Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ybr 125 silindirden yağ akıtıyor, somunlar açılmıyor(Resimli)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Merhaba arkadaşlar, Uzun süredir karşılaştığım sorunu sizlerle paylaşmak istedim.

    Motorum silindirin ön kısmından görüldüğü gibi yağ akıtıyor.





    Bu soruna yönelik bir kaç tamirci gezdim ve kimisi motor aşağı inecek kimisi inmeden yapılacak gibi söylentilerde bulundular ve 80 - 100 tl arası fiyat verdiler. Bende hali hazırda lokma, anahtar takımım bulunuyorken kendim yapmaya kalkıştım fakat somunları bir türlü açamadım.

    Resimde gördüğünüz vidalar banamısın demiyor.





    Bunları açmakla uğraşırken yıldız anahtar bile yamuldu. Sizce bu durum motoru aşağı indirmeden düzelebilir mi ?. Kendim yapabilir miyim ? Ya da bu somunlar nasıl sağlıklı olarak açılabilir. Daha önce bu sorunla karşılaştınız mı ?
    Buyrun buda açmaya çalıştığım lokma ucu ve anahtar.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motorun kaç km de bilmem ama yeni alınmış veya rektefeden çıkmış bi motor 3-5 bin km sonra contaların eriyerek oturmasıyla üst kapagın sökülerek 4 tane saplama vidasının kalan boşluğu almak için tekrar boşluğu alınıp sıkılması gerekir. Bu işleme girdimi hiç motorun? Sıkılmazsa contalardan yağ sızma görülebilir. Tekrar conta takılması gerek bence..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:06 ----------

    veya şöyle yapın. Önce ana saplamaları sıkın, kaçırmaya devam ederse conta değişimi yapın.
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Motorum kafadan bir 50.000 km var. Önceki sahibi rektefiye yapmıştır belki ama üst vidalardan kaynaklanacağını düşünmüyorum. Bu durumda conta değişimi gerekli mi ? Ben yapabilir miyim ?

  4. #4
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ozaman silindir gömleğinin içinde çizik yoksa, temizse contayla beraber bi takım segman atıver pistona. Nasıl olsa açılacak. Eski segmanlarla takma. Bi takım segman o kadar pahalı bişey değil.

  5. #5
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    YBR ve CFB çile görmesin, kavga çıkar alimallah
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  6. #6
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ferhat kardes ybr ci dostlarım bugün gündüz yazarlar sana ne yapman gerektiğini. Biraz bekle bol cevap gelecek. Umarım.

  7. #7
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Alet işler el övünür, Bence anahtarların çok zayıf ve bu şekilde uğraşırsan vidaları da yalama edebilirsin

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    kardeş elindeki takımlarla iş yapman yanlış.. birincisi arka tekeri yanlış yerden söküyorsun..sağ taraftaki somundan gevşetip soltaraftaki mil dönerse tutulur..yani sen direk soldan açmayı denersen o civata dönmez.. sol taraf 17 anahtar olmalı sağ taraf 19...
    silindir kapağındaki sızma olayına ise önce saplamaları sıkarak başla eğer kesmez ise o zaman conta değişimi olur....
    açamadığın 8 anahtarla tutulan yani senin işine yarayan 8 lokma tornavide şeklindeki lokma ile açılmaz... düzgün t kollu 8 lokma ile açılır...

    bu arada o yağ silindir kapak contasından değil eğzantirik dişilisinin ordaki kapaktan geliyor gibi geldi bana ..cok az sıvı conta işi çözecektir...
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  9. #9
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Takimlarin ve bilgin yetersiz.
    Bu halde ust kapagi sokersen, iki gun sonra toplaticak usta ararsin ozamanda 3 diyen 10 demeye baslar.
    Bir daha dusun, ogrenme hevesiyle basina is acma. Ayrica motor ogrenmek icin ust kapak biraz ileri bir konu olur.

  10. #10

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Teşekkürler arkadaşlar acemiliğime verin. Kendimce birşeyler yapayım dedim. Ustalara para bayılmak istemiyorum.

    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş elindeki takımlarla iş yapman yanlış.. birincisi arka tekeri yanlış yerden söküyorsun..sağ taraftaki somundan gevşetip soltaraftaki mil dönerse tutulur..yani sen direk soldan açmayı denersen o civata dönmez.. sol taraf 17 anahtar olmalı sağ taraf 19...
    silindir kapağındaki sızma olayına ise önce saplamaları sıkarak başla eğer kesmez ise o zaman conta değişimi olur....
    açamadığın 8 anahtarla tutulan yani senin işine yarayan 8 lokma tornavide şeklindeki lokma ile açılmaz... düzgün t kollu 8 lokma ile açılır...

    bu arada o yağ silindir kapak contasından değil eğzantirik dişilisinin ordaki kapaktan geliyor gibi geldi bana ..cok az sıvı conta işi çözecektir...
    TEKTEKER_RAMÇO elindeki takımlarla iş yapman yanlış derken hangi takımları seçmeliyim ? Sıvı contayı ne şekilde uygulayacağım ?

  11. #11
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    sıvı conta uygulaması ehil olmayan kişiler tarafından yapılırsa sıvı conta taşarak silindirin içine girebilir ki bu da hiç hoş olmayan durumlar meydana getirir. bence de sen 3 kuruşun hesabını yapma git ustaya yaptır motorunu!!!
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı ' Ferhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler arkadaşlar acemiliğime verin. Kendimce birşeyler yapayım dedim. Ustalara para bayılmak istemiyorum.



    TEKTEKER_RAMÇO elindeki takımlarla iş yapman yanlış derken hangi takımları seçmeliyim ? Sıvı contayı ne şekilde uygulayacağım ?
    eline bir 17 bir 19 anahtar al..19 ile tut 17 ile aç... maşanın sağ tarafındakini açacaksın... ,
    silindirdeki 8 lik civataları yani eğzantirik dişlisinin kapağını açmak için 8 t denilen anahtarla açmalısın.... sıvı contayı siyah contanın dışa bakan kısmına incecik sürmelisin....
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    Gıt bilen birine yaptır hata yapıp mahvetme motoru
    www.erkakurye.com

  14. #14
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    öncelikle, TektekerRamço bu işi bilir, onu dinlemeni öneririm. arka tekeri sökerken yamulan anahtarın takımını, gönül rahatlığıyla çöpe atabilirsin. (çin malı hariç) en ucuz olan elta marka anahtar bile çok rahat söküyor çünkü o vidayı. alacağın aletlerin markası paran yetiyorsa izeltaş olmalı.
    2. olarak, silindir saplamalarını sıkarken dengeli sıkmak gerekir. yoksa silindir normale oranla çok hızlı deforme olur... sana önerim, illa kendin yapacaksan ve ingilizcen iyiyse motor konusunda internetten bilgi depolaman ve ybr teknik manüelini indirmendir. ayrıca 8 numarayla açılmayan anahtarı da kaliteli bir lokmayla açabilirsin (L şeklinde). yine de hiç kıpırdamıyorsa önce hafif sıkıp sonra açabilirsin ya da plastik tokmakla vida başına vurman da etki edecektir.

    şimdiden kolay gelsin

    eğer motoru eline almayı göze alamıyorsan güvenilir bir ustaya götür ve silindir saplamalarını sıktır.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  15. #15

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    En iyisi su kulusturu satip 2012 ybr almak inanin sıkıldım su ustalardan

  16. #16
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alet işler el övünür, Bence anahtarların çok zayıf ve bu şekilde uğraşırsan vidaları da yalama edebilirsin

    Bu Sözün Aslını Yazayım Dedim
    Hep Kullanırım,
    Takım (ANAHTAR) çalışır Usta Övünür,
    Asker Savaşır Komutan Anılır...


    kesınlıkle kullandıgın anahtarların çok kalitesiz,
    o sebepten sıyırma yapıyor olmalı,
    var ıse elınde daha kalıtelı sağlam takım kullan yok ıse en yakın tamırcıye gıt ve sorunun giderilmesini söyle,

  17. #17

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    arkadaslar birde bisey soracagim bu conta degisim islemi motor asagi inmeden gerceklesebilir mi?

  18. #18
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    silindir dedinya forumda silindir mevzusuna kıl kapıyolar:D
    orası silindir yeri değil diyenler olmamış hayırdır
    Mustafa Kemal Atatürk

  19. #19

    Üyelik
    29 Nisan 2012
    aynı sorun bendede var conta değişti ama hala yağ sızdırıyor acaip sinir oldum.

  20. #20
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı gokhanbeyaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorun bendede var conta değişti ama hala yağ sızdırıyor acaip sinir oldum.
    xt 600üme kringrik 3 katlı celik ve orjilan conta olmak üzere 3 çeşit conta taktım ve akan yag gene aktı durmadı!
    sonra dedim biyerde atladıgım birşey var söktüm tekrar ve kendi kendime orjinal 110tl lik conta bile kacırıyosa yagı birşey eksik dedim elime sentili aldım ve silindir üst kapagın egsoz bölümünün düzlügüne baktım sanki cok az egilme fardı gittim taşlattırdım orayı sonra dedim bitmedi yağ kanalı vardı tam kenarda oraya 2 tane konik koydum plastik ufak bunlar üst üste basıcaktı kapagı kapatınca ve kringrik conta kestirdim ve kestirirken yag kanalının oradaki deligede bakır cenber taktırdım.artık yagı kesmeye ant içmiştim hiçbişeyden kacmadım.
    kringrigi takarken iyice yagladım contayıki tam otursun yerine sonra güzelce üst kapagı koydum ve üsteki 4 saplamayı tork anahtarım olmadıgı için önce sırayla hafifce sıktım sonra 3 parmagımla sıkıştırdım.
    cok sıkmak contanın gebermesine sebeb oluyo bu saydıklarımı bilen kişi sayısı pek bi azdır.ve uygularsanız yag biter sonuc nemi oldu motorum terleme bile yapmıyo kupkuru 3 kere kringrik bi kere conta takımı ve birde orj.conta aldım 250tl falan harcadım sadece contaya ama cözüm olmadı.
    işlem esasen cok basittir bi kac saatlik iş umarım cözersiniz.
    gokhanbeyaz bunu beğendi.
    Motosiklet mucidi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)