Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cruiser Hararet sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Merhaba Arkadaşlar,

    Keeway Land Cruiser 250 motosikletim var. Bir ay önce yağ değişimi yapıldı ve yağ olarak 5/40 yağ konuldu. Yağ değişiminden beri motor çok çabuk hararet yapar oldu. Öyleki; 3-5 km'lik bir yere gideyim sanki 100 km gitmiş gibi ısınıyor.

    Sorun sadece yağda mıdır sizce? Ve budurumun zararları ne olabilir?

    Bilgilendirirseniz sevinirim.
    Çok teşekkürler.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    yağ ince gelmiş olabilir. Bi 20 w 50 kullan bakalım düzelecekmi? Malum havalar sıcak.

  3. #3
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ben kıbrısda 250 cc çinli chopper ıma 20-50 yag koydum...canavar gibi gidiyor...
    PO nun benzinli araçların yagı...ne hararet var ne bir şey...
    bence siz yağ seviyesini felan bir ölçün...üst kapakda yağ pompasının yağlama yaptıgını gösteren pencere varsa motoru çalıştırınca da oraya bir bakın...

  4. #4

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Merhaba,

    Yağın ince gelmesi muhtemel ve bu nedele yağın oluşturduğu film tabakası inceldiğinden dolayı ısınma çok çabul olabilir.

    Yağ pompasında sorun olacağını düşünmüyuorum 1 aydır kullanıyorum ve günlük ortalama 20-50 km yol yapıyorum. Yağ pompasında sıkıntı olsaydı şimdiye kilitlenmişti diye düşünüyorum.

    Peki bu şekilde kullanmanın (en azında yukardaki ortalamada, 1 ay boyunca) bir zararı olur mu?

    Ağustosta ehliyeti alacağım inşallah, evrak olmadan yola çıkmak istemiyorum.Servisi Elazı'da. Sezon başında ceza yedim, o parayla 3 kere ehliyet alırdım

    Sevgiler.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  5. #5
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    20w50 yağ 10-15 tl. Niye okadar bekliyosun anlamadım.

  6. #6
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    20w40 castrol iyidir.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  7. #7
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Tropiksera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20w40 castrol iyidir.
    bu yağı racer200 de kullanıyordum ve hiç ama hiç memnun değildim...
    dizel yada benzinli motor yağları bundan daha iyi idi...
    castrolun 20-50 dizel kamyon yağlarını cok kullandım ve hiç bir sıkıntı yaşamamıştım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

    Alıntı BornToBeWild adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Yağın ince gelmesi muhtemel ve bu nedele yağın oluşturduğu film tabakası inceldiğinden dolayı ısınma çok çabul olabilir.

    Yağ pompasında sorun olacağını düşünmüyuorum 1 aydır kullanıyorum ve günlük ortalama 20-50 km yol yapıyorum. Yağ pompasında sıkıntı olsaydı şimdiye kilitlenmişti diye düşünüyorum.

    Peki bu şekilde kullanmanın (en azında yukardaki ortalamada, 1 ay boyunca) bir zararı olur mu?

    Ağustosta ehliyeti alacağım inşallah, evrak olmadan yola çıkmak istemiyorum.Servisi Elazı'da. Sezon başında ceza yedim, o parayla 3 kere ehliyet alırdım

    Sevgiler.
    yağ pompası dememdeki amaç...
    racer200 ümün debriyaj balatalarını değiştirdiğimde yağ pompa sistemindeki yağ haznesini tornavida ile delmiştim ve fark etmedim...
    motoru toplayınca biraz tur atayım diye çıktım yola...aynı dediğiniz gibi 3-5 km gittim...bacaklarım sıcakdan yanmaya başladı...
    durup motora elimi yaklaştırdım acayip ınımıştı...
    üst kapakdaki pencere baktıgımda yağ göremedim ve pompa sisteminde bir arıza oldugunu anlamıştım...
    motoru geri açtıgımda arızalı oldugunu görmüştüm...
    sizde aynı durumu yaşayınca size de onu kontrol etmenizi söyledim...
    saygılar,sevgiler,hürmetler...

  8. #8

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20w50 yağ 10-15 tl. Niye okadar bekliyosun anlamadım.
    Sevgili adem80, yaşadığım yer itibari ile burada bu motorlardan anlayan kimse yok, her ay kendime hırdavatçıdan alet setleri alıyorum. Allien, kapalı yızdız, açık anahtar basınç ölçer, amper metre vs...

    Allah'a şükür elimde yatkın bu işlere, okuyorum, izliyorum, öğreniyorum buaradan bir çok şeyi. Ama her ne varki yağ tapasının yarım cm'lik kısmı şasi altında kalıyor. Cırcır diye bilinen lokma anahtarla açılamıyor. Açık anahtarla açılmıyor, kaçırıyor ve bu sefer somunun kenarlarını yerim diye fazla zorlamadım. Servisinde lokmaya benzer (yarım açık anahtar gibi ama lokma) bir anahtarla açıyorlar. İş başa düşünce gördüm.

