Merhaba Arkadaşlar, bi kaç hafta önce Ahmet arkadaşımız, grup içersinde sohbet ederken (Ya Ethem, senle bi h4 xenon işine girelim. 100 tl 50-50 bölüşürüz. Ambalajda 2 ampul 2 balast var. Şu dandik farlardan kurtulalım) dediği an xenon kafamda selektör yapmaya başlamıştı zatenBu uzun süredir kafamda olan bi şeydi, mercekli xenon düşünüyordum ama 200 tl yi aşkın maliyetinin olması hep bir sonraki tarihe ertelememe sebep oluyordu ve Koray ın ürününün 90 tl ye indiğini görünce beklemek istemedim. Kargosu ıvır zıvırları 100 tl. Yani kişi başına 50 şer tl ye xenonlandık diyebilirim.
Ürün Koray kardeşim de daha önce almış olduğu ve ileri seviyede memnuniyetinden sıklıkla bahsettiği otomobiller için imal edilmiş Hid marka h4 xenon kiti. gittigidiyor.com üzerinden satın aldım. 2 günde elime ulaştı. Ürün içersinde 2 adet xenon ampul ve duyu, 2 adet beyin veya balast, ve montaj için gerekli olan tüm malzemeler çıktı. Sadece kit arabalar için olduğu için bir sigorta dyu ve sigorta çıktı, Fakat benim motorda kullanmamız gereken ve 2.motor montajı için elimizde kalmayan bu bahsettiğim bi kaç parçayı Koray kolaylıkla temin edebileceğimziden bahsetti. Yani bu durumda sıkıntısız 50 tl ye
Ürünün linki:
http://urun.gittigidiyor.com/garaj/h...ranti-58220402
Ürün elime ulaştığında evde ilk çektiğim fotolar:
Ürün bu arkadaşlar, zaten ambalajı alıp incelediğinizde ürün (ben iş yaparım, aklın kalmasın) diyor. Ki Koray kardeşimin deneyimlerine sonsuz güveniyorum. Koray ın tavsiyesiyle gözüm kapalı aldım diyebilirim. Kendisi kendi motorunda (ybr 125) kullanıyor ve gayet memnnun.
İkimziinde vardiyelerinin aynı dönmesi arzu etttiğimiz veya gerektiği zaman buluşmamız konusunda bize çok iyi bi avantaj sağlıyor. Dolayısıyla ikimizde işten 16:00 da çıktık. Koray Karamürsel u ulaşmak için 40-45 km kadar yol yaptı sağolsun. ve kendisini Karamürsel merkez ışıklarda karşıladım. Doğru bizim eve gittik, ve evin önünde gölge bi yerde yol kenarına konuşlandık. Zaman kaybetmeden çalışmaya başladık.. Evin önünden fotoğraflarla anlatıma başlıyorum..
Ben pek anlamam fakat Koray ın dediğine göre cbf in far sistemi h4 değilmiş ve eski armut tip ampullerdenmiş. Bu yüzden h4 duyu, far yuvasına grenajlarını sökmden oturtamadık. Ön kafa grenajını sökerek farın arkasında rahat çalışılabilecek bir alan oluşturmamız gerkmişti. Bu yüxden en sevmediğim ve takması biraz zahmetli bi iş olan kafa grenajını sökerek biraz öne aldık. Kafayı sökmeyi bu yüzden sevmiyorum. Takması zor. Ve bir kişi ile çok ta zor olursu sanırım. Takarken tüm fitilleri percinleri doğru yerlerine karşı karşıya gelecek şekjilde oturtmuş oolmanız gerekiyor ve bu şekilde dengeli bi biçimde arkaya doğru yüklenerek grenajı yerine oturtmanız gerekmelte,bir tane perçini veya fitili denk getirmeden geri çekerek oturtmaya çalışırsanız grenajı dahi kırma riskiniz söz konusu. Bu yüzden cbf te pek sevmediğim kafa sökme işlemine girişmemiz gerkti. Neyse ki bi vukuat hasar oluşturmadan vida artırmadan toplamayı başardık
Bahsettiğim gibi farın arkasından duy girişini biraz yan keskiyle falan yontmamız gerekti. Çünki h4 xenon, cbf lerin orj duyuna çok ufak i oranda büyük geliyor. Bunu yapmakta fazla zorlanmadık, ve fazla zorlanmadan duyu çok sağlam bi biçimde taktık. Hatta o kadar sağlam sıkıştı ve oturdu ki, sonrasında yaptığımız yorum şu idi (Bir daha istesekte bu duyu buradan çıkartamayız) zaten teknik olarak böyle bi zorunlulukta yok. Patlarsa ampul patlar, oda ampulleri gayet un ömürlü imiş. Krayda 6 aydır sıkıntı yok.
Devam edelim..
Bahsettiğim gibi Koray orj duya yer açıyor. zaten orj duy la h4 boyu çok yakın. sadece hatırladığım kadarıyla xenon un bir çıtı girmemişti ve orj duyun sadce bir çentiğini hasar vermeden kırmak suretiyle h4 duyu çok sağlam bir biçimde montajladık. Montajladı
Koray iş başında
Bu arada balast için de çok tatlı bi yer bulduk. Gösterge penelinin hemen altı. Zaman sıkıştırdığı için foto olayına pek giremedik. Ama balast için inanılmaz uygun olan gösterge panelinin hemen altına plastik cırtlarla montajladık. Koray yaptı yanintaj bittiğinde tabi deneke
Xenon a bi açma kapama anahtarı yaptık. Gidonun hemen solundaki siyah kapakta görünen tek düğme 4 lü sinyale ait. O kırmızı düğmenin hemen altına da aynı düğmenin biraz daha ufağından taktık. Kontaktan geçirmedik. Direk aküye bağladık. Yamni düğmeyle far açılıyor düğmeyle kapanıyor. Yani kontağı kapatıp eskisi gibi xenonları kapamayı unutursam nanay, akü kısa bir süre sonra biterAma sanırm buna alışıcam. Sorun yok. Teknik olarak en garantili xenon hattı, aküden direk çekilen hatmış. Zaten bu konu ile ilgili yürüttüm tüm mantıklar bu konunun en doğrusu olduğu yönünde. Bu konuda sıkıntı yokç Alışırız. Çoluk çocuk park halindeylken oynar düğmeleriyle falan. açık bırakır giderlerse nanay. O zaman kötü. Onada şöyle bi çözüm düşündüm ilerki zamanlarda. Kibar bi anahtarlı açma kapama düğmesi. Piyasada böyle bi ürün var mı bilmiyorum. Yani o plastik kapağa bi kontak anahtarı takıcam sadece xenon için. Anahtarla açtığımda yanıcak kapattığımda kapanıcak. Kapatıp anahtarı cebime koyduğumda xenonumu kimse açamıyacak. Bi kaç kere başıma geldi. Çarşıya bıraktım motoru 10-15 dk. meraklı veletler o ara gelmişler. Dörtlüleri açmışlar. Kontağı bi açtım dörtlüler yandı. jikleyi çekmişler.. Farları hep kısa konumda bırakırım uzun konumuna almışlar. Bu veletler aynı şeyi şimdi yapsalar nanay olur
Bu yüzden buna ilerki zamanlarda önlem alabilmeyi düşünüyorum. Düşünsenize 2 kontak anahtarlı cbf
Abi bu ne anahtarı diye sorulan soruları şimdi den kulağıma gelmeye başladı bile
Abim o kontak nosları devreye sokuyor dermişim
![]()
Selektör düğmesi devreden çıktı. Selektörü uzun kısıa yaparak yapıyorum. Koray ın dediğine göre selektörü bağlamak için motordaki xenona sel.. yaptırmak için gerkli kabloları bulmak oldukça sıkıntılı. Ha hiç sorun değil. Böyle kullanılabiliyor. Boş yere motoru söykmeye değmez. Bunun daha basit bir yolunu bilen ark..ım varsa yazarlarsa sevinirim.
