Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bol D'or Classic

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    BOL D’OR CLASSIC




    Büyük ihtimalle daha önce hiç duymadığınız bir aktiviteyi tanıtmak istiyorum sizlere.
    Fransa’da bu yıl altıncısı düzenlenen Bol D’or klasik yarışları geçtiğimiz hafta sonu yapıldı.
    Aslında bir yarıştan ziyade klasik motosiklet sahiplerinin, motosikletlerini göstermek için katıldıkları, bunun yanı sıra çeşitli aktivitelerin yapıldığı, bir fuar tadında geçen bu yarışların başlangıç amacı da zaten buydu.
    Bana göre gittikçe profesyonelleştiğini izlediğim bu yarışlar, amatör ruhunu kaybetmeye başladı.
    Artık yarışan klasik motosikletler üzerinde büyük paralarla çalışmalar yapmak gerekiyor.
    İnsanoğlunun kazanma hırsı buraya da sıçradı maalesef.
    Fakat tüm bu olumsuz görüşlerime rağmen, gitmekten kendimi alıkoyamadığım bu etkinlikle ilgili fotoğrafları paylaşmak istiyorum sizlerle.

    Bu yarışa 1960-70 ve 80 li yılların motosikletleri katılabiliyor.
    Takımlar iki pilotla yarışıyorlar.
    Yarış şöyle başlıyor. Pilotlar koşarak motosikletlerine biniyorlar.


    Ve böyle şenlikli bitiyor.





    Klasik motorlardan bahsettiğimize göre, önce en klasikleri gösterelim.

    Aşağıdaki resimde, sanki hurdalıktan toplanmış gibi bir görüntü var. Öyle görünüyor ama birazdan yakından bakacaksınız.



    Ve hiç de hurda olmadıklarını anlayacaksınız.



    Hiç böyle bir Peugeot gördünüz mü?


    İşte Husqvarna




    Benjamin


    İşte Triump







    Bizim yaş gurubunun klasikleri diye adlandırabileceğim Vespa çok ayrı bir kültürdür.
    İşte kulübünü bile kurmuş ve yarışları izlemeye gelmiş Vespa tutkunları…







    Tabii kendi başına bir klasik de yüklenmiş evine dönmek üzereydi..




    Şimdi biraz Padok gezintisi yapalım.
    Bu arada motosikletler yarışıyorlar tabii.





    Bu Kawasaki neden böyle çırıl çıplak soyunmuş?



    Ha, elbiseleri burdaymış.



    O karenajların önündeki plastik bidon ne diye merak edenler için söyleyeyim. Benzin bununla konuluyor.



    Eğer hala bu motosikletleri hafife alıyorsanız, bir tanesi satılık. Şöyle bir cüzdanınızı yoklayın bakalım. Alınabilecek gibi mi?



    Bir tane daha var.



    Abi kaç yapıyor bu anı..



    Ben hep tek teker kullanıyom. Bu ne işe yararki ağırlık yapmaktan başka deyip bırakmış amcam olayı…



    Yarış organizasyonunu en ciddiye alan firma Ducati’ydi sanırım.
    Pistin kenarına Ducaticiler için bir park yeri bile ayrılmıştı.



    Ve tabii Klasik güzeller…









    Şuna bayıldım. Ne yazık ki eve dönmek üzereydi.



    Detaylar









    Amcam biniyor Ducati’sine ve Ducati sahneyi terk ediyor



    Klasik deyince akla gelen ilk isimlerden biri de Harley dir sanırım.

    İşte yarışan bir tanesi



    Ve Harley Stantı.








    Yenileeerrr!!!

    MotoGuzzi’nin de stantını gezdim. Fakat eski model iki tane görebildim.
    Önce klasikler.





    Yeni modeller de harika. İnsan resimlerde gördüğünde hemen idrak edemiyor. Bir motosiklet hakkında fikriniz olması için, elinizin altında olması lazım.



    Ve muhteşem şey. Ben ona böyle hitap ediyorum..



    Maalesef satılmış. Dokundurtmadılar bile..



    Dolaşmaya devam ediyorum.
    Laverda diye bişey duymuş muydunuz?



    Yaklaşalım biraz ,



    Sağda solda rastladıklarım.






    Etrafta görmeye alışık olmadığımız motosikletlerle devam edelim. Merak etmeyin Japonları da göreceksiniz.

    BSA markasını çoğunuz duymuşsunuzdur. Peki görmüşmüydünüz?





    Üstten de bakacağım. Merak kediyi öldürürmüş.



    Yine yollarda görmeye alışık olmadığımız bir marka daha. NORTON





    Önden de çok yakışıklı.



    Bir tane de daha yeni model sayılabilecek bir MOTOBEKAN’a rastladım.



    Ve tabii klasik ve yarışan bir BMW’eye selam vermemek olmazdı.



    Japonlara geçiş için bu markayı sona bıraktım.
    JAPAUTO





    Bunun tepesine atlayıvermişim.



    Ve en beğenilen 4 japon.
    Kawasaki ile başlayalım.




