Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

truva cub u 97cc den 107 cc ye modifiye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    daha önce cub umun dişli oranlarını değiştirince çeki kaybı yaşadım sıkıştırma basıncını 8.8 den 9.33 e cıkardım ama yeterli olmadı 2 sene böyle kullandım şimdi gömlek piston sekman değiştirip bu sorunu cözdüm işte resimler













    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

    2. resim gömlek 2mm büyük olunca yerine olmadı benim tornacım özay makinada yaman ustam gömleği dışından 1mm tıraşladı
    maliyet gömlek
    piston sekman 70 tl
    tornalama 20 tl
    1lt yağ 25 tl
    işcilik beleş 00 tl
    toplam 115 tl
    ünal işleyen benim arkadaşım bide paramı alacak yengemde yemek ısmarladı daha ne olsun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Gömlek niye tornalama istedi ? 107cc piston silindir sekman alınca da tornalama gerekli mi ? set halinde satıyolar diye biliyorum.

  3. #3
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Kawasaki KLX250
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gömlek niye tornalama istedi ? 107cc piston silindir sekman alınca da tornalama gerekli mi ? set halinde satıyolar diye biliyorum.
    erkin abi milimetrik çalışır gözüne iyi gözükmeyen birşey vardır mutlaka 2. testi ben yaptım yaptırdığı gibi yanıma gelmişti yokuşlarda belli ettiriyor kendini şimdi
    bu kawasaki bir başka dostummm

  4. #4
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    sıkıştırma basıncını bu gömlekte 9.4/1 e ayarladık iki kişi ile 75 km hız 3.vitesle yırtınarak cıktığım rampayı 4.vites 80 km hızla rahat cıkıyorum bir kişi 60 km ile kaptırıp 40 km ile bitirdiğim rampayı sabit 60 km hızla cıkabiliyorum maksimum hızım aynı 1 kişi rüzgarsız düz yolda 110 km rüzgara karşı veya rampada 90 km ben bu hızı zaten yapıyorum diyenler km saati 20-25 km fazla gösteriyor birçok motorda (kaliteli pahalı motorlar hariç) yalan isteyen üzerine 25 km eklesin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gömlek niye tornalama istedi ? 107cc piston silindir sekman alınca da tornalama gerekli mi ? set halinde satıyolar diye biliyorum.

    97 cc gömleğin iç kısmı 50 mm 107 cc de 52 mm ama dışıda 2mm büyük bloğa olmuyor bloktaki gömlek deliğini 2mm büyütmek lazım motorun orjinalliğini bozmamak için gömleğin dış kımından 1mm tornaladık toplamda 2mm küçüldü bloğu bozmadık

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Şu sıkıştırma oranını yükseltme olayını detaylı olarak açıklarsanız çok memnun olucam. Tam olarak hangi parçaya hangi işlemi uyguluyorsunuz ?

  6. #6
    10SuzAsLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2011
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    Pulsar-200NS
    125cc lik cuplara uyan silindirler var şuan bendeki 110 cc ama bu kadar ugraşmaya gerek varmıydıki ? tam olarak naptıgınızı anlamamışda olabilirim kusura bakmayın.
    Şu Motorsikletine atlayıp da, keyifle çıkıp arada bir tırstığın uzun yol var ya, işte o “hayatın ta kendisi”, yollarda karşılaştıkların da onun içinden geçirdiğin “insanlar” aslında. Hayat bildiğin yol, sonu da varman gereken yere varıyor aslında...

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    120cc silindir takmak için Mondial 110FT krankı takmak gerekiyo, o krank 100'lük motorların krank kutusuna sığmıyor uzun. 100'lük krank'a 120'lik silindir takınca da krank zayıf kalır normal olarak.

