Soğutma sıvısının yakıta etkisi varmı ki ?
-
23 Haziran 2012, 13:51
#1
Merhaba beyler.
Hatırlarsınız belkide. Bikaç hafta önce motorumun 100 km de 4.5 lt yaktığını sorunu bulamadığımı yazmıştım.
bikaç gün önce radyatör çatlağından dolayı kaynak yaptırdım ve soğutma sıvısını değiştirdim. havasını falan da aldık ilk defa. eskiden hava varmış yani su da.
radyatör kaynağı bitince benzinliğe geçtim. depo bomboştu. 12 liralık yani 3 litre benzin aldım. şuanda 80 km deyim. ve motorda rahat 1 litreden fazla benzin var.
yani 3 litre ile rahat 120 km falan gitmiş olacağım. bu müthiş bi düşüş resmen.
soğutma sıvısının, veya soğutma sistemindeki havanın yakıta etkisi olur mu ki ?? sorunum bu muymuş benim ??
---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:39 ----------
Not: bu kullanım genelde şehiriçi 7-8 bin arası kullanım sonucu. arada bir 9-10 binlere de çıkılarak elde edilmiş bi değer. yani nine kullanımı da değil.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
Reklamlar
-
23 Haziran 2012, 21:10
#2
çok ilginç, böyle bir bağlantı olmaması lazım normal şartlar altında :S
-
23 Haziran 2012, 21:30
#3
belkide olabilir motor normal olarak soğuduğu için normal şartlarda ateşleme yaptığı için düzelmişde olabilir
-
24 Haziran 2012, 02:54
#4
Cidden bana da ilginç geldi. Motor resmen koklamaya başladı. gittim yarıdepo benzin aldım bugünde. Bütün gün deli gibi gezdim ibre çok azıcık oynadı yerinden.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
24 Haziran 2012, 03:14
#5
3 lt ile 120 km bendede cbr 125 vardı çokta bakımlıydı böyle bi değeri hiç yakalamadım depoda benzin vardır unutmuşsundur
-
24 Haziran 2012, 03:28
#6
Malesefki teknik olarak %1 alakasi var belki. Bence sartli psikoloji bu. Insanlarin doktor cikisi kendini iyi hisetmeleri gibi. Tedavi olmasalar bile.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
24 Haziran 2012, 04:33
#7
Alakası olmaz. Olsa bile çook dolaylı yoldan olur, onun da bukadar etkisi olmaz. Zaten yaptığınız yakıt tüketimi hesabına da bayıldım doğrusu. Böyle depoya baktım, şukadar kalmıştır en az, bilmem nekadar gittim felan... Arkadaş depoyu fulleyin bir allah rızası için, sonra bakın kaç km de bitiyor, nekadar benzin alıyor tekrar. Bu 120km yi 3litre ile gitmeniz biraz hayal geldi bana. Hele ki bahsettiğiniz devirlerde
-
24 Haziran 2012, 09:25
#8
bence de bahsettiğiniz yakıt tüketimi çok aşırı az. aman aman kullanımla ulaşılabilcek bir değer. 7 8 binlerde söz konusu değil. depoyu silme doldurup 100 km sonra tekrar aynı yere kadar doldurursanız o zaman anlaşılır ne kadar yaktığı
-
24 Haziran 2012, 13:01
#9
Motor sürekli aynı ısıda durmassa yanma tam gerçekleşmez.
-
24 Haziran 2012, 15:05
#10
termodinamik yasalarina gore ortam sicakligi dustugunde yanma verimi artar. bu da daha az yakit tuketmek demektir. sicak hava genlesmistir, sikistirmak icin daha fazla guc sarf edilir.
cogumuzun oyunlarda kullanabildigi halk arasinda nos diye tabir edilen modifiyenin temel mantigi da budur, soguk hava verir. fakat biz standart kullanicilar, motorumuzun omrunu uzun tutmak icin, soguk havalarda ozellikle yakit harcayip isitiriz, zorlamayiz o sekilde. yeni teknoloji motorlardaki elektronik kontrol unitesi hava sicakligina gore en dusuk yakit tuketimini saglar ancak radyatorde catlak varsa durum degisir tabi, fayda etmez ecu.
radyatorum saglam olmasina ragmen, bu aylarda gunduz-gece kullanmak bile %10 oraninda tuketimimi etkiliyor.
-
24 Haziran 2012, 15:20
#11
bence etkileme ihtimali yüksek, eğer radyatörde hava varsa, bu havanın borularda devir dayım yapmasını önler. buda aşırı ısınma hararet gibi yan etkiler olacaktır. Tekir arkadaşıma da termodinamikte katılaraktan yanma verimini etkilemiş olabilir.
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
-
24 Haziran 2012, 16:15
#12
Tekir adlı üyeden alıntı
cogumuzun oyunlarda kullanabildigi halk arasinda nos diye tabir edilen modifiyenin temel mantigi da budur, soguk hava verir. fakat biz standart kullanicilar, motorumuzun omrunu uzun tutmak icin, soguk havalarda ozellikle yakit harcayip isitiriz, zorlamayiz o sekilde. yeni teknoloji motorlardaki elektronik kontrol unitesi hava sicakligina gore en dusuk yakit tuketimini saglar ancak radyatorde catlak varsa durum degisir tabi, fayda etmez ecu.
radyatorum saglam olmasina ragmen, bu aylarda gunduz-gece kullanmak bile %10 oraninda tuketimimi etkiliyor.
benim bildiğim kadarıyla havanın sıcaklığı motorun yakıtını etkilemez, çünkü motorun zaten ideal çalışma sıcaklığı vardır ve istesekte istemesekte o sıcaklığa ulaşır, hiçbir soğutucu fayda etmez. soğutucu sistemleri o sıcaklığı geçmesini engeller.
bizim motor soğukken yakıt harcayıp ısıtmamızın sebebi ise yakıt tasarrufu ya da performans değil, tamamen motor ömrü içindir söylediğiniz gibi. çünkü soğuk motor içerisindeki yağda soğuk olduğundan, yeterince yağlama yapamayacak yeterince akışkan olamayacaktır. bu durumda motor soğukken zorlandığında piston çizer ya da kol çıkartır. bunlar istenmeyen durumdur, ve önüne geçilmesi tamamen sağlıklı yağlama ile alakalıdır.
-
24 Haziran 2012, 22:45
#13
performans cbr 125 sarfiyat cub 125 gibi valla .sen bu motoru müzeye koy bulunmaz böyle az yakan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)