Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arkadaşlar teknik bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Asya 125T motorum var. Motoru 10 gün önce baştan aşağı yeniledim. Motor ayarlarını yaptım (subab+karbüratör+filtre temizliği+vida bağlantı kontrolü v.s.)
    Tüm civata somunları kaliteli olanlarla değiştirdim. 600 km yol yaptım geçen hafta sonu.

    Ancak pazartesi günü sabah marşa bastım motor çalışmadı. Akşam tekrar denedim motor yüne çalışmıyordu. Bunun üzerinde aşağıdaki kontrolleri yaptım:

    Karbüratör: Tüm memeleri teker teker kontrol ettim. Hava ayar, benzin, vakum lastikleri, (üst ve yanda bulunan iki adet körük benzeri lastik) Benzin şamandrasını kontrol ettim. Şamandra yüksekliğini kontrol ettim.

    Benzin pompası: Kontrol ettim. Benzin basıyor. Emiş haıttına benzin kaçağı yok.

    Ateşleme: Buji yeni. Kontrolde bujiden spark (kıvılcım) çıkışı kontrol edildi.

    Manifold: kaçak veya hava sızdırma kontrolü yapıldı. hortumlar kontrol edildi.

    Arıza teşhisi: Motor uzun marş basmalarda dahi çalışmıyor. Bazen uzun süre 10sn kadar marşa basarsam motordan güm diye bir patlama sesi geliyor. Bazen niyetlenirse 10 sn kadar çalışıyor ama sonra stop ediyor.

    Arıza kontrolü: Motor marşa basarken, karbüratör üzerindeki vakum hortumu çıkartılıp ucu tıkanıp kontrol edildi. Sanki çalışır gibi yapıyor ama sonuç yok. Karbüratöre giden ve benzin pompasından çıkan hortum iptal edilerek benzin taşırması şüphesi kontrol edildi. Ama sonuç yok. Ancak uzun süre marşa bastıktan sonra bujiyi sökersem bujinin ağzı ıslak olarak görülüyor. Ayrıca manifold ve karbüratörün manifolda girdiği kısımlarda aşırı benzin olduğu gözlemleniyor. Hava ayarı memesi tam kapalı, tam açık ve yarı açık konumlarda denendi. Sonuç sıfır sıfır sıfır.

    Tabiki servise götürdüm. Ancak servis işin içinden çıkamadı. Kimi, karbüratörün arızalı diyor ve ellerinde başka bir karbüratör olmadığı içi deniyemiyor. Zaten kesin teşhis olsa karbüratör alacağım. Kimi sübabların kompressör yapyor motoru açmamız lazım diyor. Bu bana mantıklı gelmediği ve bu konuda herhangi bir şüphem olmadığı için kabul etmiyorum.

    Lütfen konu ile ilgili bir yorumu olan varsa cevap yazsın. Motor 600km yapmadan bu arızayı verse servisin söylediklerine inanacağım. Ayrıca akşam 150 km mesafedeki ceyhan adana arasında kullandım. Motorda en ufak bir problem görülmüyordu. Lütfenkonu ile ilgili bilgisi olan yardımcı olsun Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Senin jikle takılı kalıyor arkadaşım..Aynı sorunları bende kinetix le yaşamıştım...Jikle otomatik olduğundan devreye girmiyor çalışmıyor...Sen marşa bastiğin zaman da patlamayan benzini eksozdan atıyor...Biriken benzin ekszoda patlama yapıyor...

    Sorun jikle de.....

    Şöyle çalıştırabilirsin....Elinle hava filtresinin olduğu yeri yarımdan biraz daha fazla tıka....Ççalıştığı zaman biraz gaz ver ama elini çekme...Isınınca düzelecektir....

    Ama soğuyunca aynı sorun devam eder haberin olsun.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    bujının atesleyıp ateslemedınden gercekten emın olun...
    bide eger yapabılrsenız 2 akuyle calıstırmayı deneyın...ama önce bujıye ıyıce bakınn

    bujı benzını yakmıyor ve benzıne boguluyor motor yazdıklarınızdan o anlasılıyorrr...

  4. #4
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı bahadinli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujının atesleyıp ateslemedınden gercekten emın olun...
    bide eger yapabılrsenız 2 akuyle calıstırmayı deneyın...ama önce bujıye ıyıce bakınn
    Ateşleme: Buji yeni. Kontrolde bujiden spark (kıvılcım) çıkışı kontrol edildi.


    Kontrol etmiş fırat....Aküden olmaz...Olsaydı ateşleme yapmazdı.....

    Tek sorunu jikle takılı kalmış......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #5
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    tamam alp basima mekanik bi sorun gelirse bundan sonra senin yanindayim
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    abıcım tamam onu gördumde ama uzun sure marsa basıpta bujıye baktımda ucunda benzın var dedı arkadas bende ondan yazdım yalan mı yanııı

    bujı ıslaksa demekkı atesleme yapmıyorrr.bundan sonra yapması ıcınde kuruması lazım bence yenı bı bujı al daha ıyı

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    Alp_tunay arkadaşım. jikle ihtimaline karşı jikleyi tamamen iptal ettim. ama sonuç değişmedi. Ama elimle karbüratörü yarım kapatarak tekrar deneyeceğim. Yardımın için sağol.

    Ayrıca, karbüratörün içinde kocaman bir diyafram var. Normalde karbüratörün ağzını yardan fazla kapatıyor. onu ben ara sıra pompalamama veya tam açık tutmama rağmen sonuç alamıyorum.

    Gerçekten içinden çıkılmaz bir durum. Servis çağre bulmak için benden daha fazlasını yapacağını bilsem inan düşünmeyeceğim. ama inan onlarda "bir sökeke deneyek hayırlısı" diyorlar. Motorum 9000 de ve 2500 km den beri servise gitmem. Tüm ayarlarını kendim yaparım. Şu ana kadar sorun yoktu. Servise gitsem benden 6000 km'nin acısını çıkarmaya kalkıyorlar. Yoksa servise gideceğim

  8. #8
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bujinin yakıt tarafından ıslanması,yanma odasında ya fazla yakıt olduğunu,ya da ateşleme zamanının bozulduğunu gösterir.
    Sibop arızası olsaydı kompresyon olmaz ve silindir içine yakıt alınamazdı.
    Yanma odasına fazla yakıt ya şamandıra taşırırsa ya da hava filtresi tıkanıp vakum neticesinde aşırı yakıt gitmesiyle olur.
    Ateşleme rötarda kalırsa da yanma gerçekleşemeyeceği için ıslak kalabilir.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    Alp_tunay arkadaşım. jikle ihtimaline karşı jikleyi tamamen iptal ettim. ama sonuç değişmedi. Ama elimle karbüratörü yarım kapatarak tekrar deneyeceğim. Yardımın için sağol.

    Ayrıca, karbüratörün içinde kocaman bir diyafram var. Normalde karbüratörün ağzını yardan fazla kapatıyor. onu ben ara sıra pompalamama veya tam açık tutmama rağmen sonuç alamıyorum.

    Gerçekten içinden çıkılmaz bir durum. Servis çağre bulmak için benden daha fazlasını yapacağını bilsem inan düşünmeyeceğim. ama inan onlarda "bir sökeke deneyek hayırlısı" diyorlar. Motorum 9000 de ve 2500 km den beri servise gitmem. Tüm ayarlarını kendim yaparım. Şu ana kadar sorun yoktu. Servise gitsem benden 6000 km'nin acısını çıkarmaya kalkıyorlar. Yoksa servise gideceğim
    Jikle iptal olursa hiç çalıştıramassın..Sorun zaten jiklenin takılı kalması...Yani görevini yapmıyor....hava karışımının az olması benzinin biraz fazla gelmesi lazım soğuk motoru çalıştırmak için...Yani jikle iptal olursa çalışmıyorlar...Çalışmadığı için benzin birikmesi oluyor O da bujiyi ıslatıyor....

    Dediğim gibi dene çalışırsa eğer jikleye baktır..Sorunu neymiş...Onu çözmen lazım....

    Scooterların çoğunda yaşanıyor...Sana has olay değil...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Silindir içerisinde ideal yanma % 13-15 oranında yakıt buharı kalanı hava olmak üzere min 7 bar civarı kompresyon koşulunda gerçekleşir.
    Kompresyon düşerse,bujide oluşan arkın,yeterince pulverize olamamış yakıt karışımını ateşlemesi beklenemez.
    İdeal buji tırnak aralığı,ateşleme zamanı,hava yakıt karışımının oranı ve kompresyon oranı o motorun çalışma karekterini belirler.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #11
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    "İhtiyar" yorumun için teşekkür ederim.

