Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Kilometre ile oynandigini nasil anlariz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Bence baz alınacak olan tek şey kişinin ağzından çıkan sözdür. Öyle katakullilerle araçlar satılıyor ki aklınız hayaliniz durur, km oynaması onların yanından bile geçemez. Şanslıysanız ve karşınızdaki insan Allah korkusu olan, inancı olmasa bile insana değer veren biriyse zaten katakulliye getirmez.

    Ben yakın zamanda Er-5 motorumun km saati bozuk olduğu için değiştireceğim ve Koso Rx2 saat aldım gelmesini bekliyorum. Km saatinin bir fotografını çekeceğim saati değiştirmeden önce; şu an 30500km civarında. Ben zaten sahtekarlık peşinde olsam km saati için "neden çalışmıyor" dendiğinde "km telini değiştir yeter" der ve geçerim. Olmadı km si düşük bir Er-5 in km saatinin fotografını çekerim, sanayide bir ustayla anlaşırım gibi gibi gibi. İnsan yeterki sahtekar olsun, hırsıza kilit dayanmaz misali bir şekilde halledilir.

    Ben 2. el olayına tamamen şans olarak bakıyorum. İyi bir ustanız varsa motoru gösterin, zaten iyi ve bakımları yapılmış bir motorsa isterse 100.000 km de olsun fark etmiyor.

    Bir arkadaş konunun başında servis kaydından bahsetmiş ama ülkemizde Japon araba veya motor fark etmeksizin servisleride parçalarıda çok pahalı olduğundan birçok insan yetkili servis yerine özel servisleri tercih ediyor. Bu sebepten servis kaydı olan o yaşlarda bir araç bulmak çok zor.

    Eğer motosikleti aldığınız, alacağınız kişi motoru sevdiği için ve bir yaşam stili olarak benimsediğinden dolayı kullanıyorsa zaten o kişinin motosikleti iyidir, bakımlıdır. Ama zorunluluktan "ayağımı yerden kessin yeter" diyerekten biniyorsa bence yaklaşmayın ...
    braingulp bunu beğendi.
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :

    1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
    2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
    3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
    4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
    5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
    6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
    7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
    8- Fren disklerin kimse kolay kolay değiştirmez kullanıma bağlı olarak zamanla erime oluşur ve en ufak bir erime 15 ve 20.000 den sonra başlar.balata olayına dikkat edilmedi ise zaten motorun ne kadar hor kullanıldığını gösterir.
    9-
    10-
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  3. #23
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Zamanında bu konuda açtığım başlıkta faydalı bilgiler vardı:
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...km-konusu.html

    coq adlı üyden alıntıdır:
    Mesela motosiklette zaman içerisinde falso verecek çok detay var.
    Bunlara dikkat çekilebilir ama o zaman ne kadar zamandir, bunu iyi arastirmak lazim.

    Mesela zincir-disli takimi degistiyse, en az 15-20bin km arasinda bir motosiklettir demek mümkün ama bu isi 5bin km de gebertmeyi becerebilen sürücüler mevcut.
    Bu nedenle sürücüye bagli olmayan aksamlardaki asinmalar üzerinde durup bir bilanço çikartmak lazim.

    Mesela buji kafalari.
    Akü
    Akünün oturtuldugu yerdeki oksitlenme ve deformasyon.
    Fazla ya da hiç oynanmayan vidalar ve yuvalarindaki deformasyon.
    çamurluk içleri ve vidalari.
    Amortisör baglanti vida ve aparatlari.
    Gidon baglantilari.
    Gaz, debriyaj tellerindeki deformasyon.
    Elciklerdeki deformasyon.
    Plaka baglanti vidalari.
    Orta sehpa veya yan ayaklik.
    Far,stop-fren lambasi ve sinyal içleri.
    Aynalar ve baglanti vidalari.
    Diskler, fren balatalarindaki asinmalar.
    Hatta lastikler.(degismismi?ne zaman?niye?)
    Motosikleti kullanirken gelen sesler.
    Egzoz borulari.(renk degisikligi, korozyon,vs.)
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  4. #24
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı braingulp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.

    Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :

    1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
    2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
    3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
    4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
    5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
    6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
    7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
    8-
    9-
    10-


    Taze lastik omru ne kadardir arkadaslar? ( braingulp )

    ilerde bu liset biraz daha olgunlasinca, a4 dokumani haline getirip internetten indirilebilir hale getirecegim, boylelikle motor almaya giderken yanimizda goturup listeyi tek tek kontrol edebiliriz.
    Buradan şu sonuç çıkıyor ki acentaya yakın bir motor arıyoruz yani 3-5 bin km lik bir makina , genellenme yapamayız , neticede ne kadar ekmek uzatırsanız, o kadar köfte veriliyor , ikinci elin illaki eksikleri olacaktır , kompresörünü ölçtürüp şöyle bir tur atmakta fayda var , içinize sinerse basın parayı alin derim.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  5. #25
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    digital göstergeli motorlarda yazan rakamların hepsi aynı hizada olmalıdır yani atıyorum motosiklet 25589 kmde olsun bu rakamların hepsi aynı hizada olmalıdır
    örneğin 2222222 gibi

  6. #26
    Baltassar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Cbf 250
    Alıntı Ufuk İnkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu güne kadar hiç bir motor da ( çin hariç ) silindiğini görmedim. Rengi atmış olabilir fakat silindiğini hiç görmedim. Örneğin benim motorum 40bin km'de silinik değil ama rengi atık.

    20k km'de silindi ise istisna diyelim sizinkine ama şunu unutmayın çok güneş ve yağmur yemiş motorlar da bu tür şeyler gerçekleşir araştırırsanız sonuca ulasabilirsiniz.

    Eğer dersek ki km orjinal yine de silinmiş ise motor sahibi motoruna pek dikkat etmemiş genelde güneşte kalmıs ya da yağmurlu havalar da kullanılmıştır.
    Peki tamam
    braingulp bunu beğendi.
    Imza mi?? Nereye Atayım

  7. #27
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.

    Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.

    Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :

    1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
    2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
    3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
    4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
    5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
    6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
    7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
    8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
    9-
    10-
    11-
    12-

  8. #28
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    Alıntı Benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buradan şu sonuç çıkıyor ki acentaya yakın bir motor arıyoruz yani 3-5 bin km lik bir makina , genellenme yapamayız , neticede ne kadar ekmek uzatırsanız, o kadar köfte veriliyor , ikinci elin illaki eksikleri olacaktır , kompresörünü ölçtürüp şöyle bir tur atmakta fayda var , içinize sinerse basın parayı alin derim.
    en baba cümleyi kurmuş arkadaşımız.Motor alınırken yapılacak işin en iyisi bu ölçümdür.Kompresyonuna bakılmalı.Veriler size motorun zayıfmı değilmi olduğunu gösterir..
    Kaporta aksamı zarar görmeye açık.Düşebilir,Yolda giderken küçük taş çarpmaları ciziklere sebep oluyor,yağmur,çamur,rüzgar,kedi vs vs..

  9. #29
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Alıntı frantisec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en baba cümleyi kurmuş arkadaşımız.Motor alınırken yapılacak işin en iyisi bu ölçümdür.Kompresyonuna bakılmalı.Veriler size motorun zayıfmı değilmi olduğunu gösterir..
    Kaporta aksamı zarar görmeye açık.Düşebilir,Yolda giderken küçük taş çarpmaları ciziklere sebep oluyor,yağmur,çamur,rüzgar,kedi vs vs..
    Kompresyona bakmanin kolay bir yolu varmi?

    Kompresyonun iyi olup olmadigini nasil bunu anlayabiliriz?

  10. #30
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    Alıntı braingulp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kompresyona bakmanin kolay bir yolu varmi?

    Kompresyonun iyi olup olmadigini nasil bunu anlayabiliriz?
    bu iş için Servisleri kullanmanız gerek.Orda Gerekli donanımlarla ölçüm yapılıyor.Götürdüğünüz motorun teknik verileri bilinir.Bunun haricinde 4 silindirli bir motorun
    bu veriler altında cıkması demek motorun olması gereken durumda olmadığı demektir.Yani Siz daha önce böyle bir motora binmediyseniz sizin için motorun düşük hali bile uçak gibi gelecektir.Motoru sürmek yerine Bu ölçümleri yaptırırsanız Paranız zayi olmaz.
    Benli ve braingulp bunu beğendiler.

  11. #31
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Alıntı frantisec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu iş için Servisleri kullanmanız gerek.Orda Gerekli donanımlarla ölçüm yapılıyor.Götürdüğünüz motorun teknik verileri bilinir.Bunun haricinde 4 silindirli bir motorun
    bu veriler altında cıkması demek motorun olması gereken durumda olmadığı demektir.Yani Siz daha önce böyle bir motora binmediyseniz sizin için motorun düşük hali bile uçak gibi gelecektir.Motoru sürmek yerine Bu ölçümleri yaptırırsanız Paranız zayi olmaz.
    tabiki kompresyon orani nedir ? sorusuna motor dinliyerek cevap verilmez ama, galerici usulu bi method yinede olsa gerek diye dusunuyorum..


    mesela arabalarda, motorun ustundeki yag koyma kapagi acilip avuc ici ile kapatilirdi, hafif bosluk birakarap oradan hava cikip cikmadi dinlenirdi. bunun arabalar icin gecerli bir yontem oldugunu biliyorum.

  12. #32
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Komprasyonu basit bir saatle (hava basınç saati gibi , ucu buji yerine göre pasolu ) manuel olarak ölçüyorlar , bujiyi söküp yerine bu saati pasoluyorlar ve marş veriyorlar ve değerlere bakıp kaydediyorlar , elektronik olarak ise bildiğimiz araç test ,istasyonları var arabalarda arka teker disk üzerinde döndürülerek araca gaz veriliyor , belirlenen devire ulaştıktan sonra gaz tamamiyle kesilip tekerleğin durma süresine bakılıyor ( komprasyonu kuvvetli olan daha çabuk duracaktır ) böyle kaldı aklımda ! motorsikletede aynı işlemin uygulanabileceğini düşünüyorum , tabiy ustalar veya testçiler daha iyi bilirler.
    braingulp bunu beğendi.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  13. #33
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Alıntı Benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Komprasyonu basit bir saatle (hava basınç saati gibi , ucu buji yerine göre pasolu ) manuel olarak ölçüyorlar , bujiyi söküp yerine bu saati pasoluyorlar ve marş veriyorlar ve değerlere bakıp kaydediyorlar , elektronik olarak ise bildiğimiz araç test ,istasyonları var arabalarda arka teker disk üzerinde döndürülerek araca gaz veriliyor , belirlenen devire ulaştıktan sonra gaz tamamiyle kesilip tekerleğin durma süresine bakılıyor ( komprasyonu kuvvetli olan daha çabuk duracaktır ) böyle kaldı aklımda ! motorsikletede aynı işlemin uygulanabileceğini düşünüyorum , tabiy ustalar veya testçiler daha iyi bilirler.
    guzel cevap ama , yinede ayak ustu yapilabilecek bi test degil. galerici usulu, cabucak yapilabilecek, bi yontem olmasi gerekiyor diye dusunuyorum.

  14. #34
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    Alıntı braingulp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    guzel cevap ama , yinede ayak ustu yapilabilecek bi test degil. galerici usulu, cabucak yapilabilecek, bi yontem olmasi gerekiyor diye dusunuyorum.
    galerici usulü yapılacak işlemi soruyorsun.Neden ozaman bu kadar bilgiyi istedin ?
    Ayak ustü yapılacak motor testi istiyorsan bu kadar soruya gerek yoktu.Motora tornavida daya plastik kısmınıda kulağında olsun.Ordan aykırı bir ses gelmiyorsa o motor ilk günkü kadar sağlam cillop gibi motordur.Hayırlı uğurlu olsun.
    braingulp, Benli ve scorpions_59 bunu beğendiler.

  15. #35
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Alıntı frantisec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    galerici usulü yapılacak işlemi soruyorsun.Neden ozaman bu kadar bilgiyi istedin ?
    Ayak ustü yapılacak motor testi istiyorsan bu kadar soruya gerek yoktu.Motora tornavida daya plastik kısmınıda kulağında olsun.Ordan aykırı bir ses gelmiyorsa o motor ilk günkü kadar sağlam cillop gibi motordur.Hayırlı uğurlu olsun.
    tmm arkadasim kizma

  16. #36
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı braingulp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    guzel cevap ama , yinede ayak ustu yapilabilecek bi test degil. galerici usulu, cabucak yapilabilecek, bi yontem olmasi gerekiyor diye dusunuyorum.
    Öyle bir yöntem olmuş olsaydı , testçiler aç kalırdı !! diye geldi aklıma !.
    braingulp bunu beğendi.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  17. #37
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.

    Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.

    Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :

    1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
    2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
    3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
    4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
    5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
    6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
    7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
    8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
    9- Motorun kompresyonu nu imkanlar dahilinde olcturun.(Benli, frantisec )
    10-
    11-
    12-

  18. #38
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ben motorumu satamicam demekki tüm bakımlarımı kendim yaparım.
    Hatta bugün arabanın silindir kapağını söküp contasını değiştirip kapattım. Vs şimdi biz satmayalımmı araçlarımızı ?

    Bir kaçsene önce birisi km telinin vidasına bakıp km orjinal değil dedi sktiri çekip satmadım motoru. Alıcak adam çocukluk arkadaşımdı ama motora baksın diye kuzenini getirmiş. Ona rağmen motoru ona satmadım.

    Yani uzun lafın kısası motora motorcu bakar gerisi boş bakar..
    Bakmak değil gördüğünü yorumlamak önemlidir.

    Birisi kalkıp ayak üstü kompresyonunu ölçücem dese herhalde hiç hoş karşılamam. Serviste ölçtürücem derse yada ustam bakıcak derse eyvallah derim.
    Karşımdaki adam buji sökmeyi takmayı bilmeyip kompresyon ölçücem de diyebilir. sonuçta.

    Bu arada beni cimri sananlar olabilir. Bu işleri servislere yaptırmayı bırakmamı gerektiricek bir olay olmuştu bir zamanlar. Servis ve usta hatası yüzünden bir ay içinde 2 kere conta yakmıştım.
    otopsici bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  19. #39
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motorumu satamicam demekki tüm bakımlarımı kendim yaparım.
    Hatta bugün arabanın silindir kapağını söküp contasını değiştirip kapattım. Vs şimdi biz satmayalımmı araçlarımızı ?

    Bir kaçsene önce birisi km telinin vidasına bakıp km orjinal değil dedi sktiri çekip satmadım motoru. Alıcak adam çocukluk arkadaşımdı ama motora baksın diye kuzenini getirmiş. Ona rağmen motoru ona satmadım.

    Yani uzun lafın kısası motora motorcu bakar gerisi boş bakar..
    Bakmak değil gördüğünü yorumlamak önemlidir.

    Birisi kalkıp ayak üstü kompresyonunu ölçücem dese herhalde hiç hoş karşılamam. Serviste ölçtürücem derse yada ustam bakıcak derse eyvallah derim.
    Karşımdaki adam buji sökmeyi takmayı bilmeyip kompresyon ölçücem de diyebilir. sonuçta.

    Bu arada beni cimri sananlar olabilir. Bu işleri servislere yaptırmayı bırakmamı gerektiricek bir olay olmuştu bir zamanlar. Servis ve usta hatası yüzünden bir ay içinde 2 kere conta yakmıştım.


    dogru bakim yapildiktan sonra bakimin kimin yaptigi cok onemli degil.

    vida orjinal miydi? degilmiydi, ilk once o mu donup gitti, senmi miktir ettin?

    bizde baka baka anlicaz iste, ogreniyoruz.

    cimrilikle alakasi yok , elinden bu is geliyorsa yapabilirsin.

  20. #40
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı braingulp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.

    Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.

    Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :

    1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
    2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
    3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
    4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
    5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
    6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
    7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
    8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
    9- Motorun kompresyonu nu imkanlar dahilinde olcturun.(Benli, frantisec )
    10-
    11-
    12-
    2. madde her zaman doğru olmaz, motorum 2005 model 2007 çıkışlı. bu hesapla en az 50.000 km de olmalı, ama zaman bulup binememekten daha 30 binde
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler