Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kill switch(Stop anahtarı)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Öncelikle merhaba motosiklet'te stop anahtarını ihtiyacını hissetmesinizde kaza anında çok etkili olabiliyor.Ben de motosiklet'e stop anahtarlı kütük(kumanda) aldım.Stop anahtarı haricindeki dügmeleri sorunsuz şekilde tesisat'a bağladım.Stop anahtarında 3 kablo var
    Bağlantıyı nasıl yapmam gerekli ?Benim fikrim kontak'tan cdi'a giden kablo'ya anahtarı bağlamak.Bu yöntem'de kablonun bir'i acıkta kalıyor. 3 kablo olduğundan anlamadım.Konuyla ilgili yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Egzoz patlatmaktan başka bi işe yaramıyo bence elcikteki kill switch.

  3. #3
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bak sen adını bile bilmiyordum en azından stop düğmesi biliyorum bende cub ta ihtiyaç duyuyorum varsa bilen bende öğreneyim bali

  4. #4
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Pek mantığı nedir bilmiyorum ama şöyle birşey yapabilirsiniz.Bobine 2 kablo gelir biri - diğeri +
    bu + yı keser oraya bağlarsınız. Dediğiniz switch de ortadaki kabloya verin + yı açıkta olan 2 kablo kalıcak alt konumda iken aşşağıdaki ile kapalı olucak devre basıncada üstteki ile.

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Mengu16
    egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
    tr100a
    Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Honda artık küçük cc motorlarına kill switch koymuyor honda koymuyorsa gerek yoktur malum Honda Cb125e'nin devir göstergesinin olmamasını gerek yok zaten kim devire göre vites atıyor diye açıklayan bir milletiz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengu16
    egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
    tr100a
    Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.
    Yüksek devirde tam gaz giderken birkaç saniye kill switch'le ateşlemeyi keserseniz motor egzoz patlatır.

  7. #7

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    mengu16

    Soracagım o dedigini kim yapıyor diye?Vardır muhakkak onu yapanlar
    Ona bakarsan ugrastıgım motor'da sellektor'de yapamıyorsun uzunları ac, kapa var


    raspy
    tesekkurler

    2 kablo gerekli degil'mi

  8. #8
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Bir arkadaşın motorla uğraşırken ölçmüştüm onunkisi böyle çıkmıştı hani böyledir diyemem ama bildiğim kadarı ile bu şekilde.Ölçü aleti varsa elinde birde sen ölç .

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengu16
    egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
    tr100a
    Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.
    Motosikleti degil motoru stop ediyorsunuz.
    Yani o kirmizi dügmeye bastiginizda kontak anahtarini kapatmakla ayni isi yapmis olmuyorsunuz.
    Bu mantikla çözüm ararsaniz daha kolay çözüme ulasirsiniz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    İhtiyacını motosikletinizden düşünce ve benzin ile ateşlemeniz ilişkiye girerse anlarsınız. Ateşlemeyi aniden kesmek gerek.

  11. #11
    Lütfücüğüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Bir işe yaramıyor diyenler; gaz teli kilitlenip son hız kaza yapan birini duyarsanız, hızlanmayı nasıl engellerdi diye kafa yormayın, bunun için büyük, kırmızı ve hemen elin altında tuş var.

  12. #12
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz patlatmaktan başka bi işe yaramıyo bence elcikteki kill switch.
    Öyle bir anda ihtiyaç olurki , hayatta kalmanla ölmen kadar fark yaratır ( allah göstermesin)
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle bir anda ihtiyaç olurki , hayatta kalmanla ölmen kadar fark yaratır ( allah göstermesin)
    Var zaten ondan kullanıyordum da egzoz patlatmak için, ama ihtiyaç olmaz inşallah ama öğrenmek de isterim ne gibi anlarda gerekir ?

  14. #14
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Debriyaj var ?
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  15. #15
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Var zaten ondan kullanıyordum da egzoz patlatmak için, ama ihtiyaç olmaz inşallah ama öğrenmek de isterim ne gibi anlarda gerekir ?
    Bir motorumda o butona 2 saniye geç bastığım için sübop piyanosu ve külbütör kapağı kırıldı. Sesi ilk duyduğumda bir an kalakaldım. Tereddüt etmeseydim başım o kadar ağrımayacaktı.

    Toprak zeminde bir tepe başına çıkıpta daha ilerisi olmadığını gördüğünde ve ön frenle motoru durduramadığını anladığı anda arka frenede basamayacak durumdaysan ilk hamle o şaltere oluyor . yoksa Geri geri geldiğin yere kadar inersin ( özellikle kroscular iyi bilir)

    Motor devrilince anahtarı çevirecek durumda olamasanda oraya herzaman kolaylıkla ulaşabilirsin. (mesela benim motorda kontak sağ tarafta , sağa yattımı kontak olayı iptal o şaltere mahkumsun)
    Gaz telin sıkıştığında (sanıldığından daha sık karşılaşılır bu olaya, kopmaya yakın teller genelde kopması ile sıkışıp kalması bir olur içerde tel tel dağılığ spiralde sıkışır kalır) yapılıcak ilk hamledir.

    vs vs
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  16. #16
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Debriyaj hala var ?
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  17. #17
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mengu16

    Soracagım o dedigini kim yapıyor diye?Vardır muhakkak onu yapanlar
    Ona bakarsan ugrastıgım motor'da sellektor'de yapamıyorsun uzunları ac, kapa var


    raspy
    tesekkurler

    2 kablo gerekli degil'mi
    Far butonunu kısalar yönünde basmayı denedinmi. İlerisi uzun geri aldınmı kısa tekrar geriye doğru bastınmı (ufak bir hareketi vardır yaylıdır) selektör yapar. Selektör olmayanların çoğu böyledir genelde.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  18. #18
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Coq'un da bahsettiği gibi kill switch'in görevi kontak anahtarınınki ile aynı değil.
    Bildiğim kadarıyla kabaca açıklamak gerekirse , bujiler ateşliyor çünkü elektrik kendine bir yol arıyor.
    Bu yolu kill switch ile kısadevre yaptırıyorsunuz ve motosiklet çalışmıyor.
    Pek emin olmamakla birlikte diyebilirim ki kill switchin bir ucunu endüksiyon bobininin girişine bağlayıp diğerini topraklama yaparsanız bu şekilde hallolabilir.

    Anahtar 3 kademeli değil, değil mi? Starter falan yok üzerinde?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #19

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Coq "aynı görevi yapacak" dememdeki kasıt tabiki tamamen değil.Ateşlemeyi kesme konusunda aynı görevi yapacak(Yinede düzeltmen iyi oldu yanlış anlaşılabilir) Tek bir kablo var kontak'tan cıkıp cdi ve bobin'e gidiyor.O kabloya anahtar'ı bağlarsam sorun çözülecek diye düşünüyorum.Yardımlarınız için teşekkürler.

    Acayup sag'da kısa anahtarı varken solda ise uzun anahtarı var.Yaylı degıl cıt cıt(on\off) sekılde.Gercı alıstıgınızda yaylı gıbı kullanabılıyorsunuz.

    Gorkem start anahtarı ayrı onun 2 kablosu vardı .Renkler'te aynı oldugundan fazla ugrastırmadı.


    internet'ten biraz bakınca kabloların görevini buldum.

    Orange: Engine switch +
    Gray: Engine on
    Blue: Engine on

  20. #20
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj hala var ?
    İyide ne için var? Yere düştüğünde debriyaja uzanmak yerine o kırmızı koca butona tıklamak daha kolay olur kanımca...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler