kill switch(Stop anahtarı)
-
Öncelikle merhaba motosiklet'te stop anahtarını ihtiyacını hissetmesinizde kaza anında çok etkili olabiliyor.Ben de motosiklet'e stop anahtarlı kütük(kumanda) aldım.Stop anahtarı haricindeki dügmeleri sorunsuz şekilde tesisat'a bağladım.Stop anahtarında 3 kablo var
Bağlantıyı nasıl yapmam gerekli ?Benim fikrim kontak'tan cdi'a giden kablo'ya anahtarı bağlamak.Bu yöntem'de kablonun bir'i acıkta kalıyor. 3 kablo olduğundan anlamadım.Konuyla ilgili yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
Egzoz patlatmaktan başka bi işe yaramıyo bence elcikteki kill switch.
-
bak sen adını bile bilmiyordum en azından stop düğmesi biliyorum bende cub ta ihtiyaç duyuyorum varsa bilen bende öğreneyim bali
-
Pek mantığı nedir bilmiyorum ama şöyle birşey yapabilirsiniz.Bobine 2 kablo gelir biri - diğeri +
bu + yı keser oraya bağlarsınız. Dediğiniz switch de ortadaki kabloya verin + yı açıkta olan 2 kablo kalıcak alt konumda iken aşşağıdaki ile kapalı olucak devre basıncada üstteki ile.
-
Mengu16
egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
tr100a
Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.
-
Honda artık küçük cc motorlarına kill switch koymuyor honda koymuyorsa gerek yoktur malum Honda Cb125e'nin devir göstergesinin olmamasını gerek yok zaten kim devire göre vites atıyor diye açıklayan bir milletiz
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
greyhorse adlı üyeden alıntı
Mengu16
egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
tr100a
Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.
Yüksek devirde tam gaz giderken birkaç saniye kill switch'le ateşlemeyi keserseniz motor egzoz patlatır.
-
-
Bir arkadaşın motorla uğraşırken ölçmüştüm onunkisi böyle çıkmıştı hani böyledir diyemem ama bildiğim kadarı ile bu şekilde.Ölçü aleti varsa elinde birde sen ölç .
-
Motosiklet Eğitmeni
greyhorse adlı üyeden alıntı
Mengu16
egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
tr100a
Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.
Motosikleti degil motoru stop ediyorsunuz.
Yani o kirmizi dügmeye bastiginizda kontak anahtarini kapatmakla ayni isi yapmis olmuyorsunuz.
Bu mantikla çözüm ararsaniz daha kolay çözüme ulasirsiniz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
İhtiyacını motosikletinizden düşünce ve benzin ile ateşlemeniz ilişkiye girerse anlarsınız. Ateşlemeyi aniden kesmek gerek.
-
Bir işe yaramıyor diyenler; gaz teli kilitlenip son hız kaza yapan birini duyarsanız, hızlanmayı nasıl engellerdi diye kafa yormayın, bunun için büyük, kırmızı ve hemen elin altında tuş var.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Egzoz patlatmaktan başka bi işe yaramıyo bence elcikteki kill switch.
Öyle bir anda ihtiyaç olurki , hayatta kalmanla ölmen kadar fark yaratır ( allah göstermesin)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Öyle bir anda ihtiyaç olurki , hayatta kalmanla ölmen kadar fark yaratır ( allah göstermesin)
Var zaten ondan kullanıyordum da egzoz patlatmak için, ama ihtiyaç olmaz inşallah ama öğrenmek de isterim ne gibi anlarda gerekir ?
-
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Var zaten ondan kullanıyordum da egzoz patlatmak için, ama ihtiyaç olmaz inşallah ama öğrenmek de isterim ne gibi anlarda gerekir ?
Bir motorumda o butona 2 saniye geç bastığım için sübop piyanosu ve külbütör kapağı kırıldı. Sesi ilk duyduğumda bir an kalakaldım. Tereddüt etmeseydim başım o kadar ağrımayacaktı.
Toprak zeminde bir tepe başına çıkıpta daha ilerisi olmadığını gördüğünde ve ön frenle motoru durduramadığını anladığı anda arka frenede basamayacak durumdaysan ilk hamle o şaltere oluyor . yoksa Geri geri geldiğin yere kadar inersin ( özellikle kroscular iyi bilir)
Motor devrilince anahtarı çevirecek durumda olamasanda oraya herzaman kolaylıkla ulaşabilirsin. (mesela benim motorda kontak sağ tarafta , sağa yattımı kontak olayı iptal o şaltere mahkumsun)
Gaz telin sıkıştığında (sanıldığından daha sık karşılaşılır bu olaya, kopmaya yakın teller genelde kopması ile sıkışıp kalması bir olur içerde tel tel dağılığ spiralde sıkışır kalır) yapılıcak ilk hamledir.
vs vs
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
mengu16
Soracagım o dedigini kim yapıyor diye?Vardır muhakkak onu yapanlar
Ona bakarsan ugrastıgım motor'da sellektor'de yapamıyorsun uzunları ac, kapa var
raspy
tesekkurler
2 kablo gerekli degil'mi
Far butonunu kısalar yönünde basmayı denedinmi. İlerisi uzun geri aldınmı kısa tekrar geriye doğru bastınmı (ufak bir hareketi vardır yaylıdır) selektör yapar. Selektör olmayanların çoğu böyledir genelde.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Coq'un da bahsettiği gibi kill switch'in görevi kontak anahtarınınki ile aynı değil.
Bildiğim kadarıyla kabaca açıklamak gerekirse , bujiler ateşliyor çünkü elektrik kendine bir yol arıyor.
Bu yolu kill switch ile kısadevre yaptırıyorsunuz ve motosiklet çalışmıyor.
Pek emin olmamakla birlikte diyebilirim ki kill switchin bir ucunu endüksiyon bobininin girişine bağlayıp diğerini topraklama yaparsanız bu şekilde hallolabilir.
Anahtar 3 kademeli değil, değil mi? Starter falan yok üzerinde?
-
Coq "aynı görevi yapacak" dememdeki kasıt tabiki tamamen değil.Ateşlemeyi kesme konusunda aynı görevi yapacak(Yinede düzeltmen iyi oldu yanlış anlaşılabilir) Tek bir kablo var kontak'tan cıkıp cdi ve bobin'e gidiyor.O kabloya anahtar'ı bağlarsam sorun çözülecek diye düşünüyorum.Yardımlarınız için teşekkürler.
Acayup sag'da kısa anahtarı varken solda ise uzun anahtarı var.Yaylı degıl cıt cıt(on\off) sekılde.Gercı alıstıgınızda yaylı gıbı kullanabılıyorsunuz.
Gorkem start anahtarı ayrı onun 2 kablosu vardı .Renkler'te aynı oldugundan fazla ugrastırmadı.
internet'ten biraz bakınca kabloların görevini buldum.
Orange: Engine switch +
Gray: Engine on
Blue: Engine on
-
viper17 adlı üyeden alıntı
Debriyaj hala var ?
İyide ne için var? Yere düştüğünde debriyaja uzanmak yerine o kırmızı koca butona tıklamak daha kolay olur kanımca...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler