Ybr 125 silindirden yağ akıtıyor, somunlar açılmıyor(Resimli)
-
Reklamlar
-
motorun kaç km de bilmem ama yeni alınmış veya rektefeden çıkmış bi motor 3-5 bin km sonra contaların eriyerek oturmasıyla üst kapagın sökülerek 4 tane saplama vidasının kalan boşluğu almak için tekrar boşluğu alınıp sıkılması gerekir. Bu işleme girdimi hiç motorun? Sıkılmazsa contalardan yağ sızma görülebilir. Tekrar conta takılması gerek bence..
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:06 ----------
veya şöyle yapın. Önce ana saplamaları sıkın, kaçırmaya devam ederse conta değişimi yapın.
-
Motorum kafadan bir 50.000 km var. Önceki sahibi rektefiye yapmıştır belki ama üst vidalardan kaynaklanacağını düşünmüyorum. Bu durumda conta değişimi gerekli mi ? Ben yapabilir miyim ?
-
ozaman silindir gömleğinin içinde çizik yoksa, temizse contayla beraber bi takım segman atıver pistona. Nasıl olsa açılacak. Eski segmanlarla takma. Bi takım segman o kadar pahalı bişey değil.
-
YBR ve CFB çile görmesin, kavga çıkar alimallah
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
ferhat kardes ybr ci dostlarım bugün gündüz yazarlar sana ne yapman gerektiğini. Biraz bekle bol cevap gelecek. Umarım.
-
Alet işler el övünür, Bence anahtarların çok zayıf ve bu şekilde uğraşırsan vidaları da yalama edebilirsin
-
kardeş elindeki takımlarla iş yapman yanlış.. birincisi arka tekeri yanlış yerden söküyorsun..sağ taraftaki somundan gevşetip soltaraftaki mil dönerse tutulur..yani sen direk soldan açmayı denersen o civata dönmez.. sol taraf 17 anahtar olmalı sağ taraf 19...
silindir kapağındaki sızma olayına ise önce saplamaları sıkarak başla eğer kesmez ise o zaman conta değişimi olur....
açamadığın 8 anahtarla tutulan yani senin işine yarayan 8 lokma tornavide şeklindeki lokma ile açılmaz... düzgün t kollu 8 lokma ile açılır...
bu arada o yağ silindir kapak contasından değil eğzantirik dişilisinin ordaki kapaktan geliyor gibi geldi bana ..cok az sıvı conta işi çözecektir...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Takimlarin ve bilgin yetersiz.
Bu halde ust kapagi sokersen, iki gun sonra toplaticak usta ararsin ozamanda 3 diyen 10 demeye baslar.
Bir daha dusun, ogrenme hevesiyle basina is acma. Ayrica motor ogrenmek icin ust kapak biraz ileri bir konu olur.
-
Teşekkürler arkadaşlar acemiliğime verin. Kendimce birşeyler yapayım dedim. Ustalara para bayılmak istemiyorum.
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
kardeş elindeki takımlarla iş yapman yanlış.. birincisi arka tekeri yanlış yerden söküyorsun..sağ taraftaki somundan gevşetip soltaraftaki mil dönerse tutulur..yani sen direk soldan açmayı denersen o civata dönmez.. sol taraf 17 anahtar olmalı sağ taraf 19...
silindir kapağındaki sızma olayına ise önce saplamaları sıkarak başla eğer kesmez ise o zaman conta değişimi olur....
açamadığın 8 anahtarla tutulan yani senin işine yarayan 8 lokma tornavide şeklindeki lokma ile açılmaz... düzgün t kollu 8 lokma ile açılır...
bu arada o yağ silindir kapak contasından değil eğzantirik dişilisinin ordaki kapaktan geliyor gibi geldi bana ..cok az sıvı conta işi çözecektir...
TEKTEKER_RAMÇO elindeki takımlarla iş yapman yanlış derken hangi takımları seçmeliyim ? Sıvı contayı ne şekilde uygulayacağım ?
-
sıvı conta uygulaması ehil olmayan kişiler tarafından yapılırsa sıvı conta taşarak silindirin içine girebilir ki bu da hiç hoş olmayan durumlar meydana getirir. bence de sen 3 kuruşun hesabını yapma git ustaya yaptır motorunu!!!
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
' Ferhat adlı üyeden alıntı
Teşekkürler arkadaşlar acemiliğime verin. Kendimce birşeyler yapayım dedim. Ustalara para bayılmak istemiyorum.
TEKTEKER_RAMÇO elindeki takımlarla iş yapman yanlış derken hangi takımları seçmeliyim ? Sıvı contayı ne şekilde uygulayacağım ?
eline bir 17 bir 19 anahtar al..19 ile tut 17 ile aç... maşanın sağ tarafındakini açacaksın... ,
silindirdeki 8 lik civataları yani eğzantirik dişlisinin kapağını açmak için 8 t denilen anahtarla açmalısın.... sıvı contayı siyah contanın dışa bakan kısmına incecik sürmelisin....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Gıt bilen birine yaptır hata yapıp mahvetme motoru
-
öncelikle, TektekerRamço bu işi bilir, onu dinlemeni öneririm. arka tekeri sökerken yamulan anahtarın takımını, gönül rahatlığıyla çöpe atabilirsin. (çin malı hariç) en ucuz olan elta marka anahtar bile çok rahat söküyor çünkü o vidayı. alacağın aletlerin markası paran yetiyorsa izeltaş olmalı.
2. olarak, silindir saplamalarını sıkarken dengeli sıkmak gerekir. yoksa silindir normale oranla çok hızlı deforme olur... sana önerim, illa kendin yapacaksan ve ingilizcen iyiyse motor konusunda internetten bilgi depolaman ve ybr teknik manüelini indirmendir. ayrıca 8 numarayla açılmayan anahtarı da kaliteli bir lokmayla açabilirsin (L şeklinde). yine de hiç kıpırdamıyorsa önce hafif sıkıp sonra açabilirsin ya da plastik tokmakla vida başına vurman da etki edecektir.
şimdiden kolay gelsin
eğer motoru eline almayı göze alamıyorsan güvenilir bir ustaya götür ve silindir saplamalarını sıktır.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
En iyisi su kulusturu satip 2012 ybr almak inanin sıkıldım su ustalardan
-
-
04 Haziran 2012, 15:10
#17
arkadaslar birde bisey soracagim bu conta degisim islemi motor asagi inmeden gerceklesebilir mi?
-
04 Haziran 2012, 15:17
#18
silindir dedinya forumda silindir mevzusuna kıl kapıyolar:D
orası silindir yeri değil diyenler olmamış hayırdır
-
aynı sorun bendede var conta değişti ama hala yağ sızdırıyor acaip sinir oldum.
-
gokhanbeyaz adlı üyeden alıntı
aynı sorun bendede var conta değişti ama hala yağ sızdırıyor acaip sinir oldum.
xt 600üme kringrik 3 katlı celik ve orjilan conta olmak üzere 3 çeşit conta taktım ve akan yag gene aktı durmadı!
sonra dedim biyerde atladıgım birşey var söktüm tekrar ve kendi kendime orjinal 110tl lik conta bile kacırıyosa yagı birşey eksik dedim elime sentili aldım ve silindir üst kapagın egsoz bölümünün düzlügüne baktım sanki cok az egilme fardı gittim taşlattırdım orayı sonra dedim bitmedi yağ kanalı vardı tam kenarda oraya 2 tane konik koydum plastik ufak bunlar üst üste basıcaktı kapagı kapatınca ve kringrik conta kestirdim ve kestirirken yag kanalının oradaki deligede bakır cenber taktırdım.artık yagı kesmeye ant içmiştim hiçbişeyden kacmadım.
kringrigi takarken iyice yagladım contayıki tam otursun yerine sonra güzelce üst kapagı koydum ve üsteki 4 saplamayı tork anahtarım olmadıgı için önce sırayla hafifce sıktım sonra 3 parmagımla sıkıştırdım.
cok sıkmak contanın gebermesine sebeb oluyo bu saydıklarımı bilen kişi sayısı pek bi azdır.ve uygularsanız yag biter sonuc nemi oldu motorum terleme bile yapmıyo kupkuru 3 kere kringrik bi kere conta takımı ve birde orj.conta aldım 250tl falan harcadım sadece contaya ama cözüm olmadı.
işlem esasen cok basittir bi kac saatlik iş umarım cözersiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)