Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kulbütör Kapak Vida Yuvası Yalama Olmuş - Ne Yapılabilir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Kulbütör kapağını tutan vidanın yuvası yalama olmuş. İşin kötüsü o yuva silindir üst kapakta. Haliyle yağ da kaçırıyor şimdi.
    Ne yapılabilir bunun için, en garanti yol silindir üst kapağı değiştirmek, daha da garanti yol motoru değiştirmek ama daha ucuz yollu bir çözüme ihtiyacım var şu an. Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.

    Motor Mondial 150 ZAT
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    civatayı sök. diş kısmına bakır kablo veya ince demir teli dola biraz. sıkıca dolaki civatayı yuvasına sokarken düşmesin içeriye. civatayı tak ve çok abanmadan sık.

    civataya tel dolarken diş kısmına iki üç viy gelecek şekilde dola. yani çok fazla tel dolama. amaç yalama olan civata karşılığı yere dolgu oluşturup civata dişlerinin tutunmasını sağlamak. sen yapamazsan bir tamirciye tarif et. anlayacaktır muhtemelen.

    eğer külbütör kapağını söktürecek olursan yuvaya dişte diş çektirip hallettirebilirsin. yani okadar büyütülecek sorun değil.

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Tornacıların hepsinde artık vardır herhal bu anlatacağım,
    ELICHOL çekilerek orjınalınden daha saglıklı sistem olabılır,
    Yanı yalama olan kısıma ters klavuz diş çekılır,
    o diş çekılen kısımın içine çelik yay salınır,
    ve sonrasında orjınal M6 olan cıvatan ıle yıne eskısı gıbı sıkılır,,,

    Sanıyorum her tel için 10 lira alıyorlardı...
    maxi97 ve yamyamaha bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #4
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tornacıların hepsinde artık vardır herhal bu anlatacağım,
    ELICHOL çekilerek orjınalınden daha saglıklı sistem olabılır,
    Yanı yalama olan kısıma ters klavuz diş çekılır,
    o diş çekılen kısımın içine çelik yay salınır,
    ve sonrasında orjınal M6 olan cıvatan ıle yıne eskısı gıbı sıkılır,,,

    Sanıyorum her tel için 10 lira alıyorlardı...
    doğru söze ne denir...........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  5. #5
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    sorun şu ki yalama olan kısım silindir üst kapak, yani sökülmesi öyle kolay değil. tornacı motor üzerindeyken yapabilirmi bunu, birde lanet motor çok dar bir yerde, kullanacağı alet oraya girebilirmi?

    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #6
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    sen önce tel işini dene. basitten zora doğru ilerlersin.

  7. #7
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Torna işini kendinde yapabilirsin. Fotodaki sete ihtiyacın var. Mevcut vida yerine bir numara buyugunu birkaçkez sıkacaksın. Sonrada bir numara buyuk vida temin edip onu kullanacaksın. Fiyatı da uygun. Her zaman lazım olabılır.



    http://www.sahibinden.com/ilan/alisv...8956278/detay/
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  8. #8
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    tel işi bana sakat geldi, az biraz tutuyor şimdi, tel sarıp iyice yalama etmiyim

    helicoli denen yayada baktım, en doğru şey bu gibi geliyor ama şimdi çıktım baktım buradaki tornacılarda yok (enez), hatta o neymiş, olmaz öyle şey diyeni bile çıktı. keşanda var dedi birisi ama emin değil o da, p.tesi 65km yol gidicem bu ihtimal için, bakalım

    bir büyük diş açmak ise işime yaramaz çünkü bu vida zaten çok garip şekilli, bunun bir büyüğünü bulmak imkansız.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ben vidayı ezip öyle takarım eski bir yöntem olarak tek kullanımlık ama...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10

    Üyelik
    30 Temmuz 2012
    TEK YAPMAN GEREKEN EGZANTİRİK MİLİNİN BULUNDUĞU KEPİ SÖKECEKSIN VE TORNACIYA GİDİP HELEKOYIL DENILEN BIR DİŞ CEKME TEKNIĞI VAR ONU YAPARSAN İŞİ ÇÖZERSİN AMA UZUN SOLUKLU OLMAZ TEKRAR SÖKÜP TAKMAK İSTERSEN İHTİMAL OLARAK TEKRAR HELEKOYIL İ SÖKÜP ALA BILIRSIN

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------

    ÇOK PARDON YAZDIKDAN SONRA OKUDUM HELEKOYILDEN HABARDER OLDUGUNUZU

  11. #11
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben vidayı ezip öyle takarım eski bir yöntem olarak tek kullanımlık ama...
    nasıl ezip? bende tek kullanımlık istiyorum zaten ama iyice sıkılması lazım, gevşek olduğu için yağ kaçırıyor zaten.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl ezip? bende tek kullanımlık istiyorum zaten ama iyice sıkılması lazım, gevşek olduğu için yağ kaçırıyor zaten.
    alıyorum çekiç i elime... civatayı sağlam bir zeminde eziyorum.. civata biraz kareleşiyor... çok abartma ama birde baş kımına dokumandan sonra sık... ama bir daha aynı yerden hayır bekleme....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Helicoilden uzak durun.

    Daha önceleride yazdım bu forumlarda. Helicoil geçici çözümdür yolda kalanın yardımcısıdır. Helicoil uygulanan civatayı sökmeye kalktığınızda heli yay civatayı boğup sıkmakta civata tekrar sökülebilse bile çoğunlukla yay ile beraber geri gelmektedir veya çıkmayıp civatanın kopmasına sebep olmaktadır. ayrıca helicoil çekilen bir yatağı tamir etmeye kalktığınızda matkap delmemekte, matkap ve kılavuz sarıp kırılmaktadır.

    Helicoil yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı yolda kalma ve geçici tamir için uygundur, sonrasında arızalı parçayı atıp yenisini takmanız şart olur.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  14. #14
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    kullanıcağım yer zaten sürekli açılması gerekmeyen bir yer. ki zaten olan oldu, o bölge yalama şu an, ileride sökmeye çalışırda sökemezsem zaten parça değişmek zorunda. çok fazla bir zararım olmuyor.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  15. #15
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun şu ki yalama olan kısım silindir üst kapak, yani sökülmesi öyle kolay değil. tornacı motor üzerindeyken yapabilirmi bunu, birde lanet motor çok dar bir yerde, kullanacağı alet oraya girebilirmi?

    http://img4.imageshack.us/img4/2628/270320101074.jpg
    üst kapağı sökmene gerek yok üstünde yapıla bilir.

  16. #16
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Şimdi gelelim sizin sorunuza, ne yapılabilir?

    Külbütör kapak civatanızın oturduğu yuva büyük bir ihtimalle daha derindir. Bu sebeple o yuvanın tamamından faydalanmak bizim sorunumuza çözüm olacaktır. Nasıl mı?
    Şu an kullandığınız civata boyunun en az iki katı uzunlukta aynı çap ve dişte setuskur (setscrew) civata ona uygun allen anahtar ve somun temin ediniz. Bu civatayı allen anahtar yardımıyla civata yuvasının sonuna kadar vira edip sıkınız, daha sonra varsa pul ve somunu sıkınız sorununuz çözülecektir

    Makina imalatında kör delik diye adlandırdığımız bağlantı yuvaları teknik sebeplerden dolayı en az toplam diş uzunluğundan %15-20 daha fazla derinliğe sahiptir bu derinliğe klavuz diş açılaması zordur, uzun civata kullanılırsa bu bölgeye gelince sıkışıp kalır bu da bizim isteğimizi karşılar.
    Örnek: http://www.hirdavatmarketim.com/M6-S...LA_1079-2.html ------------------------- http://shop.wurth.com.tr/index.php?r...product_id=790

