Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akçalı mı ? Polisan mı ? (Sprey Boya)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Merhaba Arkadaşlar ,

    Motorun kuyruğunda bir bölümü boyamak istiyorum.Parlak Siyah Kullanıcam , daha önce Akçalı marka sprey boya kullandım.
    Polisan önerdiler , almadan önce sormak istedim hangisi daha uzun ömürlüdür hangisi yüzeye daha iyi tutunur ?

    Birde , yüzeyi en son olarak ince su zımparası ile zımparaladığımda gene astar atmak zorundamıyım , astarlamadan boyasam sonuç nasıl olur ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Sprey boya zamanla atacak ama biliyorsun değil mi ?
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  3. #3
    alsonkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Motosikleti
    Ducati M696
    bence akcali daha kaliteli

  4. #4
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Akçalı tabikide daha kaliteli ancak en az 2 kat, üstüne de cila atmalısın bikaç kat. Ozaman çok kaliteli olur

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Oncelikle yuzeyi zimparalaman lazim

    Ustune Astar boya atmalisin

    Boya kesinlikle Akrilik bazli olmali

    Ustune yine Akrilik cila kullanmalisin

    Sonunda pasta yapmalisin.
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle yuzeyi zimparalaman lazim

    Ustune Astar boya atmalisin

    Boya kesinlikle Akrilik bazli olmali

    Ustune yine Akrilik cila kullanmalisin

    Sonunda pasta yapmalisin.
    Tamamdır hocam astarıda aldım , daha önce yazdığınız işlemlerin hepsini başka bir motorumu boyarken astar hariç yaptım , şimdi astarlı boyayacağım.Akrilik zaten hepside , teşekkürler bilgi için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------

    Alıntı drumstar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akçalı tabikide daha kaliteli ancak en az 2 kat, üstüne de cila atmalısın bikaç kat. Ozaman çok kaliteli olur
    2 veya 3 kat cila atmayı düşünüyorum zaten dediğiniz gibi kaliteli olsun diye.Yoksa kısa ömürlü oluyor.Akçalı kullanayım tekrar dediğiniz gibi.

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Sakın akçalı kullanma...
    Sakın...
    Polisan al....
    2 kat at... İlk katı silme mahiyetinde , astar bazında ince geç...
    İkinci katı net olarak fazla kalın olmadan at....
    Mutlaka 1 gün güneşte bırak.....
    Akçalının boyaları evde duruyor... Kaba saba şeyleri boyarım diye saklıyorum...
    2-3 gün sora elini deydiğinde parmak izi kalıyor... Hiç bir zaman tam sertleşmiyor...
    Ama motor boyuyacağım diyorsan polisan dan şaşma....
    Model gemi maketlerimde kullanıyorum...
    Çok memnunum...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sakın akçalı kullanma...
    Sakın...
    Polisan al....
    2 kat at... İlk katı silme mahiyetinde , astar bazında ince geç...
    İkinci katı net olarak fazla kalın olmadan at....
    Mutlaka 1 gün güneşte bırak.....
    Akçalının boyaları evde duruyor... Kaba saba şeyleri boyarım diye saklıyorum...
    2-3 gün sora elini deydiğinde parmak izi kalıyor... Hiç bir zaman tam sertleşmiyor...
    Ama motor boyuyacağım diyorsan polisan dan şaşma....
    Model gemi maketlerimde kullanıyorum...
    Çok memnunum...
    Söylediğin çok iyi oldu üstad , akçalı alıcaktım bende.Polisan almaya karar verdim şimdi.Her ikisini kullanan bir arkadaşımızdan yorum almak daha mantıklı oldu.

    Verniğidemi polisan kullanayım ?

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediğin çok iyi oldu üstad , akçalı alıcaktım bende.Polisan almaya karar verdim şimdi.Her ikisini kullanan bir arkadaşımızdan yorum almak daha mantıklı oldu.

    Verniğidemi polisan kullanayım ?
    ;Aynen öyle..Diğer verniklerde pıtırcıklar kalıyor... Anlamıyorum neden imal ediyorlar...
    O değil maket işi incelik isteyen bir iş... Bir kere yedim ben o naneyi...
    Tekrar zımparalamak ve macunlamak zorunda kaldım...

