Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Direksiyonda Boşluk Oluyor..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    öncelikle bu soruna bi çare bulamadım ne kadar sıktıysam da yine boşluk yapıyor bu kısım gevşiyor
    serviste aynı şekilde çare bulamadı
    bu kısımdaki dişlileri tornivadayla cekiçle vura vura ceviriyorm ama 10 15 gün sonra yine boşluk yapıyor
    bu nasıl bi çare bulabilirim gevşemesini önlemek için ?
    kırmızı okla gösterdiğim yer çekiçle vurup cevirdiğim yer

    # motosikletle.blogspot


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    bır servıse gotursenız onlar bı kac sprey sıkıyordu bıldıgım kadarıyla

  3. #3
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    şöyle bişi var dişliyi cıkarması lazım direksiyonun ön kısmını komple sökmesi lazım
    onu sordum o da dayanmaz dedi
    napabilirim bilmiyorum
    # motosikletle.blogspot

  4. #4

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    içinde bilyeler var gres yağı içine gömülü, dağılmışsa eksikse boşluk yapar. resimde pek belli olmuyor ama üst kısımdaki civatanın altında gevşemeyi engelleyen bir somun olur. somun yoksa gevşeme yapar. somun deforme olmuşsa ( orjinali tek taraflı tırtıklı ) ya da ters takılıysa yine gevşeme yapar.

  5. #5
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    içinde bilyeler var gres yağı içine gömülü, dağılmışsa eksikse boşluk yapar. resimde pek belli olmuyor ama üst kısımdaki civatanın altında gevşemeyi engelleyen bir somun olur. somun yoksa gevşeme yapar. somun deforme olmuşsa ( orjinali tek taraflı tırtıklı ) ya da ters takılıysa yine gevşeme yapar.
    ben bunu aldıgım ilk haftadan beri aynı sıkıntı
    bi arkadaşımda da var aynı şeyden muzdarip
    bilyalar dağılmadı da bu gevşemesi cok sinirim bozuluyor
    şimdi sıktım yag gibi gidiyor
    1 hafta sonra gene aynı şey deliricem
    # motosikletle.blogspot

  6. #6
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    tusubasa en üstte kocaman somonu gevşet biraz. Allta 2 tane vurarak sıktığın dişli yuvarlak somonlar varya, allttakini gidonu zorlamayacak kadar sık. Gidon sağa sola rahat dönecek yani. Sonra üstündekini, alltakinin üstüne iyice sık. Bunun özel anahtarı var. Keşke bulabilsende onla sıksan. En son en üstteki somonu iyice sık.
    mitmuallim ve suskun2oo4 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    O bölümü söküp Loctite 222 kullanarak civatayı öyle takın. Titreşimle gevşemeyi önler ama sökülmek istendiğinde sökülebilir.
    (Loctite 243 veya Sun-Fix Lock SF 99-243 de olabilir ancak özellikle alüminyum vb. zayıf dayanımlı malzemeler için 222 daha uygun.)
    İki firmayla da bir ilişkim yok; motosikletimin arka tekerlek dişlisindeki civataların gevşemesi sorunundan bu yöntemle (daha kuvvetli modelini kullandım) kurtulduğum için sorununuza çözüm olabilir diye düşündüm.

  8. #8
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    adem abi bak 2 tane üst üste dişli var
    nasıl anlatsam üstteki dişlinin cıkıntıları var ve alttakinin boşluk kısımlarına geçiyor yani kontra gibi bişi
    [IMG][/IMG]
    siyah oklarla gösterdiğim 1. ve 2. dişli
    mavi okla gösterdiğim ise altta kalan dişli
    sarı okla gösterdiğim ise yukarıdaki dişli fakat oradaki yuvaya geçiyor işte küçük bir parcayla
    altta kalan dişliye üsteki dişli icine giriyor ve ben onu cıkaramıyorum
    cekic tornavidayla vurdugum zaman 2si beraber dönüp 2si beraber gevşiyor anladın adem abi ?
    bu arada resmin üzerine tıklayınca büyüyor

    ---------- Post added at 21:51 ---------- Previous post was at 21:44 ----------

    Alıntı DusenAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O bölümü söküp Loctite 222 kullanarak civatayı öyle takın. Titreşimle gevşemeyi önler ama sökülmek istendiğinde sökülebilir.
    (Loctite 243 veya Sun-Fix Lock SF 99-243 de olabilir ancak özellikle alüminyum vb. zayıf dayanımlı malzemeler için 222 daha uygun.)
    İki firmayla da bir ilişkim yok; motosikletimin arka tekerlek dişlisindeki civataların gevşemesi sorunundan bu yöntemle (daha kuvvetli modelini kullandım) kurtulduğum için sorununuza çözüm olabilir diye düşündüm.
    reklam yaptıgınızı düşünmedim zaten
    gidonu komple cıkarmam gerekecek onun için cok uzar öyle bunun bir püf noktası var 2 somunla alakalı
    # motosikletle.blogspot

  9. #9
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ya tusubasa şimdi ne söylesem? Uygulamalı olarak yapmak isterdim. Ah keşke yakın bi yerde olsaydın garantisi varsa git garantiye sıkıntını anlat. Paşa paşa çözmek zorundalar. Yoksa iyi bi usta bul. Yaptır.somonları sıkıp verecen kaynağı görecek ondan sonra gevşiyomu bak kaynatma sakın haa!

  10. #10
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya tusubasa şimdi ne söylesem? Uygulamalı olarak yapmak isterdim. Ah keşke yakın bi yerde olsaydın garantisi varsa git garantiye sıkıntını anlat. Paşa paşa çözmek zorundalar. Yoksa iyi bi usta bul. Yaptır.somonları sıkıp verecen kaynağı görecek ondan sonra gevşiyomu bak kaynatma sakın haa!
    elimden geliyor da o dişleri cıkartıp hangisini sıkıcam hangisini gevseticem onu anlamadım ?
    alttakinin sonuna kadar sıkıcam boşluk alana kadar
    üsttekini de kontra olarak mı sıkıcam
    işte sıkıntım birbirine geçtiği için ikisi bir dönüyor
    ikisi bir gevşiyor
    bende cok isterdim sana yakında olabilmeyi adem abi
    # motosikletle.blogspot

  11. #11
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    gidonda sıkılık olmuyosa ikisini bir güzelce sık. Bak bakalım üstte boşluk kalıyomu? Kalıyosa eğer o iki dişli somonun üstüne geniş bi pul, vs bi parça tak. Gevşeyip yukarı çıkmasın diye. Üstten gevşememesi için baskı yapsın. Anladınsa elma, anlamadıysan armut diye bağır.

  12. #12
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At

    siyah oklarla gösterdim dişleri sıkıyorum başka sıkılcak diş yok ki?
    en üstteki direksiyonu tutan somunu mu diyosun sık diye?
    # motosikletle.blogspot

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bence furş takımını komple değiştirin, 15-20 lira bişey zaten. Söküp kontrol edip toplayabilirsiniz de belki kırık eksik bilyeler vardır, boşluk yapıp zamanla gevşiyordur. öyleyse kesin değiştirmeli onları.

  14. #14
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    furş takımı derken anlamadım?
    # motosikletle.blogspot

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    furş takımı derken anlamadım?
    Şunları diyorum, şöyle bir takım bilezik ve burçlar olmalı motorunuza uygun yedek parça olarak.

  16. #16
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    anladım tamam
    serviste orasını söküp baktılar bu sorun başladıgında..
    ama malesef sapasaglam duruyordu
    geri taktılar şu yukarıda gösterdiğim yerdeki 2 tane dişliyi ne kadar sıksam da boşalıyor bi süre sonra
    bunun bi formulu olmalı
    arkadaşımdaki borada da var aynı sorun
    # motosikletle.blogspot

  17. #17
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Senin tek problemin iki bilezik somunuda aynı anda sıkman. Oysa yapman gereken öncelikle alt bileziği boşluğu tam olarak alana kadar sıkman ve en önemli nokta iki bileziğin arasında lastik conta olması gerek belki senden önce açan yerine takmamış olabilir pek bulunmayacak birşey değil resmi aşağıda bu contayı illaki takman gerek ikinci püf noktası üst bileziği takarken alt bileziği bir ingiliz anahtarı ile tutup üst bileziği sonuna kadar sıkman lazım burda önemli olan alt bileziği döndürmemen. iki bilezik bu şekilde arasında lastik conta olmak şartıyla sıktıkarak ve boşluklarıda aynı izaya getirerek üstüne iki bileziği kilitliyen aparatı takmanla problemi tamamen ortadan kaldırabilirsin. Tabi bu söylediklerimi yapman için üst platini muhakkak sökmen lazım iki kişi ile daha rahat yapabilirsin biri alt bileziği tutarken diğeri çekiç tornavida veya ikinci bir ince ağız boru anahtarı ile üst bileziği sıkarak daha kolay çözüme varırsınız. Aslında olay çok basit tabi anlıyan kişilere böyle basit bir arızayı yapamıyan servistende uzaklaşmak en doğrusu.


    [IMG][/IMG]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)