    Göstergeleri






    Buda üsttekinin göstergeleri. İlginç biraz. 10x22 yapıyor.



    Yamaha fazla yoktu.






    Honda’nın yarışan modellerinden bir kaçı.







    Kırmızıya yakından bakmam lazım.





    Ve Suzuki Standı





    Diğer Stantları ve yağmura rağmen motosikletiyle gelen cengaverleri daha sonra anlatacağım.

    Bu arada yarışı kim kazandı diye merak ettiyseniz boş verin.
    Kazananın bile umrunda değil.

    Ama illa öğreneceğim diyorsanız, genel klasman sonuçları aşağıdaki linkte sizleri bekliyor.

    Aşağıdaki Link.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    50 model bir norton görmüştüm hala toplamaya çalışıyo meraklısı...
    Teşekkürler paylaşım için...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  3. #3
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Ellerıne saglık..................

  4. #4
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    abi eline koluna sağlık iç çeke çeke baktım ne kıymetli ne güzel makinalar
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  5. #5
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Böyle güzellikleri buralarda görmemiz mümkün değil. Bize geçmişi tanıttığın ve nostalji yaşattığın için teşekkürler.

    Son aylarda zevkle incelediğim topiclerinn en güzeli diyebilirim.

    Eline zamanına vede zevkine sağlık.

    Cengaverleri de zevkle bekliyorum
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Teşekkürler arkadaşlar.
    Topiğe ilgiyi çekmek için bir - iki tane baldır bacak resmi koymayı düşünüyorum.
    Sanırım o zaman üzerinde tartışmaya başlayabiliriz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7
    koray gfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda dylan - CBR 250R
    teşekkürler çok güzel bir konu ve güzel bir paylaşım olmuş orda olmak isterdim doğrusu
    Yarını düşünmeden, özgürlüğe yelken açmışcasına..

  8. #8
    jackaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul ortakoy
    Motosikleti
    caponord etv1000-simson schwalbe-yamaha wr125r
    ellerıne saglık mutıs aletler
    bır kursun kaleme benzer hayat tek eksıgı sılgıdır

  9. #9
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    süper bir topik açmışsın. Fotoğraflar için çok teşekkürler.

  10. #10
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Coq:Çok güzeller yaa,bi an orda olmak istedimmm,uğraşmışsın belli,emeğine sağlık arkadaşımmm

    Baldır bacakları şiddetle bekliyoruz
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  11. #11

    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Bol Klasikli bi hafta sonu olmuş..
    Etkinlikte güzel motorlarda.. Birde hava biraz güneşli olsaymış..
    Motosiklet evriminin 30 - 40 yıllık bi bölümünü görmüş oldum sayende çok teşekkürler hocam..
    Normalde çok fazla klasik motor merakım yoktur ama bunlar beğenilmeyecek gibi de değiller hani..
    Burda millet MZ leri klasik olarak anıyor, sayende klasik motor nedir tekrar görmüş olduk..
    Ellerine sağlık..
    [B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Oraya buraya laf yetiştirelim derken topiği bayaa ihmal etmişim.

    Her moka maydonoz olmayı görev edinmiş olduğumdan bazen bazı şeyleri unutabiliyorum.


    Boldor denilen mevzu aslında çok önemli.
    Fakat işin klasik kısmı değil.

    aslında Boldor iki ayrı yarış.
    Klasiklerin ve son modellerin yarıştığı iki ayrı zevk diyelim.
    Benim buraya astığım kısımı klasiklerin yarışıydı.
    Tabii olarak şöyle bir bakıp geçilebilir.
    Ama asıl önemlisi gerçek Boldor olarak tanımladığım ve yarış motosikletinin devler arenası diyeceğim yarıştır ki bunun için biraz daha bekleyeceksiniz.

    Neden önemli?
    Çünkü bir çoğunuzun rüyalarını süsleyen motosikletlerin 24 saat boyunca durmaksızın yarıştıkları tam bir kırandır Boldor.

    Alacağımız makinalar hakkında tam bir fikir sahibi olmamızı sağlayan önemli verileri ayağımıza getiren bir yarıştır.

    Bu nedenle önemlidir.
    Fakat neyin ne olduğunu anlamak için sanırım eylül ya da ekim ayını bekleyeceksiniz.
    Hafızam zayıf.
    ayları karıştıryorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Teşekkür ettim kendi adıma, kaç dakika oldu saymadım ama fotoğraflara kilitlendim kaldım burada..Mükemmel klasikler...

    Yalnız bizim millete Bol d'Or gitmez hocam; yeriz performansı, verileri, dayanıklılığı...400'leri, 500'leri görüyorlar mı oradan haber ver ya da dediğin gibi baldır-bacak kurtarır...
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  14. #14
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    coq
    O kadar gereksiz konu açılıyor ki artık , çoğu konuyu okumadan atlıyorum.
    Bu konu da onların arasına kaynayıp gitmiş... Aslında senin açtığın konulara abonelik gibi birşey yapılması gerekiyor sanırım Orada olduğun için gerçekten çok şanslıymışsın. Klasiklere gerçekten bayılırım... Onları yakından görmek isterdim...
    Boldor yarışlarının 2. kısmını başka bir topic olarak açarsan sevinirim bu konu kaynamasın... Yeni model motosikletleri genelde bağdat caddesinde de görebiliyoruz. Fakat bu motosikletleri görmek zor. Böyle bir motosikleti kullanmak isterdim...
    Hadi bu kadar eski olmasa da belki de bu.