Şöyle bir olumsuzluk oluştu. Xenon, sol eldeki uzun kısa anahtarı kısa konumundayken uzun, uzun konumundaykende
kısa yanıyor. Buna hala alışamadım. Yani paneldeki uzun far ışığı yanarken yani düğme öne doğru basılmış haldeyken far kısa hüzmelerde oluyor. Selektör düğmesi hiç önemli değil, zaten selektörü uzun kısa yapmak suretiyle yapabiliyorsunuz. Fakat bu ters durumu düzeltebilmek isterim. Montaj işi hayli uzun sürdü. 17:15 gibi başladığımız halde 21:00 gibi işimizi zor bitirdik. Saat 21:00 gibi motorun son grenaj vidalarını sıkıyor, yetiştirmeye çalışıyroduk. Bu yüzden bu olumsuzlukların üzrine fazla gidemedik. Hava kararmıştı. Selektör düğmesine gerek yok. Sadece şu uzun kısa olayını tersine çevirebilirsek 10 numara olucak. Pardon zaten 10 numara oldu da 11 olacakSaatle fazlaca yarıştığımız için fazla foto çekemedim.
Montaj bittiğinde sahilde bişeyler yedik bi çay içtik ve xenonu deneme vakti ve izlenimler..
Xenon olayı 10 numara. Şimdiye kadar cbf in orj farları ile gezdiğiniz günlere lanet edersiniz. Eskiden (karanlığa kalmadan eve gidelim) derdim. Şimdi bi akşam olsada xenonların tadını çıkartsam diye bilerek bu akşam İzmit ten dönüşte hanımı oyaladım. Gezelim gezelim. carreforu real, acele etme. En sonunda hava kararınca. Tamam hadi gidelim artık dedimEskiden aman hava kaarmasın falan derdim.
Güzel bi far ayarı yaptım. Kısa hüzmelerde ışıklarda falan arabaların dibine kadar giriyorum 1-2 metre mesela. Işık kesinlikle arabadaki şoföre, şoför mahaline vurmuyor, rahatsız etmiyor. Karşıdan gelen kimseden şimdiye kadar kısalar da selektör yemedim. Far ayarı güzel yapıldığı taktirde bence (merceksiz ar öyle olur şöyle olur vb durumları bence biraz fazla abartılıyor gibi. Işıkta bi dağılma yok. Dengesizlik yok. Ben şu anki far ayarımla muayeneden bile geçebileceğimi düşünmeye başladım. Ama bu kısa uzunun ters olması muayenede direk motoru çuvallattırır. Dolayısıyla Korayla biz bunu düzeltemezsek bi oto elektrikçiye falan danışmayı düşünüyorum. Öyle tahmin ediyorum ki bunun bi oluru teknik olarak mutlaka vardır.
Farların performansını ve far ayarınızı dış aydınlatmanın hiç olmadığı tali yollarda test edebilirsiniz. İnanılmaz farkı o zaman çok daha fazla hissediyorsunuz. Harika. Koray ın yaptığı işçilik ve el becerisi harika. Eli çok yatkın. Makaron muş aymış pabuç muş hayatımda bildiğim şeyler değil di. Ama samimi söylüyorum cbf biraz fazla uğraştırdı, zaten Koray 'da ybr olsaydı şimdiye çoktan bitmişti şeklinde olayı yorumladı.
Samimi söylüyorum parai le yapılcak iş değil, emeğinin karşılığını nasıl öderim bilmem Koray kardeşimin. Koray, eline emeğine sağlık kardeşim. Sayende gün yüzü gördüm![]()
Yorum yapan ve beğenilerini sunan tüm ark..lara, başta Koray kardeşim olmak üzere sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
Eski far uzun hüzme..
Xenon kısa hüzme:
Xenon uzun hüzme:
Darısı xenon u olmayan tüm cbf kullanıcılarının başına.
İyi seyirler.