    Şamandıra için şöyle bir kontrol yaptım. Karbüratör alt kısmını söktüm. Karbüratöre gelen benzin hortumuna üfledim. bir taraftan da şamandırayı yavaş yavaş yukarı kaldırdım. Bir süre sonunda hava girişi kesildi. Ama bu konuda tekrar kontrol yapacağım. Belki benzin şamandırayı kaldırmaya yeterince gücü yetmiyor olabilir.

    Bu motorlar otomatik ateşlemeli. Acaba bu sistemlerde ayar var mı?

    TÜM MOTOR DOSTLARINA BURADAN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SİZLERDEN ÖĞRENDİKLERİMİ ÖĞRENCİLERİMLE MUTLAKA PAYLAŞIYORUM. AYRICA ÖYLE GÜZEL FİKİRLER ORTAYA ÇIKIYOR Kİ BU FİKİRLERİN MUTLAKA BİRİLERİ İLE PAYLAŞILMASI GEREKİR.

    TÜM DOSTLARA TEŞEKKÜR EDERİM

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Hocam bekliyoruz sonucu....Çalıştırıcaz motorunu....Merak etme....Birde şunu söyleyim buji aralığı çok önemli....0.5 mm olması lazım..Bunu da 0.5 kalem ucuyla ölçebilirsin...Arası çok açık veya çok kapalı değildir umarım....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #13
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    sorun ciddi olarak iyi anlatılmış. şunuda dene diyecek hemen hemen her şey denenmiş.. sorun belli olmuş.. yanma odasına emme sipopu tarafından verilen hava-yakıt karışımı oranındaki yakıt fazla ..bu yüzden ilk ateşlemede sorun yaşanıyor. emme manifoltu ve bujideki ıslaklık bu tezi doğrular nitelikte .. bazı akıllılar karburatör memelerini açtırırki fazla yakıt gitsin ve performans artsın tabi bunun için performans hava filtreside kullanılırki aynı oranda hava da artsın .. sen anladığım kadarı ile böle bişi yapmadın her şey orjinal .olay karburatörde çözülecek bu belli ama neyi denemek lazım çözüme gitmek için .. belki akıl karı değil ama senm her şeyi denemişsin bide bunu dene memeyi biraz tıka ama biraz... gelen yakıt oranını düşür bakalım ne olacak ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  14. #14
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Basit bir ip ucu vereyim,
    Eğer motorunuzun boğulduğunu düşünüyorsanız,gazı sonuna kadar açıp(jigleyi açmadan veya gaz kolunu tekrar tekrar oynatmadan)marşa basmayı deneyiniz.
    Bu motorunuzun içine bol hava almasına ve aşırı yakıtın dışarı(yanma odasından)atılmasına yarar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  15. #15
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Jigleyi tekrar kontrol edeceğim. Basınç değerini yarın kontrol edebilirim. Ama ondan eminim. Çünkü motor şu ana kadar çok titiz bakıldı. Sübab ayarını yeni yaptım. Ama siz söyleyince aklıma geldi. Yarın kontrol edeyim. Sübab ayarını emme eksoz 0.1mm sentil ile yaptım. Ama motorun sübab ayarının boşalmış olması veya aralığının fazla olması "ihtiyar'ın" da dediği gibi yeterli kompresyonu sağlamıyor olabilir. Ama dediğim gibi kompresyondan sorun olduğunu sanmıyorum. Tahminim motor benzine boğuluyor. Ateşleme için tırnak aralığı 0.65mm olarak yapıldı.
    yarın sonuçları sizlerle paylaşırım.

  16. #16
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "İhtiyar" yorumun için teşekkür ederim.

    Şamandıra için şöyle bir kontrol yaptım. Karbüratör alt kısmını söktüm. Karbüratöre gelen benzin hortumuna üfledim. bir taraftan da şamandırayı yavaş yavaş yukarı kaldırdım. Bir süre sonunda hava girişi kesildi. Ama bu konuda tekrar kontrol yapacağım. Belki benzin şamandırayı kaldırmaya yeterince gücü yetmiyor olabilir.

    Bu motorlar otomatik ateşlemeli. Acaba bu sistemlerde ayar var mı?