    Norton'a gelince... Rahmetli dedemin nortonu varmış daha ben yokken. Keşke hiç satılmasaymış...

    Neyse unutmadan sorayım, podyumda 2şer kişi var. Nedendir?
    Bu arada o kırmızı Ducati'ye ben de hasta oldum... Ne kadar güzel bir kıçı var onun öyle... Ducatinin diğer modelleri bana monster modelini hatırlattı.
    Honda'ya baktım fakat pek iyi makinelerini göremedim sanki... (yarış için konuşuyorum)
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Podyumda 2 pilot var.
    Çünkü iki pilot yarışıyor.
    Boldor'un orjinalinde de bu böyledir.
    Aklımda yanlış kalmadıysa mavi ve kırmızı gurup olarak ikiye ayrılıyorlar.,Takdir edersin ki özellikle 24 saatlik yarışları tek pilot götüremez.
    Tabii bunun bazı kuralları var.
    Önümüzdeki on yıl içerisinde kendimi yarışan bir pilot olarak görme hevesinde olan bendeniz,kuralları daha iyi idrak ettikten kelli size de açıklama yaparım.
    Tabii işin mutfağında bir aralar bulunduğum için teknik detayları sorabilirsiniz.

    Buna benzer bir diğer yarışta LeMans 24 heurs yarışlarıdır.
    Genellikle sıra öbür pilota gelip, motosikleti kullanan pilot pite girdiğinde motosikletinden inmez, düşer.
    Ayakta duramaz.
    Böyle kırıcı bir yarıştır.
    Boldor da yarışan motorların benzin kapakları iki tanedir.
    Tabii ki anlayacağınız gibi zaman kazanma meselesidir.

    Yarışan modellere de kafayı takmamak lazım.
    Klasikte önemli olan yarış kazanmak değil, yarışı bitirebilmektir.
    Aslında bu tüm yarışlarda önemlidir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Anladım... Klasiklerin de 24 saat yarıştıklarını anlamamışım.
    Tabi ki şimdi konuya daha vakıf oldum.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  17. #17
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Benzin konusunda tepedeki dev bir serum benzeri sistemden birkaç saniye içinde dolum yapılıyordu yanılmıyorsam...İlk gördüğümde gözlerime inanamamıştım...

    Bol d'Or ile ilgili aklımda kalan en ilginç ayrıntı ise kaza durumunda pilotların, takımı yarışa devam edebilsin diye motorunu pit alanına kadar götürmek zorunda oluşuydu. Saatlerdir yarışan pilotların, bir de tekerleği kopmuş/yamulmuş, sağından solundan grenajları dökülmüş...vb motosikletleri uzun mesafelerce itmesi saygı duyulacak bir olay...
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  18. #18
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev



    Afiş ile aşağıdaki fotograf arasındaki 5 farkı bulun
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Görkem bravo.
    Çok güzel bir detay yakalamışsın.

    Start ve finiş fotoğraflarını resmi siteden aldım.
    Tabii afişi de.
    Bu yıl böyle ilginç bir çalışma yapıldı.

    Alıntı olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin konusunda tepedeki dev bir serum benzeri sistemden birkaç saniye içinde dolum yapılıyordu yanılmıyorsam...İlk gördüğümde gözlerime inanamamıştım...

    Bol d'Or ile ilgili aklımda kalan en ilginç ayrıntı ise kaza durumunda pilotların, takımı yarışa devam edebilsin diye motorunu pit alanına kadar götürmek zorunda oluşuydu. Saatlerdir yarışan pilotların, bir de tekerleği kopmuş/yamulmuş, sağından solundan grenajları dökülmüş...vb motosikletleri uzun mesafelerce itmesi saygı duyulacak bir olay...
    Evet Lemans yarışlarında da aynıdır.
    Önemli olan takımın yarışı bitirebilmesi.
    F1 yarışları gibi dönüyor herşey.
    Göz açıp kapayana kadar lastikler değişiyor, benzin alınıyor,ufak tefek sorunlar gideriliyor, motosikleti pite getiren pilot kollarına girilerek içeri taşınıyor, bu arada diğer pilot motorun üzerine atlamaya hazır bir vaziyette kenarda bekliyor.
    Halbuki oraya dönüşü diğer arkadaşı gibi olacak. O da biliyor...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20
    slayer2694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Eskişehir-Diyarbakır
    Motosikleti
    2014 zx636r
    tek kelime ile iğrenç belki beni kınayacaksınız ama içimden gelenleri söylüyorum,resmen iğrenç ötesi iyiki o zamanlarda yaşamıyormuşum ayy allahım nasıl binerdim bunlara.bööğğ.ama böle bi oluşumun varlığından bizi haberdar ettiğin için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler