Kulbütör Kapak Vida Yuvası Yalama Olmuş - Ne Yapılabilir?
-
04 Ağustos 2012, 02:28
#1
Kulbütör kapağını tutan vidanın yuvası yalama olmuş. İşin kötüsü o yuva silindir üst kapakta. Haliyle yağ da kaçırıyor şimdi.
Ne yapılabilir bunun için, en garanti yol silindir üst kapağı değiştirmek, daha da garanti yol motoru değiştirmek ama daha ucuz yollu bir çözüme ihtiyacım var şu an. Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Motor Mondial 150 ZAT
Reklamlar
-
04 Ağustos 2012, 02:48
#2
civatayı sök. diş kısmına bakır kablo veya ince demir teli dola biraz. sıkıca dolaki civatayı yuvasına sokarken düşmesin içeriye. civatayı tak ve çok abanmadan sık.
civataya tel dolarken diş kısmına iki üç viy gelecek şekilde dola. yani çok fazla tel dolama. amaç yalama olan civata karşılığı yere dolgu oluşturup civata dişlerinin tutunmasını sağlamak. sen yapamazsan bir tamirciye tarif et. anlayacaktır muhtemelen.
eğer külbütör kapağını söktürecek olursan yuvaya dişte diş çektirip hallettirebilirsin. yani okadar büyütülecek sorun değil.
-
04 Ağustos 2012, 03:11
#3
Tornacıların hepsinde artık vardır herhal bu anlatacağım,
ELICHOL çekilerek orjınalınden daha saglıklı sistem olabılır,
Yanı yalama olan kısıma ters klavuz diş çekılır,
o diş çekılen kısımın içine çelik yay salınır,
ve sonrasında orjınal M6 olan cıvatan ıle yıne eskısı gıbı sıkılır,,,
Sanıyorum her tel için 10 lira alıyorlardı...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
04 Ağustos 2012, 08:41
#4
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Tornacıların hepsinde artık vardır herhal bu anlatacağım,
ELICHOL çekilerek orjınalınden daha saglıklı sistem olabılır,
Yanı yalama olan kısıma ters klavuz diş çekılır,
o diş çekılen kısımın içine çelik yay salınır,
ve sonrasında orjınal M6 olan cıvatan ıle yıne eskısı gıbı sıkılır,,,
Sanıyorum her tel için 10 lira alıyorlardı...
doğru söze ne denir...........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
04 Ağustos 2012, 15:44
#5
sorun şu ki yalama olan kısım silindir üst kapak, yani sökülmesi öyle kolay değil. tornacı motor üzerindeyken yapabilirmi bunu, birde lanet motor çok dar bir yerde, kullanacağı alet oraya girebilirmi?
-
04 Ağustos 2012, 15:57
#6
sen önce tel işini dene. basitten zora doğru ilerlersin.
-
04 Ağustos 2012, 16:37
#7
-
04 Ağustos 2012, 17:42
#8
tel işi bana sakat geldi, az biraz tutuyor şimdi, tel sarıp iyice yalama etmiyim
helicoli denen yayada baktım, en doğru şey bu gibi geliyor ama şimdi çıktım baktım buradaki tornacılarda yok (enez), hatta o neymiş, olmaz öyle şey diyeni bile çıktı. keşanda var dedi birisi ama emin değil o da, p.tesi 65km yol gidicem bu ihtimal için, bakalım
bir büyük diş açmak ise işime yaramaz çünkü bu vida zaten çok garip şekilli, bunun bir büyüğünü bulmak imkansız.
