Yardim Edin Motorum Yurumuyor !
-
Öncelikle merhaba ismim Cem, aranıza yeni katıldım.
Tüm yeni başlayanlar gibi bende ise scooterla başladım ve kötü bi seçim yapıp mondial 150 zc ye yöneldim. Gariptir ki vazgeçemiyorum tarzı çok hoş.
Velhasıl durum su, yaklaşık 2 ay önce bi gece arkadaşımla baya rampali bi yolda motoru zorladım, açıkçasi motorumda bakımda yoktu. (Artci 65 ben 73 kilo) tam eve varmak üzereyken motorungaz yemedigini fark ettim ama boğuldugunu düşünup önemsemedim. Ertesi gün ise gidecekken motoru çalıştırdım ayak marşiyla resmen zorla. üzerine oturdum gazi çok hafif verdim donmek için zorlanarak döndü daha sonra rampaya doğru giderken yavaş yavaş gazi arttıirdim çok ufak bi kısımda yedi o kısımdan sonra kesinlikle gaz almadı ve deli gibi bağırdı çok düşük bi devirde periyodik gazla çok yavaş gidiyo amagazi biraz arttırinca bağırıyor ve milim ilerleme olmuyor.arkadaşım debriyajda sorun olabileceğini söyledi ustaya götürdüm motora dıştan baktı ben bunu komple açar yaparım ama cebine 600 lira koy dedi açıkçasi işibaya baya maddîyata döktü tamam para kazanacak ama bu kadar olmaz. Öncelikle sorunun ne olabileceği hakkında tahminlerinizi ve mümkünse uygun fiyata kredi kartınin geçtiği tamirci önerilerinizi rica ediyorum. Motor o kadar niye yattı diye sorarsaniz isim çok yoğun pek vakit ayıramıyorum. Şimdiden teşekkürler hepinize mobilden yazıyorum cümle ve kelime hatalari olabilir affedin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------
güncel.. yardımlarinizi bekliyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
Yardimlasma ruhu bitmiş
Reklamlar
-
bağırıp gitmiyosa sorun debriyajdadır. Debriyaj arızasıda komple yenilesen 200-300 tl civarıdır tahminen. Ustanı değiştirmeni tavsiye ederim. O motora 600 tl masraf etsen 1000 tl ye zor satarsın. Yani 400 tl ye. Ustanı değiştirmeni şiddetle öneririm.
-
sorun gaz yemeyip bogulmak mi, gazi yiyip bagirip (yani devir yapip) yurumemek mi, biraz kafam karisti acikcasi. Anladigim kadariyla gazi yiyor ama yurumuyor. Cunku bir bogulur gibi gaz yemedi demissin bir de bagiriyor demissin. ikisi cok farkli dertler ve hem bogulup hem bagirmasi kafa karistirici olan. eger ayri zamanlarda her iki derdi de yapiyorsa sadece debriyaj degildir derdi, usta bakarken sadece disaridan gozle mi bakti yoksa mesela hava filtresini cikartip elini emme kismina koyup marsa filan basarak bi inceledi mi?
-
Hoşgeldin kusura bakma konuyu yeni gördüm.
Eğer motor gazı yiyip yanı bağırıp gitmiyorsa Arka varyatörde sıkıntı var. Ama gaz yemiyor boğuluyor gibiyse muhtemelen karburatör.
150 ZC Benimde ilk motorumdu ve çok çok memnun kalmıştım o motordan. Motorun sağını solunu kurcalayıp öğrenmekten haz alan birisi olarak hiçbir sorun olmamasına rağmen Zc'min orasını burasını kurcalamışlığım vardır. Elin anahtar tutarsa birazda el becerin varsa hava flitresinin altındaki Mondial yazan yani ayak marşının olduğu bölümü aç ve ayak marşı tertibatını yerinden tamamen sök Yanlız tüm parçaları nereden nasıl söktüğünü ya fotoğrafla yada sökmeden önce dikkatlice incele hafızana at takarken bu nerdeydi deme sonra. Ve ayak marşı yayını geri takmak ilk defa yapan birisi için o kadar kolay olmayabilir. Neyse bütün tertibatı söktükten sonra motoru çalıştır üstüne birini bindir gaz verdiğinde kayışın ve kayışın takılı olduğu arka varyatörün '' Scooterların debriyajı'' tepkisini değerlendir.
Çok büyük ihtimalle arka varyatörde sorun vardır o parçada mondial'in sitesinde 55 TL hadi açmışkende kayışıda değiştirsen oda 20-25 arası hasebını sen yap.
Yanlız bir sorun var Varyatör direk arka tekere bağlı arka freni sıkarak sökmek baya zor havalı tabanca olması gerekiyor o parçayı sökmek için. 600 liraya kendine kompresör + tabanca + uçları vs.. baya bir takım alırsın düzersin. İleride marş rublesindede sorun çıkan onuda değştirebilirsin o zaman.
Vartörün içerisinde belirli gramajda bilyalar var adet ve gıramlarını hatırlayamıyorum şuan. O bilyalar gaza bastığında varyatör devirlendikce ''merkez kaç kuvveti etkisi ile'' dışa doğru açılmaya başlıyorlar ve veryatörün içerisindeki yayları itiyorlar ve arka teker dönmeye başlıyor. Ha bu arada senin sorun sadece kayıştada olabilir.
Arka varyatör şu videodaki gibi kendisini gaz tepkisine göre açıp kapatması gerekiyor. Tabi senin motordaki varyatör bu değil.
http://www.dailymotion.com/video/xdu...o#.UQ6rUB2EyQM
-
Öncelikle çok teşekkür ediyorum açıklamalariniz ve dikkate aldığıniz için. Maalesef motordan hiç anlamam, usta üzerine bindi sadece yürütmeyi denedi yurumeyince öyle dedi, peki bu işi hakkıyla yapacak ve meblağyi çok abartmadan kredi kartıyla ödeyebilecegim bir ustaya yönlendirir misiniz beni
-
sen nerede ikamet ediyorsun şehir semt ?
-
motorda kalkışta titreşim yoksa arka varyatör sağlamdır.
bence sorun ön varyatörün iç milindedir.
devirleniyor ve gitmiyorsa ön varyatörün içindeki mil aşınmıştır.
ön varyatörü değişince sorunun gider.
aynı motordan benim de vardı sattığıma hala üzülüyorum yeminle. 0 km aldım 16 bin km kullandım ve 0 kmsinden çok çok daha iyiydi. sattığım adam hala bana teşekkür ediyor.
kayışı 835-20-30 bando marka al. motor yağını da 1500 kmde bir castrol power1 10w40 ile değiş. altın sarısı bidon. 5 binde bir kayışı değiş. o sıra ön varyatörün içindeki bilyaları da değiş. hava filtresi kirlenmişse mutlaka değiş. lastiklerini de michelin tak ve çift disk fren ne işe yarar o zaman anlarsın. otomobil gibi dümdüz duruyor arka ön kızaklamasına rağmen.
motor boğuluyorsa alt bagajı aç, oradaki plastik plakayı 4 vida tutuyor sök. karşına karbüratörün üst kapağı sarı sarı gözükecektir. onu dikkatlice çıkar; orada yay var hoplamasın. sonra hemen karşına plastikten zar gibi bir şey çıkacaktır. o delikse motor boğulur ve 40ı geçemez.
senin sorunun bu ikisinden biri.
-
cemaxoy adlı üyeden alıntı
Öncelikle çok teşekkür ediyorum açıklamalariniz ve dikkate aldığıniz için. Maalesef motordan hiç anlamam, usta üzerine bindi sadece yürütmeyi denedi yurumeyince öyle dedi, peki bu işi hakkıyla yapacak ve meblağyi çok abartmadan kredi kartıyla ödeyebilecegim bir ustaya yönlendirir misiniz beni
dostum senın motorun anlattıgın kadarıyla,
ön ve arka varyatörlerin değişmesi ile sorun azda olsa gıderılecek durumdadır,
ön arka varyatör ve kayış değiştirirsin paşalar gibi biner gidersin,
taş çatlasın 150 lira masrafı vardır motorunun,
eger istanbulda ise kredı kartına 5, takside baglattırabılırım,,,
Aklında olsun...
Geçmiş olsun.
bu arada açıp bakmadan 600 lira diyen ustadanda uzak dur,
çalışan motor nasıl oluyor o fıyat cıkıyor tartısılır dogrusu,
anlamadıgını anlamış ve şu anda zaten işi var,
sen gelırsen havadan para olur dıye o fıyatı vermıs olmalı,
Önünden dahi geçme Bence...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Eğer 4000-5000 devirde tıkanma gaz yememe varsa birde karbüratöre bak derim. Başıma geldi çünkü.