    Hatta yağı üst yağ tapasını açıp enjektörle tahliyeyi bile düşündüm, ama tapayı açınca dişliler var, yağa ulaşılamıyor üst tapadan. Benim endişem sıkıntı olur mu noktası.

    Sevgiler.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  9. #9
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    anladım. Benim yağ tapasını 24 numara hertürlü anahtar açıyo mesela. Lokma, iki ağız, yıldız farketmıyor. Bitane yağ tapasına uygun anahtar alırsın artık

  10. #10

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım. Benim yağ tapasını 24 numara hertürlü anahtar açıyo mesela. Lokma, iki ağız, yıldız farketmıyor. Bitane yağ tapasına uygun anahtar alırsın artık
    aynen İzeltaş olsa malzeme kapalı yıldızı inceltip, ucu C olacak şekilde açardım...

    @Ferhatkars, bahsettiğin monitör maalesef bende yok. Açıp bakılacak o halde... 1 ay Beklemek zorundayım gibi... :(
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  11. #11
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Havalar bir aydır dahada sıcak hararet çıkması normal, bir ihtimal yağ değişiminden sonra motorunuz bir sorundan dolayı hararet yapıyor olabilir yani yağla alakalı olmayıp o zamana denk gelmiş olabilir.

    Yağdaki ilk rakam kış değeridir 5W kışın daha iyi çalışır yağ incedir.20W daha kalındır geç ısınır.İnce yağ haliyle çabuk ısınır daha akışkandır.10w 40 veya diğer arkadaşların dediği gibi 20-50 veya klavuzda ne yağ koyun diyorsa o yağ daha uygundur.

    Sanırım motorunuz hava soğutmalı?Hararetin çıktığını göstergedenmi (gösterge varmı?) anladınız yoksa alttan gelen sıcaklıktanmı?
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  12. #12

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havalar bir aydır dahada sıcak hararet çıkması normal, bir ihtimal yağ değişiminden sonra motorunuz bir sorundan dolayı hararet yapıyor olabilir yani yağla alakalı olmayıp o zamana denk gelmiş olabilir.

    Yağdaki ilk rakam kış değeridir 5W kışın daha iyi çalışır yağ incedir.20W daha kalındır geç ısınır.İnce yağ haliyle çabuk ısınır daha akışkandır.10w 40 veya diğer arkadaşların dediği gibi 20-50 veya klavuzda ne yağ koyun diyorsa o yağ daha uygundur.

    Sanırım motorunuz hava soğutmalı?Hararetin çıktığını göstergedenmi (gösterge varmı?) anladınız yoksa alttan gelen sıcaklıktanmı?
    Sevgili bassturbin,

    Motosikletim hava soğutmalı. Yağ derecelendirme rakamlarını biliyorum, hatta ustaya sormuştum, 5w çok ince gelir, hele ki bu sıcaklarda, "tam sentetik bu, daha iyi olur" demişti. Ama gördüğüm kadarıyla iyi olmasıyla pek alakalı değil.

    Safkan cruiser olduğu için hava soğutmalı ve kilometre saati, aydınlatma, boş mişürü dışında bir gösterge yok motosiklette. Bakacaklarıma vuran sıcaktan anlıyorum. Fakat şu var, motorda bir yığılma, performans kaybı vs yok... Sesinde de bir sıkıntı yok, şakırtılı çalışma vs.... Bir arkadaşın bahsettiği yağ pompası olayı kafama takıldı. Kontrolü nasıl yapılır, (başka bir başlıkta, kontrol için yağ tapasını açıp, motoru çalıştırın, basınçlı bir püskürme varsa pompa çalışıyordur") denilmişti. Bu yöntem üst tapa açıkken yapılacak ve zararı olmaz, doğru mudur?

    Başka bir yöntem var mı anlayabilmek için.

    Teşekkürler.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yağ doldurduğun kapağı açıp yapılması bahsedilmiş, bir zarar olmaz kapağı aç motoru çalıştır hafif gaz ver açık olan kapak deliğinden hava gelicek belki bir iki damla yağ sallayabilirde.

    Motor çalışmazken yanan yağ ışığı motor çalıştıktan sonra sönüyorsa yağlama var anlamına gelir seninde bildiğin gibi.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  14. #14
    HEROCAN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha Xenter
    arkadaşlar benimde hararetle başım dertte olay tam olarak şöyle gelişmeye başladı motorum keeway outlook 150 motoru ikinci el olarak çok temiz aldım ancak aldıkdan sonra motorun sesi yükselmeye başladı ısındıgında zor çalışır oldu ve en önemliside radyatörün yanındaki yedek su tankımıdır nedir onun kapagından motora gaz verdigimde su püskürtmeye başladı radyatördeki suyu yedek tanka gönderiyor ve yedek tankında kapagındaki hava deliginden su püskürüyo problemi ne bi türlü çözemedim birde şöyle bi olay var radyatör kapagındaki conta bitanemi çünkü kapagın iç kısmındaki yaylı düzenegin ucuna şamrelden bi conta gibi bişey koymuşlar oradaki contayı çıkarttım acaba geriye yedek tankdan su çekemiyo olabilirmi diye ama nafile acaba radyatörün borularımı ters veya silindirin contasımı yanık hava alıyo bakıyorum silindirde gram yagda sızıntısı yok yardımcı olursanız sevinirim

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı HEROCAN35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benimde hararetle başım dertte olay tam olarak şöyle gelişmeye başladı motorum keeway outlook 150 motoru ikinci el olarak çok temiz aldım ancak aldıkdan sonra motorun sesi yükselmeye başladı ısındıgında zor çalışır oldu ve en önemliside radyatörün yanındaki yedek su tankımıdır nedir onun kapagından motora gaz verdigimde su püskürtmeye başladı radyatördeki suyu yedek tanka gönderiyor ve yedek tankında kapagındaki hava deliginden su püskürüyo problemi ne bi türlü çözemedim birde şöyle bi olay var radyatör kapagındaki conta bitanemi çünkü kapagın iç kısmındaki yaylı düzenegin ucuna şamrelden bi conta gibi bişey koymuşlar oradaki contayı çıkarttım acaba geriye yedek tankdan su çekemiyo olabilirmi diye ama nafile acaba radyatörün borularımı ters veya silindirin contasımı yanık hava alıyo bakıyorum silindirde gram yagda sızıntısı yok yardımcı olursanız sevinirim
    Ohoho sen baya gereksiz kurcalamalar yapmışsın motoruna motoru hararetten her an eline alabilirsin niye söktüntü o yayın ucundaki contayı?

    Radyatör kapağında iki tane conta olur bir tanesi yayın ucunda diğeri kapağın hemen alt kısmında.Yeni radyatör kapağı almalısın, böyle motora binme! radyatör rezerve deposu yani yedek su deposunun borusundan su veya hava gelmemeli, radyatörün ve motorun içinde dolaşan kısımlarda havada olmamalı hava olursa motor hararet yapıp motora çok masraflı zarar verebilirsin hatta kitlenebilirde.

    Radyatörden gerekli su konulacak sonra bilen birisi hava alınan yerden su soğutma sisteminin havasını alması gerekir.Sonra yedek su deposuna yarım veya ne kadar olması gerekiyorsa (yarımdan biraz az veya çeyrek veya bunun için min-max diye çizgiler vardır) su veya antifiriz veya yarım su yarım antifiriz konulacak.

    Normal kullanımlarda arasıra bakımlarda motor soğukken radyatör kapağı açılır açtığında ağzına kadar dolu olması gerekiyor suyun, ağzına kadar değilse bahsettiğimiz yedek depodan tam kapağı kapattığın yerden su gelmeye başlar motoru yan yatırman gerekir depodan radyatör ağzına su gelecek şekilde, bu yedek depo bunun içindir, ve çok basınç veya hararet yaparsa yedek depoya tahliye içindir.ama.İlki için yapılmıştır o depo birşeyle bidonla değilde oradan eksilen suyu tamamlamak içindir.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  16. #16
    HEROCAN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha Xenter
    çok teşekkür ederim verdigin bilgi için bassturbin radyatör kapagındaki contayı yayın ucundakini sonradan el ile şamrelden kesilip yapılmış e bende daha ilk defa su sogutmalı motor sahibi oldum tamamen benim cahilligim o konuda haklısın az önce görsellerden radyatör kapagı resimlerine baktım hepsindede iki tane conta var biri yayın ucunda biriside kapagın dibinde yaşayıp bu sorunları ögrenicez birde radyatör e antifiriz koymanın su yerine sogutmada baya bi faydası oluyomu hiç test etme imkanın oldumu bilgin varmı

  17. #17

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ doldurduğun kapağı açıp yapılması bahsedilmiş, bir zarar olmaz kapağı aç motoru çalıştır hafif gaz ver açık olan kapak deliğinden hava gelicek belki bir iki damla yağ sallayabilirde.

    Motor çalışmazken yanan yağ ışığı motor çalıştıktan sonra sönüyorsa yağlama var anlamına gelir seninde bildiğin gibi.
    Sevgili bassturbin,

    Bu makinede sadece; sinyal, uzun-kısa far, ve boş vites ışığı var. Başka bişey yok...

