Cb 125 'in ben en az 5-6 farklı firma tarafından kopyalandığını gördüm internette. Hatta türkiyede motoran kullanıyor bir modelini. Sizin verdiğiniz sitedeki parçalarda muhtemelen bu çinli firmalarca üretilmiş, orjinal honda olmayan parçalardır. Bu kadar ucuza olmazlardı çünkü.
Bizim motor Honda diye çinlilere laf atan insanların yan sanayiden motoruna parça almaları ikiyüzlülüktür o zaman. Onlarıda orjinal alsınlar. O zaman göreyim ben kafa grenajını 38 tl ye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------
Bence o motorların her tarafının oynaması, sararması ne bileyim dökülmesi tamemen üretimden değil hatta büyük çoğunluğu kullanıcıdan.
Ybr 4500 lira, drfit 2750 lira. Adam apaçi yazın gitmiş arpa günlüğüne biriktirmiş 2500 lira yana döne motor arıyo. YBR alamayacağına göre koşuyo gidiyo drfit alıyo. Sonra kahveye geliyo. Apaçi 2 diyor ki ben geçen aynaları söktüm, öne de ince lastik taktım yüzgırk gördüm anadın mı. Apaçi 1 bu durumda hemen aynaları söküyor ve ön lastiği değiştiriyor. Sonra apaçi 3 ben hava filtresine maket bıçağı ile 2-3 faça attım motor 5 hp yükseldi diyor. Apaçi 1 bunu da uyguluyor drifte. Sonra birisi diyorki sen en son ne zaman yağ değiştirdin ? Apaçi 1 yağa para vermek istemediği için evde bulunan araba yağından azıcık koyuyor motora. Hem her ikiside kaygan değil mi ? ne farkı olacak. ( Arabasından çıkan yağı motoruna koyan asya sahibi gördü bu gözler ). Sonra bu köydeki motor ustası ortalığı kızıştırıyor. Geçen serkana performans krank attık, motor 160 yaptı, yapmadı mı serkan ? Yaptı amugasfasdf, diyor serkan, pardon bu apaçi 4 olacaktı. Sonra motora pistondu sekmandı derken 1 yaz sezonunda bizim drift rahmetlik Neşet Ertaş'ın deyimi ile ..rospu oluyor bu 4 apaçinin arasında.
Kırsal kesimdeki gençlerin hepsi ucuz olduğu ulaşılması kolay olduğu için çin malı motor alırlar, 1 yaz sezonunda anasını ağlatırlar başlarına birşey gelmeden satarlar genelde. 125 lik cg asya ile ben megane II arabayı perte çıkaranı gördüm. Ölmedi ama aylarca hastahanede yattı o çocuk.
Ama Honda motor alan kişi bilinçlidir yada pippiriklidir. Motorunu güneşe bırakmaz, verir 25 lira alır bir tane branda. Eğer çocuğunun veya karısının rızkını kendi hobilerine harcamak istemiyor ise hiç değil ise bir tane eskimiş çarşaf örter motoruna yada ne bileyim balkonun altına koyar.
Zamanı gelince yağını tuzunu değiştirir. İş çıkışı arkadaşları ile toplanıp 4 tane efes birasına çevre yolunda yarışmaz. Motoruna en öncelikle kaliteli bir lastik alır. Kasksız honda sürücüsü ben görmedim daha. Bazen fırsat buldukça babam gilin köye giderim motorumla, tüm köyde alay konusuyum kask ve mont kullandığım için. İşin özü çin malı o kadarda kalitesiz değil, kullanıcısı bilinçsiz. Ama honda kullanıcısı motoruna bakar.
O zıngırdayan çin mallarının sebebide budur. Biz 3 arkadaş beraber motor aldık. 2 tane drift 1 tane vulture. Ben 4 ay yurtdışında kaldım sonrasında 2 ay da başka işlerim olunca motora binme fırsatım olmadı 4500 de kaldı. Ama diğer arkadaşlarım 17 ve 26 bin km deler şu an. Öteki drift benimkinden daha az çiziğe sahip, daha az parçası değişti düşme kalkmadan dolayı. Eleman hiçbir zaman motuldan başka yağ koymadı. ngk bujiden başka hiçbir bujiyi takmadı. Lastikleri hiç kullanmadan michelin aldı. 26 bin km deki drifti şu an benim 4500 km de olan driftimden daha diri daha bakımlı. Bu çaki-çuki yaki-yuki leri türk firmaları oalrak değil, onları asıl üreten firmalara bakın. Drift MCX Vulture'ı üreten firma farklıdır ve hatta 2 farklı drift var piyasada ama türkiyede 1 tane var sadece. Yani çinliler kendi ürünlerini bile kopyalamışlar :D