Ayrıca sittin sene zc 600 liralık masraf çıkarmaz büyük kaza olmadıkça. O ustaya da bi daha asla ugrama. Kazık atmanın peşinde.
-
Ne ustaymış arkadaş 600 TL cebine koy gelmiş insan ALLAH'tan korkar biraz ben 1500 TL doğan slx'in motor ve baskı balatasını sıfır yaptırdım.
-
KASPINARLI adlı üyeden alıntı
Ne ustaymış arkadaş 600 TL cebine koy gelmiş insan ALLAH'tan korkar biraz ben 1500 TL doğan slx'in motor ve baskı balatasını sıfır yaptırdım.
araç ile motosiklet çok farklı,
kıyaslanamaz,
aracın 4 lastıgı 400,,500 tutabılıyorken,
en dandik 180,,55,,17 ve 120,70 17 BÜYÜK CC motosiklet lastik takımı 850 liradan başlıyor,,,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
600 liradan kapıyı açan ustana şunu sorarmısın...bir dine mensup değilmiymiş...Allahı..kitabı veya herhangi bir peygamberi falan yokmuymuş...demek ki kışın işler azalınca ilk müşteriden zarar çıkarılıyor...başka bir usta illaki vardır...teknik anlamda anlamadığım için yardımcı olamadım...ama akıllı usta bi söker bakar ne fiyat çıkar seni arar senden teyid alır onay alır öyle yapar..müşteriye direkt fiyat söyleme devri kapandı...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Öncelikle herkese çok teşekkür ediyorum ıstanbul avrupa yakası eyüpte ikâmet ediyorum sayenizde sorunun az çok ne olduğunu kestirebildim. Arıza su şekilde az bi devirde çok hafif gaz verince yürüyor ama onun içinde belirli bi süre beklemesi lazım ben ısınıyordur motor diyorum ama siz daha iyi bilirsiniz, motoru calistiriyorum 30 dk çalışırken bekliyorum sonra az bi devirde gaz kolunu fazla sıkmadan ufak ufak kalkıyorum sonra çek bırak yapıp gaza hafif hafız hızlandıriyorum ama o da belirli bi yere kadar sonra motora gaz veriyorum normal yeme sesi değilde patpatpat diye ses çıkıyor gaz bosa gidiyor gibi
-
hani deseydin çerkezköy çorlu silivri ustamı getirip baktırtayım ama istanbul eyüp çok uzak o yüzden şehir sordum
ama yaptırınca burayı yazda öğrenelim
-
Tabiiki .kısmetse bu hafta halletmek için uğraşicam tesekkur ederim hepinize
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
araç ile motosiklet çok farklı,
kıyaslanamaz,
aracın 4 lastıgı 400,,500 tutabılıyorken,
en dandik 180,,55,,17 ve 120,70 17 BÜYÜK CC motosiklet lastik takımı 850 liradan başlıyor,,,
Konu lastik olsa haklısın kardeşim Motor konusunda atıyorum piston sekman takımı ortlama bir arabanın 300-500 TL civarında iken bir çinli motorun 50-60 TL civarında,tofaşlar için 400-500 TL motor işçiliği alınıyor.Bir arabanın motorunu 3 kişi ancak indiriyor ve sökmesi saatleri buluyor.Fakat motosikleti iyi bir usta tek başına 1 saatte belki de daha az sürede dağıtır.Bunları göz önüne alırsak 600 TL ye motor yapılması sahtekarlığın ve açgözlülüğün daniskasıdır
-
KASPINARLI adlı üyeden alıntı
Konu lastik olsa haklısın kardeşim
Motor konusunda atıyorum piston sekman takımı ortlama bir arabanın 300-500 TL civarında iken bir çinli motorun 50-60 TL civarında,tofaşlar için 400-500 TL motor işçiliği alınıyor.Bir arabanın motorunu 3 kişi ancak indiriyor ve sökmesi saatleri buluyor.Fakat motosikleti iyi bir usta tek başına 1 saatte belki de daha az sürede dağıtır.Bunları göz önüne alırsak 600 TL ye motor yapılması sahtekarlığın ve açgözlülüğün daniskasıdır
BU LAFINA KATILIYORUM,
kaldıki çalışan bir motora sen nereden 600 lira fiyat biçebiliyorsun bu tam bir fiyasko zaten,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)