    Üst yağ tapasını açıp deneyeceğim... Bakalım ne olacak. Desteğin için teşekkürler.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  18. #18
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı HEROCAN35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkür ederim verdigin bilgi için bassturbin radyatör kapagındaki contayı yayın ucundakini sonradan el ile şamrelden kesilip yapılmış e bende daha ilk defa su sogutmalı motor sahibi oldum tamamen benim cahilligim o konuda haklısın az önce görsellerden radyatör kapagı resimlerine baktım hepsindede iki tane conta var biri yayın ucunda biriside kapagın dibinde yaşayıp bu sorunları ögrenicez birde radyatör e antifiriz koymanın su yerine sogutmada baya bi faydası oluyomu hiç test etme imkanın oldumu bilgin varmı
    Antifiriz su gibi erkenden donmaz çok düşük dereceli soğukta kolay çalışır yani suyun donma ihtimali %90 ise antifirizin %20'dir ve hiç donma ihtimali yoktur.-30 -40 larda donar.

    Antifirizdeki katkı maddeleri ve kendisi korozyon ve paslanma gibi reaksiyonlar yapmaz.İçinde sürekli su olan ve dönen soğutma sistemi kanalları boruları metal yerler zamanla paslanma ve pas tortusu yapan bu yüzden antifiriz daha iyidir.Fakat üretici klavuzda ne koyun derse onu uygulamak gerekir.Bazısı yarı antifiriz yarı su tavsiye eder bazısı tam antifiriz tavsiye eder.

    Yani antifiriz kışın konulması gereken birşeydir motor donmasın kolay çalışsın olurda donarsa metallerde çatlama vs. yapmasın diye.Sen radyatör kapağını değiştir yenisini orjinalini takmayı unutma neden dersen o yay contasının kalınlığı tutmazsa veya ısıya dayanıklı değilse yine kapaktan yedek depoya su tahliyesi olur motorun harareti yine artar...Birkaç defa hararet uzun süreli artarsa motora çok zarar verir...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  19. #19
    HEROCAN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha Xenter
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antifiriz su gibi erkenden donmaz çok düşük dereceli soğukta kolay çalışır yani suyun donma ihtimali %90 ise antifirizin %20'dir ve hiç donma ihtimali yoktur.-30 -40 larda donar.

    Antifirizdeki katkı maddeleri ve kendisi korozyon ve paslanma gibi reaksiyonlar yapmaz.İçinde sürekli su olan ve dönen soğutma sistemi kanalları boruları metal yerler zamanla paslanma ve pas tortusu yapan bu yüzden antifiriz daha iyidir.Fakat üretici klavuzda ne koyun derse onu uygulamak gerekir.Bazısı yarı antifiriz yarı su tavsiye eder bazısı tam antifiriz tavsiye eder.

    Yani antifiriz kışın konulması gereken birşeydir motor donmasın kolay çalışsın olurda donarsa metallerde çatlama vs. yapmasın diye.Sen radyatör kapağını değiştir yenisini orjinalini takmayı unutma neden dersen o yay contasının kalınlığı tutmazsa veya ısıya dayanıklı değilse yine kapaktan yedek depoya su tahliyesi olur motorun harareti yine artar...Birkaç defa hararet uzun süreli artarsa motora çok zarar verir...


    sorun bulundu üst kapak contası patlakmış tüm sistemi devirdaim radyatör vs. bakımdan geçirtiyorum neyseki büyük bi yara açmadan halledicez yarın

  20. #20

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Arkadaşlar Merheba,

    Motosikletin hararet konusunda üst yağ tapasını açıp tesy yaptım, yağlama var, burada sorun yok.

    Fark ettiğim bir durum. Motosikleti çalıştıralı yaklaşık 3-5 dakika geçmesine rağmen (rölentide), ön silindirin arkaya göre daha sıcak olduğunu farkettim. Arka silindire dokunduğumda ılıkken, ön silindir el değmeyecek kadar olmasa da çok daha sıcaktı.

    Egzosları kontrol ettim, arka silindire bağlı egzos, ön silindire bağlı egzostan daha basınçlı çalışıyordu. Arka silindirin egzosu pata pata, ön silindirin egzosu fıtı fıtı ses çıkarıyordu.

    Durum ciddi gibi. Sizce neden olmuş olabilir?

    Yardımınız ve yönlendirmeniz benim için çok önemli.

    Şimdiden çok teşekkürler.

    Saygılar, sevgiler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

    Bingöl'de görevli olduğum için daha öncede bahsettiğim gibi burada usta yok, anlayan kimim kimsem yok buradaki dostlardan başka... Bu nedenle yorumlarınız yaklaşımlarınız benim için çok önemli.

    Tekrar saygılar, sevgiler.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)