-
04 Ağustos 2012, 17:44
#9
ben vidayı ezip öyle takarım eski bir yöntem olarak tek kullanımlık ama...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
04 Ağustos 2012, 17:50
#10
TEK YAPMAN GEREKEN EGZANTİRİK MİLİNİN BULUNDUĞU KEPİ SÖKECEKSIN VE TORNACIYA GİDİP HELEKOYIL DENILEN BIR DİŞ CEKME TEKNIĞI VAR ONU YAPARSAN İŞİ ÇÖZERSİN AMA UZUN SOLUKLU OLMAZ TEKRAR SÖKÜP TAKMAK İSTERSEN İHTİMAL OLARAK TEKRAR HELEKOYIL İ SÖKÜP ALA BILIRSIN
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------
ÇOK PARDON YAZDIKDAN SONRA OKUDUM HELEKOYILDEN HABARDER OLDUGUNUZU
-
04 Ağustos 2012, 19:57
#11
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
ben vidayı ezip öyle takarım eski bir yöntem olarak tek kullanımlık ama...
nasıl ezip? bende tek kullanımlık istiyorum zaten ama iyice sıkılması lazım, gevşek olduğu için yağ kaçırıyor zaten.
-
04 Ağustos 2012, 20:00
#12
RunemagicK adlı üyeden alıntı
nasıl ezip? bende tek kullanımlık istiyorum zaten ama iyice sıkılması lazım, gevşek olduğu için yağ kaçırıyor zaten.
alıyorum çekiç i elime... civatayı sağlam bir zeminde eziyorum.. civata biraz kareleşiyor... çok abartma ama birde baş kımına dokumandan sonra sık... ama bir daha aynı yerden hayır bekleme....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
04 Ağustos 2012, 20:43
#13
Helicoilden uzak durun.
Daha önceleride yazdım bu forumlarda. Helicoil geçici çözümdür yolda kalanın yardımcısıdır. Helicoil uygulanan civatayı sökmeye kalktığınızda heli yay civatayı boğup sıkmakta civata tekrar sökülebilse bile çoğunlukla yay ile beraber geri gelmektedir veya çıkmayıp civatanın kopmasına sebep olmaktadır. ayrıca helicoil çekilen bir yatağı tamir etmeye kalktığınızda matkap delmemekte, matkap ve kılavuz sarıp kırılmaktadır.
Helicoil yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı yolda kalma ve geçici tamir için uygundur, sonrasında arızalı parçayı atıp yenisini takmanız şart olur.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
04 Ağustos 2012, 22:50
#14
kullanıcağım yer zaten sürekli açılması gerekmeyen bir yer. ki zaten olan oldu, o bölge yalama şu an, ileride sökmeye çalışırda sökemezsem zaten parça değişmek zorunda. çok fazla bir zararım olmuyor.
-
04 Ağustos 2012, 23:03
#15
RunemagicK adlı üyeden alıntı
üst kapağı sökmene gerek yok üstünde yapıla bilir.
-
04 Ağustos 2012, 23:20
#16
Şimdi gelelim sizin sorunuza, ne yapılabilir?
Külbütör kapak civatanızın oturduğu yuva büyük bir ihtimalle daha derindir. Bu sebeple o yuvanın tamamından faydalanmak bizim sorunumuza çözüm olacaktır. Nasıl mı?
Şu an kullandığınız civata boyunun en az iki katı uzunlukta aynı çap ve dişte setuskur (setscrew) civata ona uygun allen anahtar ve somun temin ediniz. Bu civatayı allen anahtar yardımıyla civata yuvasının sonuna kadar vira edip sıkınız, daha sonra varsa pul ve somunu sıkınız sorununuz çözülecektir
Makina imalatında kör delik diye adlandırdığımız bağlantı yuvaları teknik sebeplerden dolayı en az toplam diş uzunluğundan %15-20 daha fazla derinliğe sahiptir bu derinliğe klavuz diş açılaması zordur, uzun civata kullanılırsa bu bölgeye gelince sıkışıp kalır bu da bizim isteğimizi karşılar.