  8. #8
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı 10SuzAsLa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125cc lik cuplara uyan silindirler var şuan bendeki 110 cc ama bu kadar ugraşmaya gerek varmıydıki ? tam olarak naptıgınızı anlamamışda olabilirim kusura bakmayın.
    benim cub 125 lik değil 100 lük ben 110 luk yaptım gerçek hacmi 107 cc olduğu için böyle yazdım uğraşma yok eski silindiri cıkarıp yeni 110 luk silindiri takıyorsun bundan basit işlem yok ama ben 100 lük motora uyan modifiye silindir yerine (sahibinden.com da var 100 lük motoara işlem yapmadan takabiliyorsun ) orjinal 110 luk silindir taktım silindirin alt yuvarlak bloğa geçen yeri 100 cc de 54mm 110 cc de 56 mm bende motorumun orjinalliğini bozmadan silindirin bloğa geçen yuvarlak cıkıntının dış kısmını 54mm düşürttüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120cc silindir takmak için Mondial 110FT krankı takmak gerekiyo, o krank 100'lük motorların krank kutusuna sığmıyor uzun. 100'lük krank'a 120'lik silindir takınca da krank zayıf kalır normal olarak.
    100cc ile 110 cc aynı kranka sahip (krank capı 90 mm) krank değiştirmeye gerek yok 120 cc deyince 125cc sayıyor üreticiler 121-12124 cc olarak markaya göre fark oluyorbununda krank capı 96mm bu krankı 100 lük motora takamıyorsun alttan yağ pompasına yukarıdada perdeye benzer zımbırtılara dokunuyor olmuyor alttan 3mm üstten 3 mm krankla cevresindeki zımbırtıların uzaklığı 2mm 1 mm problem ( bir markanın 110 luğunda 125 lik krank 100 lük piston var 109 cc yapıyor tam hatırlamıyorum zelsun du galiba )

  9. #9
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    yakıt nekadar fark etti bu işlemlerden sonra ben onu merak ediyorum?

    Birde 107cc yapınca karbrötör yeterli kalır mı ki? Onuda büyütmek gerekmez mi?

  10. #10
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    henüz yeni yaptım yakıt ölçemedim cekişi baya arttı karbüratör gerekli değil bence ileride büyük karbüratörle deneme yapıp öyle yazmak lazım

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt nekadar fark etti bu işlemlerden sonra ben onu merak ediyorum?

    Birde 107cc yapınca karbrötör yeterli kalır mı ki? Onuda büyütmek gerekmez mi?
    Yeter, 110'luk karbüratör yok zaten.

  12. #12
    10SuzAsLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2011
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    Pulsar-200NS
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    henüz yeni yaptım yakıt ölçemedim cekişi baya arttı karbüratör gerekli değil bence ileride büyük karbüratörle deneme yapıp öyle yazmak lazım
    haklı yetersiz kalırsada meme büyültüp halledilebilr.


    benim cub 125 lik değil 100 lük ben 110 luk yaptım gerçek hacmi 107 cc olduğu için böyle yazdım uğraşma yok eski silindiri cıkarıp yeni 110 luk silindiri takıyorsun bundan basit işlem yok ama ben 100 lük motora uyan modifiye silindir yerine (sahibinden.com da var 100 lük motoara işlem yapmadan takabiliyorsun ) orjinal 110 luk silindir taktım silindirin alt yuvarlak bloğa geçen yeri 100 cc de 54mm 110 cc de 56 mm bende motorumun orjinalliğini bozmadan silindirin bloğa geçen yuvarlak cıkıntının dış kısmını 54mm düşürttüm

    bilgilendirme içinde teşekkürler
    Şu Motorsikletine atlayıp da, keyifle çıkıp arada bir tırstığın uzun yol var ya, işte o “hayatın ta kendisi”, yollarda karşılaştıkların da onun içinden geçirdiğin “insanlar” aslında. Hayat bildiğin yol, sonu da varman gereken yere varıyor aslında...

  13. #13
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    bi rahat dur be erkin abi şimdi 100 cc gösterip bizi kandıracan değilmi rampalarda 125 cc yle eline sağlık abi sen yaptıysan bu iş olur
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  14. #14
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi rahat dur be erkin abi şimdi 100 cc gösterip bizi kandıracan değilmi rampalarda 125 cc yle eline sağlık abi sen yaptıysan bu iş olur
    100 gösterip 125 çakacam irfanım ha ha ha

  15. #15
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    eveeeet arkadaşlar 149 kg yük 80-90 km süratle 94 km yola (bol rüzgar ve rampa) 2.18 lt =10 tl benzin yaktı yani sarfiyat düşmüş


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)