    Kolay gelsin iyi akşamlar güzel hafta sonları dilerim.
    Samet Ağır bunu beğendi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  17. #17
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    civatayı sıktıkdan sonra yag kacıran yere çelik macun sürseniz olmaz mı...en iyi marka SUN-FİX
    kendi motosikletimin benzin deposunda kullandım...
    bir de kamyonumun motorunun soğutma suyu kanalında parmak büyüklüğünde bir yarık oluşmuştu...gene sunfix ile kapattım...
    şuan ne kaçırma var ne bir şey...sapa sağlam oldu...
    size de tavsiye ederim...
    bunun da çeştileri var...yüksek ısıya dayanıklısını alacaksınız...genede nerede kullanacagınızı söyleyin yardımcı olurlar...

  18. #18
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Orhan abinin dediğini dinlemelisin..hem de geçici bir çözüm değildir...

    hatta bir iki ekleme yapayım..
    bahsedilen deliğin derinliğini bir kumpas yardımı ile ölçün..orada çalışan civatayıda ölçün...
    aradaki uzunluk farkı 1-2 cm kadar var ise gerekirse (tüm dişlerin sıyrıldığını varsayıyorum) aynı dişte bir klavuz ile sonuna kadar (diş çekilmemiş yerin olma ihtimali çok yüksektir)diş çektirin ve uzun civatayı kullanın....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  19. #19
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Civataya teflon bant dolayın ve yerine sıkın, ilk etapta en basit çözüm budur.

    http://urun.gittigidiyor.com/elektro...-4-lu-12021058
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  20. #20
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi gelelim sizin sorunuza, ne yapılabilir?

    Külbütör kapak civatanızın oturduğu yuva büyük bir ihtimalle daha derindir. Bu sebeple o yuvanın tamamından faydalanmak bizim sorunumuza çözüm olacaktır. Nasıl mı?
    Şu an kullandığınız civata boyunun en az iki katı uzunlukta aynı çap ve dişte setuskur (setscrew) civata ona uygun allen anahtar ve somun temin ediniz. Bu civatayı allen anahtar yardımıyla civata yuvasının sonuna kadar vira edip sıkınız, daha sonra varsa pul ve somunu sıkınız sorununuz çözülecektir

    Makina imalatında kör delik diye adlandırdığımız bağlantı yuvaları teknik sebeplerden dolayı en az toplam diş uzunluğundan %15-20 daha fazla derinliğe sahiptir bu derinliğe klavuz diş açılaması zordur, uzun civata kullanılırsa bu bölgeye gelince sıkışıp kalır bu da bizim isteğimizi karşılar.
    Örnek: http://www.hirdavatmarketim.com/M6-S...LA_1079-2.html ------------------------- http://shop.wurth.com.tr/index.php?r...product_id=790

    Kolay gelsin iyi akşamlar güzel hafta sonları dilerim.
    bu yöntem mantıklı ama oraya takılan vida değişik şekilli, aynısının uzununu bulmam imkansız,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    civatayı sıktıkdan sonra yag kacıran yere çelik macun sürseniz olmaz mı...en iyi marka SUN-FİX
    kendi motosikletimin benzin deposunda kullandım...
    bir de kamyonumun motorunun soğutma suyu kanalında parmak büyüklüğünde bir yarık oluşmuştu...gene sunfix ile kapattım...
    şuan ne kaçırma var ne bir şey...sapa sağlam oldu...
    size de tavsiye ederim...
    bunun da çeştileri var...yüksek ısıya dayanıklısını alacaksınız...genede nerede kullanacagınızı söyleyin yardımcı olurlar...
    onada baktım ama 150dereceye kadar diyor. 150dereceye çok rahat çıkabilir zaten o bölge. gerçi denemek isterdim ama biraz mahrumiyet bölgesindeyim şu an, onu bulana kadar bir hafta geçer.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------

    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Civataya teflon bant dolayın ve yerine sıkın, ilk etapta en basit çözüm budur.

    http://urun.gittigidiyor.com/elektro...-4-lu-12021058
    o ısıya dayanabilirmi bu? erir bence.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)