    TÜM MOTOR DOSTLARINA BURADAN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SİZLERDEN ÖĞRENDİKLERİMİ ÖĞRENCİLERİMLE MUTLAKA PAYLAŞIYORUM. AYRICA ÖYLE GÜZEL FİKİRLER ORTAYA ÇIKIYOR Kİ BU FİKİRLERİN MUTLAKA BİRİLERİ İLE PAYLAŞILMASI GEREKİR.

    TÜM DOSTLARA TEŞEKKÜR EDERİM
    Ateşlemede ayar yapamazssın..Elektronikte bu şans yoktur...Anlattığın kadarıyla karbüratörün şamandrasında sorun yok...

    Şunu sorayım size....Çalışmadı...Bujiyi söktünüz....Temizlediniz yerine taktınız...Pırlama yaptımı hafif çalışma yani.....

    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jigleyi tekrar kontrol edeceğim. Basınç değerini yarın kontrol edebilirim. Ama ondan eminim. Çünkü motor şu ana kadar çok titiz bakıldı. Sübab ayarını yeni yaptım. Ama siz söyleyince aklıma geldi. Yarın kontrol edeyim. Sübab ayarını emme eksoz 0.1mm sentil ile yaptım. Ama motorun sübab ayarının boşalmış olması veya aralığının fazla olması "ihtiyar'ın" da dediği gibi yeterli kompresyonu sağlamıyor olabilir. Ama dediğim gibi kompresyondan sorun olduğunu sanmıyorum. Tahminim motor benzine boğuluyor. Ateşleme için tırnak aralığı 0.65mm olarak yapıldı.
    yarın sonuçları sizlerle paylaşırım.
    Tırnak aralığım 0.65 çok hocam...En ideali 0.45-0.50 arası...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Sübap ayarında bir problem olması muhtemel. Senin motosiklet nasıl bilemiyorum ama eğer sübap ayarın bozulup eksantrik sübapa fazla basıyorsa bu tip bir durumla karşılaşabilirsin (Arada eksozdan ve karbüratörden patlamayla beraber alev fışkırır ). Bunu anlamanın en kolay yolu elini karbüratörün üzerine koyup marşa başmaktır. eğer avucunu sadece vakumluyorsa problem yok. ancak biraz çekip sonra tekrar üflüyorsa ya sübapların sıkı ya da sente ayarın bozulmuş demektir.

    Ancak akşamdan sabaha olacak bir olay değil tabi. yine de kontrol etmende fayda var.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  18. #18
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Oh beeee ne güzel seviyeli bir şekilde beyin jimnastiği yapıyoruz,helal olsun bizlere.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  19. #19

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    başka bir cdi ünitesi ile deneme ihtimali var mı. benim scooter buna benzer bir sorun vermişti o zaman CDI ünitesi değişince sorun çözülmüştü
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  20. #20
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    tırnak aralığı katalog değerinde 0.6-0.7 arası diyordu. Bu yüzden 0.65 yaptım. Ama mutlaka 0.5 yapıp deneyeceğim.

    Normalde boğulma nedenini bulabilmek için gazı tam açıp marşa bastım. sonuç yok.

    CDİ ünitesi olabilir. Deneyeceğim. ama elimde yok. CDİ ünitesi arızası yaşarken bujinden kıvılcım alabiliyor muydun? Ben şu anda sağlıklı ateşleme alabiliyorum.

    Buji ıslakken söküp temizledim. Herhangi bir değişiklik olmadı. ama sadece günde bir defa bir çalışır gibi oluyor o kadar.

    Arkadaşlar vallahi pazartesi den perşembeye, her gün 3 saat uğraştım. Her yeri kontrol ettim. Hergün eve benzin bidonuna düşmüş kedi gibi geliyorum ama. Denemediğim şey kalmadı. İnanın artık çıldırma noktasına geldim. Ben bu motoru 2. toplayışım. Bir tane de zealsun 125GY var. Şu anda onu topluyorum. Onda süabab ayarını bırakın, silindiri söküp temizledim. bir motorcu arkadaşımla yarın konuşacağım. eğer 150cc'ye rektefiye edebilirlerse onu da toplayacağım. Onda bile karbüratör ve ateşlemeyi çözebiliyorum. ama bu motor çalışmıyor çalışmıyor çalışmıyor. Sonunda kızıp bir tekme atıcam ama KIYAMIYORUM

    şu an bile (garajım evin altında) sizden aldığım bilgilerle inip motrda deneme yapmak istiyorum. Ama çok geç oldu ve yukarıdaki komşularımı rahatsız etmemeliyim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)