Örnek: http://www.hirdavatmarketim.com/M6-S...LA_1079-2.html ------------------------- http://shop.wurth.com.tr/index.php?r...product_id=790
Kolay gelsin iyi akşamlar güzel hafta sonları dilerim.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
04 Ağustos 2012, 23:49
#17
civatayı sıktıkdan sonra yag kacıran yere çelik macun sürseniz olmaz mı...en iyi marka SUN-FİX
kendi motosikletimin benzin deposunda kullandım...
bir de kamyonumun motorunun soğutma suyu kanalında parmak büyüklüğünde bir yarık oluşmuştu...gene sunfix ile kapattım...
şuan ne kaçırma var ne bir şey...sapa sağlam oldu...
size de tavsiye ederim...
bunun da çeştileri var...yüksek ısıya dayanıklısını alacaksınız...genede nerede kullanacagınızı söyleyin yardımcı olurlar...
-
05 Ağustos 2012, 01:17
#18
Orhan abinin dediğini dinlemelisin..hem de geçici bir çözüm değildir...
hatta bir iki ekleme yapayım..
bahsedilen deliğin derinliğini bir kumpas yardımı ile ölçün..orada çalışan civatayıda ölçün...
aradaki uzunluk farkı 1-2 cm kadar var ise gerekirse (tüm dişlerin sıyrıldığını varsayıyorum) aynı dişte bir klavuz ile sonuna kadar (diş çekilmemiş yerin olma ihtimali çok yüksektir)diş çektirin ve uzun civatayı kullanın....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
05 Ağustos 2012, 01:33
#19
Civataya teflon bant dolayın ve yerine sıkın, ilk etapta en basit çözüm budur.
http://urun.gittigidiyor.com/elektro...-4-lu-12021058
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
05 Ağustos 2012, 02:05
#20
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Şimdi gelelim sizin sorunuza, ne yapılabilir?
Külbütör kapak civatanızın oturduğu yuva büyük bir ihtimalle daha derindir. Bu sebeple o yuvanın tamamından faydalanmak bizim sorunumuza çözüm olacaktır. Nasıl mı?
Şu an kullandığınız civata boyunun en az iki katı uzunlukta aynı çap ve dişte setuskur (setscrew) civata ona uygun allen anahtar ve somun temin ediniz. Bu civatayı allen anahtar yardımıyla civata yuvasının sonuna kadar vira edip sıkınız, daha sonra varsa pul ve somunu sıkınız sorununuz çözülecektir
Makina imalatında kör delik diye adlandırdığımız bağlantı yuvaları teknik sebeplerden dolayı en az toplam diş uzunluğundan %15-20 daha fazla derinliğe sahiptir bu derinliğe klavuz diş açılaması zordur, uzun civata kullanılırsa bu bölgeye gelince sıkışıp kalır bu da bizim isteğimizi karşılar.
Örnek:
http://www.hirdavatmarketim.com/M6-S...LA_1079-2.html -------------------------
http://shop.wurth.com.tr/index.php?r...product_id=790
Kolay gelsin iyi akşamlar güzel hafta sonları dilerim.
bu yöntem mantıklı ama oraya takılan vida değişik şekilli, aynısının uzununu bulmam imkansız,
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
ferhatkars adlı üyeden alıntı
civatayı sıktıkdan sonra yag kacıran yere çelik macun sürseniz olmaz mı...en iyi marka SUN-FİX
kendi motosikletimin benzin deposunda kullandım...
bir de kamyonumun motorunun soğutma suyu kanalında parmak büyüklüğünde bir yarık oluşmuştu...gene sunfix ile kapattım...
şuan ne kaçırma var ne bir şey...sapa sağlam oldu...
size de tavsiye ederim...
bunun da çeştileri var...yüksek ısıya dayanıklısını alacaksınız...genede nerede kullanacagınızı söyleyin yardımcı olurlar...
onada baktım ama 150dereceye kadar diyor. 150dereceye çok rahat çıkabilir zaten o bölge. gerçi denemek isterdim ama biraz mahrumiyet bölgesindeyim şu an, onu bulana kadar bir hafta geçer.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
özcan1980 adlı üyeden alıntı
o ısıya dayanabilirmi bu? erir bence.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)