

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Yukaridaki tum yorumlara katiliyorum , en onemli husus vitesler bayaa kisalacak , akan trafige uymak icin yari panik gibi surulup , yuksek devir cevirtip hem motor omru , hem yakita yansiyacaktir.

    Takdir sizin tabii.

  5. #5
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar öncelikle, pulsar motorumdan memnunum ancak motorun 6. vitesi yok gibi birşey. 5 vites kullanıyorum motoru. Bu da yakıt tüketimimi artırıyor.

    Şimdiden teşekkürler.
    6.vites motorun stabil gidebilme kabiliyetini daha düşük devirde yaparak motorun daha rahat yol alabilmesi dolayısıyla daha az yakıt tüketmesini sağlamak için kullanılır. En azından bu motor hacimlerinde öyle. 6. vitesi ivmelenme aralığı değil, ekonomi modu gibi düşünmelisin.
    SAZMAN bunu beğendi.

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Ön disliyi buyut önce..
    Olmazsa arkayi buyut..
    Teori dışı bir sonuç alacaksın..

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön disliyi buyut önce..
    Olmazsa arkayi buyut..
    Teori dışı bir sonuç alacaksın..
    Hem önü hem de arkayı mı büyüteyim yani abi?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  8. #8
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem önü hem de arkayı mı büyüteyim yani abi?
    ön dişliye girme zaten ön dişli yerinde fazlada pay yok ki ön dişliyi büyültmen son hızı arttıracak arka dişliyi küçültmüş gibi olursun küçültürsende arkayı büyültmüş gibi olur arka dişliden devam et

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön dişliye girme zaten ön dişli yerinde fazlada pay yok ki ön dişliyi büyültmen son hızı arttıracak arka dişliyi küçültmüş gibi olursun küçültürsende arkayı büyültmüş gibi olur arka dişliden devam et
    Aynen, zincir temizliği yaparken ön dişlinin üzerindeki kapağı söktüm, imkansız gibi bir şey oraya daha büyük bir dişli koymak. Hesaplamaları yapıyorum, aklıma yatarsa arka dişliyi 43 yapıp neticeyi paylaşırım.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  10. #10
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem önü hem de arkayı mı büyüteyim yani abi?
    ön dişliyi buyutemezsın. pulsarda pay yok. arka dişliyle oynayabilirsin.
    TRANSALP XL700


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)