    Bir de akçalı boyanın rengi polisana göre daha mat... Soluk duruyor...
    Polisanın hem rengi parlak hem de kapatıcı özelliği çok iyi...
    Sana bir de tüyo vereyim...
    Ne renge boyarsan boya polisanın beyazı ile astar geç....
    Attığın renk hem parlak hem de pürüzsüz çıkar...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Boyanın ömrünü ve kalitesini altına yaptığın hazırlık belirler. Zemini iyi hazılarsanız hem uzun ömürlü hemde güzel görüntülü olur.

    Marka olarakta spray de Akçalı derim.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  11. #11
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    akçalının ısıya dayanıklı boyasını aldım, tırt çıktı.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  12. #12
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC


    bir kat astar iki kat boya atmıştım; akçalı ile. şu an halen daha boya gayet güzel duruyor. yalnız darbe aldığı yerler malesef attı. bir ara arka çantalarım ilk kez ve yan çantalarımı ikinci kez boyayacağım. polisan alacağım bu sefer.

  13. #13

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ;Aynen öyle..Diğer verniklerde pıtırcıklar kalıyor... Anlamıyorum neden imal ediyorlar...
    O değil maket işi incelik isteyen bir iş... Bir kere yedim ben o naneyi...
    Tekrar zımparalamak ve macunlamak zorunda kaldım...

    Bir de akçalı boyanın rengi polisana göre daha mat... Soluk duruyor...
    Polisanın hem rengi parlak hem de kapatıcı özelliği çok iyi...
    Sana bir de tüyo vereyim...
    Ne renge boyarsan boya polisanın beyazı ile astar geç....
    Attığın renk hem parlak hem de pürüzsüz çıkar...
    Hocam iyiki yazdın bunları , vernik konusunda dünde arkadaşa dedim çok korkuyorum nokta nokta kalıyor , acaba benmi beceremiyorum vernik atmayı diyordum ki senin cevabını okuyunca sorunun akçalı olduğunu anladım.

    Birçok arkadaş ezbere akçalı iyidir yazmış fakat kimse neyin üzerinde nasıl test ettiğini senin gibi söylememiş.
    Vernik konusunda aynen öyle , pıtırcıklar kalıyor ve boya tam sertleşmiyor.

    Beyaz astar konusuna gelincede , sprey astar aldım bu seferlik onu kullanacağım.
    Ama yüzeyi çok iyi temizliyorum bugün zımparaya geçeceğim , pürüzsüz bir yüzey elde edeceğim inşallah.

  14. #14

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Şöyle birşey aklıma geldi,
    Bu arada yüzeyleri zımparaladım , ufak birkaç işlemden sonra boyaya hazır hale gelecek.

    Alpt_tunay dediğin gibi beyaz boya aldım , mat değil normal beyaz boya.

    Şöyle yapsam bi farkı olurmu daha sağlam olurmu?
    Önce Tek Kat Astar , Sonra 2 kat beyaz boya , sonrada parlak siyah ve vernik.

    Birde kafama şu takıldı , parlak siyah boya beyaza iyi tutunabilirmi yoksa astaramı daha iyi tutunur ? Ama dediğin gibi daha parlak dursun diye alta beyaz kesinlikle atıcam.Astar sonrası beyazmı , direk beyazmı nasıl yapalım hangisi daha iyi sonuç verir?

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle birşey aklıma geldi,
    Bu arada yüzeyleri zımparaladım , ufak birkaç işlemden sonra boyaya hazır hale gelecek.

    Alpt_tunay dediğin gibi beyaz boya aldım , mat değil normal beyaz boya.

    Şöyle yapsam bi farkı olurmu daha sağlam olurmu?
    Önce Tek Kat Astar , Sonra 2 kat beyaz boya , sonrada parlak siyah ve vernik.

    Birde kafama şu takıldı , parlak siyah boya beyaza iyi tutunabilirmi yoksa astaramı daha iyi tutunur ? Ama dediğin gibi daha parlak dursun diye alta beyaz kesinlikle atıcam.Astar sonrası beyazmı , direk beyazmı nasıl yapalım hangisi daha iyi sonuç verir?
    Bence astara gerek yok..
    Plastik aksam boyayacaksın...
    Astar mahiyetine ince bir kat (silik gibi) beyaz at... Ama tek kat...
    Daha sonra parlak siyahı at... İnce olsun o da...
    2.siyah katında tam kapatacak şekilde ince olmak kaydıyle at...
    Boya kalın olursa atması kolaylaşır..Darbelerden çizik vb. izler kalır...
    Boya sonrasında kesinlikle 2 gün bekle... 1 günü güneşte olsun.....
    Mümkünse ilk gün güneşte geçirsin.... ;)
    verniği 30 cm uzaklıktan parlak vernikle at...
    Eğer kalın atarsan köpürme yapar...
    Pıtırcık kalır...
    Bence vernik değil 1-2 ay sonra cila atarsın..(pasta değil)......
    Boşa riske girme....

    Ne kadar az kalınlık, o kadar güzel görünüm ve uzun ömür...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #16

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence astara gerek yok..
    Plastik aksam boyayacaksın...
    Astar mahiyetine ince bir kat (silik gibi) beyaz at... Ama tek kat...
    Daha sonra parlak siyahı at... İnce olsun o da...
    2.siyah katında tam kapatacak şekilde ince olmak kaydıyle at...
    Boya kalın olursa atması kolaylaşır..Darbelerden çizik vb. izler kalır...
    Boya sonrasında kesinlikle 2 gün bekle... 1 günü güneşte olsun.....
    Mümkünse ilk gün güneşte geçirsin.... ;)
    verniği 30 cm uzaklıktan parlak vernikle at...
    Eğer kalın atarsan köpürme yapar...
    Pıtırcık kalır...
    Bence vernik değil 1-2 ay sonra cila atarsın..(pasta değil)......
    Boşa riske girme....

    Ne kadar az kalınlık, o kadar güzel görünüm ve uzun ömür...
    Hocam vernik konusunda riske girme diyorsun , riske girmeden nasıl bir şekilde atabiliriz ? Vernik atmassak boya kısa ömürlü olmazmı tazikli yıkamada silmede falan kolay çıkmazmı ?

  17. #17
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Akçalı veya polisan değilde büyük koçtaş gibi malzeme satan yerlerde gerçek kaliteli sprey boyalar var. Herdaim onlarla boyardım mat siyah asyamı. Herkes benim boyadığıma inanmazdı ama şöyle bişey var mat boya işçiliği çok kolaydır. Senelerdir graffiti yapmama rağmen ben parlak boyamaya çekinirim.
    Selahattin06 bunu beğendi.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  18. #18
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam vernik konusunda riske girme diyorsun , riske girmeden nasıl bir şekilde atabiliriz ? Vernik atmassak boya kısa ömürlü olmazmı tazikli yıkamada silmede falan kolay çıkmazmı ?
    Verniği atma...
    parlak siyahla boya... 2 gün bekle.. Parçanı tak...
    15 gün silme yıkama yapma...
    Piyasada satılan cilalardan alabilirsin.. Su bazlı olanlarından...
    Bu cila suya dayanıklığını artırır...

    Kompresör le atılan boyalarda son katın içine karıştırılır vernik...

    Ama sprey de bu şans yok..Dışta tabaka oluşturur..
    Motor güneşe, sıcağa, toza maruz kalacağından vernikte çatlama , matlaşma olur..
    Bu da boyanın kötü görünmesine yol açar...
    Bir daha cila yapma şansın kalmaz, üzerinde kalan vernik atıklarından dolayı...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #19

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verniği atma...
    parlak siyahla boya... 2 gün bekle.. Parçanı tak...
    15 gün silme yıkama yapma...
    Piyasada satılan cilalardan alabilirsin.. Su bazlı olanlarından...
    Bu cila suya dayanıklığını artırır...

    Kompresör le atılan boyalarda son katın içine karıştırılır vernik...

    Ama sprey de bu şans yok..Dışta tabaka oluşturur..
    Motor güneşe, sıcağa, toza maruz kalacağından vernikte çatlama , matlaşma olur..
    Bu da boyanın kötü görünmesine yol açar...
    Bir daha cila yapma şansın kalmaz, üzerinde kalan vernik atıklarından dolayı...
    Hocam peki vernik atmayınca boyada ; güneşten sıcaktan çatlama matlaşma olmazmı ? Antalya da yaşıyorumda .. Israrla vernik atma diyorsun dediğini yapıcam gene son kez sorayım dedim Vernik atma diyorsan 15 gün sonra cila atıcam dediğin gibi..Cilada önerdiğin bir marka varmı iki gün sonra çıkmasın (lafın gelişi 2 gün ) .. Demek atma diyorsun vernik

  20. #20
    yaşar35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kymco xcıtıng 500
    polisanı bilmem ama akçalı traş.bulursan presto marka en iyisi


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)